PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-9-nadovezujuci-se-na-hmxw NN 19/2001

• 10. Pozivom na odredbe članka 69. i 72. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), odlučeno je kao u izreci.


Stranica 2001-03-19-351 NN 19/2001

• – presuda Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-10683/1997-4 od 28. rujna 2000. godine,


Internet NN 19/2001

• – rješenje Ministarstva financija – Porezna uprava, Središnji ured, klasa: UP/II-471-02/97-01/56, urbroj: 513-07/97-2 od 10. lipnja 1997. godine, te


Internet stranice NN 19/2001

• – rješenje Ministarstva financija – Porezna uprava, Područni ured O., klasa: 410-19/97-01/4, urbroj: 513-07-14-00-03/001-97--1 od 13. siječnja 1997. godine.


Internet stranice NN 19/2001
• 1. Ustavna tužba je podnesena u povodu presude Upravnog suda Republike Hrvatske te rješenja Ministarstva financija – Porezne uprave, navedenih u izreci ove odluke, temeljem kojih je podnositelj, Hrvatski ferijalni i hostelski savez iz Z., Poslovna jedinica O., obvezan na platež poreza i prireza na dohodak za razdoblje siječaj–studeni 1996. godine sukladno odredbama tada važećeg Zakona o porezu na dohodak (»Narodne novine«, broj 25/95 – pročišćeni tekst, 52/95, 106/96, 164/98 i 33/00).

Internet stranice NN 19/2001
• 2. Podnositelj ustavne tužbe smatra da su osporavanim aktima povrijeđene odredbe članaka 3. i 118. stavka 3., te njegova ustavna prava zajamčena člancima 14. stavkom 2., 18. stavkom 1. i 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske. U ustavnoj tužbi navodi da niti Upravni sud niti nadležna upravna tijela nisu primijenili propise koji se odnose na pravni status podnositelja kao neprofitne, studentske i đačke udruge, te na prava koja iz tog statusa za njega proizlaze, već su njegovu pravnu situaciju prosuđivali prema propisu koji se odnosi na studentske centre Sveučilišta u Z., R., S. i O., to jest prema Pravilniku o posredovanju pri zapošljavanju redovitih studenata (»Narodne novine«, broj 16/96), koji je donio ministar znanosti i tehnologije temeljem članka 39. stavka 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 75/93) u svezi s člankom 67. Zakona o visokim učilištima (»Narodne novine«, broj 96/93, 34/94, 48/95), i po toj osnovi zaključili da podnositelj nije oslobođen poreza i prireza na dohodak za razdoblje siječanj–studeni 1996. godine.

Internet stranice NN 19/2001 • Nasuprot tome, u konkretnom su slučaju, prema mišljenju podnositelja, nadležna upravna tijela trebala primijeniti odredbu članka 85. stavka 2. važećeg Zakona o zapošljavanju (»Narodne novine«, broj 59/96) i temeljem tog članka doneseni Pravilnik o opsegu, uvjetima i načinu obavljanja poslova posredovanja pri zapošljavanju kad te poslove obavljaju pravni subjekti izvan Zavoda za zapošljavanje (»Narodne novine«, broj 11/95, u daljnjem tekstu: Pravilnik/95), jer je podnositelj temeljem Pravilnika/95 bio ovlašten da od 1. siječnja 1996. do 11. listopada 1996. godine posreduje pri zapošljavanju studenata i učenika. Budući da je podnositelj za sve vrijeme važenja Pravilnika/95 legalno poslovao kao đačka i studentska udruga, on – sukladno propisanom statusu – nije niti bio obveznilk plaćanja poreza na dohodak.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 19/2001 • Nadalje je navedeno da je Ministarstvo rada i socijalne skrbi u dopisu od 22. listopada 1996. godine, upućenom Ministarstvu znanosti i tehnologije Republike Hrvatske, izrazilo svoje mišljenje da je podnositelj ustavne tužbe ovlašten posredovati u zapošljavanju studenata i đaka (i) prema odredbama Pravilnika o posredovanju pri zapošljavanju redovitih studenata, jer je podnositelj »učenička i studentska udruga od posebne skrbi za mladež koja može posredovati u iznalaženju poslova studenata«, zbog čega podnositelj ističe da ni po toj osnovi ne bi bio obveznik plaćanja poreza na dohodak od primanja studenata i đaka na redovnom školovanju za rad preko studentskih i đačkih udruga.
Poslovne stranice NN 19/2001 • Sukladno navedenom, podnositelj predlaže usvajanje ustavne tužbe, ukidanje osporenih odluka te vraćanje predmeta prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.
Pregledi NN 19/2001 • Ujedno je pozivom na članak 63. stavak 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), podnositelj predložio odgodu ovrhe pravomoćnog prvostupanjskog rješenja, budući da bi provedbom te ovrhe podnositelju, kao neprofitnoj udruzi, nastala nenadoknadiva šteta, a ovrha se, navedeno je u prijedlogu, ne protivi javnom interesu.
Glasnik NN 19/2001 • Porezna obveza za izvršene isplate studentima i đacima u navedenom razdoblju utvrđena je temeljem članka 9. stavka 1. i 41. stavka 5. tada važećeg Zakona o porezu na dohodak (»Narodne novine«, broj 25/95 – pročišćeni tekst, 52/95, 106/96, 164/98 i 33/00). U odnosu na žalbene navode poreznog obveznika (podnositelja ustavne tužbe) glede oslobođenja od plaćanja tog poreza u skladu s člankom 8. stavkom 1. točka 5. navedenog Zakona o porezu na dohodak, upravna tijela su zauzela stajalište da se to oslobođenje odnosi na primanja koja ostvaruju studenti i osobe iz članka 4. Pravilnika o posredovanju pri zapošljavanju redovitih studenata, i to za rad posredovanjem organizacija iz članka 1. toga Pravilnika, to jest studentskih centara Sveučilišta u Z., R., S. i O., kao pravnih osoba čija djelatnost osigurava cjelovitost i potrebni standard sustava visoke naobrazbe, ali ne i za rad posredovanjem udruga kao što je podnositelj ustavne tužbe. Naime, prema mišljenju drugostupanjskog upravnog tijela, budući da 1996. godine nije donesen propis kojim bi se uredilo posredovanje u zapošljavanju učenika, odnosno kojim bi se pojedinim organizacijama omogućila takva djelatnost, onda ne postoji mogućnost oslobođenja od plaćanja poreza na dohodak iz primanja učenika koji ostvaruju u društvima i organizacijama koje se bave posredovanjem u zapošljavanju.
Novo NN 19/2001 • Upravni sud Republike Hrvatske je u upravnom sporu odbio tužbu podnositelja ustavne tužbe potvrdivši kao zakonita činjenična utvrđenja i pravna stajališta upravnih tijela. Taj sud je naime, utvrdio da su upravna tijela navedenu poreznu obvezu odredila pravilnom primjenom odredbi tada važećeg Zakona o porezu na dohodak, kao i odredbi Pravilnika o posredovanju pri zapošljavanju redovitih studenata temeljem kojega su od obveze plaćanja poreza na dohodak oslobođeni samo studentski centri hrvatskih sveučilišta. Sukladno tome, a s obzirom da u 1996. godini, na koju se odnosi porezna obveza, nije donesen propis kojim se uređuje posredovanje u zapošljavanju učenika, odnosno kojim se pojedinim organizacijama omogućava takva djelatnost, ne postoji mogućnost njihova oslobođenja od plaćanja poreza na dohodak iz primanja učenika.
Poslovi NN 19/2001 • 5. Podnositelj ustavne tužbe je u 1996. godini svoju djelatnost obavljao na temelju rješenja Ministarstva rada i socijalne skrbi od 4. travnja 1995. godine, klasa: 102-02/95-01/12, urbroj: 524-03/1-95-3, čija izreka glasi:
Poticaji NN 19/2001 • »1. H. F. i H. S. iz Z. daje se suglasnost za obavljanje poslova posredovanja pri zapošljavanju kada te poslove obavlja pravni subjekt izvan Zavoda za zapošljavanje, za poslove posredovanja pri zapošljavanju studenata i učenika na privremenim i povremenim poslovima.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 76/02, Broj 128/02, Broj 78/93, Broj 76/07, Broj 118/03, Broj 98/03


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled