PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-glede-clanka-46e-zakona-xifg NN 73/1999

• Ministarstvo privatizacije također je dostavilo svoje mišljenje o prijedlogu za pokretanje postupka ocjene ustavnosti odredbi članka 46e. Zakona o elektroprivredi.


Stranica 1999-07-73-1339 NN 73/1999

• Svoje mišljenje o prijedlozima dostavila je i "Hrvatska elektroprivreda" d.d.


Internet NN 73/1999

• Glede članka 25. Zakona o elektroprivredi, u bitnom naglašava da je njezina djelatnost javna služba, da je HEP jedini proizvođač i distributer električne energije u državi, bez mogućnosti supstitucije i da prekid opskrbe električnom energijom može izazv


Internet stranice NN 73/1999

• Glede članka 46e. Zakona o elektroprivredi, navodi da predlagatelj pogrešno tumači članak 52. Ustava, kao i članak 2. stavak 3. Ustava, jer ne razlikuje ustavno određenje javnog dobra u općoj uporabi, javnog dobra u javnoj uporabi, kao ni dobra od interesa za Republiku te da uglavnom bira dijelove navedenih članaka Ustava, kako bi našao uporište za unaprijed zauzetu tezu da nije moguća privatizacija u elektroprivrednoj djelatnosti, jer je to "djelatnost od interesa za Republiku, a "Hrvatska elektroprivreda", kao dioničko društvo u vlasništvu RH". Smatra da kod procjene da li je odredba članka 46e. Zakona o elektroprivredi u skladu s Ustavom, treba poći ne samo od navedenih članaka, kako to čini predlagatelj, već i od drugih članaka Ustava te od Zakona o privatizaciji ("Narodne novine" broj 21/96) i Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima ("Narodne novine", broj 91/96). Navedeni zakoni da komplementarno uređuju dotičnu materiju te potvrđuju ustavnu utemeljenost članka 46e. Zakona o elektroprivredi.


Internet stranice NN 73/1999
• Prijedlog glede odredbi članka 46e. Zakona o elektroprivredi nije osnovan.

Internet stranice NN 73/1999
• Kako već i sami predlagatelji smatraju, nije sporno da je Hrvatska elektroprivreda javna služba u smislu članka 60. stavka 2. Ustava, u kojem je propisano da se u javnim službama pravo na štrajk može ograničiti zakonom.

Internet stranice NN 73/1999 • Međutim, osporavana odredba članka 25. stavka 1. Zakona o elektroprivredi takva ograničenja definira kao zaštitu interesa i sigurnosti Republike Hrvatske, a ovlaštenje za određivanje nužnog opsega funkcioniranja elektroenergetskog sustava radi te zaštite, daje ministru gospodarstva.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 73/1999 • Istovremeno, ne određuje se ni okvirno, ni primjerice koji bi to interesi Republike Hrvatske mogli biti.
Poslovne stranice NN 73/1999 • Također, pri donošenju svoje odluke, ministar se ni s kim ne mora savjetovati, dakle u donošenju svojeg rješenja potpuno je autonoman te sam određuje i interese, i potrebe sigurnosti Republike Hrvatske radi kojih opet određuje nužan obujam funkcioniranja elektroenergetskog sustava potrebnog za zaštitu tih interesa i sigurnosti Republike Hrvatske.
Pregledi NN 73/1999 • Protiv rješenja ministra nije izrijekom propisan nikakav pravni lijek, pa je jedino moguće zaključiti da bi se protiv njega mogao pokrenuti upravni spor temeljem odredbe članka 66. Zakona o upravnim sporovima, ako se radi o pojedinačnom aktu, ili bi se moglo predložiti pokretanja postupka za ocjenu zakonitosti odnosno ustavnosti te odluke pred Ustavnim sudom ukoliko je to rješenje propis. Zbog prirode stvari (kratkoća vremena) teško je pretpostaviti da bi, bilo jedan, bilo drugi pravni lijek mogao biti učinkovit, odnosno da bi sudska odluka bila donesena prije početka najavljenog štrajka.
Glasnik NN 73/1999 • Sud nalazi osnovanu sumnju da osporene odredbe članka 25. Zakona o elektroprivredi nisu u suglasnosti s odredbom članka 60. stavka 2. Ustava, prema kojoj se štrajk u javnim službama može ograničiti zakonom.
Novo NN 73/1999 • Naime, može proizaći da će štrajk, prema svojoj ocjeni o potrebi zaštite neodređenih interesa i radi sigurnosti Republike Hrvatske, ograničiti ministar. Dakle, ministar će procijeniti i koje interese i koje potrebe sigurnosti Republike Hrvatske treba od posljedica štrajka zaštititi svojim rješenjem, a zakonom nisu, pa makar i samo okvirno ili primjerice navedeni slučajevi, što se smatra takvim interesom, odnosno u kojim se slučajevima radi zaštite sigurnosti Republike može ograničiti pravo na štrajk.
Poslovi NN 73/1999 • Također, postoji osnovana sumnja da osporavane odredbe članka 25. Zakona o elektroprivredi nisu u skladu ni s odredbama članka 11. Europske konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda, zatim s odredbama članka 8. Međunarodnog pakta o ekonomskim, socijalnim i kulturnim pravima te odredbama članka 22. Međunarodnog pakta o građanskim i političkim pravima. Spomenute su odredbe dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske i po svojoj su pravnoj snazi iznad zakona u smislu odredbe članka 134. Ustava. Iz njihovog sadržaja, u bitnom proizlazi da se sindikalna prava, pa i pravo na štrajk, mogu ograničavati samo zakonom radi interesa državne sigurnosti ili javnog reda i mira, radi sprečavanja nereda i zločina, radi zaštite zdravlja ili morala ili radi zaštite prava i sloboda drugih, uz istovremenu nemogućnost da se poduzimaju i zakonodavne mjere koje bi bile na štetu jamstva iz Konvencije Međunarodne organizacije rada iz 1948. godine, o slobodi sindikalnog udruživanja i zaštiti prava na udruživanje, a potrebno je osigurati ostvarivanje prava na štrajk u skladu sa zakonima uz mogućnost zakonskog ograničenja za oružane snage, redarstvo i državnu upravu.
Poticaji NN 73/1999 • Nesuglasnost odredbi članka 25. Zakona o elektroprivredi s navedenim odredbama međunarodnog prava, predstavljala bi povredu načela vladavine prava iz članka 3. Ustava, kao temeljne vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 74/98, Broj 92/05, Broj 38/09, Broj 40/05, Broj 117/93, Broj 11/08


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled