PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-i-ne-prihvaca-se-wgqg NN 44/2003

• 1. »HOMO« udruga za zaštitu ljudskih prava i građanskih sloboda iz Pule, koju zastupa predsjednica Mirjana Galo (u daljnjem tekstu: predlagateljica), podnijela je Ustavnom sudu prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članaka 5. i 16. stavka 1. Zakona o hrvatskom državljanstvu (»Narodne novine«, broj 53/91, 28/92 i 113/93 – odluka Ustavnog suda, broj: U-I-206/1992, U-I-207/1992, U-I-209/1992, U-I-222/1992 od 8. prosinca 1993.).


Stranica 2003-03-44-571 NN 44/2003

• Predlagateljica svoje stajalište obrazlaže tvrdnjom da prebivalište na području Republike Hrvatske u postupku stjecanja hrvatskog državljanstva podrijetlom ima različito značenje kod pripadnika nehrvatskog i hrvatskog naroda.


Internet NN 44/2003

• Ističe da pripadnici nehrvatskog naroda, ako su rođeni u inozemstvu, stječu hrvatsko državljanstvo ako »propisno« prijave prebivalište u Republici Hrvatskoj, dok pripadnici hrvatskog naroda stječu hrvatsko državljanstvo podrijetlom iako nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj.


Internet stranice NN 44/2003

• Predlagateljica navodi da odredbe članka 5. i članka 16. stavka 1. Zakona o hrvatskom državljanstvu razvrstavaju građane u dvije skupine koje u postupku utvrđivanja prava na državljanstvo imaju različit pravni i stvarni tretman. U jednu skupinu pripadaju osobe koje su podrijetlom iz Republike Hrvatske, ali nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj i nisu pripadnici hrvatskog naroda. U drugu skupinu pripadaju osobe koje jesu ili nisu podrijetlom iz Republike Hrvatske, koje nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj, ali su pripadnici hrvatskog naroda.


Internet stranice NN 44/2003
• Podrijetlom stječe hrvatsko državljanstvo dijete rođeno u inozemstvu, čiji je jedan roditelj u trenutku njegova rođenja hrvatski državljanin ako do navršene 18. godine života bude prijavljeno radi upisa kao hrvatski državljanin kod nadležnog tijela Republike Hrvatske u inozemstvu ili u Republici Hrvatskoj ili se nastani u Republici Hrvatskoj.

Internet stranice NN 44/2003
• Dijete, rođeno u inozemstvu, čiji je jedan roditelj u trenutku njegova rođenja hrvatski državljanin, a ne udovoljava jednoj od pretpostavki iz stavka 1. ovoga članka stječe hrvatsko državljanstvo ako bi ostalo bez državljanstva.

Internet stranice NN 44/2003 • Dijete, koje stječe hrvatsko državljanstvo prema stavku 1. ili 2. ovoga članka, smatra se hrvatskim državljaninom od trenutka rođenja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 44/2003 • 3. Prijedlog je poslan na odgovor Ministarstvu unutarnjih poslova Republike Hrvatske, koji je u svom očitovanju navelo razloge zbog kojih ga smatra neosnovanim.
Poslovne stranice NN 44/2003 • 4. U postupku ocjene osnovanosti prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporenih odredbi Zakona o hrvatskom državljanstvu, Ustavni sud je pošao od mjerodavne odredbe članka 9. stavka 1. Ustava koja glasi:
Pregledi NN 44/2003 • Hrvatsko državljanstvo, njegovo stjecanje i prestanak uređuje se zakonom.
Glasnik NN 44/2003 • »Niti prema našem a niti prema međunarodnom pravu ne postoji pravo na stjecanje državljanstva. (...)
Novo NN 44/2003 • To je i učinjeno i sukladno članku 9. stavku 1. Ustava, hrvatsko državljanstvo, njegovo stjecanje i prestanak uređuje se zakonom.«
Poslovi NN 44/2003 • Osporeni članak 5. Zakona o hrvatskom državljanstvu uređuje pretpostavke za stjecanje hrvatskog državljanstva podrijetlom (prema načelu ius sanguinis ili načelu tzv. krvne veze), a članak 16. Zakona uređuje pretpostavke za stjecanje hrvatskog državljanstva prirođenjem (naturalizacijom, podomaćenjem) pod povoljnijim uvjetima.
Poticaji NN 44/2003 • U prijedlogu kojim osporava ustavnost članaka 5. i 16. stavka 1. Zakona o hrvatskom državljanstvu podnositeljica pogrešno poistovjećuje dvije različite i zasebne osnove stjecanja hrvatskog državljanstva: stjecanje hrvatskog državljanstva podrijetlom i stjecanje hrvatskog državljanstva prirođenjem pod povoljnijim uvjetima.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 69/95, Broj 59/07, Broj 122/04, Broj 82/07, Broj 202/03, Broj 81/02


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled