PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-iii-predmet-se-vraca-lxds NN 30/2000

• Z. M. iz S. podnio je ustavnu tužbu u povodu u izreci navedene odluke Državnog sudbenog vijeća.


Stranica 2000-03-30-624 NN 30/2000

• To su prava koja proizlaze iz ustavnog načela jednakosti u članku 3. Ustava; pravo na jednakost pred zakonom iz odredaba članka 14. Ustava, pravo na žalbu protiv pojedinačnog akta donesenog u postupku prvog stupnja iz članka 18. Ustava, prava koja proizlaze iz načela da pojedinačni akti državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti moraju biti utemeljeni na zakonu, te pravo na sudsku kontrolu zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti iz članka 19. Ustava, pravo na jednakost građana i stranaca pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti iz članka 26. Ustava, pravo pod jednakim uvjetima sudjelovati u obavljanju javnih poslova i biti primljen u javne službe iz članka 44. Ustava i prava koja proizlaze iz ustavnog načela samostalnosti i neovisnosti sudbene vlasti u članku 115. stavku 2. Ustava, te prava koja proizlaze iz načela stalnosti sudačke dužnosti iz članka 120. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske.


Internet NN 30/2000

• Do povrede u ustavnoj tužbi navedenih ustavnih prava, smatra podnositelj, došlo je zbog nepridržavanja zakonskih kriterija za imenovanje sudaca, zatim odstupanja od pisanih mišljenja, a da u raspravi, koja je prethodila samom glasovanju, nitko nije izra


Internet stranice NN 30/2000

• Temeljem članka 55. stavaka 2. i 3. tada važećeg Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 29/94) Ustavni je sud pribavio spis Državnog sudbenog vijeća pod brojem: ID-31/96, kao i izjašnjenje Državnog sudbenog vijeća povodom podnesene ustavne tužbe.


Internet stranice NN 30/2000
• Glede navoda podnositelja u svezi s povredom ustavnih prava, u odgovoru se navodi da se je na sjednici o podnositelju ustavne tužbe raspravljalo kao o svakom prijavljenom kandidatu, nakon čega se je pristupilo glasovanju, u kojem podnositelj nije dobio većinu glasova. Također, ističe da Državno sudbeno vijeće ne donosi odluke rukovodeći se samo datim usmenim i pisanim mišljenjem predsjednika suda odnosno predsjednika neposredno višeg suda, a ne obvezuje ga ni mišljenje pojedinog člana Državnog sudbenog vijeća o kandidatu, nego se članovi slobodno opredjeljuju za koga će glasovati sukladno vlastitoj savjesti i osobnom uvjerenju. Stoga predlaže da se ustavna tužba odbaci kao nedopuštena, odnosno da se odbije kao neosnovana.

Internet stranice NN 30/2000
• U provedenom postupku razmotreni su navodi i razlozi ustavne tužbe, izjašnjenje Državnog sudbenog vijeća, pisano mišljenje predsjednika Županijskog suda u S., usmena mišljenja predsjednika sudova koji su sudjelovali u postupku imenovanja, kao i zapisnik s XXV. sjednice Državnog sudbenog vijeća održane 19. travnja 1996. godine

Internet stranice NN 30/2000 • Ustavni sud, u okvirima ustavne ovlasti iz članka 125. alineje 3. Ustava, na temelju odredbe članka 59. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99, nastavno: Ustavni zakon), odlučuje povodom ustavne tužbe o povredi Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina (ustavna prava), svakoga (svake fizičke i pravne osobe) tko smatra da mu je odlukom sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti povrijeđeno jedno od tih prava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 30/2000 • Osim toga, kroz ustroj posebnog državnog tijela u okviru sudbene vlasti sastavljenog od istaknutih pravnika s ovlaštenjem da imenuje i razrješava suce i državne odvjetnike te da odlučuje o njihovoj disciplinskoj odgovornosti (članci 4. i 121. Ustava, članak 12. Zakona o Državnom sudbenom vijeću), naglašeno je kako načelo neovisnosti sudbene vlasti u okviru trodiobe vlasti, tako i ideja da istaknuti pravosudni djelatnici i drugi pripadnici struke, kompetentno i neovisno o drugim državnim tijelima i na temelju pravila struke, odlučuju o imenovanjima i razrješenjima pravosudnih djelatnika.
Poslovne stranice NN 30/2000 • Odlučivanje uz uvjete i u postupku u kojem se osigurava stručnost, neovisnost i dostojnost za obnašanje sudačke dužnosti (članak 8. Zakona o sudovima - »Narodne novine«, broj 3/94, 110/96, 115/97 i 13/97), a prema stručnim kriterijima i prema pravilima struke, imanentno je u radu Državnog sudbenog vijeća. Kada Državno sudbeno vijeće postupa mimo tih kriterija ono postupa protivno cilju i svrsi zbog koje je osnovano i čini grubu povredu pravila postupka.
Pregledi NN 30/2000 • U konkretnom je slučaju podnositelj ustavne tužbe zajedno s ostalim kandidatima bio sudionik u postupku imenovanja sudaca Županijskog suda u S.
Glasnik NN 30/2000 • U zapisniku o vijećanju i glasovanju Državnog sudbenog vijeća od 19. travnja 1996. godine zabilježeno je da su predsjednici Županijskog suda u S. i Vrhovnog suda Republike Hrvatske usmeno ponovili dana mišljenja, da je otvorena rasprava o podnositelju ustavne tužbe u kojoj je sudjelovao samo jedan član Državnog sudbenog vijeća, koji je u cijelosti podržao prijedlog, jer da je podnositelj vrlo stručan, marljiv i energičan sudac koji apsolutno zaslužuje da bude imenovan za suca Županijskog suda (stranica 16. zapisnika).
Novo NN 30/2000 • Na kraju ukupne rasprave o svim kandidatima, pristupilo se glasovanju u kojem podnositelj ustavne tužbe nije dobio potreban broj glasova za imenovanje, odnosno za njegovo imenovanje je glasovalo pet članova Državnog sudbenog vijeća.
Poslovi NN 30/2000 • Ustavni sud je u svojoj odluci broj: U-III-188/1995 od 29. ožujka 1995. godine zauzeo stajalište po kojem odluka o tome da se sudac ne imenuje ne mora biti obrazložena, poglavito zato što se odluke u natječajnom postupku (a takav je i postupak imenovanja sudaca) u pravilu ne donose u pisanom obliku, pa niti ne mogu imati obrazloženje. Umjesto toga sudionici natječaja imaju pravo uvida u natječajne spise, te na temelju razloga koji proizlaze iz tih spisa mogu izjaviti odgovarajuće pravno sredstvo (u ovom slučaju ustavnu tužbu). Međutim, to, u skladu s prethodno izloženim, pretpostavlja da natječajni spisi sadrže jasne razloge na temelju kojih je odluka donijeta.
Poticaji NN 30/2000 • Ovo se posebno odnosi na slučajeve u kojima se odlučuje o imenovanju (odnosno neimenovanju) kandidata koji već obnašaju sudačku dužnost, kao u ovom predmetu, jer odluka kojom sudac nije ponovno imenovan povlači za sobom pravnu posljedicu prestanka sudačke dužnosti po sili zakona, a to znači prestanak radnog odnosa (u skladu s člancima 101. i 102. Zakona o sudovima).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 143/06, Broj 31/08, Broj 136/03, Broj 58/98, Broj 66/04, Broj 116/99


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled