PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-osporeni-zakon-ureduje-placanje-dqoa NN 105/1999

• Neosnovanima su ocijenjeni navodi o neustavnosti odredbi kojima je utvrđeno da se porez na dohodak od drugih samostalnih djelatnosti iz članka 11. stavak 4. osporenog Zakona plaća po stopi od 35% (članci 5. i 46. stavak 2.). Određivanje porezne stope po kojoj će porezni obveznici plaćati porez sastavni je dio gospodarskopolitičkog opredjeljenja države glede koncepcije poreznog sustava i instrumenata za njegovo djelotvornije ostvarivanje. Zakonske odredbe o visini neke porezne stope mogu biti predmet ustavnosudskog postupka samo ukoliko se utvrdi da je temeljem tih odredbi došlo do povrede nekog Ustavom zajamčenog prava.


Stranica 1999-10-105-1757 NN 105/1999

• U oba slučaja riječ je o odredbama Zakona temeljem kojih se tek utvrđuje dohodak poreznog obveznika koji on priskrbi od nesamostalnog rada i u svezi s nesamostalnim radom odnosno koji ostvari obavljajući svoju samostalnu djelatnost, a radi utvrđivanja porezne obveze, koja sa stajališta Ustavom i zakonima utvrđenih odrednica poreznog sustava nije upitna u slučaju ostvarivanja određenog prihoda (dohotka) u tržišnim uvjetima poslovanja.


Internet NN 105/1999

• Nije nesuglasna odredbama članka 51. Ustava odredba stavka 4. članka 15. Zakona koja je donesena posljednjim izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak ("Narodne novine", broj 164/98), a kojom je određeno da se kod povremenih samostalnih djelatnost


Internet stranice NN 105/1999

• Glede navoda predlagatelja o javnom bilježniku kao obvezniku poreza na dohodak te potrebi njihovog oslobađanja obveze plaćanja toga poreza, treba reći da je u nadležnosti zakonodavca utvrđivanje slučajeva i pretpostavki za postojanje porezne obveze odnosno poreznog oslobođenja. Javni bilježnik je uvršten u obveznike poreza na dohodak jer sa stajališta zakonodavca udovoljava zakonskim pretpostavkama za to. Naime, člankom 11. stavak 2. t. 1. Zakona je utvrđeno da u slobodna zanimanja spada i samostalna djelatnost bilježnika, dok je člankom 10. Zakona propisano da dohodak od slobodnih zanimanja jest dohodak od samostalne djelatnosti, a to su one koje se trajno ili povremeno obavljaju u cilju ostvarivanja dohotka. Te odredbe su osnova za poreznu obvezu javnog bilježnika. U skladu s tim, Sud je stoga utvrdio da navedenom odredbom članka 11. nije povrijeđen Ustav.


Internet stranice NN 105/1999
• Odredbom članka 34. stavak 1. Zakona utvrđeno je da tuzemni porezni obveznici mogu od ukupnih iznosa ostvarenih dohodaka prema članku 3. stavku 1. toga Zakona za svaki mjesec razdoblja za koje se utvrđuje porez odbiti osnovni osobni odbitak u visini od 1.000,00 kuna. Osobni odbitak umirovljenicima priznaje se u visini mirovine, a najviše do 2.500,00 kuna mjesečno.

Internet stranice NN 105/1999
• Sumnja u ustavnost s osnove Ustavom zajamčene jednakosti svih pred zakonom (članak 14. stavak 2.) izražena je u odnosu na dio odredbe koji se odnosi na osobni odbitak koji se priznaje umirovljenicima (druga rečenica), ali u smislu da bi mirovine trebale u cijelosti biti oslobođene od plaćanja svih poreza (i prireza) s obzirom da su za vrijeme radnog odnosa umirovljenika uz plaćanje doprinosa za mirovinsko i invalidsko osiguranje bili plaćani i svi porezi.

Internet stranice NN 105/1999 • Dio je zakonodavčeve samostalnosti u uređivanju poreznog sustava da donese propis kojim će utvrditi način i postupak plaćanja poreza na dohodak, te u okviru toga odrediti vrste dohotka kao osnovicu toga poreza. Prema članku 7. stavku 1. t. 2. Zakona u dohodak od nesamostalnog rada obvezatno ulaze mirovine i drugi dohoci iz prijašnjih odnosa po osnovi rada. Kako se na dohodak od nesamostalnog rada plaća porez te porezne obveze nisu oslobođeni ni umirovljenici. Međutim, visina osobnog odbitka koji se priznaje umirovljenicima, a koji je znatno veći od onog koji se priznaje ostalim poreznim obveznicima, u funkciji je ostvarivanja ustavnih načela sudjelovanja svakoga u javnim troškovima prema njegovim mogućnostima odnosno ostvarivanja porezne pravednosti (članak 51. Ustava).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 105/1999 • Iz istih razloga nije prihvaćen niti prijedlog za ocjenu ustavnosti odredbe članka 43. Zakona koja identičnu obvezu nameće stranoj organizaciji koja u Republici Hrvatskoj ne uživa diplomatski imunitet i službenicima te organizacije sa sjedištem odnosno prebivalištem u Republici Hrvatskoj za isplatu dohotka od nesamostalnog rada zaposlenim građanima ili stranim državljanima.
Poslovne stranice NN 105/1999 • Uredno ispunjavanje poreznih obveza važno je za funkcioniranje poreznog sustava pa se nepoštivanje poreznih obveza sankcionira. Tako je glede navedene obveze u kaznenim odredbama osporenog Zakona propisano da će se kazniti novčanom kaznom za prekršaj poslodavac koji ne obračuna ili ne uplati predujam poreza od nesamostalnog rada (članak 103. stavak 1. t. 3.).
Pregledi NN 105/1999 • Neosnovani su navodi o nesuglasnosti odredbi članka 73. stavci 6. i 7. s odredbama ustava kojima je jednakost utvrđena kao jedna od najviših ustavnih vrednota odnosno jamči se jednakost svih pred zakonom (članci 3. i 14. stavak 2.). Osporene odredbe, kojima se određuje da žalba ne zadržava naplatu te da se u prigovoru odnosno žalbi ne mogu iznositi okolnosti koje se odnose na razrez poreza, dio su odredbi kojima je u Zakonu uređena prisilna naplata poreza.
Glasnik NN 105/1999 • Osporene odredbe nisu neustavne i njima se ne povrjeđuje ustavno jamstvo jednakosti svih pred zakonom. Postupak prisilne naplate poreza je postupak administrativnog izvršenja dospjelog a neplaćenog novčanog potraživanja temeljem konačnog i izvršnog upravnog akta, koji postupak se provodi na način propisan Zakonom o porezu na dohodak, a podredno primjenom pravila Zakona o općem upravnom postupku ("Narodne novine", broj 53/91). Kako taj postupak slijedi nakon konačnosti rješenja o utvrđivanju porezne obveze, u njemu se više ne raspravlja o glavnoj stvari (razrezu poreza) niti osnovanosti utvrđenog potraživanja.
Novo NN 105/1999 • Odredbe osporenog članka 108. Zakona glase: "(1) Postupak za izricanje kazne o prekršajima zbog povrede odredaba ovoga Zakona, pokreće, vodi i rješenje o prekršaju donosi Porezna uprava. (2) Protiv rješenja iz stavka 1. ovoga članka može se izjaviti žalba Središnjem uredu Porezne uprave." Ove odredbe su osporene sa stajališta njihove nesuglasnosti s odredbom članka 28. Ustava koja glasi: "Svatko je nedužan i nitko ga ne može smatrati krivim za kazneno djelo dok mu se pravomoćnom sudskom presudom ne utvrdi krivnja."
Poslovi NN 105/1999 • 4. Ustavni sud je postupak za ocjenu ustavnosti odredbi Zakona o porezu na dohodak navedenih u točki 2. izreke obustavio na temelju članka 27. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91), kojim je propisano: "(1) Ako tijekom postupka osporeni akti prestanu važiti ili budu usklađeni s Ustavom i zakonom, Ustavni sud će obustaviti postupak. (2) Sud će obustaviti postupak i kad podnositelj zahtjeva odnosno prijedloga odustane te u drugim slučajevima kad prestanu postojati pretpostavke za vođenje postupka."
Poticaji NN 105/1999 • Osporena odredba stavka 1. članka 15. Zakona o porezu na dohodak ("Narodne novine", broj 109/93) više ne egzistira budući da je taj članak u cijelosti izmijenjen člankom 14. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak ("Narodne novine", broj 95/94), a mijenjan je i u posljednjim izmjenama Zakona objavljenim u "Narodnim novinama", broj 164/95. O mogućoj neustavnosti novog teksta osporenog članka predlagatelj se na poziv Suda nije izjasnio.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 123/03, Broj 14/95, Broj 79/01, Broj 45/09, Broj 27/91, Broj 111/07


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled