PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-stranka-hrvatskog-preporoda-kao-azqj NN 118/1999

• Stranka hrvatskog preporoda prestaje postojati u slučajevima iz članka 23. Zakona o političkim strankama, te ukoliko takvu odluku donese Skupština stranke.


Stranica 1999-11-118-1916 NN 118/1999

• Autentično tumačenje ovog Statuta daje Skupština stranke, odnosno Glavni odbor između dva zasjedanja Skupštine.


Internet NN 118/1999

• Ovaj Statut objavit će se u »Narodnim novinama«, službenom listu Republike Hrvatske.


Internet stranice NN 118/1999

• Statut stupa na snagu danom donošenja na Skupštini stranke.


Internet stranice NN 118/1999
• 1. Ukida se članak 17. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća (»Narodne novine«, broj 83/92).

Internet stranice NN 118/1999
• Rješenjem Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-472/1996 i U-I-26/1998 od 25. ožujka 1998. godine, objavljenim u »Narodnim novinama«, broj 48/98, pokrenut je postupak za ocjenu ustavnosti članka 17. Zakona navedenog u izreci (u daljnjem tekstu: osporeni Zakon), zbog osnovane sumnje u suglasnost osporene zakonske norme s Ustavom. Istim rješenjem nije prihvaćen prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti članka 16. osporenog Zakona.

Internet stranice NN 118/1999 • U obrazloženju odluke Suda navedeno je da podnositelj prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom navedenih zakonskih odredbi, a to su bili Ratko Žurić, odvjetnik iz Zagreba i Zagrebačka štedionica d.d. Zagreb, svojim navodima osnovano dovode u pitanje ustavnost odredbe članka 17. navedenog Zakona, odnosno odredbu stavka 2. članka 46. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća (»Narodne novine«, broj 19/92, u daljnjem tekstu: Zakon o pretvorbi). Naime, člankom 17. je u članku 46. Zakona o pretvorbi dodan stavak 2., kojim je tadašnjoj Agenciji za restrukturiranje i razvoj, sada Hrvatskom fondu za privatizaciju, i drugim ovlaštenim državnim organima, dana ovlast da nakon obavijesti suda o upisu društva na temelju Zakona o pretvorbi provedu kontrolu izvršene pretvorbe.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 118/1999 • Nakon provedenog postupka Ustavni sud je utvrdio da su prijedlozi glede neustavnosti članka 17. osporenog Zakona osnovani. Stoga, Ustavni sud ostaje kod stajališta zauzetih u uvodno citiranoj odluci, koja se u bitnome zasnivaju na sljedećem:
Poslovne stranice NN 118/1999 • Hrvatski fond za privatizaciju (u daljnjem tekstu: Fond), temeljem odredaba Zakona o pretvorbi ima u postupku nadzora i kontrole provedbe pretvorbe određene ovlasti. Odluke koje Fond tijekom pretvorbe donosi akti su tijela s javnim ovlastima, te imaju narav i snagu konačnog upravnog akta, protiv kojih se pravna zaštita može ostvarivati samo u postupku sudske kontrole zakonitosti tih akata, što je zajamčeno člankom 19. stavak 2. Ustava. Upravni akti se odnose na način i po postupku koji je propisan Zakonom o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91, u daljnjem tekstu: ZUP), time da se po odredbama toga Zakona pojedina pitanja postupka za određenu upravnu oblast mogu posebnim zakonom urediti drugačije nego što su uređena tim Zakonom, ako je to nužno za postupanje u toj upravnoj oblasti i nije protivno načelima toga Zakona (članak 2.). Nadalje je propisano da se u upravnim oblastima za koje je zakonom propisan poseban postupak postupa po odredbama tog zakona, a po odredbama ZUP-a se postupa u svim pitanjima koja nisu uređena posebnim zakonom (članak 3.). Isto tako već okončan upravni postupak može se suglasno odredbama ZUP-a obnoviti (Glava XV.), a propisana je i mogućnost poništavanja, ukidanja te mijenjanja konačnog, odnosno pravomoćnog upravnog akta ukoliko je povrijeđen zakon, kao i u drugim slučajevima (Glava XVI.). To znači da je Fond i mimo osporene zakonske odredbe, kada se za to steknu zakonom propisani uvjeti, ovlašten voditi i odgovarajući postupak nakon pravomoćnosti odluke o pretvorbi.
Pregledi NN 118/1999 • Stoga okolnost da je osporenom odredbom utvrđena pravna osnova za intervenciju Fonda (i ne samo Fonda) u pretvorbu i nakon što je postupak pretvorbe završen, upisan i objavljen, te je kao takav u pravnom prometu proizveo određene zakonom dopuštene pravne učinke, a sve poradi »kontrole izvršene pretvorbe«, može dovesti do pravne nesigurnosti te nezakonitog postupanja.
Glasnik NN 118/1999 • Osporena norma stoga ugrožava i vladavinu prava, kao jednu od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske (članak 3. Ustava), a time i pravnu sigurnost sudionika ne samo postupka pretvorbe, već i onih koji su suglasno Zakonu o pretvorbi i drugim propisima uslijedili nakon pretvorbe.
Novo NN 118/1999 • Kako je Zakonom o pretvorbi propisano da poduzeće s društvenim kapitalom pretvorbom postaje poduzeće kojemu je određen i poznat vlasnik (članak 4.), primjena osporene zakonske odredbe izazvat će određene promjene i u vlasničkopravnim, obveznopravnim te drugim pravnim odnosima nastalim pretvorbom i nakon pretvorbe. Pravo vlasništva je ustavno pravo koje se jamči člankom 48. stavak 1. Ustava, a ono se može, kao i vlasnička prava, ograničiti ili oduzeti samo pod uvjetima koje je odredio sam Ustav (članak 50.).
Poslovi NN 118/1999 • Iz tih razloga Ustavni sud je u skladu s odredbom članka 53. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99) odlučio kao u točki 1. izreke.
Poticaji NN 118/1999 • Objava ove odluke (točka 2. izreke) temelji se na članku 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 136/03, Broj 79/05, Broj 29/91, Broj 103/05, Broj 65/05, Broj 36/95


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled