PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-to-ne-znaci-da-hgse NN 33/2002

• Dobrobiti kolektivne obrane ne mogu se samo eksploatirati, bez istovremenog ulaganja i odgovornog odnosa prema obvezama koje članstvo u obrambenim savezima zahtijeva. Republika Hrvatska će, uz preuzimanje odgovornosti za vlastitu sigurnost, aktivnim doprinosom stabiliziranju sigurnosnih prilika u regiji podupirati nastojanja međunarodne zajednice na putu jačanja uzajamnog povjerenja između država u užem, te međunarodnog mira i sigurnosti u širem smislu. Aktivno članstvo u Programu partnerstvo za mir kao i brojni bilateralni sporazumi o vojnoj suradnji otvorili su Republici Hrvatskoj nove mogućnosti po svim pitanjima jačanja vlastitoga sigurnosnog položaja, ali i izazove vezane uz aktivno participiranje u aktivnostima međunarodne zajednice.


Stranica 2002-03-33-708 NN 33/2002

• Trenutno stanje operativnih obrambenih sposobnosti faktor je koji, zajedno s određenim organizacijskim i personalnim problemima, Republici Hrvatskoj ograničava uključivanje u aktivnosti međunarodne zajednice. Međutim, ostvarivanje, ovog neosporno bitnog cilja Republike Hrvatske, neće se dovesti pod znak pitanja. Umjesto toga, postupno će se povećavati trenutno ograničene mogućnosti.


Internet NN 33/2002

• b) Pogoršanje stanja – ugrožavanje sigurnosti Republike Hrvatske kao rezultat narastanja regionalne nestabilnosti. Unatoč izuzetno visokim političkim i sigurnosnim »investicijama« međunarodne zajednice u države koje su regionalni susjedi Republike Hrvatske u Jugoistočnoj Europi, one su i dalje potencijalni izvori regionalne sigurnosne nestabilnosti. Pitanja implementacije, revizije i/ili zastoja u provedbi te daljnje perspektive Daytonskog sporazuma, kretanje procesa demokratizacije u SRJ kao i razvoj budućih odnosa između Srbije i Crne Gore, mandata NATO-snaga u rješavanju problema Bosne i Hercegovine, Kosova i Makedonije – samo su neka od otvorenih pitanja na temelju kojih se mogu razviti konkretni scenariji ugrožavanja sigurnosti Republike Hrvatske. Primjerice, sigurnost Republike Hrvatske može biti neposredno ugrožena oružanim građanskim sukobom u nekoj od susjednih država na jugoistoku, međudržavnim sukobom, ekonomskom krizom, izbjegličkom krizom, terorizmom, organiziranim kriminalom, proliferacijom naoružanja i dr. Sve dok države u regiji ne provedu cjelovite strukturne reforme po ugledu na standarde EU, ta će regija biti sigurnosno nestabilna te potencijalno područje s kojeg Republika Hrvatska može biti neposredno ili posredno ugrožena do mjere koja će zahtijevati primjerenu obrambenu reakciju.


Internet stranice NN 33/2002

• To podrazumijeva potrebu za strategijskim odgovorom na ugrožavanja iz regionalnog okružja, prvenstveno vlastitim snagama i sredstvima. Takvo opredjeljenje je, s jedne strane, preduvjet smanjenja potencijalnih sigurnosnih rizika, a s druge strane, ono predstavlja konkretan izraz nastojanja za ispunjenjem kriterija vjerodostojnoga vojnog partnerstva s drugim demokratskim državama. Također, ono predstavlja i doprinos regionalnoj stabilnosti – u smislu izbjegavanja nastajanja »sigurnosnog vakuuma«. To, prirodno, ne znači odricanje od međunarodne potpore niti od partnerske i savezničke pomoći u slučaju izloženosti ugrožavanjima.


Internet stranice NN 33/2002
• Uzimajući u obzir objektivne mogućnosti razvoja vlastitih obrambenih sposobnosti, jasno je da Republika Hrvatska ne bi bila u stanju samostalno zadovoljiti sve svoje obrambene potrebe koje proizlaze iz ovog scenarija. Stoga joj se, kao optimalno i jedino moguće, nameće rješenje savezništva, odnosno kolektivne obrane u zajedništvu s drugim demokratskim državama. Zato izgradnja pouzdanih obrambenih savezništava, tj. pristupanje vjerodostojnim sigurnosnim organizacijama razvijenih demokratskih država, predstavlja važne sastavnice strategijskog obrambenog koncepta.

Internet stranice NN 33/2002
• d) Stanje neposredne ugroženosti – kao stanje sigurnosnog okružja Republike Hrvatske ili stanje u državi – zahtijevalo bi angažiranje svih raspoloživih društvenih resursa, uključujući potencijale obrambenog sustava. Ista je situacija i sa stanjem u zemlji koje mogu izazvati prirodne, tehničko-tehnološke i druge nesreće većih razmjera. Iako se za takve situacije primarno organiziraju i pripremaju posebne, namjenske snage (odnosno službe) kojima su zaštita i spašavanje temeljna područja nadležnosti, institucije obrambenog sustava moraju preuzeti svoj dio odgovornosti i angažirati se kada složenost situacije prelazi kapacitete i mogućnosti redovnih snaga. Zahtjev za uspješnim odgovorom na takve situacije podrazumijeva dimenzioniranje angažiranja obrambenih potencijala sukladno stupnju složenosti situacije i uspješnosti djelovanja namjenskih snaga. To znači njihovo angažiranje na širokoj skali – od razine simboličnog sudjelovanja pojedinim logističkim kapacitetima, do šireg angažiranja vojnih postrojbi u neborbenim i borbenim aktivnostima. S obzirom na njihovu temeljnu ulogu, Oružane snage Republike Hrvatske načelno se u ovakvim aktivnostima angažiraju samo kada posljedice događanja prerastaju operativne sposobnosti redovnih namjenskih institucija.

Internet stranice NN 33/2002 • Strategijski važan aspekt priprema, odnosno planiranja i organiziranja institucija obrambenog sustava za ovakve situacije sadržan je u pristupu prema kojemu ova vrsta zadaća ne utječe na veličinu, obilježja i strukturu obrambenih snaga. One se oblikuju sukladno zahtjevima koji proizlaze iz prethodnih scenarija mogućeg angažiranja. Potrebe za sposobnostima koje proizlaze iz scenarija stanja neposredne ugroženosti i nesreća osiguravat će se dopunskim programima opremanja i obuke tako oblikovanih snaga.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 33/2002 • 1) uspješan odgovor na vojne izazove globalnog karaktera može osigurati samo udruživanje s drugim demokratskim državama – kako u aktivnom oblikovanju sigurnosnog okružja, tako i u pripremi i uporabi obrambenih potencijala,
Poslovne stranice NN 33/2002 • 2) na vojne izazove regionalnog karaktera može se uspješno odgovoriti: u preventivnom smislu – angažiranjem obrambenih potencijala; u oblikovanju sigurnosnog okružja – u sklopu regionalnih i bilateralnih sigurnosnih inicijativa; u obrambenom smislu – izgradnjom i uporabom vlastitih obrambenih sposobnosti, uz potencijalno oslanjanje na međunarodnu potporu i pomoć,
Pregledi NN 33/2002 • 3) funkcionalni odgovori na stanje neposredne ugroženosti i stanja izazvanih nesrećama ne predstavljaju posebnu funkcionalnu opciju koja determinira primarna strategijska rješenja.
Glasnik NN 33/2002 • – u miru – izgradnja pouzdanog partnerstva i savezništva te doprinos oblikovanju povoljnog sigurnosnog okružja,
Novo NN 33/2002 • – u uvjetima rata i napada na državni teritorij – odlučna obrana teritorija vlastitim snagama, uz oslanjanje na partnersku i savezničku pomoć.
Poslovi NN 33/2002 • Naglasak ove Strategije je na postizanju sigurnosti kroz suradnju i zajedničko oblikovanje sigurnosnog okružja u cilju prevencije sukoba i izgradnje stabilnosti. To znači da je strategijski pristup Republike Hrvatske defenzivan – što jedino i može biti legitimno i vjerodostojno opredjeljenje za malu državu. Iz njega proizlazi jasno opredjeljenje da Republika Hrvatska neće borbeno uporabiti oružanu silu, osim za obranu vlastitog suvereniteta i teritorijalnog integriteta. Međutim, ako do takve uporabe dođe, ona mora biti vjerodostojna, odlučna i učinkovita. Dakle, ona mora slomiti volju za nastavkom agresije svakom protivniku. To uključuje i zahtjev za raspolaganje sposobnostima za vođenje ofenzivnih operacija po dubini borbenog rasporeda agresorovih snaga.
Poticaji NN 33/2002 • S obzirom na kooperativni pristup međunarodnoj sigurnosti, vlastiti obrambeni potencijali i sposobnosti samo su jedna od obrambenih komponenti na koje Republika Hrvatska računa u uvjetima rata i napada na državni teritorij. Osloncem na respektabilne vlastite obrambene potencijale i doprinos Republike Hrvatske međunarodnoj stabilnosti i sigurnosti u mirnodopskom razdoblju, politika mora osigurati uvjete da se zemlja ni u kojoj strategijskoj situaciji ne nađe zanemarena od strane drugih demokratskih država koje raspolažu moćnim sigurnosnim mehanizmima, a pogotovo ne u međunarodnoj izolaciji. Samo ovako postavljena strategijska opredjeljenja pribavljaju osnovu za postizanje zahtjevanog »punog spektra« obrambenih sposobnosti.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 76/99, Broj 47/90, Broj 146/04, Broj 30/94, Broj 13/93, Broj 3/06


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled