PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 87/2007 • (1) Građanima se jamči pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
NN 87/2007 • Polazeći od citiranih ustavnih odredaba, Ustavni sud zauzeo je stajalište da propise iz područja lokalne i područne (regionalne) samouprave valja tumačiti u korist nesmetanog i redovitog funkcioniranja lokalne i područne (regionalne) samouprave i njezine zaštite, pri čemu je poštivanje demokratskih pravila postupanja u predstavničkom tijelu temeljna pretpostavka za ostvarenje tih ciljeva.
NN 87/2007 • Jedno od temeljnih demokratskih pravila postupanja, sadržano i u odredbama članaka 81. i 82. Ustava, ugrađeno je u članak 36. stavak 1. Zakona, kojim je propisano da predstavničko tijelo donosi odluke većinom glasova ako je na sjednici nazočna većina članova predstavničkog tijela.
NN 87/2007 • Nadalje, članak 34. Zakona, pored naprijed citirane odredbe stavka 3. (obveza sazivanja sjednice najmanje jednom u tri mjeseca), sadrži u stavcima 4., 5. i 6. i druga pravila postupanja u odnosu na sazivanja sjednica predstavničkih tijela. Navedenim odredbama članka 34. propisano je sljedeće:
NN 87/2007 • (5) Ukoliko predsjednik predstavničkog tijela ne sazove sjednicu u roku iz stavka 4. ovoga članka, sjednicu će sazvati općinski načelnik, gradonačelnik ili župan u roku od 15 dana.
NN 87/2007 • (6) Nakon proteka rokova iz stavka 5. ovoga članka sjednicu može sazvati, na zahtjev jedne trećine članova predstavničkog tijela, čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave.
NN 87/2007 • Citirane zakonske odredbe jasno ukazuju na važnost nesmetanog i redovitog funkcioniranja lokalne i područne samouprave i namjeru zakonodavca da takvo funkcioniranje lokalne i područne samouprave osigura, pa je s tim ciljem propisana obveza sazivanja i rok za sazivanje sjednica predstavničkih tijela, najdulje moguće vremensko razdoblje koje može proteći između dviju sjednica, kao i supsidijarna nadležnost za sazivanje sjednica.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 87/2007 • Slijedom navedenog, neprihvatljivo je i tumačenje prema kojem bi odredbom sadržanom u poslovniku predstavničkog tijela mogao biti derogiran sadržaj mjerodavnog zakona. Konkretno, odredba članka 49. stavka 3. Poslovnika, na koju se poziva podnositelj, a kojom je propisano da se sjednica odgađa u slučaju odsutnosti predsjednika i potpredsjednika Vijeća, očigledno ne uvažava Ustavom i mjerodavnim Zakonom utvrđeno većinsko načelo, funkcioniranje predstavničkog tijela stavlja u ovisnost o pojedincu i na taj način može dovesti u pitanje ostvarivanje Ustavom zajamčenog prava na lokalnu samoupravu.
NN 87/2007 • Jednako tako, ostvarivanje prava na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu, odnosno rad predstavničkog tijela ne mogu biti onemogućeni činjenicom da poslovnikom određena situacija nije uređena (u konkretnom slučaju nisu propisane pravne posljedice opravdanog, odnosno neopravdanog izostanka predsjednika i potpredsjednika predstavničkog tijela sa sjednice).
NN 87/2007 • Naprotiv, kako je razvidno i iz odredaba samog Poslovnika Gradskog vijeća Grada Siska, u sadržaj članaka 54. i 60. ugrađeno je demokratsko većinsko načelo, na način da rad predstavničkog tijela može biti onemogućen samo u slučajevima kada sjednici nije nazočna većina vijećnika ili ona u tijeku sjednice prestane postojati. Naime, navedenim odredbama Poslovnika propisano je sljedeće:
NN 87/2007 • Sjednica će se prekinuti i odgoditi i u slučaju kada se za vrijeme sjednice utvrdi da nije nazočna natpolovična većina svih vijećnika potrebna za odlučivanje na sjednici.
NN 87/2007 • Instrument zaštite od blokiranja rada predstavničkog tijela nedvojbeno predstavlja i naprijed citirana odredba članka 116. (u vezi s njom i članaka 117. i 118.) Poslovnika, kojom su uređeni uvjeti i način donošenja akata po hitnom postupku, te je svrha takve odredbe (pored ostalog, zaštita od nepopravljive štete, poremećaja ili protupravnog postupanja) izrijekom u njoj i navedena.
NN 87/2007 • Stoga, ocjenjujući razloge ustavne tužbe sa stajališta članka 14. stavka 2. Ustava, Ustavni sud je utvrdio da su pravna stajališta navedena u osporenoj presudi zasnovana na pravilnoj primjeni mjerodavnog prava i na ustavnopravno prihvatljivom tumačenju tog prava. Ustavni sud utvrđuje da je Upravni sud, polazeći od utvrđenog činjeničnog stanja, obrazložio svoja stajališta, za koja je nedvojbeno da nisu posljedica proizvoljnog tumačenja i primjene mjerodavnog materijalnog prava.
NN 87/2007 • Ustavni sud iz navedenih razloga ocjenjuje da podnositelju nije povrijeđeno ustavno pravo na jednakost pred zakonom, zajamčeno člankom 14. stavkom 2. Ustava.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 54/01, Broj 43/97,
Broj 81/05, Broj 98/04,
Broj 41/93, Broj 39/91
LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA