PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-cankom-356-stavkom-2-xwlj NN 26/2008

• Ukoliko se tri godine nitko ne poziva na ništavost određene odluke glavne skupštine i ona se primjenjuje, treba zaključiti da se u tri godine poslovanja dioničkog društva to stanje tolerira i na temelju njega su nastali i nastaju brojni pravni poslovi. Stoga zbog sigurnosti dioničkog društva i pravnog prometa takvo stanje ne treba mijenjati jer bi suprotno vodilo do trajne, neopravdane neizvjesnosti članova dioničkog društva. Naime, u slučaju utvrđenja ništavosti, sve u međuvremenu nastale pravne odnose trebalo bi uskladiti sa stanjem kao da određene odluke glavne skupštine nije niti bilo, i na taj način te pravne odnose dovesti u pitanje, odnosno, čak, ovisno o okolnostima slučaja, smatrati da nekog pravnog odnosa nema. Takav način poslovanja bio bi suprotan pravnoj naravi dioničkog društva, u čijem poslovanju se često i brzo ulazi u pravne odnose i isto ih se tako brzo ostvaruje.


Stranica 2008-02-26-899 NN 26/2008

• 6.4. Polazeći, konačno, i od načela razmjernosti propisanog člankom 16. Ustava, Ustavni sud utvrđuje da osporeni način uklanjanja ništavosti određenih odluka glavne skupštine ne predstavlja nerazmjerno ograničenje poduzetničke i tržišne slobode dioničara zainteresiranih za utvrđenje ništavosti tih odluka, koje bi bilo u suprotnosti s Ustavom.


Internet NN 26/2008

• Stajalištem iznesenim u rješenju Ustavnog suda broj: U-I-4120/2003 i dr., Ustavni sud upozorio je na mogućnost ograničenja poduzetničke i tržišne slobode dioničara, otklonivši pri tome stajalište tadašnjih predlagatelja o apsolutnosti tih sloboda:


Internet stranice NN 26/2008

• »Ustav Republike Hrvatske u članku 49. stavku 1. utvrdio je poduzetničku i tržišnu slobodu kao temelj gospodarskog ustroja, ali ih nije ustanovio kao apsolutne slobode, jer su one ograničene ovlašću države da utječe na posljedice njihovog ostvarivanja. Pri tome je razvidan interes Republike Hrvatske da se tržište kapitala regulira na način koji u najmanjoj mogućoj mjeri utječe na ostvarivanje te eventualno ograničavanje prava svih dioničara, pa tako i onih manjinskih.«


Internet stranice NN 26/2008 • Ustavni sud ocjenjuje da je ZTD-om propisano ograničenje poduzetničke i tržišne slobode, koje se očituje u člankom 356. ZTD propisanog načina uklanjanja ništavosti određenih odluka glavne skupštine, učinjeno radi legitimnog, Ustavom propisanog cilja i da je razmjerno cilju koji se ograničenjem želio postići.
Internet stranice NN 26/2008 • 7. Ustavni sud razmotrio je razloge predlagatelja navedene u točki 3.1. obrazloženja ovog rješenja, kojima predlagatelji osporavaju članak 356. stavak 1. ZTD pitanjem »može li se ništetnost ukloniti upisom u sudski registar«.
Internet stranice NN 26/2008 • Članak 356. stavak 1. ZTD odnosi se na odluku glavne skupštine koja je ništava samo zbog toga što nije na propisani način unesena u zapisnik s glavne skupštine na kojoj je donesena. To je odluka koja inače ne bi bila ništava jer ispunjava sve uvjete za valjanost, ali je u konkretnom slučaju ništava samo zbog navedenog (formalnog) propusta javnog bilježnika. Po naravi stvari, konvalidirat će se samo ona odluka glavne skupštine koja je stvarno i donesena, a jedino nije unesena u zapisnik, budući da je trgovački sud uvidom u zapisnik, koji se prilaže prijavi za upis i ulaže u sudski spis, dužan provjeriti je li neka odluka donesena.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 26/2008
• 8. U odnosu na članak 356. stavak 2. ZTD, predlagatelji u točki 3.2. obrazloženja ovog rješenja postavljaju pitanje »može li zastara teći od neutvrdivog dana«, smatrajući da dan upisa odluke glavne skupštine u sudski registar nije ujedno i datum koji bi bio na dostatan način utvrdiv i odrediv, jer se »taj dan, naime, ne naznačuje na rješenju koje se otpravlja strankama kao ni na rješenju koje ostaje u spisu predmeta«.

Poslovne stranice NN 26/2008
• Člankom 33. Pravilnika o načinu upisa u sudski registar (»Narodne novine«, broj 10/95., 101/96., 62/98., 123/02., 94/05.) propisano je da se datum upisa objavljuje u objavi upisa u »Narodnim novinama«.

Servis NN 26/2008 • Iz navedenog slijedi da je datum upisa odluke glavne skupštine u sudski registar jasno odrediv i da je određen u skladu s legitimnim očekivanjima stranaka, pa je time u suglasnosti s pretpostavkama odredivosti zakonskih odredbi koje je Ustavni sud izrazio u rješenju broj: U-I-906/2000 i dr. od 7. prosinca 2005. godine, objavljenom u »Narodnim novinama« broj 2 od 4. siječnja 2006. godine.
Glasnik NN 26/2008 • Pri tome se pozivaju na dio Izvješća Ustavnog suda broj: U-X-80/2005 od 1. lipnja 2006. godine (»Narodne novine«, broj 64 od 7. lipnja 2006. godine), kojim je Ustavni sud izrazio sljedeće stajalište:
Novo NN 26/2008 • »Stupanje na snagu zakona jest vremenski određen trenutak od kojega zakon počinje pravno djelovati, obvezujući svojim odredbama, uz mogućnost primjene sankcije u slučaju njihovog nepoštivanja, one na koje se odnosi.
Poslovi NN 26/2008 • Sukladno prethodnim navodima, Ustavni sud izvješćuje Hrvatski sabor o potrebi izmjene dosadašnje zakonodavne prakse radi njezina usklađivanja s člankom 89. stavcima 1. i 3. Ustava Republike Hrvatske, na način da u svim zakonima propisuje samo njihovo stupanje na snagu koje će ujedno značiti i početak njihove primjene.«
Poticaji NN 26/2008 • 9.1. Budući da je osporeni ZID ZTD donesen i objavljen u »Narodnim novinama« od 24. srpnja 2003. godine, dakle prije no što je Ustavni sud uputio Hrvatskom saboru navedeno Izvješće i objavio ga u »Narodnim novinama«, Ustavni sud ne smatra prihvatljivim ukidati sve prijelazne i/ili završne odredbe (koje razlikuju stupanje na snagu od početka primjene) sadržane u brojnim zakonima i drugim propisima koji su doneseni i objavljeni prije objave samog Izvješća. Dopuštena je njihova opstojnost u pravnom poretku, uz obvezu da zakonodavac i drugi donositelji provedbenih propisa i općih akata promijene praksu u tom pitanju za ubuduće, tj. za razdoblje nakon objave Izvješća Ustavnog suda (načelno stajalište Ustavnog suda izneseno u rješenju broj: U-I-2745/2003 od 9. siječnja 2007. godine).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 2/07, Broj 64/09, Broj 27/91, Broj 72/94, Broj 116/99, Broj 53/91


LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO Pregled