PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-iako-je-primarna-uloga-cbge NN 91/2008

• Postojanje jaza vlasničkog kapitala može opravdati davanje državne potpore u određenim ograničenim okolnostima. Ako se pravilno usmjeri, državna potpora za nabavu rizičnoga kapitala može biti učinkovito sredstvo smanjenja ustanovljenih tržišnih nedostataka u tom području i uravnoteženja omjera s privatnim kapitalom.


Stranica 2008-08-91-2902 NN 91/2008

• 2 SL L 333, 29. 12. 2000., str. 84. Odluka kako je izmijenjena i dopunjena Odlukom br. 1776/2005/EZ Europskoga parlamenta i Vijeća (SL L 289, 3. 11. 2005., str. 14).


Internet NN 91/2008

• 1.2. ISKUSTVA NA PODRUČJU DRŽAVNIH POTPORA ZA RIZIČNI KAPITAL


Internet stranice NN 91/2008

• Ove su smjernice izrađene s obzirom na iskustva stečena u primjeni Priopćenja o državnim potporama i rizičnom kapitalu. Također su uzeti u obzir i komentari s javnih savjetovanja država članica i zainteresiranih strana o reviziji Priopćenja o državnim potporama i rizičnom kapitalu, o Akcijskom planu državnih potpora i o Priopćenju o državnim potporama za inovacije 7.


Internet stranice NN 91/2008 • Radi ispravljanja ovih problema, ove smjernice usvajaju fleksibilniji pristup u nekim slučajevima kako bi se državama članicama omogućilo da bolje prilagode mjere rizičnoga kapitala pojedinim tržišnim nedostacima. Ove smjernice također usvajaju poboljšani ekonomski pristup radi ocjene usklađenosti mjera rizičnoga kapitala s Ugovorom o EZ-u. U Priopćenju o državnim potporama i rizičnom kapitalu ocjena usklađenosti programa potpora je već bila zasnovana na relativno sofisticiranoj ekonomskoj analizi usredotočenoj na veličinu tržišnog nedostatka i ciljanost mjere. Dakle, Priopćenje o državnim potporama i rizičnom kapitalu već je odražavalo glavno usmjerenje na poboljšani ekonomski pristup. Međutim, ipak je bilo potrebno doraditi neke kriterije kako bi se osiguralo da mjera bolje cilja predmetni tržišni nedostatak. Posebice, Smjernice sadržavaju elemente koji osiguravaju jačanje odluka vođenih ostvarivanjem dobiti i profesionalnih ulagačkih odluka kako bi se dodatno potaklo privatne investitore da ulažu zajedno s državom. Na kraju, učinjen je napor da se osigura jasnoća tamo gdje je iskustvo s Priopćenjem o državnim potporama i rizičnom kapitalu pokazalo da je to potrebno.
Internet stranice NN 91/2008 • 1.3. TEST RAVNOTEŽE ZA DRŽAVNE POTPORE KOJE PODUPIRU ULAGANJA RIZIČNOGA KAPITALA
Internet stranice NN 91/2008 • U Akcijskom planu državnih potpora Komisija je naglasila važnost ekonomskog pristupa analizi državnih potpora. On se očituje u uravnoteženju mogućih pozitivnih učinaka mjere u postizanju cilja u zajedničkom interesu naspram mogućih negativnih učinaka u smislu narušavanja tržišnog natjecanja i trgovine. Test ravnoteže, kao što je navedeno u Akcijskom planu državnih potpora, je sastavljen od tri koraka, od kojih se prva dva odnose na pozitivne učinke, a zadnji na negativne učinke i posljedičnu ravnotežu:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 91/2008
• Na osnovi iskustva stečenog u primjeni Priopćenja o državnim potporama i rizičnom kapitalu, Komisija smatra da nema općeg nedostatka tržišta rizičnog kapitala u Zajednici. Komisija, međutim, prihvaća da postoje tržišni raskoraci kod nekih vrsta ulaganja u nekim fazama razvoja poduzetnika. Ovi raskoraci su rezultat nesavršenog spajanja ponude i potražnje rizičnog kapitala i mogu se općenito opisati kao jaz vlasničkog kapitala.

Poslovne stranice NN 91/2008
• Pribavljanje sredstava vlasničkog kapitala, posebice manjim poduzetnicima, predstavlja brojne izazove kako ulagačima tako i poduzetnicima u koje se ulaže. Na strani ponude, ulagač treba provesti pažljivu analizu ne samo kolaterala koji je ponuđen (kao što je slučaj kod zajmodavca) nego i cijele poslovne strategije s ciljem da se procijeni mogućnost ostvarivanja dobiti prilikom ulaganja i rizici povezani s njim. Ulagač također mora moći nadzirati provodi li rukovodstvo poduzetnika dobro poslovnu strategiju. Na kraju, ulagač mora isplanirati i provesti izlaznu strategiju kako bi ostvario povrat ulaganja prilagođen za rizik od prodaje svog vlasničkog udjela u poduzetniku u kojeg je izvršeno ulaganje.

Servis NN 91/2008 • Na strani potražnje, poduzetnik mora razumjeti koristi i rizike povezane s vanjskim ulaganjem vlasničkog kapitala kako bi proveo svoj poduhvat i pripremio ispravne poslovne planove za osiguranje potrebnih resursa i mentorstva. Poduzetnik se može suočiti s ozbiljnim ograničenjima financiranja zbog nedostatka unutarnjeg kapitala ili kolaterala potrebnog za nabavu financiranja zaduživanjem i/ili zbog nedostatka dosadašnjeg kredibiliteta. Osim toga, poduzetnik mora dijeliti kontrolu s vanjskim ulagačem koji, osim na svoj dio vlasničkog kapitala obično ima utjecaj i na odluke poduzetnika.
Glasnik NN 91/2008 • Nepotpune ili asimetrične informacije mogle bi posebno uzrokovati:
Novo NN 91/2008 • (a) Transakcijske i posredničke troškove: potencijalni ulagači susreću se s više poteškoća u prikupljanju pouzdanih informacija o poslovnim izgledima malih i srednjih poduzetnika ili novog poduzetnika i posljedično u nadzoru i podršci razvoju poduzetnika. Ovo je posebno slučaj za visoko inovativne projekte ili rizične projekte. Nadalje, mali poslovi su manje privlačni investicijskim fondovima zbog relativno visokih troškova ocjene ulaganja i drugih transakcijskih troškova.
Poslovi NN 91/2008 • Komisija smatra da mjere državnih potpora za rizični kapital mogu predstavljati prikladni instrument unutar ograničenja i uvjeta opisanih u ovim smjernicama. Međutim, mora se imati na umu da je nabava rizičnog kapitala u osnovi komercijalna aktivnost koja uključuje donošenje komercijalnih odluka. U ovom kontekstu, općenitije strukturalne mjere koje ne predstavljaju državne potpore mogu također pridonijeti povećanju ponude rizičnog kapitala, kao što je to slučaj prilikom promicanja kulture poduzetništva, uvođenja neutralnijeg oporezivanja različitih oblika financiranja malih i srednjih poduzetnika (na primjer novog vlasničkog kapitala, zadržane dobiti i duga), poticanja integracije tržišta, i olakšavanja regulatornih ograničenja, uključujući ograničenja ulaganja nekih vrsta financijskih institucija (na primjer mirovinskih fondova) i administrativne procedure za osnivanje poduzetnika.
Poticaji NN 91/2008 • Državne potpore za rizični kapital moraju dovesti do neto povećanja dostupnosti rizičnog kapitala za male i srednje poduzetnike, pogotovo utjecajem na ulaganja privatnih ulagača. Rizik »mrtve mase«, ili nedostatka učinka poticaja, znači da bi neki poduzetnici financirani iz javno podržanih mjera mogli pribaviti sredstva uz iste uvjete čak i uz odsutnost državnih potpora (istiskivanje). Postoje dokazi da se takvo što zaista događa, no takvi dokazi su nužno posredni. U tim slučajevima javna sredstva nisu učinkovita.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 5/07, Broj 154/08, Broj 143/98, Broj 122/07, Broj 16/07, Broj 90/05


LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO Pregled