PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-industrijske-lokalne-jedinice-industrijskih-yfra NN 17/2005

• Industrijske lokalne jedinice neindustrijskih poduzeća utvrđene su na isti način, od jednog ili više dijelova neindustrijskih poduzeća odnosno izvještajnih jedinica kojima je glavna djelatnost izvan industrije, preme administrativnim sekundarnim izvorima npr. RPS, Obrtni registar i slično, ali imaju dijelove koji su se bavili industrijskom proizvodnjom na temelju njihovih sporednih djelatnosti (ili su pogrešno razvrstani u administrativnim izvorima).


Stranica 2005-02-17-303 NN 17/2005

• Ponovno naglašavamo, da u većini slučajeva, industrijskom ili neindustrijskom poduzeću odnosno izvještajnoj jedinici (poslovnom subjektu) je utvrđena samo jedna industrijska lokalna jedinica. Iznimno, u slučajevima kada industrijska ili neindustrijska poduzeća imaju više industrijskih dijelova koji obavljaju industrijsku djelatnost na području nekoliko regija odnosno županija, utvrđeno im je više od jedne industrijske lokalne jedinice u Adresaru IND-21/PRODCOM za 2004. Pri tom su, svi industrijski dijelovi istog poduzeća smješteni na području jedne županije, grupirani u jednu regionalnu jedinicu – industrijsku lokalnu jedinicu tog poduzeća (industrijskog ili neindustrijskog).


Internet NN 17/2005

• Pri utvrđivanju statističkih jedinica za PRODCOM istraživanje za 2004. nisu uzeti u obzir dijelovi (ili dio) industrijskih i neindustrijskih poduzeća odnosno izvještajnih jedinica koji su »fizički« izvan teritorija RH, radi usklađivanja s konceptima i definicijama PRODCOM istraživanja EU-a, tj. radi izbjegavanja dupliciteta podataka o industrijskoj proizvodnji na razini EU-a, jer se rezultati ovog istraživanja redovito dostavljaju u Eurostat (Statistički ured EU-a).


Internet stranice NN 17/2005

• Obuhvat statističkih jedinica odnosno industrijskih lokalnih jedinica industrijskih i neindustrijskih poduzeća odnosno izvještajnih jedinica (poslovnih subjekata) nije potpun. U PRODCOM istraživanju za 2004. obuhvaćaju se sve izvještajne jedinice (poslovni subjekti) kojima su utvrđene industrijske lokalne jedinice u 2004. koje imaju 10 i više zaposlenih, ako se ovim obuhvatom osigurava dovoljnu pokrivenost pojedinačnih skupina INDUSTRIJE (od 10.1 do 41.0) prema strukturi NKD-a 2002. Dovoljan obuhvat statističkih jedinica u IND-21/PRODCOM istraživanju znači da zbrojeno »pokrivaju«, tj. učestvuju s najmanje 90% u bruto dodanoj vrijednosti u svakoj pojedinačnoj skupini INDUSTRIJE prema strukturi NKD-a 2002., prema informacijama iz IND-21/SPS istraživanja industrije i drugih sekundarnih izvora. Ukoliko uvjet nije zadovoljen, za određene skupine INDUSTRIJE iz NKD-a 2002. proširuje se obuhvat i na statističke jedinice s manje od 10 zaposlenih (posebno male industrije kao npr. industrija kruha, tiskanje, mali alati i drugo). Iznimno, u obuhvat istraživanja bez obzira na kriterij, ulaze i statističke jedinice koje proizvode nove proizvode s aspekta RH ili proizvode koji nisu novi ali se rijetko proizvode (iako s aspekta količina i vrijednosti nisu značajni) radi dobivanja informacija o raznovrsnosti nacionalne proizvodnje i poštivanja kriterija obuhvata PRODCOM istraživanja iz Uredbe EU-a (90% pokrivenosti na razini pojedinačnog proizvoda iz PRODCOM liste odnosno iz NIP-a).


Internet stranice NN 17/2005
• PRODCOM istraživanje u pravilu se provodi jednom godišnje. Izvještajno razdoblje je godina dana, a podudara se s kalendarskom godinom odnosno razdobljem od 1. siječnja do 31. prosinca 2004. koja je izvještajna godina u ovom PRODCOM istraživanju za 2004.

Internet stranice NN 17/2005
• Za provedbu PRODCOM istraživanja za 2004. koristi se izvještajna metoda. Izvještajne jedinice popunjavaju odgovarajuće podatke za sve svoje industrijske lokalne jedinice koje su im utvrđene u Adresaru IND-21/PRODCOM za 2004., na glavnom obrascu IND-21/PRODCOM, na pomoćnom obrascu za industrijske lokalne jedinice IND-21/PRODCOM/POM u slučaju kada imaju više od dvije industrijske lokalne jedinice, a ako obavljaju djelatnost brodogradnje, popunjavaju još podatke i na pomoćnom obrascu za brodogradnju IND-21/PRODCOM/35.11.

Internet stranice NN 17/2005 • Izvještajne jedinice popunjavaju podatke o industrijskoj proizvodnji za svoje industrijske lokalne jedinice na spomenutim obrascima, na temelju svojih knjigovodstvenih podloga, dok se za dio podataka trebaju dati stručne ocijene i procjene. Popunjen obrazac IND-21/PRODCOM, pomoćne obrasce za industrijske lokalne jedinice IND-21/PRODCOM/POM i pomoćni obrazac za brodogradnju IND-21/PRODCOM/35.11, izvještajne jedinice dostavljaju kompletirano nadležnom uredu državne uprave u županiji – ured za statistiku u roku koji im on odredi.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 17/2005 • Proizvodi iz NIP-a 2004., na nacionalnoj su razini također usporedivi s Nomenklaturom za mjesečni izvještaj industrije – NIPUM 2004.16) na razini potkategorija KPD-a 2002., a na razini pojedinačnih proizvoda obiju nomenklatura preko korespondentnih tablica veza.
Poslovne stranice NN 17/2005 • Za svaki proizvod u NIP-u 2004. određene su od jedne do tri mjerne jedinice na temelju kojih izvještajna jedinica odnosno pravna osoba treba iskazati industrijsku proizvodnju svih svojih industrijskih lokalnih jedinica iz Adresara IND-21/PRODCOM-a za 2004. Bilo je neophodno utvrditi različite mjerne jedinice jer se podaci iz ovog PRODCOM istraživanja nacionalno koriste u različite svrhe koje u određenim slučajevima zahtijevaju postojanje različitih mjernih jedinica. Prva mjerna jedinica koristi se za izračunavanje pondera industrijskih proizvoda za potrebe obrade Mjesečnog istraživanja o industrijskoj proizvodnji i zaposlenima (IND-1/MPS), druga mjerna jedinica preuzeta je iz PRODCOM Liste 2004 EU-a, a ukoliko je različita od prve, iznimno je uvedena i treća mjerna jedinica ako se s prvom i drugom mjernom jedinicom nije moglo udovoljiti svim zahtjevima iz međunarodne razmjene podataka (npr. Eurostat, UN/ECE, FAO, IEA i dr.). U ovoj verziji NIP-a 2004. pažljivo su analizirane sve mjerne jedinice koje su utvrđene u NIP-u 2004., kako bi se smanjio njihov broj u najvećoj mogućoj mjeri s obzirom na različite namjene ovog istraživanja, da bi se izvještajnim jedinicama što više smanjio teret izvještavanja.
Pregledi NN 17/2005 • Usporedivost proizvoda NIP-a 2004. s robama iz CT-a 2004. za svaki je proizvod/robu osigurana i izborom mjernih jedinica na isti način kao i usporedivost proizvoda PRODCOM Liste 2004 EU-a s robama iz CN-a 2004. Razlika može postojati samo u onim slučajevima kada i PRODCOM Lista 2004. odstupa od CN-a 2004, kada se za određene proizvode NIP-a 2004. traže veće mjerne jedinice od onih u CT-u ili u PRODCOM Listi kao npr. umjesto »kg« u CT-u ili PRODCOM Listi, u NIP-u se traži »tona«, jer za određene proizvode iz NIP-a proizvedene količine manje od »tone« nisu značajne za praćenje proizvodnje (npr. nekoliko »kg mesa« može biti interesantno s aspekta carine, ali s aspekta proizvodne statistike nije važno).
Glasnik NN 17/2005 • U okviru ove strategije izrađena je i nova ažurirana verzija NIP-a 2004. prema PRODCOM Listi 2004 EU-a, a već sljedeće godine, za provedbu IND-21/PRODCOM istraživanja za 2005. predviđena je ažurirana verzija NIP-a 2005. prema dosta izmijenjenoj verziji PRODCOM Liste 2005, u okviru politike revizije ovog istraživanja. Kako bi olakšali snaženje izvještajnim jedinicama korištenje različitih verzija NIP-a svake godine, uveli smo sustav označavanja proizvoda NIP-a koje se mjenjaju u odnosu na prethodnu verziju, s naznakom razloga promjene (greška u prethodnoj verziji, promjena u novoj verziji radi usklađivanja i sl.), a svi proizvodi u NIP-u 2004. koji nemaju oznake su nepromijenjeni u odnosu na prethodnu verziju tj. NIP 2003. (vidi Dodatak 3. ovih standarda).
Novo NN 17/2005 • U provođenju istraživanja sudjeluju Državni zavod za statistiku Republike Hrvatske (DZS) i Uredi državne uprave u županijama – uredi za statistiku.
Poslovi NN 17/2005 • Uredi državne uprave u županijama – uredi za statistiku distribuiraju kompletiran materijal izvještajnim jedinicama odnosno pravnim osobama za sve utvrđene industrijske lokalne jedinice prema Adresaru IND-21/PRODCOM za 2004. za koje su dužne popuniti podatke u tablici 1. glavnog obrasca IND-21/PRODCOM, pomoćnog obrasca IND-21/PRODCOM/POM ukoliko imaju više od dvije industrijske lokalne jedinice, te pomoćnog obrasca za brodogradnju IND-21/PRODCOM/35.11 ukoliko su obavljale i djelatnost brodogradnje, brinu se da u roku koji su odredili dobiju ispunjene odgovarajuće IND-21/PRODCOM obrasce od izvještajnih jedinica, šifriraju identifikacijske podatke za izvještajne jedinice i njihove industrijske lokalne jedinice na odgovarajućim IND-21/PRODCOM obrascima prema Adresaru IND-21/PRODCOM za 2004. ukoliko to nije izvršila izvještajna jedinica koja je dostavila podatke, kontroliraju potpunost i točnost podataka u tablicama IND-21/PRODCOM obrazaca, brinu se da o roku kontroliran materijal dostave u DZS, te da u tijeku logičko-računske i analitičke kontrole materijala u DZS-u, i na zahtjev DZS-a, provjeravaju iskazane podatke u dostavljenim PRODCOM obrascima izvještajnih jedinica s njihovog područja.
Poticaji NN 17/2005 • Svi rezultati iz PRODCOM istraživanja za 2004. obrađuju se na razini pojedinačnih proizvoda iz NIP-a 2004., a vrijednost prodaje proizvoda iz NIP-a 2004. i agregirano do razine razreda NKD-a 2002. za Republiku Hrvatsku, te izabrani pokazatelji i za županije vodeći pri tom računa o zaštiti pojedinačnih podataka.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 155/08, Broj 35/95, Broj 18/09, Broj 5/07, Broj 42/04, Broj 101/06


LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA Pregled