PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-jedinice-lokalne-i-podrucne-lqyt NN 20/2006

• Prihodi jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave moraju biti razmjerni njihovim ovlastima predviđenim Ustavom i zakonom.


Stranica 2006-02-20-507 NN 20/2006

• 5. Prijedlog podnositelja, u dijelu koji se odnosi na suglasnost članka 16. Zakona o vatrogastvu s ustavnim jamstvom slobode udruživanja građana (članak 43. stavak 1. Ustava), temelji se na tvrdnji podnositelja o protuustavnom obveznom udruživanju javnih vatrogasnih postrojbi, dobrovoljnih vatrogasnih društava, dobrovoljnih vatrogasnih društava u gospodarstvu i profesionalnih vatrogasnih postrojbi u gospodarstvu u vatrogasne zajednice općine odnosno grada, zajedničke vatrogasne zajednice, vatrogasne zajednice županije odnosno Grada Zagreba, te u Hrvatsku vatrogasnu zajednicu.


Internet NN 20/2006

• Po stajalištu Ustavnog suda, odredba članka 43. stavka 1. Ustava odnosi se na slobodno udruživanje građana u različite interesne asocijacije (sindikate i druge udruge), dok je u osporenoj zakonskoj odredbi riječ o udruživanju pravnih osoba odnosno ustrojstvenih jedinica u pojedinim pravnim osobama, koje su specifične po tome što je Republika Hrvatska na njih prenijela određene javne ovlasti. Radi se o pravnim subjektima koji obavljaju stručnu i humanitarnu djelatnost od interesa za Republiku Hrvatsku, kako je i izrijekom utvrđeno odredbama Zakona o vatrogastvu (članak 1. stavak 2., članak 2. stavci 3. i 4., članak 5., članak 6. stavak 2.).


Internet stranice NN 20/2006

• Obvezno udruživanje javnih vatrogasnih postrojbi, dobrovoljnih vatrogasnih društava, dobrovoljnih vatrogasnih društava u gospodarstvu i profesionalnih vatrogasnih postrojbi u gospodarstvu u vatrogasne zajednice nije ni od kakvog utjecaja na slobodu udruživanja građana u smislu članka 43. stavka 1. Ustava.


Internet stranice NN 20/2006
• Slijedom navedenog osporena odredba članka 16. Zakona o vatrogastvu, prema ocjeni Ustavnog suda, nije u suprotnosti s ustavnim jamstvom slobode udruživanja, propisanim odredbom članka 43. stavka 1. Ustava.

Internet stranice NN 20/2006
• Stajalište o obveznosti članstva u određenim oblicima udruživanja Ustavni sud je izrazio u svojim rješenjima U-I-385/1993 i dr. od 6. travnja 1994. (»Narodne novine«, broj 31/94 i 40/94 – ispravak), te U-I-496/1994 od 17. siječnja 2001. (»Narodne novine«, broj 10/01).

Internet stranice NN 20/2006 • 6. Prijedlog podnositelja u odnosu na ostale istaknute odredbe Zakona o vatrogastvu, čiju neustavnost podnositelj nalazi u kršenju ustavnog prava na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu, Ustavni sud također ocjenjuje neosnovanim.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 20/2006 • – odredba članka 51. stavka 1. Ustava, prema kojoj je svatko dužan sudjelovati u podmirenju javnih troškova, u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima,
Poslovne stranice NN 20/2006 • – odredba članka 69. stavka 3. Ustava, prema kojoj je svatko dužan, u sklopu svojih ovlasti i djelatnosti, osobitu skrb posvećivati zaštiti zdravlja ljudi, prirode i ljudskog okoliša,
Pregledi NN 20/2006 • – činjenica da je djelatnost vatrogasnih postrojbi i društava stručna i humanitarna djelatnost od interesa za Republiku Hrvatsku, te je kao takva utvrđena mjerodavnim zakonom.
Glasnik NN 20/2006 • 6.1. Nepobitna je činjenica da u Republici Hrvatskoj, napose u predjelu Jadrana i njegovog zaleđa, zbog općepoznatih razloga postoji iznimno visok stupanj ugroženosti od požara, koji u velikom broju slučajeva nadilazi protupožarne snage kojima raspolaže pojedina jedinica lokalne ili područne samouprave, kao i da Republika Hrvatska, zbog istih razloga, a na temelju međudržavnih ugovora, ima određene obveze prema susjednim državama u pogledu protupožarne zaštite.
Novo NN 20/2006 • Stoga Republika Hrvatska organizira intervencijske vatrogasne postrojbe za brzo djelovanje na bilo kojem dijelu teritorija Republike Hrvatske (a i šire, s obzirom da se u sklopu tih postrojbi nalaze i zračne snage za gašenje požara), te su postrojbe sastavljene pretežito od profesionalnih vatrogasaca zaposlenih u javnim vatrogasnim postrojbama, a glavni vatrogasni zapovjednik odgovoran je za stanje organiziranosti, osposobljenosti i intervencijsku snagu vatrogastva na teritoriju Republike Hrvatske, te izravno zapovijeda intervencijskim vatrogasnim postrojbama, vodi vatrogasne intervencije na području dviju ili više županija te intervencije u kojima sudjeluju zračne snage za gašenje požara (članak 31. stavak 1. Zakona o vatrogastvu).
Poslovi NN 20/2006 • 6.2. Osporene zakonske odredbe o imenovanju zapovjednika i zamjenika zapovjednika postrojbi vatrogasnih zajednica odnosno zapovjednika dobrovoljnih vatrogasnih društava temeljene su na načelu da imenovanje obavlja nadležno tijelo zajednice odnosno društva, a imenovanje potvrđuje (ili potvrdu uskraćuje) poglavarstvo odgovarajuće općine, grada, županije odnosno Grada Zagreba.
Poticaji NN 20/2006 • Prema tome, nadležno tijelo jedinice lokalne odnosno područne samouprave nije isključeno od odlučivanja, već, naprotiv, ima presudnu ulogu u odlučivanju o osobi koja će rukovoditi protupožarnom zaštitom na njihovom području.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 41/09, Broj 14/08, Broj 30/91, Broj 3/99, Broj 126/09, Broj 54/93


LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE Pregled