PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-koristenje-premija-sigurne-zfok NN 39/2009

• – vrednovanje programa jamstava kao takvih dopuštajući primjenu jedinstvene premije i izbjegavajući potrebu za pojedinačnim rangiranjem korisnika – malih i srednjih poduzetnika.


Stranica 2009-03-39-882 NN 39/2009

• Korištenje pojedinačnih premija u programima jamstava za male i srednje poduzetnike


Internet NN 39/2009

• Komisija je svjesna da je provođenje pojedinačnog ocjenjivanja rizika za svakog zajmoprimca skupi proces koji možda nije prikladan u slučaju kad program obuhvaća veliki broj malih zajmova kod kojih on predstavlja alat za objedinjavanje rizika.


Internet stranice NN 39/2009

• Slijedom toga, kada je program vezan samo uz jamstva za male i srednje poduzetnike i kad iznos jamstva ne prelazi prag od 2,5 milijuna eura po poduzetniku u tom programu, Komisija može prihvatiti, iznimno od točke 3.4. alineje (d), jedinstvenu godišnju premiju za jamstva za sve zajmoprimce. Međutim, kako se jamstva dodijeljena kroz takav program ne bi smatrala državnom potporom, program se mora nastaviti financirati sam i svi drugi uvjeti u točki 3.4. alinejama (a), (b) i (c), kao i u točki 3.4. alineji (e), (f) i (g) još uvijek moraju biti ispunjeni.


Internet stranice NN 39/2009 • Neispunjavanje nekog od uvjeta navedenih u točkama 3.2. do 3.5. ne znači da se takvo jamstvo ili program jamstava automatski smatra državnom potporom. Ako postoji sumnja predstavlja li jamstvo ili program jamstava državnu potporu, to je potrebno prijaviti Komisiji.
Internet stranice NN 39/2009 • Kada pojedinačno jamstvo ili program jamstava nije u skladu s načelom ulagača u tržišnom gospodarstvu, smatra se da ono predstavlja državnu potporu. Prema tome, element državne potpore treba se kvantificirati kako bi se provjerilo može li potpora biti u skladu prema određenom izuzeću za državne potpore. Načelno, elementom državne potpore smatra se razlika između prikladne tržišne cijene jamstva danog pojedinačno ili kroz program i stvarne cijene plaćene za tu mjeru.
Internet stranice NN 39/2009 • Godišnje protuvrijednosti potpora treba diskontirati na njihovu sadašnju vrijednost primjenom referentne stope, zatim ih treba zbrojiti da bi se dobila ukupna protuvrijednost dane potpore.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 39/2009
• (a) je li u slučaju pojedinačnih jamstava zajmoprimac u financijskim teškoćama. U slučaju programa jamstava, pružaju li kriteriji prihvatljivosti programa mogućnost za isključenje takvih poduzetnika (vidjeti detalje u točki 3.2. alineji (a)).

Poslovne stranice NN 39/2009
• Komisija primjećuje da bi za poduzetnike u teškoćama, tržišni jamac, ako postoji, u trenutku davanja jamstva zaračunao visoku premiju zbog očekivane stope neizvršenja ugovornih obveza. Ako vjerojatnost da zajmoprimac neće biti sposoban otplatiti zajam postane naročito visoka, takva tržišna stopa možda neće postojati i u izuzetnim okolnostima element potpore kod jamstva može poprimiti visinu iznosa koji to jamstvo zaista pokriva;

Servis NN 39/2009 • (b) može li se opseg svakog jamstva pravilno odrediti u trenutku dodjele.
Glasnik NN 39/2009 • (c) pokrivaju li jamstva više od 80% svakog neotplaćenog zajma ili druge financijske obveze (vidjeti detalje i izuzetke u točki 3.2. alineji (c)).
Novo NN 39/2009 • Kako bi se osiguralo da zajmodavac ima stvarnu motivaciju da pravilno ocijeni, osigura i minimizira rizik koji proizlazi iz davanja zajma, a posebno da pravilno ocijeni kreditnu sposobnost zajmoprimca, Komisija smatra da bi postotak od barem 20% iznosa nepokrivenog državnim jamstvom trebao snositi zajmodavac[20] kako bi pravilno osigurao svoje zajmove i minimizirao rizik vezan uz transakciju. Prema tome Komisija u načelu temeljitije ispituje svako jamstvo ili program jamstava koji pokriva financijsku transakciju u cijelosti (ili skoro u cijelosti) osim ako ga država članica uredno opravda, na primjer, posebnom prirodom transakcije;
Poslovi NN 39/2009 • Kod pojedinačnog jamstva protuvrijednost potpore za jamstvo treba računati kao razliku između tržišne cijene jamstva i cijene koja je stvarno plaćena.
Poticaji NN 39/2009 • Kada tržište ne pruža jamstva za predmetnu vrstu transakcije, ne postoji tržišna cijena za jamstvo. U tom slučaju element potpore treba se računati na isti način kao i protuvrijednost potpore u obliku beskamatnog kredita, naime kao razliku između određene tržišne kamatne stope koju bi poduzetnik snosio bez jamstva i kamatne stope postignute zahvaljujući državnom jamstvu, nakon što se odbiju sve plaćene premije. Ako ne postoji tržišna kamatna stopa i ako država članica želi koristiti referentnu stopu u zamjenu, Komisija naglašava da uvjeti propisani u obavijesti o referentnim stopama[21] vrijede i za izračun intenziteta potpore pojedinačnog jamstva. Ovo znači da se posebna pozornost mora posvetiti dopuni, koju je potrebno dodati na osnovnu stopu kako bi se uzeo u obzir mjerodavni profil rizika vezan uz djelatnost koja se pokriva, poduzetnika kojem se jamči zajam i kolateral koji je pružio.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 36/92, Broj 122/03, Broj 133/08, Broj 79/06, Broj 138/06, Broj 111/05


LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE Pregled