PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-naime-takvim-financijskim-vezivanjem-pvlk NN 99/2006

• Vijeće je utvrdilo da, iz navedenog postupanja poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar proizlaze sljedeći štetni učinci na slobodno tržišno natjecanje:


Stranica 2006-09-99-2285 NN 99/2006

• Nakon toga dana, sustavna poslovna politika poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar, usmjerena je na diskriminaciju poduzetnika-korisnika njegovih usluga, koje taj poduzetnik financijski vezuje, prisiljavajući ih na kupovinu njegovih usluga u paketu, odnosno ne omogućava im slobodan izbor usluge kojima će se isti koristiti, pa na taj način poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar monopolistički djeluje, u smislu članaka 13., 14. stavak 1. i 15. stavak 1. ZZTN-a, zlouporabljujući svoj vladajući položaj na mjerodavnom tržištu održavanja čistoće (prikupljanja i odvoza otpada) i monopolistički položaj na mjerodavnom tržištu odlaganja otpada, u smislu članka 20. točke 3. i 9. ZZTN-a, dovodeći poduzetnike-korisnike njegovih usluga u nepovoljniji položaj u odnosu na konkurenciju.


Internet NN 99/2006

• Vijeće je ovakvu odluku donijelo vodeći računa o zakonskoj regulativi kojom je, u vrijeme podnošenja zahtjeva poduzetnika Hermo-trans d.o.o., bilo regulirano obavljanje usluga prikupljanja i odvoza otpada. Utvrđeno je kako su ZOKG i ZOP na različit način definirali pravne subjekte koji mogu obavljati usluge prikupljanja, odvoza i odlaganja otpada. ZOKG je propisivao da ovlasti za obavljanje navedenih komunalnih djelatnosti proizlaze iz Ugovora o koncesiji ili Ugovora o povjeravanju komunalnih poslova, dok ZOP, kao posebni propis o gospodarenju otpadom, te odredbe nije sadržavao. Naime, ZOP-om nije bila predviđena posebna dozvola za obavljanje djelatnosti koje su vezane uz zbrinjavanje otpada.


Internet stranice NN 99/2006

• Slijedom navedenog, nesporno je utvrđeno da je poduzetnik Hermo-trans d.o.o., temeljem posebnog propisa, na valjanoj zakonskoj osnovi obavljao djelatnost prikupljanja i odvoza otpada, odnosno da je tržište prikupljanja i odvoza otpada u to vrijeme bilo tzv. »otvoreno« tržište na kojem je postojala mogućnost ulaska i održavanja novih poduzetnika.


Internet stranice NN 99/2006
• Naime, poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar poduzetnicima koji se nalaze izvan Grada Zadra i s kojima ima sklopljene Ugovore o prikupljanju i odvozu otpada, ne obračunava uslugu deponiranja prikupljenog otpada, za razliku od poduzetnika koji sami dovoze kućni otpad na deponij i kojima obračunava uslugu deponiranja otpada po cijeni od 35,00 kn po prostornom metru dovezenog otpada, dovodeći ih tako u nepovoljniji položaj. Na taj način, poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar, diskriminira poduzetnike-korisnike njegovih usluga, koje taj poduzetnik financijski vezuje, prisiljavajući ih na kupovinu njegovih usluga u paketu, odnosno ne omogućava im slobodan izbor usluge kojima će se isti koristiti, pa na taj način poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar monopolistički djeluje, u smislu članaka 13., 14. stavak 1. i 15. stavak 1. ZZTN-a, zlouporabljujući svoj vladajući položaj na mjerodavnom tržištu održavanja čistoće (prikupljanja i odvoza otpada) i monopolistički položaj na mjerodavnom tržištu odlaganja otpada, u smislu članka 20. točka 3. ZZTN-a, dovodeći poduzetnike-korisnike njegovih usluga u nepovoljniji položaj u odnosu na konkurenciju.

Internet stranice NN 99/2006
• Temeljem činjenica utvrđenih ekonomskom i pravnom analizom nesporno je utvrđeno da ne postoji dosljednost poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar u primjeni cijena za obavljanje usluge odlaganja komunalnog otpada, budući da je cijena za navedenu uslugu na transparentan način predviđena samo za poduzetnike koji sami dovoze otpad radi njegovog deponiranja na deponiju Diklo, kojim upravlja poduzetnik Čistoća d.o.o. Zadar i ona iznosi 35,00 kn za prostorni metar otpada koji se odlaže na deponij.

Internet stranice NN 99/2006 • U svim ostalim slučajevima ne postoji objektivan kriterij za određivanje cijene navedene usluge.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 99/2006 • Zaračunava li se poduzetnicima, koji se nalaze izvan Grada Zadra i koji su sklopili Ugovore o prikupljanju, odvozu i odlaganju otpada s poduzetnikom Čistoća d.o.o., Zadar, cijena usluge odlaganja komunalnog otpada i na koji se način ista određuje, nije bilo moguće utvrditi, budući se u ovom segmentu poslovanje navedenog poduzetnika odvija na krajnje netransparentan i nedosljedan način. Rečeno iz razloga što poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar u ugovorima s navedenim poduzetnicima uobičajeno ugovara uslugu odvoza otpada vozilom »autosmećarka« ili autopodizačem i to po cijeni koja se zaračunava po jednoj turi, te najam press kontejnera po cijeni koja se zaračunava mjesečno po kontejneru. Stoga nije razvidno je li, odnosno ako jest, na koji je način u navedene usluge uračunata cijena usluge odlaganja komunalnog otpada iz navedenih ugovora.
Poslovne stranice NN 99/2006 • S obzirom na utvrđeno, Vijeće je donijelo odluku da se poduzetniku Čistoća d.o.o., Zadar zabrani svako buduće postupanje kojime bi mogao narušiti slobodno tržišno natjecanje monopolističkim djelovanjem na način opisan u točki I. i II. izreke ovog rješenja.
Pregledi NN 99/2006 • Negativne učinke takvog postupanja moguće je efikasno otkloniti tako da se navedenom poduzetniku naloži donošenje novog Cjenika kojim će na jasan, transparentan i nediskriminirajući način odrediti cijene usluge održavanja čistoće (prikupljanja i odvoza otpada) neovisno o tome imaju li poduzetnici s njim sklopljen ugovor za bilo koju drugu vrstu usluga, odnosno svima, na jednak i nediskriminirajući način naplaćivati uslugu deponiranja prikupljenog otpada neovisno o tome na kojem se području navedeni poduzetnici nalaze te imaju li sklopljene Ugovore o održavanju čistoće (prikupljanju i odvozu otpada) s poduzetnikom Čistoća d.o.o., Zadar.
Glasnik NN 99/2006 • Također, cijene usluga koje poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar obračunava poduzetnicima koji se nalaze izvan područja Grada Zadra, moraju biti specificirane, odnosno na jasan i transparentan način određene, temeljem objektivnih mjerila (primjerice sat rada, količina prikupljenog i odvezenog otpada ili precizno utvrđena udaljenost tih poduzetnika od deponija Diklo), kako bi se mogla pratiti dosljednost njihove primjene prilikom obračunavanja u računima koje poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar temeljem Ugovora izdaje korisnicima svojih usluga koji se nalaze izvan područja Grada Zadra.
Novo NN 99/2006 • Na taj bi način, poduzetnici – korisnici usluga poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar bili u mogućnosti utvrditi, na transparentan i jednostavan način, jesu li usluge koje za njih obavlja poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar za njih ekonomski isplative.
Poslovi NN 99/2006 • Vijeće je stava da će se, ukoliko poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar postupi sukladno predmetnom nalogu Agencije, svrha i smisao naloga usmjerenog na otklanjanje negativnih učinaka na tržišno natjecanje, proizašlih iz monopolističkog djelovanja navedenog poduzetnika, ostvariti i u odnosu na sve Ugovore koji nisu bili predmetom ovog postupka, a koje je taj poduzetnik, pod istim uvjetima s korisnicima njegovih usluga, sklopio nakon 1. listopada 2003., ali i na sve buduće Ugovore koje će navedeni poduzetnik sklapati u budućnosti s korisnicima njegovih usluga.
Poticaji NN 99/2006 • U protivnom, Vijeće je odlučilo da će Agencija, ukoliko poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar ne postupi sukladno nalogu iz ovog rješenja, pokrenuti po službenoj dužnosti postupak ocjene Ugovora, koje je navedeni poduzetnik sklopio s korisnicima njegovih usluga, nakon 1. listopada 2003., u smislu odredaba važećeg ZZTN-a iz 2003., sukladno svojoj zakonskoj ovlasti iz članka 41. stavak 1. navedenog Zakona, zbog postojanja javnog interesa.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 135/09, Broj 67/01, Broj 56/05, Broj 137/02, Broj 53/91, Broj 69/09


LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE Pregled