PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-posrednik-svaki-gospodarski-operator-oasl NN 46/2008

• »nacionalno regulatorno tijelo«: tijelo ili tijela u svakoj državi članici kojima država članica povjeri, inter alia, regulatorne funkcije iz područja primjene Poštanske direktive;


Stranica 2008-04-46-1552 NN 46/2008

• Zaštita podataka može obuhvaćati zaštitu osobnih podataka, tajnost podataka koji se prenose ili pohranjuju i zaštitu privatnosti.


Internet NN 46/2008

• 11 Definicije će se tumačiti u smislu Poštanske direktive i svih promjena proizašlih iz pregleda te Direktive.


Internet stranice NN 46/2008

• 12 Značenje ove važne rečenice u kontekstu prava Zajednice o tržišnom natjecanju objašnjava se u stavku 5. podstavku 3.


Internet stranice NN 46/2008 • 2.2. Što se tiče tržišta proizvoda, razlike u praksi među državama članicama pokazuju da je u nekim slučajevima potrebno prepoznati nekoliko različitih tržišta. Razdvajanje različitih tržišta proizvoda potrebno je, između ostalog, zbog odobrenih posebnih ili isključivih prava. U svojoj ocjeni pojedinačnih slučajeva na osnovi različitih tržišta i regulatornih situacija u državama članicama te na osnovi usklađenog okvira utvrđenog Poštanskom direktivom, Komisija će, u načelu, priznati da postoji više tržišta različitih proizvoda poput prijama, razvrstavanja, prijevoza i uručivanja pošte, kao i, na primjer, tiskanica te prekogranične pošte. Komisija će uzeti u obzir činjenicu da su ta tržišta u cijelosti ili djelomično liberalizirana u mnogim državama članicama. Komisija će razlikovati sljedeća tržišta kod ocjenjivanja pojedinačnih slučajeva.
Internet stranice NN 46/2008 • 2.3. Opća poštanska usluga obuhvaća uručivanje pismovnih pošiljaka na adrese navedene na pošiljkama.
Internet stranice NN 46/2008 • Ona ne obuhvaća samo-pružanje usluga, to jest pružanje poštanskih usluga koje obavlja fizička ili pravna osoba (uključujući sestrinskog poduzetnika ili podružnicu) koja je izvor pošte.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 46/2008
• Tiskanice su obuhvaćene definicijom pismovnih pošiljki. Međutim, tiskanice ne sadrže osobne poruke. Tiskanice su namijenjene potrebama posebnih operatora za usluge tržišnih komunikacija, kao dopuna oglašavanju u medijima. Nadalje, pošiljatelji tiskanica ne zahtijevaju uvijek kratko vrijeme isporuke, po cijenama poštanskih tarifa prve klase, poput korisnika koji te usluge zahtijevaju na tržištu, kako je već prije navedeno. Činjenica da se te dvije usluge ne mogu uvijek izravno zamijeniti naznačuje mogućnost različitih tržišta.

Poslovne stranice NN 46/2008
• 2.4. Ostala različita tržišta uključuju, na primjer, tržište pošiljaka ubrzane pošte, tržište razmjene dokumenata kao i tržište za nove usluge (usluge koje su dosta različite od konvencionalnih usluga). Djelatnosti koje kombiniraju nove telekomunikacijske tehnologije i neke elemente poštanskih usluga, mogle bi, ali ne nužno, postati nove usluge u smislu Poštanske direktive. Zapravo, one mogu odražavati sposobnost prilagodljivosti tradicionalnih usluga.

Servis NN 46/2008 • Razmjena dokumenata razlikuje se od tržišta navedenog u točki 2.3 budući da ne uključuje prijam i uručivanje prevezenih poštanskih pošiljaka primatelju. Ono obuhvaća samo sredstva, uključujući ad hoc objekte, kao i prijevoz koji izvršava treća stranka, omogućavajući samo-dostavu unakrsnom razmjenom poštanskih pošiljaka između korisnika pretplaćenih na ovu uslugu. Korisnici razmjene dokumenata su članovi zatvorene grupe korisnika.
Glasnik NN 46/2008 • 2.5. Ne dovodeći u pitanje definiciju rezerviranih usluga utvrđenu u Poštanskoj direktivi, mogu se razlikovati različite djelatnosti, u okviru opće poštanske usluge, koje udovoljavaju različitim potrebama i, stoga bi se, u načelu, trebale smatrati različitim tržištima; tržište prijama i razvrstavanja pošte, tržište prijevoza pošte i, na kraju, uručivanja pošte (domaće ili dolazne prekogranične). Sukladno toj podjeli mogu se razlikovati različite kategorije korisnika. Privatni korisnici traže različite proizvode ili usluge u obliku jedne cjelovite usluge. Međutim, poslovni korisnici, koji operatorima navedenim u točki 4.2. donose najviše prihoda, aktivno koriste mogućnosti zamjene različitih komponenti krajnje usluge s alternativnim rješenjima (s obzirom na kakvoću razina usluge i/ili nastale troškove) koje u nekim slučajevima obavljaju, ili je s njima sklopljen podugovor, različiti operatori. Poslovni korisnici nastoje uravnotežiti prednosti i nedostatke samo-pružanja usluga u odnosu na usluge koje pružaju poštanski operatori. Postojeći monopoli ograničavaju vanjsku ponudu tih pojedinačnih usluga, koje bi se u drugačijim uvjetima pružale na individualan način sukladno tržišnim uvjetima. Takva tržišna stvarnost podržava mišljenje da prijam, razvrstavanje, prijevoz i uručivanje poštanskih pošiljaka čine različita tržišta 14. Sa stajališta prava tržišnog natjecanja, razlika između ova četiri tržišta mogla bi biti važna.
Novo NN 46/2008 • 13 Direktiva Komisije 90/16/EEZ (SL L 10, 12. 1. 1990., str. 47) i 90/456/EEZ (SL L 233, 28. 8. 1990., str. 19.).
Poslovi NN 46/2008 • 2.6. Budući da je u većini država članica operator iz točke 4.2., temeljem odobrenih isključivih prava, jedini operator koji nadzire javnu poštansku mrežu kojom je obuhvaćeno cijelo područje države članice, takav operator ima dominantni položaj u smislu članka 86. Ugovora na svom nacionalnom tržištu distribucije pismovnih pošiljaka. Distribucija je usluga korisniku koja omogućava važnim ekonomijama obujma, a u većini slučajeva i operatoru koji pruža tu uslugu dominantni položaj na tržištima za prijam, razvrstavanje i prijevoz pošte. Nadalje, poduzetnik koji obavlja distribuciju, posebno ako i upravlja objektima poštanskog ureda, ima važnu prednost jer ga korisnici smatraju glavnim poštanskim poduzetnikom., budući da je najpoznatiji, te stoga, prirodno, predstavlja prvi izbor. Nadalje, ovaj dominantni položaj, u većini država članica, uključuje i usluge kao što su preporučena pošta ili posebne usluge uručivanja, i/ili neke dijelove tržišta paketa.
Poticaji NN 46/2008 • 2.7. Sukladno točki (b) drugog stavka članka 86. Ugovora, zlouporaba može biti ograničavanje izvršavanja relevantne usluge na štetu njezinih korisnika. Kada država članica odobri isključiva prava jednom operatoru navedenom u točki 4.2. za usluge koje on ne nudi, ili ih nudi pod uvjetima koji ne zadovoljavaju potrebe korisnika na način na koji bi te iste usluge mogli ponuditi konkurentni gospodarski operatori, država članica omogućuje tim operatorima da jednostavnim ostvarivanjem odobrenog isključivog prava ograniče ponudu odgovarajuće usluge budući da, u ovom slučaju, privatnim tvrtkama nije omogućeno učinkovito obavljanje te usluge. To se posebno odnosi na slučajeve kada mjere usvojene za zaštitu poštanske usluge ograničavaju pružanje drugih različitih usluga na različitim ili srodnim tržištima kao što je, na primjer, tržište pošte ubrzanih pošiljaka. Komisija je nekolicini država članica uputila zahtjev za ukidanjem ograničenja koja proizlaze iz isključivih prava pružanja usluga pošiljaka ubrzane pošte odobrenih međunarodnim poduzetnicima za žurnu dostavu 15.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 103/08, Broj 156/08, Broj 76/05, Broj 56/91, Broj 22/04, Broj 87/08


LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO Pregled