PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-prema-odredbama-zom-distributer-ajrb NN 11/2005

• Sve to ukazuje na postojanje velike vjerojatnosti da, distributer de facto ne može pristupiti tržištu veleprodaje tiska, ukoliko nijedan nakladnik s njim ne želi sklopiti ugovor o distribuciji tiska. Imajući na umu i relativno velika investicijska ulaganja potrebna radi pokretanja poslovanja i uspostave vlastite mreže distribucije, kao i naknadne visoke troškove logistike, može se zaključiti da je riječ o specifičnom tržištu, na koje je pristup otežan, ukoliko se unaprijed ne dogovori (osigura) povezanost s jednim nakladnikom. Zaključak o zatvorenosti tog tržišta potkrjepljuje i činjenica da će, s obzirom na potrebu relativno velikih početnih ulaganja u pokretanje ove djelatnosti, i troškovi istupa s tržišta (potopljeni troškovi; sunk costs) biti relativno visoki.


Stranica 2005-01-11-185 NN 11/2005

• Struktura mjerodavnog tržišta tiskom na veliko u 2003. godini, odnosno u godini koja prethodi godini u kojoj se Koncentracija namjerava provesti, prikazana je u Tablici 3, usporedno s podacima za prethodne tri godine.


Internet NN 11/2005

• Tablica 3: Struktura trŽiŠta trgovine tiskom na veliko na području RH, na temelju ukupnih prihoda poduzetnika (2000., 2001., 2002. i 2003. godine)


Internet stranice NN 11/2005

• 3.Novi list – Novinsko nakladničko d.d., Rijeka 5 – 105 – 105 – 105 – 10


Internet stranice NN 11/2005
• 6. Medijski centar Glas Slavonije d.d., Osijek < 5 < 5 < 5 < 5

Internet stranice NN 11/2005
• 2. dopis Distri–pressa d.o.o., od 8. studenoga 2004.

Internet stranice NN 11/2005 • Hrvatsko tržište distribucije tiska na veliko obilježava nekoliko specifičnosti. Iz prikazane tablice možemo vidjeti da je na tom tržištu prisutno šest tržišnih takmaca, no četiri poduzetnika, distributera istovremeno su i nakladnici, odnosno nalaze se u sustavu s uzvodnim tržištem, a samo se dva mogu smatrati distributerima u pravom smislu: Tisak i Distri-press, koji zajedno drže tržišni udjel od gotovo 80 posto. Konkretno, pokazatelj koncentracije (concentration ratio) CR 2 iznosi 76,3.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 11/2005 • U posljednjih nekoliko godina razvidan je trend preraspodjele udjela između dva vladajuća poduzetnika, odnosno distributera. Tržišni udjel Tiska, poduzetnika koji desetljećima djeluje na tom tržištu, smanjuje se. Istovremeno, neprekidno raste tržišni udjel Distri-pressa, koji se na tom tržištu pojavio tek krajem devedesetih godina prošlog stoljeća.
Poslovne stranice NN 11/2005 • Međutim, kao što je već rečeno, tržišna snaga Tiska, naslijeđena iz razdoblja prije devedesetih godina, postupno slabi na tržištu trgovine tiska na veliko, a posljedično i na tržištu trgovine tiska na malo, dok istovremeno udjel Distri-pressa raste. Također, situaciju Tiska treba sagledati i iz perspektive stečajnog plana, kojeg je poduzetnik obavezan provoditi. Na temelju takvog trenda moguće je zaključiti da postoji opasnost da poslovnom politikom distributera, koju bi diktirali vodeći nakladnici, smanjivanjem udjela Tiska s vremenom dođe i do potpunog gašenja njegovih aktivnosti koje bi preuzeo Distri-press. Na taj način došlo bi do narušavanja tržišnih odnosa veleprodaje i maloprodaje tiskovina odnosno stvaranja, uvjetno rečeno, ovisnosti trgovaca na malo o Distri-pressu.
Pregledi NN 11/2005 • Poduzetnik Distri-press nema vlastitih maloprodajnih mjesta. Ovaj poduzetnik prodaje tiskovine maloprodajnim objektima trećih osoba, te izravno putem kolportaže i pretplate. Ako je riječ o prodajnom mjestu unutar postojećeg objekta kao što su primjerice samoposluživanja, odnosi između vlasnika objekta, odnosno trgovca i distributera tiska uređuju se ugovorom. Interes distributera i prodavatelja sastoji se u tome da prodaju što veći broj primjeraka tiskovina radi ostvarenja što veće dobiti, a remitenda pada izravno na teret nakladnika.
Glasnik NN 11/2005 • 7.2.1. Način utvrđivanja mjerodavnog tržišta trgovine tiskom na malo
Novo NN 11/2005 • Može se smatrati da će se učinci, koje će predmetna koncentracija imati na navedeno mjerodavno tržište trgovine tiskom na veliko »preliti« i na tržište trgovine tiskom na malo. Učinak prelijevanja (spillover effect) popratno je djelovanje proizašlo kao posljedica provedbe koncentracije poduzetnika (ili sklapanja sporazuma poduzetnika), a očituje se kao učinak na tzv. susjednom tržištu. Pri ocjeni učinaka koncentracije na tržišno natjecanje, tijela za konkurenciju u pravilu uzimaju u obzir i ove učinke.
Poslovi NN 11/2005 • Tablica 4: Struktura trŽiŠta trgovine na malo tiskom na području RH u 2003. godini
Poticaji NN 11/2005 • Izvor i obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja – Sektor za zaštitu tržišnog natjecanja
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 51/93, Broj 37/08, Broj 50/98, Broj 30/09, Broj 164/04, Broj 25/02


LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA Pregled