PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-protiv-navedenog-rjesenja-pravodobno-fuxp NN 32/2005

• Tužitelj navodi kako temeljem članka 84. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi Vlada Republike Hrvatske na prijedlog središnjeg tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu ima pravo raspustiti predstavničko tijelo u slučajevima koji su navedeni u osam točaka od kojih točka 3. predviđa raspuštanje predsjedničkog tijela ako ono »učestalo donosi opće akte suprotne Ustavu, zakonu ili drugom propisu ili zbog učestalih težih povreda zakona i drugih propisa«.


Stranica 2005-03-32-621 NN 32/2005

• Navodna nezakonitost rada Gradskog vijeća slijedom osporenog rješenja po tužitelju bi proizlazila iz činjenice da je vijećniku Vladi Papešu po sili zakona prestao zastupnički mandat danom 28. studenoga 2002. godine kada se odjavio iz Petrinje za Sisak, a da je unatoč tome sudjelovao na svim, razlozima rješenja navedenim sjednicama pri donošenju odluka. Tužitelj drži da se navedeni propust ne može pripisati u krivnju Gradskom vijeću jer je vijećnik Papeš stanovao i sada stanuje u svojoj kući u Petrinji te nikome od vijećnika nije bilo poznato da se odjavio za Sisak, a on sam to nikome nije saopćio te je na taj način svjesno cijelo Gradsko vijeće držao u zabludi. O promjeni prebivališta doznalo se putem vijećnika Miroslava Gregurinčića 23. ožujka 2003. (očiglednom pogreškom označena je godina brojem 200) te je odmah sljedećeg dana podnesen zahtjev za održavanje skupštine koja je i održana 15. travnja 2003., a na kojoj je zaključeno kako vijećniku Papešu prestaje mandat.


Internet NN 32/2005

• Usprkos odredbi članka 8. stavka 4. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave od strane Mandatne komisije je predloženo da se na mjesto vijećnika Papeša radi provedbe Ustavnog zakona o nacionalnim manjinama izabere Vera Šolić pripadnica srpske nacionalne manjine. Prije glasovanja 10 vijećnika je napustilo sjednicu, a 11 je glasovalo za prijedlog Mandatne komisije te je Vera Šolić i izabrana. Pri tome su, objašnjava tužitelj, vijećnici bili zavedeni telefonski pribavljenim mišljenjem gospođe ?urđice Alanović-


Internet stranice NN 32/2005

• Vijećnici koji su napustili sjednicu zatražili su saziv nove sjednice, no kako su se ovlaštena tijela oglušila na sazivanje sjednice, po njihovu zahtjevu grupa vijećnika je sazvala izvanrednu sjednicu koja je održana 4. srpnja 2003. godine. O zakonitosti te sjednice ocjenu je dao Odjel za nadzor lokalne područne (regionalne) samouprave dana 17. srpnja 2003. godine kojom prilikom je ocijenjeno da su sve odluke te sjednice osnovane na zakonu. Na toj sjednici ispravljene su sve nezakonitosti kako je naprijed opisano pa je umjesto vijećnika Papeša vijećnikom imenovan sljedeći na neovisnoj listi – Josip Malović, a Vera Šolić je kooptirana u Gradsko vijeće kao predstavnica srpske nacionalne manjine.


Internet stranice NN 32/2005
• Nadalje tužitelj ne čini spornim da je 15. 4. 2003. godine protivno zakonu izabrana u Gradsko vijeće Vera Šolić, ali je to učinjeno u odsutnosti zastupnika koji su upravo zato sjednicu napustili i sazvali izvanrednu sjednicu na kojoj je nezakonitost u cijelosti ispravljena. Sugerira kako Gradsko vijeće, a niti bilo koje drugo tijelo u ovoj zemlji nema mogućnosti spriječiti ovakve »nezakonitosti« osim ako bi prije svake sjednice od svakog vijećnika tražilo potvrdu o prebivalištu izdanu tog dana. Time ne želi reći da je sudjelovanje Vlade Papeša u radu sjednica bilo zakonito, već smatra kako se ne može govoriti o težoj povredi zakona ili o učestalom donošenju općih akata suprotnih Ustavu od strane Gradskog vijeća kako se to navodi u razlozima osporenog rješenja. I konačno ističe kako posljedice postupka vijećnika Papeša mogu utjecati samo na zakonitost neke odluke u čijem je donošenju sudjelovao, a nikako ne na krivnju za višekratne teže povrede zakona od strane cijelog Vijeća.

Internet stranice NN 32/2005
• Tužitelj posebno naglašava kako smatra da nije bilo nezakonitog čina osim na 13. sjednici što je na izvanrednoj sjednici odmah i ispravljeno te nije bilo propusta kako je već i navedeno.

Internet stranice NN 32/2005 • Tužitelj smatra kako se pobijano rješenje temelji na dijelom pogrešno navedenim činjenicama i na potpuno pogrešnoj primjeni materijalnog prava. Ovo zato jer je pogrešna tvrdnja da je Gradsko vijeće radilo u nepropisnom sastavu od svoje 10. sjednice do danas jer u takvom sastavu je radilo samo tri sjednice tj. od 10. do uključivo 13. Počevši od izvanredne sjednice 4. 7. 2003. Gradsko je vijeće radilo u propisnom sastavu te posebno ističe da je upravni nadzor na čijim se rezultatima temelji pobijano rješenje proveden 30. 1. 2004. godine dakle punu godinu dana prije donošenja ovdje osporenog rješenja. Zato otvara pitanje kome će biti Vlada odgovorna što je dopustila da Gradsko vijeće nesmetano radi kroz cijelo to vrijeme ili jesu li možda skorašnji lokalni izbori, a ne teže povrede zakona razlogom da se upravo sada raspušta Gradsko vijeće.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 32/2005 • Pogrešnu primjenu materijalnog prava tužitelj vidi u činjenici da zakon govori o nezakonitosti kao razlogu za izricanje kazne raspuštanjem Vijeća, što nužno pretpostavlja i krivnju budući da kazne bez krivnje ne može biti. Kriv se, međutim, može biti zbog nekog čina ili propusta pa je dužnost tuženoga bila da navede u čemu je krivnja tužitelja, a to je izostalo. Tužitelju se stavlja na teret samo čin izbora Vere Šolić umjesto Josipa Malovića koja je greška, međutim, davno prije ispravljena, a što se tiče nepropisnog sastava vijeća krivnja je samo na vijećniku Papešu koji je prešutio promjenu boravišta dok se samome Gradskom vijeću ne može staviti na teret propust što tu činjenicu nije ranije utvrdio.
Poslovne stranice NN 32/2005 • Temeljem navedenoga tužitelj predlaže da se tužba uvaži, a osporeno rješenje poništi u cijelosti vraćanjem svih ovlasti raspuštenom Gradskom vijeću grada Petrinje.
Pregledi NN 32/2005 • U odgovoru na tužbu tuženo tijelo ostaje kod razloga osporenog rješenja i predlaže da se tužba odbije kao neosnovana.
Glasnik NN 32/2005 • Temeljem odredbe članka 7. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine«, broj 33/01, 10/02, 155/02, 45/03) članu predstavničkog tijela mandat prestaje prije isteka redovitoga četverogodišnjeg mandata, ako odjavi prebivalište s područja jedinice i to danom odjave prebivališta.
Novo NN 32/2005 • Prema uvjerenju o prebivalištu izdanom od Ministarstva unutarnjih poslova Policijske uprave Sisačko-moslavačke, Policijske postaje Petrinja broj 511-10-12-04/20-612/2004 od 11. 3. 2004. mandat je Vladi Papešu prestao 28. 11. 2002. godine kada je odjavljen iz Nove Drenčine, Nova Drenčina 73.
Poslovi NN 32/2005 • Na temelju odredbe članka 84. stavka 1. točke 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 10/02, 155/02, 45/03) na prijedlog središnjeg tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Vlada Republike Hrvatske raspustit će predstavničko tijelo ako učestalo donosi opće akte suprotno Ustavu, zakonu ili drugom propisu ili zbog učestalih težih povreda zakona i drugih propisa. U konkretnom predmetu ostvarila se zakonska osnova za raspuštanje predstavničkog tijela upravo zbog učestalih težih povreda zakona i drugih propisa. Samom činjenicom da je u radu vijeća na nekoliko sjednica sudjelovao vijećnik, koji to više po sili zakona nije i ne može biti, ostvaren je Zakonom pretpostavljeni razlog za raspuštanje Gradskog vijeća zbog učestalog kršenja zakona. Nakon što se je utvrdila ta nezakonitost odmah je počinjena sljedeća izborom kandidata koji po Zakonu to nije mogao biti, na što je Gradsko vijeće i bilo upozoreno, te je dio vijećnika i odbio sudjelovati u donošenju nezakonite odluke, napuštanjem sjednice.
Poticaji NN 32/2005 • Temeljem članka 8. stavka 4. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave člana predstavničkog tijela izabranog na neovisnoj listi zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste. Dakle, pravilno je tuženo tijelo utvrdilo kako je izborom kandidatkinje Vere Šolić koja se nalazila na osmom mjestu nezavisne liste povrijeđen zakon.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 64/06, Broj 76/94, Broj 66/97, Broj 31/05, Broj 74/97, Broj 59/92


LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA Pregled