PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-12-126-2352 NN 126/2000

• 1. A. B. iz Š. podnio je ustavnu tužbu povodom presude Vrhovnog suda Republike Hrvatske, broj: Rev-2599/99-2, Gzz-68/99-2 od 12. travnja 2000. godine.


Propis NN 126/2000

• U konkretnom slučaju prihvaćena je revizija tuženika i zahtjev za zaštitu zakonitosti državnog odvjetnika te su preinačene presude sudova na način da je tužbeni zahtjev pravnog prednika podnositelja u cijelosti odbijen kao neosnovan. Predmetnim tužbenim zahtjevom tužiteljica (pravna prednica podnositelja ustavne tužbe) je od sudova tražila utvrđenje da su ništave odredbe članka 3. točke 1. i članka 4. točke 2., 3. i 4. Ugovora o prodaji stana na kojem postoji stanarsko pravo br. 21612, koji su stranke sklopile 21. prosinca 1995. godine, a kojim odredbama je utvrđena cijena stana uz primjenu odredbe članka 20a. i članka 8. Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo (»Narodne novine«, broj 42/92, 69/92, 25/93, 48/93, 2/94, 44/94, 58/95, 103/95, 11/96, 11/97, 68/98 i 96/99).


Propis NN 126/2000

• 2. U ustavnoj tužbi podnositelj ističe kako su osporenom presudom, zbog pogrešne primjene materijalnog prava, povrijeđene ustavne odredbe sadržane u članku 3. i članku 115. stavku 3. Ustava, te ustavno pravo iz članka 14. stavka 2. Ustava.


Propis NN 126/2000

• Smatrajući osporenu presudu nezakonitom, podnositelj predlaže usvajanje ustavne tužbe i ukidanje navedene presude.


Propis NN 126/2000
• 3. Svojom odlukom broj: U-I-697/1995 od 29. siječnja 1997. godine, Ustavni sud je, kao neustavne, ukinuo pojedine odredbe Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo (»Narodne novine«, broj 58/95). Među ukinu

Propis NN 126/2000
• Jedno od polazišnih stajališta Suda u tom predmetu bilo je to da propisi o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo predstavljaju tranzicijske propise putem kojih država, jer je dužna uskladiti zakonodavstvo s Ustavom koji ne poznaje društveno vlasništvo, a niti stanarsko pravo, provodi privatizaciju tog vlasništva. Ta se privatizacija provodi prodajom pod povoljnijim uvjetima, jer kupnju stanova u kojima stanuju, po tržišnim cijenama, većina stanara ne bi mogla ostvariti.

Propis NN 126/2000 • Propisujući povoljnije uvjete za kupnju stana nego što su tržišni, država ne smije propisivati u položaju stanara razlike koje neke od njih dovode do toga da im kupnju stana u stvari onemogućuju ili bitno otežavaju. Osim toga, nema ni ustavnog temelja za to da zakonodavac državu, kao osobu javnog prava, koja prodaje jednaku stvar koju prodaju i drugi prodavatelji, to jest stanove opterećene stanarskim pravom, stavlja u položaj bitno različit od položaja drugih prodavatelja stanova ovisno o tome temeljem čega su stanovi o kojima je riječ stečeni; a također nema ustavnog temelja za stavljanje kupaca stanova u bitno različit položaj ovisno od toga tko im stan prodaje.
Propis NN 126/2000 • Stajalište suprotno navodima osporene odluke, da se zaštita ustavnih prava podnositelja ne može uskratiti samo zbog toga što je pravni propis, ustavnost kojeg je dovedena u sumnju, prestao vrijediti, bez obzira je li ukinut kasnijim zakonom (zbog toga što ne odgovara društvenim odnosima i pravnom poretku Republike Hrvatske) ili odlukom Ustavnog suda (zbog toga što je protivan Ustavu i zakonu), baš naprotiv ukazuje na osnovanost tvrdnje podnositelja o protuustavnosti ukinutog propisa, ovaj Sud je izrazio u svojoj odluci broj: U-III-731/1994 od 22. travnja 1997. godine objavljenoj u »Narodnim novinama«, broj 53/97. Da ugovori o kupoprodaji stana, koji je sklopljen temeljem odredaba Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo, nije pojedinačni akt iz članka 23. tada važećeg Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, odnosno članka 56. sada važećeg Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99, nastavno: Ustavni zakon) kao i to da predmetni ugovor predstavlja ugovor građanskog prava na koji se, uz odredbe Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo, trebaju primjenjivati i odredbe Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine«, broj 53/91, 73/91, 3/94, 7/96 i 118/99, nastavno: ZOO), ovaj Sud je zauzeo svojim stajalištem izraženim u rješenju broj: U-VIII-1057/97 (»Narodne novine«, broj 2/98).
Propis NN 126/2000 • Iz svega navedenog slijedi da je cijena iz ugovora o kupoprodaji stana, u konkretnom slučaju, sklopljenog temeljem odredaba Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo, odnosno način njezinog utvrđivanja, bila propisana zakonskim odredbama koje su od svojeg važenja bile u nesuglasju s Ustavom Republike Hrvatske.
Propis NN 126/2000 • Temeljem takvog stanja stvari potrebno je reći da prema odredbi članka 463. ZOO-a, kada je ugovorena cijena veća od propisane, kupac duguje samo iznos propisane cijene, a ukoliko je isplatio ugovorenu cijenu, ima pravo zahtijevati da mu se razlika vrati.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 126/2000 • 4. Iz navedenog slijedi da se u predmetnom slučaju radi o građanskopravnom sporu između podnositelja, kao kupca stana, i prodavatelja stana, te se podnositelj radi zaštite svojih prava i pravnih interesa može obratiti nadležnom općinskom sudu, što je u konkretnom i bilo učinjeno. Takvo pravno stajalište ovaj Sud izrazio je u svojoj odluci broj: U-III-1341/1997 objavljenoj u »Narodnim novinama«, broj 66/98. Točno je, kako to uostalom i proizlazi iz osporene odluke Vrhovnog suda da, prema odredbi članka 21. stavka 2. tada važećeg Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, odnosno sada članku 53. stavku 2. Ustavnog zakona, ukinuti zakon, odnosno ukinute zakonske odredbe, prestaju važiti danom objave odluke Ustavnog suda u »Narodnim novinama«, ako Ustavni sud ne odredi drugi rok. Međutim, isto je tako nesporno, a o čemu je naprijed bilo više riječi, da su ukinute zakonske odredbe bile protivne Ustavu i u vrijeme prije njihova ukidanja, točnije i 21. studenoga 1995., tj. kada je pravni prednik podnositelja sklopio ugovor o kupoprodaji stana. Naprijed navedenim odredbama Ustavnog zakona o Ustavnom sudu propisan je samo vremenski trenutak prestanka važenja ukinutog zakona, odnosno zakonskih odredaba, a koji je, kako je naprijed navedeno, i ranije bio protivan Ustavu.
Propis NN 126/2000 • 5. Očito je, dakle, da je Vrhovni sud Republike Hrvatske, donoseći osporenu odluku, postupio protivno odredbi članka 25. stavka 1. tada važećeg Ustavnog zakona o Ustavnom sudu, odnosno članku 30. sada važećeg Ustavnog zakona o Ustavnom sudu, koje odredbe jasno upućuju na obvezatnost i poštivanje odluka i rješenja Ustavnog suda Republike Hrvatske, kada je, u konkretnom slučaju, prihvatio reviziju tužene i zahtjev za zaštitu zakonitosti Državnog odvjetnika Republike Hrvatske, povređujući time podnositelju ustavno pravo iz članka 14. stavka 2. (svi su pred zakonom jednaki).
Propis NN 126/2000 • 6. Slijedom navedenog, Sud je temeljem odredbi članaka 69. i 72. Ustavnog zakona, odlučio kao u izreci.
Propis NN 127/2000 • Proglašavam Opći porezni zakon, koji je donio Zastupnički dom Hrvatskoga sabora na sjednici 7. prosinca 2000.
Propis NN 127/2000 • Ovaj Zakon uređuje odnos između poreznih obveznika i poreznih tijela koja primjenjuju propise o porezima i drugim javnim davanjima, ako posebnim zakonima o pojedinim vrstama poreza i drugim javnim davanjima nije uređeno drukčije i predstavlja zajedničku osnovu poreznog sustava.
Propis NN 127/2000 • (1) Javna davanja u smislu ovoga Zakona jesu: porezi, carine, pristojbe i doprinosi.
Propis NN 127/2000 • (2) Javna davanja propisuju se zakonom i odlukom predstavničkog tijela jedinica područne (regionalne) samouprave i tijela jedinica lokalne samouprave na temelju zakona.
Propis NN 127/2000 • (3) Porezi su novčana davanja i prihod su proračuna koji se koristi radi podmirivanja proračunom utvrđenih javnih izdataka.
Propis NN 127/2000 • (5) Pristojbe su novčana davanja koja se plaćaju za određenu činidbu ili za korištenje određenoga javnog dobra.
Propis NN 127/2000 • (6) Doprinosi su novčana davanja koja se plaćaju za korištenje određenih usluga ili ostvarivanja prava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 4/90, Broj 134/98, Broj 32/95, Broj 100/03, Broj 94/97, Broj 9/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled