PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-11-183-2694 NN 183/2003

• 1. na području Grada Dubrovnika neovlašteno obavlja autotaksi prijevoz (čl. 4.)


Stranica NN 183/2003

• 2. neovlašteno se koristi autotaksi – stajalištem (čl. 8.).«


Stranica NN 183/2003

• 4. Predlagatelj smatra da osporene odredbe nisu u suglasnosti s člancima 3. i 54. Ustava Republike Hrvatske.


Stranica NN 183/2003

• Obrazlažući prijedlog, predlagatelj navodi da je osporenom Odlukom, za obavljanje taksi djelatnosti na području Grada Dubrovnika, pored općih uvjeta propisanih Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu, kao dodatni uvjet propisan uvjet prebivališta taksista na području Grada Dubrovnika. Time se, prema navodima predlagatelja, suprotno Zakonu, onemogućava osobama koje nemaju prebivalište na području Grada Dubrovnika obavljanje taksi djelatnosti, a što je u suprotnosti s načelom jednakosti zajamčenim člankom 3. Ustava, kao i s načelom slobode rada (članak 54. Ustava). Pored toga, predlagatelj navodi da su za sklapanje ugovora o koncesiji (koji je također jedan od uvjeta za obavljanje taksi djelatnosti), člankom 10. osporene Odluke propisani dodatni uvjeti (uvjerenje kojim se dokazuje da vozač nije kazneno kažnjavan u prethodne tri godine od dana objave natječaja za davanje koncesija, te uvjerenje ovlaštene policijske uprave da vozaču nije bila oduzeta vozačka dozvola u razdoblju od prethodne tri godine od dana objave natječaja). Obrazlažući tvrdnju o neustavnosti i nezakonitosti navedene odredbe, predlagatelj ističe da (s obzirom na odredbe mjerodavnog Zakona) takva uvjerenja nije moguće pribaviti niti je njihova uporaba dopuštena u postupku kao što je dodjela koncesije. Naposljetku, predlagatelj ukazuje i na pravnu prazninu u osporenoj Odluci glede kriterija pri odabiru kandidata za dodjelu koncesije u situaciji više prijavljenih kandidata od predviđenog broja koncesija. Predlagatelj smatra da tijelo nadležno za odlučivanje donosi odluku po slobodnoj ocjeni koja se ne može argumentirano pobijati, a što dovodi do pravne nesigurnosti.


Internet NN 183/2003
• 5. Na temelju članka 42. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst) prijedlog je dostavljen na odgovor Gradskom vijeću Grada Dubrovnika, kao donositelju osporenog propisa.

Internet stranice NN 183/2003
• Grad Dubrovnik dostavio je odgovor kojim osporava osnovanost prijedloga.

Internet stranice NN 183/2003 • 6. Prema odredbama članka 5. Ustava, zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom te je svatko dužan držati se Ustava i zakona te poštivati pravni poredak Republike Hrvatske.
Internet stranice NN 183/2003 • O suglasnosti zakona s Ustavom, odnosno drugih propisa s Ustavom i zakonom, odlučuje Ustavni sud Republike Hrvatske na temelju članka 128. podstavaka 1. i 2. Ustava, na način i prema postupku koji su propisani Ustavom i Ustavnim zakonom o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Internet stranice NN 183/2003 • 7. Člankom 134. stavkom 1. Ustava određeno je da jedinice lokalne samouprave obavljaju poslove iz lokalnog djelokruga kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a osobito poslove koji se odnose na uređenje naselja i stanovanja, prostorno i urbanističko planiranje, komunalne djelatnosti, brigu o djeci, socijalnu skrb, primarnu zdravstvenu zaštitu, odgoj i osnovno obrazovanje, kulturu, tjelesnu kulturu i sport, zaštitu potrošača, zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša, protupožarnu i civilnu zaštitu.
Internet stranice NN 183/2003 • Nadležna tijela jedinica lokalne samouprave imaju autonomiju u uređivanju pitanja koja su im osobito dana u djelokrug, a unutar granica utvrđenih Ustavom i zakonima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 183/2003 • Prema članku 73. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01), predstavničko tijelo općine, grada i županije u svom samoupravnom djelokrugu donosi odluke i druge opće akte, u skladu sa svojim statutom.
Informacije NN 183/2003 • 8. Članak 53. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, na temelju kojeg je donesena osporena Odluka, glasi:
Poslovne stranice NN 183/2003 • Autotaksi prijevoz uređuje se ovim Zakonom i propisom koji u skladu s ovim Zakonom donosi nadležno tijelo jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba.
Pregledi NN 183/2003 • Propisom iz stavka 1. ovoga članka može se utvrditi obavljanje autotaksi prijevoza na temelju koncesije, te utvrditi broj sjedala u osobnom vozilu kojim se obavlja autotaksi prijevoz.
Besplatno NN 183/2003 • Koncesiju iz stavka 2. ovoga članka izdaje nadležno tijelo jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba.
Glasnik NN 183/2003 • Za dobivanje koncesije iz stavka 2. ovoga članka autotaksi prijevoznik, pored uvjeta propisanih za dobivanje koncesije mora ispunjavati i uvjete propisane ovim Zakonom.
Propis NN 183/2003 • Prijevoznik koji obavlja autotaksi prijevoz na temelju koncesije iz stavka 2. ovoga članka ne mora pribaviti odobrenje iz članka 4. ovoga Zakona ukoliko je natječaj za dodjelu koncesije u sebi sadržavao uvjete za izdavanje odobrenja iz ovoga Zakona.«
Propis NN 183/2003 • 9. Za ocjenu osnovanosti prijedloga za ocjenu ustavnosti i zakonitosti dijela odredbe članka 10. osporene Odluke (kojom je propisano da je ponuđač, uz prijavu na natječaj za davanje koncesija za obavljanje autotaksi djelatnosti, dužan dostaviti dokaz da vozač nije kazneno kažnjavan u prethodne tri godine od dana objave natječaja), mjerodavan je članak 86. Kaznenog zakona (»Narodne novine«, broj 110/97, 27/98 – ispravak, 129/00, 51/01 i 111/03) koji glasi:
Propis NN 183/2003 • (1) Podaci iz kaznene evidencije mogu se dati samo sudovima i državnim odvjetništvima kad se radi o kaznenom postupku protiv osobe za koju se traže podaci ili kad je u tijeku postupak za njezino pomilovanje.
Propis NN 183/2003 • (2) Podaci iz kaznene evidencije mogu se iznimno dati državnim tijelima na njihov obrazloženi zahtjev kad se radi o povjeravanju određenih poslova i zadataka u državnoj službi osobi za koju se traže ti podaci.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 21/04, Broj 35/03, Broj 110/93, Broj 30/05, Broj 95/02, Broj 117/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled