PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1995-02-9-146 NN 9/1995

• 16. Zahtjevom je osporena ustavnost i zakonitost odredbi članka 66. Statuta, kojima je utvrđeno da se za poslove državne uprave u županiji zakonom mogu osnivati posebni uredi, čije ustrojstvo i djelokrug se ureduje zakonom, a sredstva za njihov rad se podmiruju iz državnog proračuna.


Propis NN 9/1995

• Podnositelj zahtjeva smatra da su te odredbe nesuglasne s člankom 88. Ustava i člankom 2. Zakona o sustavu državne uprave stoga što uređuju način obavljanja poslova državne uprave, a što ne može biti predmet uredivanja statuta županije, već zakona.


Propis NN 9/1995

• Odredba članka 88. Ustava ne odnosi se na propis članka 66. Statuta. O sadržaju članka 88. Ustava (stavak 1.) već je rečeno u točki II/7. obrazloženja ove Odluke.


Propis NN 9/1995

• U članku 2. Zakona o sustavu državne uprave propisano je da poslove državne uprave obavljaju tijela državne uprave te da se posebnim zakonom određeni poslovi državne uprave mogu prenijeti tijelima jedinica lokalne samouprave i uprave ili drugim pravnim osobama koje na temelju zakona imaju javne ovlasti.


Propis NN 9/1995
• Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga jedinica lokalne samouprave i uprave, kao i poslova državne uprave u tim jedinicama, po Zakonu o lokalnoj samoupravi i upravi, mogu se osnivati upravna tijela, a to su upravni odjeli i službe jedinica lokalne samouprave i uprave. Odredbama članka 56a, 56b. i 56c. toga Zakona pobliže su uređeni način financiranja, ustrojstvo, prava i obveze djelatnika tih upravnih tijela.

Propis NN 9/1995
• Prema odredbama članka 16. stavak 2. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi te članka 51. stavak 1. Zakona o financiranju jedinica lokalne samouprave i uprave, za poslove državne uprave koji se obavljaju u tim jedinicama, sredstva se osiguravaju u državnom proračunu.

Propis NN 9/1995 • Slijedom navedenog, odredbe članka 66. Statuta nisu u nesuglasnosti s Ustavom i zakonom.
Propis NN 9/1995 • 17. Točkom 8. stavka 3. članka 69. Statuta propisano je da novčane kazne i oduzeta imovinska korist čine prihod županije.
Propis NN 9/1995 • Podnositelj zahtjeva smatra da su ove odredbe nesuglasne sa zakonom stoga što se samo zakonom mogu utvrditi kako prihodi državnog proračuna, tako i prihodi proračuna lokalnih jedinica.
Propis NN 9/1995 • Zakonom o financiranju jedinica lokalne.samouprave i uprave utvrđeni su izvori sredstava tih jedinica. Člankom 3. toga Zakona utvrđeno je da jedinica lokalne samouprave i uprave stječe prihode iz vlastitih izvora, od zajedničkih poreza i od dotacija iz državnog i županijskog proračuna. Odredbama članka 4. istoga Zakona utvrđeni su prihodi županije iz vlastitih izvora. Tako su pod točkom 3. toga članka kao vlastiti izvor sredstava županije navedene novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje sama propiše. Stoga odredba članka 69. stavak 3. točka 8. Statuta nije nesuglasna sa zakonom.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 9/1995 • 18. U članku 73. Statuta utvrđeno je da radna tijela županijske skupštine donose zaključke, preporuke i rješenja.
Propis NN 9/1995 • Podnositelj zahtjeva smatra da je ova odredba protivna članku 26. stavak 1. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, koji propisuje da radna tijela predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave mogu samo pripremati odluke iz djelokruga predstavničkog tijela.
Propis NN 9/1995 • Ustavni sud nije ukinuo osporenu odredbu. Županijska skupština prema stavku 2. članka 26. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi utvrđuje, između ostalog, djelokrug i način rada svojih radnih tijela. Ovlast tih radnih tijela za donošenje akata kao što su zaključci, preporuke ili rješenja, mora imati temelje u posebnim propisima pa je pod tom pretpostavkom osporena odredba suglasna sa zakonom.
Propis NN 9/1995 • IV. U raspravi je isticano i stajalište da je zbog broja (18) i pravne naravi odredaba koje se ukidaju potrebno ukinuti Statut u cjelini. Pažljivo ocijenivši sve okolnosti, Ustavni sud nije prihvatio takvo stajalište, posebno naglašavajući da odredbe Statuta, koje nisu nesuglasne s Ustavom i koje ostaju na snazi, čine u osnovi upravo onaj sadržaj statuta županije kojim se, u smislu članka 7. stavka 3. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, podrobnije uređuje, u skladu sa zakonom, unutarnji ustroj i način rada tijela županije.
Propis NN 9/1995 • Slijedom izloženoga, Ustavni sud je na temelju članka 126. stavak 2. Ustava i članka 22. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91) odlučio kao u izreci pod točkama I,II. i III., uz utvrđenje iz točke IV.
Propis NN 9/1995 • Odluka o objavi (točka V. izreke) temelji se na odredbi članka 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 9/1995 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu predsjednik Suda, Jadranko Crnić, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić-Mitrović, mr. Vojislav Kućeković, Jurica Malčić mr. Hrvoje Momčinović, lvan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, u povodu ustavne tužbe M. B. iz Z, koju zastupa S. B, odvjetnik iz Z, u predmetu iseljenja iz stana, na sjednici održanoj 25. siječnja 1995. godine, donio je
Propis NN 9/1995 • - presuda Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Us-13748/93-4 od 26. svibnja 1994. godine;
Propis NN 9/1995 • 2. Predmet se vraća Gradskom sekretarijatu za graditeljstvo, komunalne i stambene poslove, promet i veze Grada Zagreba na ponovni postupak.
Propis NN 9/1995 • M. B. podnijela je ovom Sudu ustavnu tužbu povodom odluka navedenih u izreci ove odluke iz razloga što smatra da su tim odlukama povrijeđena njena ustavna prava zajamčena odredbama članka 35. Ustava Republike Hrvatske (dalje: Ustav), a (opisno) i iz članka 19. stavak 1. Ustava. Tim odlukama naloženo joj je da iseli iz stana u Zagrebu i da ga preda slobodna od osoba i stvari Vladi Republike Hrvatske putem Ministarstva obrane. U taj stan je uselila 3. studenoga 1991. temeljem ugovora o (trojnoj) zamjeni stana.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 182/04, Broj 173/03, Broj 101/05, Broj 139/09, Broj 54/91, Broj 76/00


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled