PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2002-05-55-1048 NN 55/2002

• 2. Odobrava se izbor depozitne banke Raiffeisenbank Austria d.d. Zagreb, Petrinjska 59, na temelju ugovora sklopljenog između društva za upravljanje investicijskim fondovima Raiffeisen Invest d.o.o. Zagreb, Savska 41/XV i Raiffeisenbank Austria d.d. Zagreb, Petrinjska 59.


Stranica NN 55/2002

• 3. Društvo za upravljanje investicijskim fondovima Raiffeisen Invest d.o.o. Zagreb, Savska 41/XV, kao osnivač otvorenog investicijskog fonda Raiffeisen Balanced, ima obvezu objaviti prospekt i statut fonda u roku od sedam dana od dana dostave ovog rješenja u »Narodnim novinama« i jednim dnevnim novinama.


Stranica NN 55/2002

• Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući u postupku vođenom u povodu ustavne tužbe J. P. iz Z., zastupane od E. G. i T. P., odvjetnika u Z., na sjednici održanoj 8. svibnja 2002. godine, donio je


Stranica NN 55/2002

• – rješenje Centra za socijalnu skrb Z., Ureda C., klasa: UP/I-555-05-02/01-09, urbroj: 381-114-04/01-03 od 17. svibnja. 2001. godine;


Internet NN 55/2002
• – rješenje Ministarstva rada i socijalne skrbi Republike Hrvatske, Uprave socijalne skrbi, klasa: UP/II-555-05/01-01/26, urbroj: 524-04/2-01-1 od 8. listopada 2001. godine.

Propis NN 55/2002
• III. Predmet se vraća prvostupanjskom upravnom tijelu na ponovni postupak.

Propis NN 55/2002 • 1. Podnositeljica je na temelju ovlaštenja iz odredbe članka 63. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02, u nastavku teksta: Ustavni zakon), predložila pokretanje ustavnosudskog postupka po njezinoj ustavnoj tužbi i prije iscrpljivanja dopuštenog pravnog puta, odnosno prije presuđivanja o zahtjevu za sudskom kontrolom zakonitosti akata državne uprave od strane Upravnog suda Republike Hrvatske.
Propis NN 55/2002 • Iz obrazloženja osporavanih rješidaba nadležnih upravnih tijela razvidno je da je ?. P. dijete s težim smetnjama u razvoju s utvrđenom potrebom za posebnom njegom do treće godine starosti. Nadalje, tijekom upravnog postupka utvrđeno je da je podnositeljica u radnom odnosu pri H. r. z. u Z. s punim radnim vremenom.
Propis NN 55/2002 • Zahtjev podnositeljice je odbijen iz razloga što je otac djeteta odvjetnik, odnosno osoba koja samostalnim radom obavlja odvjetničku djelatnost, te da u konkretnom slučaju, nisu ispunjene pretpostavke za priznavanje traženog prava sadržane u članku 3. stavku 1. Pravilnika o stjecanju prava na dopust do sedme godine djetetova života i rad s polovicom punog radnog vremena zbog njege djeteta s težim smetnjama u razvoju (»Narodne novine«, broj 47/96, u nastavku teksta: Pravilnik).
Propis NN 55/2002 • Prema pravnom stajalištu upravnih tijela izraženom u osporavanim rješidbama, pravo na dopust do sedme godine djetetova života ili pravo na rad s polovicom punog radnog vremena može ostvariti samo jedan od roditelja, pod uvjetom da su oba roditelja u radnom odnosu s punim radnim vremenom ili roditelj koji sam brine i njeguje teže hendikepirano dijete. Nadalje se navodi kako prema odredbi članka 4. Zakona o radu (»Narodne novine«, broj 38/95, 54/95, 65/95 i 17/01) zaposlenikom se smatra fizička osoba koja obavlja određene poslove za poslodavca, a poslodavcem se smatra fizička ili pravna osoba za koju zaposlenik u radnom odnosu obavlja određene poslove. S obzirom na to da se otac djeteta ne može smatrati zaposlenikom u smislu mjerodavnog Zakona i Pravilnika, postavljeni zahtjev je ocijenjen neosnovanim.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 55/2002 • 3. Protiv konačnog upravnog akta podnositeljica je podnijela tužbu Upravnom sudu Republike Hrvatske, glede koje je upravnosudski postupak još u tijeku.
Propis NN 55/2002 • 4. U ustavnoj tužbi podnositeljica navodi da su prvostupanjskim i drugostupanjskim rješenjem grubo povrijeđena ustavna prava i slobode njenog malodobnog djeteta, te da bi uslijed nepokretanja postupka od strane Ustavnog suda Republike Hrvatske i prije iscrpljivanja dopuštenog pravnog puta, za nju i njezino dijete mogle nastati teške i nepopravljive posljedice.
Propis NN 55/2002 • Grube povrede prava i sloboda građana, podnositeljica drži očitima, jer se osporeno rješenje temelji na odredbi članka 3. stavka 1. Pravilnika, a koju cijeni nesuglasnom s odredbama članka 14., članka 16. stavka 1., članka 56. stavka 2., članka 57. stavka 2., članka 61. stavka 1., članka 62., članka 63. stavka 3. i članka 64. stavka 1. Ustava, kao i s odredbom članka 66. stavka 1. Zakona o radu.
Propis NN 55/2002 • Nastup teških posljedica za nju i njezino maloljetno dijete podnositeljica temelji na tvrdnji da propuštanjem primanja odgovarajuće njege, a uslijed neostvarivanja prava na dopust jednog od roditelja, njezino dijete neće imati potrebne uvjete za normalan život i razvoj, a što su okolnosti koje se naknadno ne mogu otkloniti.
Propis NN 55/2002 • 5. Slijedom svega iznijetoga, podnositeljica predlaže ovom Sudu pokrenuti ustavnosudski postupak i prije iscrpljivanja dopuštenog pravnog puta, ukinuti osporavana rješenja nadležnih upravnih tijela, te predmet vratiti prvostupanjskom upravnom tijelu na ponovni postupak.
Propis NN 55/2002 • Pretpostavke iz članka 63. stavka 1. Ustavnog zakona su ispunjene.
Propis NN 55/2002 • 6. Prema odredbama članka 62. stavka 1. i stavka 2. Ustavnog zakona svatko može po iscrpljivanju dopuštenog pravnog puta podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu ako smatra da mu je pojedinačnim aktom tijela državne vlasti, tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili pravne osobe s javnim ovlastima, kojim je odlučeno o njegovim pravima i obvezama ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog dijela, povrijeđeno ljudsko pravo ili temeljna sloboda zajamčena Ustavom, odnosno Ustavom zajamčeno pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
Propis NN 55/2002 • Člankom 63. stavkom 1. Ustavnog zakona utvrđena je iznimka od nužnosti iscrpljivanja dopuštenog pravnog puta kao postupovne pretpostavke za dopustivost zahtjeva ustavnosudske zaštite. Tom odredbom, između ostaloga, dano je ovlaštenje Ustavnom sudu pokrenuti postupak u slučaju kad se osporenim pojedinačnim aktom grubo vrijeđaju ustavna prava, a potpuno je razvidno da bi nepokretanjem ustavnosudskog postupka za podnositelja ustavne tužbe mogle nastati teške i nepopravljive posljedice.
Propis NN 55/2002 • 7. U ovosudnom predmetu broj: U-II-1993/2001 predmet ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom bila je odredba članka 3. stavka 1. Pravilnika o stjecanju prava na dopust do sedme godine djetetova života i rad s polovicom punog radnog vremena zbog njege djeteta s težim smetnjama u razvoju, i to u dijelu u kojem se njome propisuje uvjet kako ostvarivanje prava na dopust ovisi o činjenici da su oba roditelja u radnom odnosu s punim radnim vremenom.
Propis NN 55/2002 • Odlučujući o konkretnom slučaju, Ustavni sud Republike Hrvatske je odlukom broj: U-II-1993/2001 od 20. veljače 2002. godine (»Narodne novine«, broj 19/2002), pokrenuo postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom navedene odredbe Pravilnika, te je ukinut dio stavka 1. osporene odredbe koji glasi »pod uvjetom da su oba roditelja«.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 107/07, Broj 59/93, Broj 99/93, Broj 84/02, Broj 48/04, Broj 45/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled