PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-02-24-361 NN 24/2003

• 3. Člankom 126. stavcima 1. i 2. ZR propisano je da zaposlenik, koji smatra da mu je poslodavac povrijedio neko pravo iz radnog odnosa, može u roku od petnaest dana od dostave odluke kojom je povrijeđeno njegovo pravo, odnosno od dana saznanja za povredu prava, zahtijevati od poslodavca ostvarenje tog prava. Ako poslodavac u roku od 15 dana od dostave zahtjeva ne udovolji tom zahtjevu, zaposlenik u daljnjem roku od 15 dana može zahtijevati zaštitu povrijeđenog prava pred nadležnim sudom. Stavkom 4. ZR propisano je da propust zaposlenika da zahtijeva naknadu štete ili drugo novčano potraživanje iz radnog odnosa, u rokovima iz stavka 1. do 3. tog članka, ne može imati za posljedicu gubitak prava na ta potraživanja.


Stranica NN 24/2003

• 4. Za potrebe ustavnosudskog postupka pribavljen je spis Općinskog suda u S., broj: IV P-1286/97.


Stranica NN 24/2003

• Prvostupanjski sud je nakon provedenog dokaznog postupka djelomično udovoljio tužbenom zahtjevu podnositeljice i dosudio joj razliku iznosa otpremnine, za više zatraženi dio je odbio, a odbacio je tužbu u dijelu kojim je tražila poništenje odluke o otkazu u točki kojom je odlučeno o visini otpremnine.


Stranica NN 24/2003

• U obrazloženju prvostupanjske presude izraženo je stajalište da je među strankama sporno, je li za obračun otpremnine valjalo uzeti godine radnog staža koje je podnositeljica ostvarila kod prednika tuženika (GP K.) ili je kao osnovicu za obračun otpremnine valjalo uzeti samo ono vrijeme koje je podnositeljica provela na radu kod tuženika. U tom smislu, prvostupanjski sud smatra da je podnositeljica postavila deklaratoran zahtjev za poništenje odluke, a ujedno i kondemnatoran zahtjev na isplatu. Kako podnositeljica, po mišljenju suda, ima pravo postaviti direktan zahtjev za isplatom, u smislu odredbe članka 126. stavka 4. ZR, što je podnositeljica i učinila u svojoj tužbi, to, po ocjeni prvostu-panjskog suda, ona nema pravnog interesa zahtijevati poništavanje dijela odluke o otkazu i stoga je taj dio tužbenog zahtjeva odbacio, tim više što podnositeljica poslodavcu nije podnijela zahtjev za zaštitu prava, a u smislu odredbe članka 126., stavaka 1. do 3. ZR-a.


Internet NN 24/2003
• Raspravljajući o osnovanosti tužbenog zahtjeva upravljenog na isplatu iznosa od 20.000,00 kuna, sud je djelomično usvojio tužbeni zahtjev i dosudio podnositeljici iznos od 6.277,02 kune, utvrđujući da tuženik, »K.-i.«, nije pravni sljednik poduzeća GP K., ali da odgovara za sve obveze prema zaposlenicima koje je od njega preuzeo, a u smislu odredbe članka 129. ZR-a. Stoga, prvostupanjski sud smatra da je u slučaju podnositeljice postojao kontinuitet radnog staža te da je podnositeljica ostvarila pravo na isplatu otpremnine za 15 godina staža koje je sveukupno provela kod poduzeća »K.«.

Propis NN 24/2003
• Drugostupanjski sud, temeljem žalbe tuženika, donosi presudu kojom preinačuje prvostupanjsku presudu i rješenje te u cijelosti odbija tužbeni zahtjev podnositeljice. Smatra da se utvrđenje suda prvog stupnja ne bi moglo prihvatiti kao pravilno. Drugostupanjski sud zaključuje da je pretpostavka osnovanosti tužbenog zahtjeva podnositeljice priznanje kontinuiteta radnog staža ostvarenog kod prednika tuženika s radnim stažom ostvarenim kod tuženika i da podnositeljica očito ima pravni interes poništavati odluku o otkazu ugovora o radu u dijelu kojim se priznaje visina otpremnine, što je upravo pobijani dio otkaza koji i nema deklaratoran karakter. Da bi podnositeljica stekla pravo na sudsku zaštitu povrijeđenog prava nepriznavanja kontinuiteta radnog staža, bilo je potrebno da se prethodno obrati poslodavcu, sukladno članku 126. ZR-a, utvrđuje drugostupanjski sud. Kako podnositeljica to nije učinila, otkaz ugovora u pobijanom dijelu postao je konačan i pravomoćan i sud, stoga, ocjenjuje da nije mogao cijeniti zakonitost nepriznavanja kontinuiteta radnog staža, koji je od bitnog značenja za razrješenje tog spora, to zaključuje da je tužbeni zahtjev podnositeljice neosnovan.

Propis NN 24/2003 • 5. Analizom navoda ustavne tužbe, osporene presude i temeljem uvida u spis, Ustavni sud je utvrdio da je drugostupanjski sud na štetu podnositeljice pogrešno primijenio materijalno pravo, čime je povrijedio ustavno pravo propisano člankom 14. stavkom 2. Ustava, kojim je zajamčena jednakost svih pred zakonom.
Propis NN 24/2003 • Otpremnina (pravo na otpremninu i visina otpremnine) je novčana tražbina iz radnog odnosa, te zaposlenik nije obvezan podnijeti zahtjev za zaštitu prava, niti je to pretpostavka za ostvarivanje prava na otpremninu. Naime, sukladno članku 126. stavku 4. ZR-a, propust zaposlenika, u ovom slučaju podnositeljice ustavne tužbe, da zahtijeva zaštitu prava kod poslodavca, a glede nepriznavanja kontinuiteta radnog staža u svezi s isplatom otpremnine, nema za posljedicu gubitak prava na tu tražbinu.
Propis NN 24/2003 • Drugostupanjski sud je stoga pogrešno utvrdio da zakonitost nepriznavanja kontinuiteta radnog staža nije mogao ocjenjivati jer je odluka o otkazu ugovora u pobijanom dijelu postala konačna i pravomoćna, a podnositeljica se nije prvo obratila tuženiku za zaštitu svog povrijeđenog prava nepriznavanja kontinuiteta radnog staža.
Propis NN 24/2003 • Podnositeljica je imala pravo, sukladno članku 126. stavku 4. ZR-a, zahtijevati direktnu zaštitu suda. Kako se u slučaju podnositeljice radi o novčanoj tražbini iz radnog odnosa, krajnji cilj tužbe se može postići kondemnatornom tužbom jer pitanje osnovanosti isplate razlike otpremnine uključuje utvrđivanje priznanja, odnosno nepriznavanja, kontinuiteta radnog staža iz koga se taj zahtjev izvodi.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 24/2003 • 6. Ustavni sud je utvrdio da podnositeljici nije povrijeđeno ustavno pravo iz članka 26. Ustava, kojim se svim državljanima i strancima jamči jednakost pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti.
Propis NN 24/2003 • 7. Glede istaknutih povreda iz članaka 19. stavka 1. i 117. stavka 3. Ustava, valja istaknuti da se na njima ne može temeljiti ustavna tužba. Odredbom članka 19. stavka 1. Ustava razrađuje se objektivno načelo zakonitosti u radu državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti. Člankom 117. stavkom 3. propisano je da sudovi sude na temelju Ustava i zakona te ona ne sadrži ljudska prava i temeljne slobode u smislu članka 62. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst, u nastavku: Ustavni zakon).
Propis NN 24/2003 • 8. Slijedom navedenog, a sukladno člancima 73. i 76. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u izreci.
Propis NN 25/2003 • Proglašavam Zakon o Hrvatskoj radioteleviziji, koji je donio Hrvatski sabor na sjednici 7. veljače 2003.
Propis NN 25/2003 • (1) Hrvatska radiotelevizija je pravna osoba koja ima status javne ustanove čije se ustrojstvo i način rada uređuju ovim Zakonom i propisima donesenim na temelju njega.
Propis NN 25/2003 • (2) Osnivač javne ustanove iz stavka 1. ovoga članka je Republika Hrvatska, a osnivačka prava ostvaruje Vlada Republike Hrvatske.
Propis NN 25/2003 • (3) Sjedište Hrvatske radiotelevizije (u daljnjem tekstu: HRT) je u Zagrebu.
Propis NN 25/2003 • (1) Djelatnost HRT-a je proizvodnja i emitiranje radijskoga i televizijskog programa te glazbena proizvodnja.
Propis NN 25/2003 • (2) Djelatnosti iz stavka 1. ovoga članka HRT ostvaruje proizvodnjom i emitiranjem triju radijskih programa u trima radijskim mrežama na državnoj razini i u radijskim mrežama na županijskoj ili regionalnoj razini, te televizijskih programa u dvjema televizijskim mrežama na državnoj razini, djelatnost glazbene proizvodnje je izvedba i snimanje: simfonijske, narodne i zabavne glazbe, zborsko izvođenje, organiziranje priredbi i koncerata, posebice nacionalne glazbene baštine i suvremenih djela hrvatskih skladatelja i umjetnika izvođača. HRT može proizvoditi i druge specijalizirane radijske i televizijske programe i objavljivati ih analogno, digitalno i putem satelita.
Propis NN 25/2003 • (3) HRT je dužan u ostvarivanju televizijskog i radijskog programa osiguravati programske sadržaje o regionalnim posebnostima. Programski sadržaji od regionalnog interesa mogu se usporedno objavljivati unutar jedne televizijske mreže na državnoj razini.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 75/93, Broj 51/94, Broj 73/02, Broj 33/01, Broj 141/06, Broj 50/98


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled