PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-01-14-207 NN 14/2003

• 3. Razlozi podnositelja u bitnome se odnose na isticanje da Pravilnik nije objavljen u skladu s odredbom članka 89. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske.


Stranica NN 14/2003

• 4. Temeljem članka 42. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 - pročišćeni tekst), od Ministarstva obrane zatražen je odgovor na navode prijedloga.


Stranica NN 14/2003

• Prema odgovoru Ministarstva obrane, Služba za stambene poslove Ministarstva obrane, na osnovi podnesenih zahtjeva za rješavanje stambenih potreba, a u skladu s odredbama Pravilnika, izradila je konačnu Listu stambenih potreba djelatnika Ministarstva obrane i Oružanih snaga Republike Hrvatske u 2002. godini. Ta Lista utvrđena je i pripremljena za objavu u posebnom izdanju »Vojnog vjesnika«, službenog glasila Ministarstva obrane, no do sada nije objavljena zbog kašnjenja u procesu preustroja Ministarstva obrane i Oružanih snaga Republike Hrvatske, kako se navodi u odgovoru Ministarstva obrane.


Stranica NN 14/2003

• 5. Člankom 128. točkama 1. i 2. Ustava propisano je da Ustavni sud Republike Hrvatske odlučuje o suglasnosti zakona s Ustavom, te suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom.


Internet NN 14/2003
• Pod drugim propisom u smislu navedene ustavne odredbe podrazumijeva se propis donesen unutar zakonskog ovlaštenja od strane nadležnog tijela državne vlasti radi provedbe zakona, odnosno propis kojeg tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i druge pravne osobe s javnim ovlastima donose unutar njihovog djelokruga utvrđenog Ustavom i zakonom, a koji uređuju odnose na apstraktan način, i u pravilu je upućen neodređenom krugu adresata.

Propis NN 14/2003
• Ustavni sud je pri razmatranju osnovanosti razloga prijedloga polazio od odgovora na pitanje predstavlja li Pravilnik drugi propis iz odredbe članka 128. točke 2. Ustava Republike Hrvatske.

Propis NN 14/2003 • Ocjenjujući u konkretnom slučaju nadležnost za provođenje postupka ustavnosudske ocjene, Ustavni sud utvrđuje da Pravilnik jest drugi propis, dakle akt za čiju ocjenu ustavnosti i zakonitosti je ovaj Sud nadležan, sukladno članku 128. točki 2. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 14/2003 • 6. Takvo stajalište temelji se na odredbama članka 17. i članka 18. stavka 4. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 75/93, 48/99, 15/00, 127/00, 59/01, dalje: ZSDU).
Propis NN 14/2003 • Pravilnik je donio ministar obrane, u skladu s ovlaštenjem za njegovo donošenje, sadržanim u odredbama članaka 1. i 2. Uredbe.
Propis NN 14/2003 • Člankom 17. ZSDU propisano je da ministri, među ostalim, donose pravilnike za provedbu zakona i drugih propisa kad su na to izrijekom ovlašteni, u granicama date ovlasti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 14/2003 • Prema članku 18. stavku 4. ZSDU, pravilnici se objavljuju u »Narodnim novinama«, te stupaju na snagu najranije osmog dana od dana objave, ako tim propisima nije izuzetno određeno da zbog naročito važnih razloga stupaju na snagu danom objave.
Propis NN 14/2003 • 7. Ustavni sud po izvršenom uvidu u sadržaj Pravilnika ocjenjuje da je u konkretnom slučaju osporavani akt provedbeni propis. Pravilnikom su uređeni standardi stambenog zbrinjavanja, način pribavljanja sredstava, te način i postupak utvrđivanja i rješavanja stambenih potreba osoba, na koje se Pravilnik odnosi (članak 1. Pravilnika).
Propis NN 14/2003 • Pod stambenim zbrinjavanjem u smislu članka 1. Pravilnika smatra se rješavanje osobne potrebe djelatnih vojnih osoba, vojnih službenika i vojnih namještenika u službi u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama Republike Hrvatske. Odredbe Pravilnika odnose se i na stambeno zbrinjavanje obitelji djelatnika poginulih na službi ili u svezi s obavljanjem službe (članak 2. stavci 1. i 2. Pravilnika).
Propis NN 14/2003 • Odredbama članka 8. Pravilnika uređeni su postupak podnošenja zahtjeva za stambeno zbrinjavanje i izrada liste. Postupak stambenog zbrinjavanja za svaku kalendarsku godinu započinje izradom liste stambenih potreba djelatnika Ministarstva obrane i Oružanih snaga Republike Hrvatske, na temelju podnesenih zahtjeva za stambeno zbrinjavanje (stavak 1.). Lista sadrži ime i prezime djelatnika, JMBG, prebivalište, mjesto službe, ustrojbenu cjelinu u koju je djelatnik raspoređen, broj bodova po svakom kriteriju i ukupan broj bodova (stavak 2.). Djelatnici podnose zahtjev za stambeno zbrinjavanje najkasnije do 30. listopada tekuće godine za iduću kalendarsku godinu, a isprave se podnose na temelju poziva Uprave (stavak 3.).
Propis NN 14/2003 • Treba stoga zaključiti da se Pravilnik odnosi na neodređen, vrlo široki krug osoba. U odnosu na navedene adresate Pravilnik ima općeobvezni karakter i proizvodi pravne učinke.
Propis NN 14/2003 • 8. Ocijenivši Pravilnik drugim propisom kojega je Ustavni sud ovlašten ispitivati, Sud je razmotrio suglasnost s Ustavom i zakonom članka 45. Pravilnika, kojim je propisano: »Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i objaviti će se u »Vojnom vjesniku«.«.
Propis NN 14/2003 • Iz svega iznijetog slijedi da sadržaj Pravilnika, koji proizvodi pravne učinke, suprotno izričitoj odredbi članka 18. stavka 4. ZSDU nije bio objavljen u »Narodnim novinama«.
Propis NN 14/2003 • Time je utvrđena nesuglasnost s člankom 89. stavkom 1. Ustava, kojim je propisano da se, prije nego što stupe na snagu, zakoni i drugi propisi državnih tijela objavljuju u »Narodnim novinama«, službenom listu Republike Hrvatske. Ujedno je utvrđena i povreda ustavnog načela određenog člankom 5. stavkom 1. Ustava, prema kojem propisi u Republici Hrvatskoj moraju biti u suglasnosti s Ustavom i zakonom.
Propis NN 14/2003 • 9. Temeljem navedenog, Ustavni sud je u skladu s člankom 43. Ustavnog zakona pokrenuo postupak za ocjenu ustavnosti i zakonitosti.
Propis NN 14/2003 • Utvrdivši nesuglasnost Pravilnika s ustavnim načelom iz članka 5. stavka 1. Ustava i člankom 89. stavkom 1. Ustava, te člankom 18. stavkom 4. ZSDU, Sud je temeljem članka 55. stavaka 1. i 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske Pravilnik ukinuo u cijelosti.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 153/09, Broj 48/08, Broj 31/08, Broj 66/93, Broj 25/06, Broj 126/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled