PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1995-10-84-1375 NN 84/1995

• - članak 14. kojim se iza članka 24. u Zakonu o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske dodaje novi članak 24a. ;


Propis NN 84/1995

• - članak 27. kojim se iza članka 58., ispod podnaslova "Prijelazne i završne odredbe" u Zakonu o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske dodaje novi članak 58a. i članak 28.


Propis NN 84/1995

• U zahtjevu iznijeti razlozi analizirani su pojedinačno i u njihovoj ukupnosti, a u svezi, po podnositeljima zahtjeva, navedenih odredbi Ustava.


Propis NN 84/1995

• Ustavni sud je ocijenio da zahtjev za ocjenu ustavnosti Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o izboru zastupnika u Saboc Republike Hrvatske nije osnovan.


Propis NN 84/1995
• U svezi s tvrdnjom o formalnoj protuustavnosti Zakona ističe se :

Propis NN 84/1995
• Podnositelji zahtjeva u odredbi članka 28. osporenog Zakona, kojom je određeno stupanje Zakona na snagu danom objave, nalaze sadržajno dvije povrede Ustava od strane Zastupničkog doma Sabora kao donositelja Zakona ; jednu, glede ustavnih odredbi iz članka 90. Ustava o stupanju na snagu zakona, i drugu, glede odredbi članka 81. alineja 4. Ustava o pravu suspenzivnog veta.

Propis NN 84/1995 • Odredba članka 28. Zakona o izmjenama i dopunama kojom je određeno da Zakon stupa na snagu danom objave u " Narodnim novinama", nije protivna odredbama Ustava o stupanju na snagu zakona.
Propis NN 84/1995 • Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske objavljen je u "Narodnim novinama" prije stupanja na snagu, čime je postupljeno u skladu s navedenom ustavnom odredbom.
Propis NN 84/1995 • Odredbom članka 28. osporenog Zakona nije Županijskom domu uskraćeno pravo suspenzivnog veta; kako to navode podnositelji zahtjeva.
Propis NN 84/1995 • Prema odredbi članka 77. stavak 1. Ustava, oba doma Sabora Republike Hrvatske mogu se raspustiti odlukom većine svih zastupnika svakog doma, a to ovlaštenje domova Sabora nije vezano uz rok.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 84/1995 • Zastupnićki dom Sabora Republike Hrvatske postupio je na temelju tog ovlaštenja, donijevši odluku o svom raspuštanju većinom glasova svih zastupnika Doma.
Propis NN 84/1995 • Slijedi da je nastupanjem posljedice ostvarenja ustavnog prava jednog doma Sabora, prestala mogućnost ostvarenja ustavnog prava drugog doma Sabora. Nakon raspuštanja Zastupničkog doma Sabora u skladu s odredbom članka 77. stavak 1. Ustava, više nije bila moguća primjena odredbe čianka 81. aline ja 4. Ustava o suspenzivnom vetu Županijskog doma Sabora.
Propis NN 84/1995 • Stoga ne postoji formalna protuustavnost na koju upućuju podnositelji u zahtjevu.
Propis NN 84/1995 • U svezi s tvrdnjama podnositelja zahtjeva o materijalnoj protuustavnosti Zakona ističe se:
Propis NN 84/1995 • Ocjena je Suda da članak 1. Zakona o izmjenama i dopunama kojim je izmijenjen članak 5. stavak 3. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske, nije suprotan članku 45. stavak 2. Ustava, kako to navode podnositelji zahtjeva.
Propis NN 84/1995 • Iz tih razloga, osporena odredba članka 1. Zakona o izmjenanka i dopunama Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske, nije protivna smislu ustavnih odredbi sadrianih u stavku 2. članka 45. Ustava.
Propis NN 84/1995 • Podnositelji zahtjeva navode da je protuustavna i odredba članka 6. stavak 1. Zakona o izmjenama i dopunama kojim je izmijenjen članak 15. stavak 1. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske na način da je rok prispijeća prijedloga Izbornoj komisiji, produžen s 12 na 14 dana.
Propis NN 84/1995 • Podnositelji zahtjeva navode da je ta odredba u suprotnosti s člankom 14. stavak 2. Ustava; jer je zbog zakašnjelog "dolaska na teren" "Narodnih novina" taj rok skraćen s 14 na 10 dana, što da je dovelo do nejednakosti hrvatskih državljana pred zakonom.
Propis NN 84/1995 • Zajamčena jednakost svih pored zakonom iz stavka 2. članka 14. Ustava znači da su građani jednaki u pravima i obvezama koja im određuje zakon.
Propis NN 84/1995 • Sud ocjenjuje da razlozi, kojima podnositelji zahtjeva obrazlažu svoju tvrdnju o protuustavnosti navedene zakonske odredbe, su razlozi koji upućuju na faktičnu nejednakost, koju Ustav ne uređuje i ne jamči, i takvi razlozi nisu osnovani u pravcu pozivanja na ustavnu odredbu o jednakosti svih pred zakonom te osporena odredba članka 6. stavak 1. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske, nije povrijedila člankom 14. stavkom 2. Ustava zajamčenu jednakost građana.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 68/08, Broj 105/99, Broj 138/08, Broj 34/06, Broj 164/98, Broj 27/99


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled