PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-11-102-1698 NN 102/2001

• – da su UniCredito i IntesaBCI dva potpuno nezavisna i oštra konkurenta na svim tržištima na kojima su prisutni. Nijedna strana ne kontrolira drugu, niti postoje međusobni udjeli jedne u drugoj, te ne postoji nikakav sporazum bilo kakve vrste, niti postoji bilo kakva strateška rasprava između ove dvije grupacije s ciljem zajedničkog obavljanja bankarskih djelatnosti na hrvatskom tržištu ili negdje drugdje;


Stranica NN 102/2001

• – Također, podnositelj je istaknuo da čak i u najnevjerojatnijem slučaju da između spomenutih grupa u budućnosti dođe do bilo kakve suradnje (iako naglašava da je to samo puka teoretska špekulacija), UniCredito ili bilo koja osoba koja nastane iz koncentracije između dvije grupacije će postupiti u skladu sa svim zahtjevima ili nalozima koje izda Agencija i/ili HNB.


Stranica NN 102/2001

• Agencija je također zatražila posredovanje od HNB kod Centralne banke Italije (Banca džItalia) radi pojašnjenja »odnosa« grupa UniCredito i Intesa, te eventualnog mogućeg spajanja navedenih grupa. Centralna banka Italije je dopisom 19. srpnja 2001. obavijestila HNB da joj nije prijavljeno spajanje UniCredita i InteseBCI, te da se takav projek ne razmatra.


Stranica NN 102/2001

• Nadalje, Agencije se dopisom od 4. lipnja 2001. obratila za pomoć i talijanskom nadležnom tijelu za zaštitu tržišnog natjecanja (Autorit- garante della concorrenza e del mercato), kojim je zatraženo očitovanje u svezi s mogućim spajanjem Gruppo Intesa i UniCredita, kao i pojašnjenje »veza« između rečenih bankarskih grupa.


Internet NN 102/2001
• Dana 19. lipnja 2001. Agenciji je dostavljen dopis navedenog talijanskog tijela u kojem se isto očituje da nije primilo prijavu koncentracije spomenutih talijanskih bankarskih grupa. Upit Agencije nadležno talijansko tijelo za zaštitu konkurencije proslijedilo je također Centralnoj banci Italije. Centralna banka Italije očitovala se također izravno Agenciji 23. kolovoza 2001., te je ponovno istaknula da nije primila prijavu koncentracije bankarskih grupa UniCredita i Intese, a u prilogu je dostavila i vlasničku strukturu istih iz koje je vidljivo da su Generali Assicurazioni imatelj 6,12% udjela u temeljnom kapitalu InteseBCI.

Propis NN 102/2001
• Agencija ni na službenim stranicama Europske komisije (DG Competition) nije pronašla prijavu namjere provedbe koncentracije UniCredito i Gruppo Intesa.

Propis NN 102/2001 • Slijedom iznijetog, povezanost UniCredita i Gruppo Intesa (kapitalna ili personalna) nije dokazana u ovom postupku. Očigledno je da obje bankarske Grupe i Allianz posluju s Assicurazioni Generali, te da postoji »tanka« kapitalna povezanost UniCredita i Gruppo Intesa s Assicurazioni Generali. Međutim, udjeli koje je Agencija otkrila nedovoljni su da bi se moglo govoriti o bitnoj povezanosti kapitala UniCredita i Gruppo Intesa, a samim time i o povezanosti poslovnih operacija istih. Stoga za sada, za slučaj odobrenja predmetne koncentracije, nije dokazana objektivna opasnost od mogućeg povezivanja društava majki Grupe PBZ i Grupe ZABA na mjerodavnom tržištu.
Propis NN 102/2001 • III. U postupku ocjene namjere koncentracije Savjet je ocjenio da bi preuzimanje ZABA-e od strane respektabilnih poduzetnika kao što su UniCredito i Allianz, značilo njeno daljnje jačanje i porast izvora vlastitog financiranja što Savjet s aspekta tržišnog natjecanja ne smatra negativnim (primjerice: na mjerodavnom tržištu PBZ je u sastavu Gruppo Intesa, Slavonska banka je u sastavu Hypo Grupe, Dalmatinska i Istarska su u sastavu Regent grupe, a na hrvatskom tržištu je prisutna i HypoVereinsbank Grupa). Stoga se Savjet, u načelu, ne protivi preuzimanju ZABA-e, od strane poduzetnika UniCredito i Allianza, ali zapreku pozitivnoj odluci vidi u trajnom zadržavanju udjela poduzetnika UniCredito u temeljnom kapitalu Splitske banke i efektivne kontrole nad tim subjektom.
Propis NN 102/2001 • Na temelju analize tržišta i činjeničnih utvrđenja iz točke II. obrazloženja ovog rješenja, a uz pretpostavku da ponositelj prijave trajno zadrži udio i operativnu kontrolu u Splitskoj banci, Savjet je, sukladno ovlastima iz članka 30. stavak 2. točka 3. ZZTN, na 48. sjednici, održanoj 11. rujna 2001., ocijenio da bi namjeravana koncentracija dovela do neprihvatljivih učinaka na tržištu, i to:
Propis NN 102/2001 • a) Ako bi se provelo namjeravno preuzimanje ZABA-e, na hrvatskom tržištu bio bi stvoren snažan koncern podvrgnut jedinstvenoj upravi koji bi obuhvaćao ZABA-u, Splitsku banku i CR Trieste Bancu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 102/2001 • b) Taj koncern imao bi probližno 40% udjela na mjerodavnom tržištu univerzalnog bankarstva u RH. Imajući na umu da glavni konkurent ima 20% tržišnog udjela, te da zatim slijede banke s manjim udjelima, među kojima je najveći udio od 8%, a da većina banaka ima tržišne udjele manje od 2%, takva koncentracija ne bi imala pozitivne efekte na zaštitu i razvoj slobodnog tržišnog natjecanja. Naprotiv, došlo bi do značajnog i trajnog jačanja već utvrđenog, vladajućeg položaja jedne bankarske Grupe (ZABA-e), što bi rezultiralo ograničavanjem slobodnog tržišnog natjecanja i u konačnici ne bi bilo u interesu potrošača zbog slabije strukture usluga i jačanja tržišne snage poduzetnika koji je u vladajućem položaju na mjerodavnom tržištu i prije predmetne koncentracije.
Propis NN 102/2001 • c) Nadalje, posebice s aspekta predstojeće mirovinske reforme u koju ZABA ulazi s Allianzom, mreža podružnica i poslovnica, koja bi rezultirala iz predmetne koncentracije, pokrivala bi cijelo područje RH u znatno većem opsegu nego konkurentske mreže, što bi Grupi ZABA-e nesporno dalo veliku prednost i privilegirani položaj na tom tržištu u odnosu na ostale natjecatelje.
Propis NN 102/2001 • d) S obzirom da Grupa ZABA i na tržištu poslovanja stambenih štedionica ima tržišni udio od 40%, dakle i na tom dijelu mjerodavnog tržišta je u vladajućem položaju, te na tržištu osiguranja Allianz Zagreb sudjeluje s tržišnim udjelom između 4 i 6%, a imajući u vidu i druga društva iz Grupe ZABA, koja nisu posebno obrađena u ovom predmetu, nesporno je utvrđeno da su društva iz grupe ZABA prisutna na svim segmentima financijskog tržišta.
Propis NN 102/2001 • Podnositelj prijave u postupku nije pružio nikakvih dokaza kojima bi uvjerio Savjet u ozbiljnost svoje namjere da u najkraćem mogućem roku otuđi svoj udio u Splitskoj banci, odnosno da tom bankom ne upravlja kao dijelom koncerna na način koji bi mogao ugroziti tržišno natjecanje. U prijavi i tijekom postupka nije u tom pogledu ponudio nikakav pravni instrumentarij na kojem bi se mogla temeljiti ocjena Savjeta da će nakon provedene koncentracije, s prihvatljivom mjerom sigurnosti, biti izbjegnuta opasnost trajnog jačanja vladajućeg položaja grupe ZABA i Unicredito te ograničavanja slobodnog natjecanja na mjerodavnom tržištu.
Propis NN 102/2001 • Slijedom iznijetog, sukladno odredbama članka 21. stavak 2., članka 24. i članka 36. stavak 1. ZZTN, a temeljem odluke i prijedloga Savjeta, sukladno odredbama članka 30. stavak 2. točke 3. i stavka 3. ZZTN, odlučeno je kao u točki I. izreke ovog rješenja.
Propis NN 102/2001 • IV. Temeljem odredbe članka 37.a stavak 1. ZZTN, rješenja Agencije objavljuju se u »Narodnim novinama«, kao što je odlučeno točkom II. izreke ovog rješenja.
Propis NN 102/2001 • V. Rješenja Agencije kojima se okončava postupak pred Agencijom, sukladno odredbama članka 36. ZZTN, i prijava za upis u Upisnik o koncentracijama podliježe naplati upravnih pristojbi, sukladno odredbi članka 2. stavak 1. Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine«, broj 8/96), članka 14. točka 18., pod nazivom: »Pristojbe za zaštitu tržišnog natjecanja«, Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine«, broj 131/97), tarifni broj 106. točka 1. i tarifni broj 108. točka 1.
Propis NN 102/2001 • Iznos od 10.000,00 kn, naveden u točki IV. izreke ovoga rješenja (5.000,00 kuna na ime tarifnog broja 106. točka 1. i 5.000,00 kuna na ime tarifnog broja 108. točka 1.), uplaćuje se posebnom uplatnicom u korist Državnog proračuna Republike Hrvatske u roku od petnaest (15) dana od dana dostave ovog rješenja, na račun broj: 30102-630-16, poziv na broj: 24-5002 – (navesti Vaš MB).
Propis NN 102/2001 • Pristojbeni obveznik dužan je dokaz o izvršenoj uplati upravne pristojbe dostaviti Agenciji bez odgode, a najkasnije u roku od osam (8) dana od izvršene uplate, pozivom na broj, klasa: UP/I 030-02/2001-01/43. U protivnom će Agencija, primjenom članka 10. stavak 2. Zakona o upravnim pristojbama, pokrenuti pred nadležnom Poreznom upravom postupak prisilne naplate upravne pristojbe od pristojbenog obveznika.
Propis NN 102/2001 • Slijedom iznijetog, odlučeno je kao u točki III. izreke ovoga rješenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 100/98, Broj 92/06, Broj 12/07, Broj 2/04, Broj 153/04, Broj 45/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled