PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-01-4-42 NN 4/2000

• Dopisom od 3. svibnja 1999. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja zatražila je mišljenje Ministarstva pomorstva, prometa i veza posebice s obzirom na primjenu narečenih odredbi Zakona o telekomunikacijama (»Narodne novine«, broj 53/94), naročito članka 4. stavka 3. Naime, odredbom citiranog članka utvrđeno je da se tehnička oprema i instalacije mogu upotrebljavati ili ugraditi ili priključiti na telekomunikacijske kapacitete, ako je njihova kakvoća dokazana potvrdom (certifikatom) pravne osobe koju ovlasti ministarstvo nadležno za telekomunikacije u skladu s Pravilnikom iz stavka 1. istog članka, te ako su označene propisanom oznakom. Tijekom ispitnoga postupka, na osnovi pojedinačnog akta izdanoga od Ministarstva pomorstva, prometa i veza, nedvojbeno je utvrđeno da je pravna osoba ovlaštena za izdavanje certifikata u smislu naprijed citirane odredbe Zakona o telekomunikacijama, upravo Hrvatske telekomunikacije d.d., Zagreb.


Propis NN 4/2000

• Na citirani upit Ministarstvo pomorstva, prometa i veza dostavilo je pod klasa: UP/I-344-06/99-02/14, od 26. svibnja 1999. mišljenje kojim daje tumačenje predmetne situacije na način da je temeljem odredbe članka 4. stavka 3. Zakona o telekomunikacijama (»Narodne novine«, broj 53/94), gdje je propisano da se tehnička oprema i instalacije telekomunikacija i radijskih komunikacija namijenjenih za uporabu u Republici Hrvatskoj mogu upotrebljavati, ugraditi ili priključiti na telekomunikacijske kapacitete ako je njihova kakvoća dokazana potvrdom (certifikatom) pravne osobe koju ovlasti ministarstvo mjerodavno za telekomunikacije. Slijedom toga, atest izdan od ZIK-a nije mjerodavan za tehničku opremu telekomunikacija i radijskih telekomunikacija, jer ispitivanje kakvoće rečene opreme obavljaju pravne osobe ovlaštene od Ministarstva, temeljem čijih izvješća o ispitivanju (test report), sukladno članku 6. stavak 6. Pravilnika o uvjetima za ovlaštene pravne i fizičke osobe u telekomunikacijama (»Narodne novine«, broj 22/95, 100/95, 66/96, 75/96, 6/97 i 12/97), Ministarstvo pomorstva, prometa i veza izdaje potvrdu o tipskom odobrenju (certifikat o kakvoći), a u smislu članka 6. stavka 7. istog Pravilnika. Shodno iznijetome, Ministarstvo tumači kako Hrvatske telekomunikacije d.d., Zagreb, ne izdaju ateste, već posjeduju ovlast za ispitivanje tehničke opreme i instalacija koje se upotrebljavaju, ugrađuju i priključuju na telekomunikacijske kapacitete namijenjene za uporabu u Republici Hrvatskoj, a u svrhu dobivanja naprijed navedene potvrde o tipskom odobrenju (certifikata) od strane Ministarstva pomorstva, prometa i veza. Stoga se ne radi o dobivanju atesta od strane Hrvatskih telekomunikacija d.d., Zagreb, već o ishođenju ispitnog izvješća na temelju kojeg Ministarstvo izdaje certifikat.


Propis NN 4/2000

• Nadalje, glede upita u svezi s primjenom odredbe članka 23. stavka 6. točke 2. Zakona o telekomunikacijama, gdje se navodi da za bežične telefone (CT), pored ostalog sustavno pobrojanog, nije potrebna dozvola, Ministarstvo pomorstva, prometa i veza, bilo je mišljenja kako se u rečenom članku radi o dozvoli za uporabu, što nije u koliziji s odredbom članka 27. stavka 3. istog Zakona. Naime, u članku 26. propisana je za radijske postaje obveza posjedovanja dokumentacije iz naprijed navedenog članka 4. stavka 3. Zakona o telekomunikacijama (certifikat i oznaka), a što je preduvjet i temeljem čega Ministarstvo pomorstva, prometa i veza, sukladno članku 27. Zakona o telekomunikacijama, daje odobrenje za uvoz radijskih postaja. Naime, za radijsku postaju - bežični telefon (CT) nije potrebna dozvola za uporabu, ali to ne znači da ista ne mora imati naprijed navedenu propisanu dokumentaciju i odobrenje za uvoz, sukladno članku 27. Zakona o telekomunikacijama.


Propis NN 4/2000

• Nadalje, glede upita Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja u svezi s režimom za obične telefonske uređaje i telefaks uređaje koji se uključuju u javnu telekomunikacijsku mrežu putem nepokretnog priključka, isti također ne trebaju imati dozvolu za uporabu, ali moraju ispunjavati naprijed opisane uvjete iz citiranog članka 26. Zakona o telekomunikacijama. Kad je riječ o dodjeli ovlasti za vođenje postupka ispitivanja opreme, Ministarstvo pomorstva, prometa i veza je istu dodijelilo jedino Hrvatskim telekomunikacijama d.d. Međutim, shodno odredbi članka 4. stavka 3. Zakona o telekomunikacijama, ispitivanje tj. atestiranje može izvršiti i strana pravna osoba koja posjeduje odgovarajuće ovlaštenje u državi svojega poslovanja, te će se takvi učinci atestiranja priznati u Republici Hrvatskoj, ukoliko se utvrdi da udovoljavaju kompatibilnosti s hrvatskom telekomunikacijskom mrežom, te se tada neće obavljati cjelokupan postupak atestiranja iste opreme, iste vrste i oznake, već samo kontrola istovjetnosti opreme za koju su ranije izvršena mjerenja.


Propis NN 4/2000
• Sukladno članku 149. stavku 1. ZUP-a Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja održala je usmenu raspravu 20. srpnja 1999.

Propis NN 4/2000
• Na usmenoj raspravi utvrđeno je sljedeće činjenično stanje:

Propis NN 4/2000 • - Poduzetnik Mark 2 d.o.o. nije okončao postupak koji vodi pred poduzetnikom HT d.d. u svrhu izdavanja atesta za telekomunikacijsku opremu, premda je zajedno s tvrtkom Tehnoton u dva navrata podnio zahtjev za atestiranje telekomunikacijskih proizvoda podu
Propis NN 4/2000 • - Poduzetnik Mark 2 d.o.o. podnio je poduzetniku HT d.d. 19. ožujka 1999. s poduzetnikom Tehnoton d.o.o. iz Zagreba, zajednički zahtjev za atestiranje telekomunikacijske opreme.
Propis NN 4/2000 • - Poduzetnik Mark 2 d.o.o. zahtijevao je da mu poduzetnik HT d.d. dopusti podnošenje zajedničkog zahtjeva za atestiranje telekomunikacijske opreme s tvrtkom Tehnoton, jer bi to skratilo i pojeftinilo postupak. Poduzetnik HT d.d. je isto odbio, uz obrazlož
Propis NN 4/2000 • - 16. svibnja 1999. poduzetnik Mark 2 uputio je zahtjev poduzetniku Hrvatskim telekomunikacijama da mu dostavi listu svih ostalih vrsta telekomunikacijskih uređaja koji su atestirani do dana podnošenja njegovog zahtjeva za atestiranje. Poduzetnik Mark 2 o
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 4/2000 • - Mark 2 objasnio je da je u Telebutiku poduzetnika HT d.d. u Splitu primijetio da se prodaje nekoliko vrsta Panasonicovih telekomunikacijskih uređaja, od kojih je on zapamtio sljedeće modele: KX-TS5 i KX-TS10, a koje uređaje je prema njegovim saznanjima
Propis NN 4/2000 • Na usmenoj raspravi poduzetnik HT d.d. izjasnio se da u cijelosti odbija navode iz zahtjeva za zaštitu slobodnog tržišnog natjecanja, te da se istome protivi iz razloga jer podnositelj zahtjeva, poduzetnik Mark 2 d.o.o., nije dostavio odgovarajuću dokumentaciju propisanu za ishođenje atesta za telekomunikacijsku opremu.
Propis NN 4/2000 • U svezi s dokumentom pod naslovom: »Spisak atesta HT od 1996. izdanih od strane Ministarstva pomorstva, prometa i veza«, u kojem je navedeno devedeset i sedam (97) telekomunikacijskih uređaja, poduzetnik HT d.d. objašnjava kako isti dokument nije vjerodostojan, te da činjenica što je jednom podnositelju zahtjeva za atestiranje izdan atest za određeni telekomunikacijski uređaj ne mora značiti da će isti atest biti izdan i drugome jer se to veže uz ostale uvjete koji se odnose na način nabave robe (kriteriji su: zemlja porijekla, obveza dostave uzoraka i dr.).
Propis NN 4/2000 • Nadalje, Agencija je u postupku ispitivala još neke dodatne elemente koje valja uzeti u obzir prilikom traženja atesta kod HT d.d. Sukladno tomu, HT d.d. je Agenciji u podnesku od 8. rujna 1999., broj T-3-1307/99, u točki 3, na str. 3., dostavio očitovanje prema kojem HT d.d. prosječno od poduzetnika dobiva do 6 zahtjeva za ispitivanje telekomunikacijske opreme i uređaja, od kojih zbog nedostatne dokumentacije biva odbijeno, kao i u slučaju poduzetnika Mark 2, oko 70% zahtjeva. U najvećem broju slučajeva distributeri dostave, prije ili kasnije, najveći dio potrebite dokumentacije, te se mjerenjima i ispitivanjima utvrđuje može li ili ne određeno telekomunikacijsko sredstvo biti uključeno u telekomunikacijsku mrežu poduzetnika HT d.d. Međutim, poduzetnik HT d.d. navodi kako temeljem mogućnosti koje mu daje zakonska regulativa HT d.d. može u svakom trenutku definitivno odbiti svakog uvoznika/distributera, ukoliko ovaj u određenom roku ne dostavi cjelovitu dokumentaciju na način kako to zahtijeva HT d.d.
Propis NN 4/2000 • Nadalje, glede činjenice prodaje telekomunikacijske opreme u telebuticima Hrvatskih telekomunikacija, poduzetnik HT d.d. tvrdi da telekomunikacijska oprema koja se prodaje u njegovim telebuticima posjeduje uredno izdane ateste, dok te iste ateste treće tvrtke nisu eventualno posjedovale. Tijekom vođenja postupka utvrđeno je kako je poduzetnik HT d.d. jedina pravna osoba ovlaštena temeljem Zakona o telekomunikacijama na izdavanje atesta. Certifikat kao konačni dokument izdaje Ministarstvo pomorstva, prometa i veza.
Propis NN 4/2000 • U svezi s tehnikom vođenja postupka ispitivanja telekomunikacijske opreme utvrđeno je da poduzetnik HT d.d. svaki zahtjev za izdavanje atesta obrađuje zasebno. Jednako tako utvrđeno je da poduzetnik HT d.d. odbija provoditi postupak ispitivanja telekomunikacijske opreme u slučaju kada zahtjev podnesu dvije ili više tvrtki zajednički, iako se radi o identičnoj telekomunikacijskoj opremi. Poduzetnik HT d.d. smatra da takav zahtjev nije dopušten te da svaka pravna osoba mora podnijeti zahtjev samostalno, bez obzira na eventualnu istovjetnost telekomunikacijske opreme koja je predmet atestiranja.
Propis NN 4/2000 • 3. U svezi s ovlastima poduzetnika HT d.d. glede načina provođenja postupka u obavljanju djelatnosti izdavanja potvrde (certifikata) u postupku ispitivanja tehničke opreme i instalacija telekomunikacijskih uređaja u svrhu njihove upotrebe, ugradnje ili priključenja na telekomunikacijske kapacitete, u postupku pred Agencijom utvrđeno je da poduzetnik HT d.d. iste ovlasti crpi iz sljedećih akata, koji potječu još iz doba SFRJ, i to:
Propis NN 4/2000 • (i) PRAVILNIK O KONTROLI KVALITETA TELEKOMUNIKACIONIH SREDSTAVA I OBJEKATA, KOJI OBUHVATA PRAVILNIK O KONTROLI KVALITETA TT SREDSTAVA (PTT VESNIK 14/85) I PRAVILNIK O IZMENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O KONTROLI KVALITETA TT SREDSTAVA (PTT VESNIK 16/90); Pravilnik je objavljen u »PTT vesniku«, br. 27/90. i do danas se primjenjuje.
Propis NN 4/2000 • Odredbom članka 10. Pravilnika utvrđen je postupak atestiranja i to kako slijedi:
Propis NN 4/2000 • Sva telekomunikaciona sredstva koja se ugrađuju, priključuju i primenjuju u telekomunikacionoj mreži moraju se prethodno atestirati.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 59/04, Broj 44/08, Broj 70/01, Broj 136/97, Broj 151/03, Broj 92/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled