PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-03-44-571 NN 44/2003

• I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 5. i članka 16. stavka 1. Zakona o hrvatskom državljanstvu (»Narodne novine«, broj 53/91, 28/92 i 113/93 – odluka Ustavnog suda, broj: U-I-206/1992, U-I-207/1992, U-I-209/1992, U-I-222/1992 od 8. prosinca 1993.).


Stranica NN 44/2003

• 1. »HOMO« udruga za zaštitu ljudskih prava i građanskih sloboda iz Pule, koju zastupa predsjednica Mirjana Galo (u daljnjem tekstu: predlagateljica), podnijela je Ustavnom sudu prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članaka 5. i 16. stavka 1. Zakona o hrvatskom državljanstvu (»Narodne novine«, broj 53/91, 28/92 i 113/93 – odluka Ustavnog suda, broj: U-I-206/1992, U-I-207/1992, U-I-209/1992, U-I-222/1992 od 8. prosinca 1993.).


Stranica NN 44/2003

• Predlagateljica smatra da su osporene odredbe Zakona o hrvatskom državljanstvu u nesuglasnosti s odredbama članka 14. stavaka 1. i 2. Ustava, jer se »kroz institut prebivališta sprovodi diskriminacija građana na nacionalnoj i vjerskoj osnovi«, i to »tako da od povlastice odredbe članka 16. citiranog Zakona isključuje osobe koje nisu pripadnici hrvatskog naroda namećući im prethodno prijavu prebivališta kao preduvjet stjecanju državljanstva Republike Hrvatske, uvjet vrlo često teško ostvariv radi toga što je vezan za vitalne, egzistencijalne razloge u inozemstvu«.


Stranica NN 44/2003

• Predlagateljica svoje stajalište obrazlaže tvrdnjom da prebivalište na području Republike Hrvatske u postupku stjecanja hrvatskog državljanstva podrijetlom ima različito značenje kod pripadnika nehrvatskog i hrvatskog naroda.


Internet NN 44/2003
• Ističe da pripadnici nehrvatskog naroda, ako su rođeni u inozemstvu, stječu hrvatsko državljanstvo ako »propisno« prijave prebivalište u Republici Hrvatskoj, dok pripadnici hrvatskog naroda stječu hrvatsko državljanstvo podrijetlom iako nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj.

Propis NN 44/2003
• Predlagateljica navodi da odredbe članka 5. i članka 16. stavka 1. Zakona o hrvatskom državljanstvu razvrstavaju građane u dvije skupine koje u postupku utvrđivanja prava na državljanstvo imaju različit pravni i stvarni tretman. U jednu skupinu pripadaju osobe koje su podrijetlom iz Republike Hrvatske, ali nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj i nisu pripadnici hrvatskog naroda. U drugu skupinu pripadaju osobe koje jesu ili nisu podrijetlom iz Republike Hrvatske, koje nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj, ali su pripadnici hrvatskog naroda.

Propis NN 44/2003 • Takvim su zakonskim uređenjem, smatra predlagateljica, diskriminirane i osobe iz nacionalno mješovitih brakova koje prebivaju u inozemstvu, a žele ostati nacionalno neopredijeljene. Također su diskriminirane i osobe koje su po podrijetlu predaka (roditelja) hrvatski građani, ali nehrvatske nacionalne pripadnosti koji imaju prebivalište u inozemstvu.
Propis NN 44/2003 • Podrijetlom stječe hrvatsko državljanstvo dijete rođeno u inozemstvu, čiji je jedan roditelj u trenutku njegova rođenja hrvatski državljanin ako do navršene 18. godine života bude prijavljeno radi upisa kao hrvatski državljanin kod nadležnog tijela Republike Hrvatske u inozemstvu ili u Republici Hrvatskoj ili se nastani u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 44/2003 • Dijete, rođeno u inozemstvu, čiji je jedan roditelj u trenutku njegova rođenja hrvatski državljanin, a ne udovoljava jednoj od pretpostavki iz stavka 1. ovoga članka stječe hrvatsko državljanstvo ako bi ostalo bez državljanstva.
Propis NN 44/2003 • Dijete, koje stječe hrvatsko državljanstvo prema stavku 1. ili 2. ovoga članka, smatra se hrvatskim državljaninom od trenutka rođenja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 44/2003 • Pripadnik hrvatskog naroda koji nema prebivalište u Republici Hrvatskoj, može steći hrvatsko državljanstvo ako udovoljava pretpostavkama iz članka 8. stavka 1. točke 5. ovoga zakona i dade pisanu izjavu da se smatra hrvatskim državljaninom.
Propis NN 44/2003 • 3. Prijedlog je poslan na odgovor Ministarstvu unutarnjih poslova Republike Hrvatske, koji je u svom očitovanju navelo razloge zbog kojih ga smatra neosnovanim.
Propis NN 44/2003 • 4. U postupku ocjene osnovanosti prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporenih odredbi Zakona o hrvatskom državljanstvu, Ustavni sud je pošao od mjerodavne odredbe članka 9. stavka 1. Ustava koja glasi:
Propis NN 44/2003 • Hrvatsko državljanstvo, njegovo stjecanje i prestanak uređuje se zakonom.
Propis NN 44/2003 • U rješenju, kojim je pokrenuo postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 26. stavka 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu, Ustavni sud je utvrdio da državljanstvo znači pravno pripadanje neke osobe određenoj državi odnosno da je to trajna pravna veza koja veže državu i pojedinca određujući tom pojedincu pravni položaj (status).
Propis NN 44/2003 • »Niti prema našem a niti prema međunarodnom pravu ne postoji pravo na stjecanje državljanstva. (...)
Propis NN 44/2003 • To je i učinjeno i sukladno članku 9. stavku 1. Ustava, hrvatsko državljanstvo, njegovo stjecanje i prestanak uređuje se zakonom.«
Propis NN 44/2003 • 5. Prema odredbi članka 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu, hrvatsko državljanstvo se stječe:
Propis NN 44/2003 • Osporeni članak 5. Zakona o hrvatskom državljanstvu uređuje pretpostavke za stjecanje hrvatskog državljanstva podrijetlom (prema načelu ius sanguinis ili načelu tzv. krvne veze), a članak 16. Zakona uređuje pretpostavke za stjecanje hrvatskog državljanstva prirođenjem (naturalizacijom, podomaćenjem) pod povoljnijim uvjetima.
Propis NN 44/2003 • U prijedlogu kojim osporava ustavnost članaka 5. i 16. stavka 1. Zakona o hrvatskom državljanstvu podnositeljica pogrešno poistovjećuje dvije različite i zasebne osnove stjecanja hrvatskog državljanstva: stjecanje hrvatskog državljanstva podrijetlom i stjecanje hrvatskog državljanstva prirođenjem pod povoljnijim uvjetima.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 69/95, Broj 59/07, Broj 122/04, Broj 82/07, Broj 202/03, Broj 81/02


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled