PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-11-122-1972 NN 122/1999

• I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti odredaba članka 1., članka 2. stavka 1. i 2., članka 5., članka 12. i članka 14. stavka 2. i 3. Zakona o boravišnoj pristojbi (»Narodne novine«, broj 27/91, 109/93, 30/94, 35/95 - pročišćeni tekst, 70/97 i 30/99).


Propis NN 122/1999

• Predlagatelji smatraju neustavnim odredbe članka 2. stavka 1. i 2. Zakona o boravišnoj pristojbi kojima je vlasnicima kuća i stanova za odmor u turističkim mjestima propisana obveza plaćanja boravišne pristojbe. Predlagatelji pod 2), 7) i 9) osporavaju i odredbe članka 5. i članka 12. Zakona, predlagatelj pod 2) osporava i odredbe članka 14. stavka 2. i 3. Zakona, dok predlagatelj pod 13) osporava odredbe članka 1. Zakona. Te su odredbe predmet osporavanja jer, s obzirom na svoj sadržaj, slijede pravnu sudbinu odredbe kojom je propisana obveza plaćanja boravišne pristojbe.


Propis NN 122/1999

• Odredbom članka 1. stavka 1. Zakona o boravišnoj pristojbi propisano je da građanin koji u turističkom mjestu izvan svog prebivališta koristi uslugu noćenja u smještajnom objektu u kojem se obavlja ugostiteljska ili turistička djelatnost, plaća boravišnu pristojbu, dok stavak 2. propisuje da se smještajnim objektom u smislu toga Zakona razumijeva hotel, pansion motel, turistički apartman, odmaralište, odmaralište za djecu i mladež, kamp, kuća i stan za odmor, soba za iznajmljivanje, lječilište, planinarski dom, prenoćište, vez u luci nautičkog turizma (sidrištu, privezištu, turističkoj luci, marini i nautičkom centru) i svi drugi objekti u kojima se građanima pružaju usluge noćenja.


Propis NN 122/1999

• Prema članku 2. stavku 1. Zakona, boravišnu pristojbu plaća vlasnik kuće ili stana za odmor u turističkom mjestu i sve osobe koje borave u toj kući ili stanu.


Propis NN 122/1999
• Stavkom 2. istog članka propisano je da osobe iz stavka 1. toga članka boravišnu pristojbu plaćaju kada u kući i stanu za odmor u turističkom mjestu borave u razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna.

Propis NN 122/1999
• Člankom 5. stavkom 1. Zakona o boravišnoj pristojbi propisano je da vlasnik iz članka 2. stavka 1. Zakona i članovi njegove uže obitelji, plaćaju boravišnu pristojbu umanjenju za 70%, dok je stavkom 2. određeno tko se smatra članom uže obitelji vlasnika kuće i stana za odmor u smislu Zakona.

Propis NN 122/1999 • Člankom 12. stavkom 1. i 2. Zakona o boravišnoj pristojbi omogućeno je vlasniku kuće ili stana za odmor u turističkom mjestu, plaćanje boravišne pristojbe u paušalnom iznosu.
Propis NN 122/1999 • Stavkom 3. članka 12. Zakona, propisano je da se boravišna pristojba plaća u protuvrijednosti domaće valute u odnosu na DEM po srednjem tečaju Narodne banke Hrvatske na dan uplate.
Propis NN 122/1999 • Prema stavku 4. članka 12. Zakona o boravišnoj pristojbi, vlasnik kuće ili stana za odmor u turističkom mjestu dužan je paušalni iznos boravišne pristojbe uplatiti do 15. srpnja tekuće godine na uplatni račun turističke zajednice općine, grada i turističke zajednice mjesta, a ukoliko one nisu osnovane, paušalni iznos boravišne pristojbe vlasnik je dužan uplatiti na uplatni račun Hrvatske turističke zajednice.
Propis NN 122/1999 • Osporenim odredbama članka 14. stavka 2. Zakona propisano je da su vlasnici iz članka 2. Zakona dužni u roku 24 sata po dolasku, turističkoj zajednici općine, grada ili njihovim podružnicama ili turističkoj zajednici mjesta prijaviti svoj boravak ili boravak svih ostalih osoba, te odjaviti njihov boravak, dok je stavkom 3. istog članka propisano da se vlasnikova obveza prijavljivanja boravka odnosi samo na razdoblje od 15. lipnja do 15. rujna.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 122/1999 • Predlagatelji u svojim prijedlozima ističu da su osporene odredbe Zakona o boravišnoj pristojbi u nesuglasju s najvišim vrednotama ustavnog poretka Republike Hrvatske iz članka 3. Ustava kao što su jednakost i nepovredivost vlasništva.
Propis NN 122/1999 • Smatraju da su osporene odredbe Zakona o boravišnoj pristojbi u suprotnosti s odredbama članaka 14., 15. stavak 1., 32. stavak 1., 48. i 51. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 122/1999 • Obrazlažući prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti Zakona o boravišnoj pristojbi s Ustavom, većina predlagatelja ističe da vlasnici kuća i stanova za odmor plaćaju komunalnu naknadu preko cijele godine, a ne samo za vrijeme svog boravka u stanu ili kući za odmor u turističkom mjestu, kao i vlasnici kuća i stanova koji imaju prebivalište u tom mjestu, dok s druge strane moraju plaćati boravišnu pristojbu ako u svom stanu ili kući borave u razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna, kao turisti u klasičnom smislu riječi. Osim toga, ističu da pored svega još plaćaju i porez na kuće za odmor. Mišljenja su da su navedenim zakonskim odredbama kojima je propisana njihova obveza plaćanja boravišne pristojbe, dovedeni u neravnopravan položaj prema vlasnicima kuća i stanova koji imaju prebivalište u turističkom mjestu jer oni ne plaćaju boravišnu pristojbu, prema vlasnicima izvornih starih obiteljskih kuća koji su te kuće stekli nasljeđivanjem od ostavitelja koji je imao prebivalište u turističkom mjestu, a koji nisu obveznici plaćanja boravišne pristojbe iako kuću ili stan koriste za odmor, te prema osobama koje izvan svog prebivališta koriste usluge noćenja u tzv. smještajnim objektima, a koji samo boravišnom pristojbom doprinose razvoju i izgradnji turističkog mjesta jer nisu obveznici plaćanja komunalne naknade.
Propis NN 122/1999 • Slijedom navedenog, predlagatelji zaključuju da njihove obveze (komunalna naknada, porez na kuće za odmor i boravišna pristojba) daleko nadmašuju obveze drugih kategorija građana koji borave u turističkim mjestima te da su stoga dovedeni u neravnopravan položaj prema drugim građanima.
Propis NN 122/1999 • Predlažu pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti te ukidanje navedenih odredaba Zakona o boravišnoj pristojbi.
Propis NN 122/1999 • U skladu s člankom 40. stavkom 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), prijedlozi su dostavljeni Hrvatskome državnom saboru, Ministarstvu financija Republike Hrvatske i Ministarstvu turizma na odgovor. Od Instituta za javne financije i Hrvatske turističke zajednice zatraženo je stručno mišljenje.
Propis NN 122/1999 • Ministarstvo turizma dostavilo je Sudu odgovor, a Hrvatski državni sabor je izvijestio Sud da su prijedlozi za ocjenu ustavnosti upućeni Odboru za Ustav, Poslovnik i politički sustav Zastupničkoga doma Sabora. Ostali nisu odgovorili na traženje Suda.
Propis NN 122/1999 • Ministarstvo turizma u svom odgovoru navodi da boravišna pristojba nije komunalna naknada niti fiskalno davanje, već prihod turističkih zajednica koji se koristi za izvršavanje zadaća turističkih zajednica kao što su: unapređivanje općih uvjeta boravka turista i to osobito podizanje kvalitete turističkih i drugih komplementarnih usluga očuvanjem i stvaranjem prepoznatljivog i privlačnog turističkog okružja i osiguranjem turističkog gostoprimstva na području za koje su osnovane, promociju turističkog proizvoda područja za koje su osnovane, razvijanje svijesti o važnosti i gospodarskim, društvenim i drugim učincima turizma, te potrebi i važnosti očuvanja i unapređenja svih elemenata turističkog proizvoda određenog područja, a osobito zaštite okoliša.
Propis NN 122/1999 • Opravdanost iznimke od obveze plaćanja boravišne pristojbe koja se odnosi na vlasnike izvornih starih obiteljskih kuća stečenih nasljeđivanjem od ostavitelja koji je imao prebivalište u turističkom mjestu i članove njihove uže obitelji kada borave u toj kući, po mišljenju Ministarstva, proizlazi iz razloga stjecanja i postojanja vlasništva na nekretnini. Taj razlog nije korištenje nekretnine u turističke svrhe već srodstvo ili druga povezanost s ostaviteljem i zadovoljavanje drugih potreba - zavičajnih, rodbinskih, prijateljskih i dr.
Propis NN 122/1999 • Osim toga, Ministarstvo ukazuje na činjenicu da se najveći broj turističkih mjesta nalazi na jadranskoj obali i na otocima, dakle na područjima s kojih domicilno stanovništvo odlazi, radi čega država poduzima sveobuhvatne mjere u cilju njihova oživljavanja. Oslobađanje nasljednika od plaćanja boravišne pristojbe doprinosi osjećaju pripadnosti nasljednika mjestu u kojemu je nekretnina nasljeđena, a što je dodatni motiv za povratak u mjesto.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 76/97, Broj 110/96, Broj 76/05, Broj 38/07, Broj 21/96, Broj 96/98


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled