PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1995-11-94-1546 NN 94/1995

• Isti je smisao i odredbe članka 24. stavak 3. Zakona, kojom se propisuje način određivanja koliko je koja lista dobila zastupriičkih mandata. I odredba ovog članka govori o broju glasova koje je dobila svaka državna lista (biračka masa liste). Slijedi da se i u smislu ove odredbe članka, pri utvrđivanju rezultata glasovanja uzimaju u obiir samo važeći glasački lističi, jer samo glasove s takvih listića može dobiti neka stranka ili kandidat.


Propis NN 94/1995

• Isti način izražavanja Zakon zadržava i u stavku 4. članka 24.; koji određuje visinu tzv. prohibitivnog praga za stranke. Iz sadržaja te odredbe Zakona proizlazi da se prilikom određivanja postotaka tzv. prohibitivnog praga uzima u omjer broj dobijenih glašova pojedine stranke prema uknpnom broju glasova koje su dobile sve stranke zajedno, dakle, prema ukupnom broju važećih glasačkih lističa. Zakonodavac bi, za slučaj da je želio odstupiti od takvog pravila - da se u obzir uzimaju važeći a ne i ne·važeći glasački listići - zasigurno posebnom odredbom to i propisao.


Propis NN 94/1995

• Zakon je propisao odredbom članka 40. na koji način treba popunjavati glasački listić da se sa sigurnošču može utvrditi broj glasova za određenbg kandidata, odnosno državne liste.


Propis NN 94/1995

• U članku 41. Zakona navodeno da će se smatrati nevažećim glasačkim listićem onaj listić za kojega se sa sigurnošću ne može Utvrditi za kojeg kaildidata, odnosno državnu listu je birač glasovao.


Propis NN 94/1995
• Iz svih gore navedenih odredbi (članak 23. stavak 4. članak 24. stavak 3. i 4. članak 40. i članak 41. Zakona) proizlazi da se za utvrđivanje rezultata izbora uzimaju dobiveni glasovi za pojedinog kandidata, odnosno određenu listu, kao i za utvrđivanje tzv. prohibitivnog praga.

Propis NN 94/1995
• Iz navedenih zakonskih odredbi proizlazi zaključak da se rezultati glasovanja utvrđuju na temelju samo važečih glasačkih listića; dakle onih koji sadrže valjani glas birača. Taj se zaključak odnosi i na utvrđivanje ukupnog broja glasova koje je dobio pojedini kandidat ili stranka, kao i na utvrđivanje postotka tzv. prohibitivnog praga.

Propis NN 94/1995 • Iz tih razloga žalba protiv rješenja Izborne komisije Republike Hrvatske nije osnovana.
Propis NN 94/1995 • Nastavno se ističe da niti Ustav Republike Hrvatske niti Ustavni zakon o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br.13/1991) Ustavnom sudu Republike Hrvatske ne daje u nadležnost da, u granicama svoje ustavne ovlasti nadzora nad ustavnošću i zakornitošću izbora, tu ovlast provodi po službenoj dužnosti.
Propis NN 94/1995 • U izborima provedenim 1992. i 1993. godine nije od Ustavnog suda Republike Hrvatske zatraženo poduzimanje odgovarajučih mjera u izvršavanju nadzora nad ustavnošću 1 zakoniti izbora u tom pravcu. Slijedom toga, Ustavni sud Republike Hrvatske nije iskazao stajalište glede utvrđivanja rezultata glasovanja u svezi nevažećih glasačkih listića, niti je na temelju stajališta lišta Ustavnog suda Republike Hrvatske, iskazivanje rezultate izbora za predstavnička tijela uključivanjem nevažećih lisiića moglo postati dijelom izborne prakse u Republici Hrvatskoj
Propis NN 94/1995 • Odluka o objavi temelji se na odredbama članka 20. su 1. Ustavnog zakona o ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br.13/91).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 94/1995 • Stoga je, na temelju članka 53. i članka 57. stavak 5. navedenog Zakona; riješeno kao u izreci.
Propis NN 94/1995 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir, Belajec, dr. Nikola Filipovič, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Čeković, Jurica Malčič; mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac, Milan Vuković i Mladen Žuvela, odlučujući u izbprnom sporu povodom žalbe Hrvatske Seljačke stranke iz Zagreba na sjednici Suda održanoj dana 20. studenoga 1995. godine donio je
Propis NN 94/1995 • USTAVNOG SUDA REPUBLIKE HRVATSKE BROJ U-VII-947/1995. OD 20. STUDENOGA 1995.
Propis NN 94/1995 • Odbija se žaba Hrvatske seljačke stranke iz Zagreba podnesena protiv rješenja Izbome komisije Republike Hrvz klasa: 013-01/95-01/01, urbroj: 56605-95-515 od 17. studenoga 1995.
Propis NN 94/1995 • Rješenjem Izborne komisije Republike Hrvatske, navedenim u izreci, odbijen je prigovor Hrvatske seljačke stranke stavno: HSS), podnijet u svezi postupka izbora i proglašavanjem rezultata izbora za zastupnike. u Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske.
Propis NN 94/1995 • Protiv navedenog rješenja HSS je podnio žalbu Ustavnom sudu navodeći da je Izboma komisija Republike Hrvatske javljujući Izvješće br. 23 0 službenim rezultatama izbora zastupnika u Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske s državnih lista, s posebnih lista, u izbomim jedinicama u kojima se bira dan zastupnik i u 5. posebnoj izbornoj jedinici u kojoj se biraju tri zastupnika, povrijedila odredbe članka 23. stavak 4. i članka 24. stavak 1. Zakona o, izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske ("Narodne novine" broj 30/1993,11/1994 i 68/ nastavno : Zakon).
Propis NN 94/1995 • Povredu navedenih zakonskih odredbi, podnositeljica žalbe obrazlaže s dva temeljna razloga.
Propis NN 94/1995 • Prvi je sadržan u navodu da je Izborna komisija Republike Hrvatske, u navedenom Izvješću, prije iskazivanja rezultata po pojedinim državnim i posebnim listama; odnosno po kandidatima stranaka, iskazala broj nevažećih glasačkih listića u apsolutnom i postotnom iznosu: Na taj je način, prema stajalištu podnositeljice žalbe, došlo do neutemeljenog povećanja postotnog iznosa kojeg su na izborima dobile pojedine liste odnosno kandidati. Stajalište je žaliteljice da u postupku distcibucije rezultata po listama i kandidatima valja uključiti nevažeće glasačke listiće, budući Zakon u odredbama o izboru zastupnika u Zastupnički dom ne sadiži odredbe o biračima koji su valjano glasovali, već o biračima koji su pristupili glasovanju; a pristupili su i oni čiji su listići proglašeni nevažećima. i
Propis NN 94/1995 • Drugi je razlog sadržan u tvrdnji da je na opisani način objave izvješća o izbornim rezultatima, Izborna komisija Republike Hrvatske postupila na način koji je drugačiji od načina objave rezultata izbora provedenih 1992. i 1993. godine. Konstatirajući u podnijetoj žalbi da Ustavni·sud Republike Hrvatske 1992. i 1993., u granicama svojih ovlasti na nadzor ustavnosti i zakonitosti izbora, nije prigovorio takvom iskazivanju rezultata, žaliteljica izvodi zaključak da je način objave rezultata 1992. i 1993. godine postao dijelom izborne prakse u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 94/1995 • Žaliteljica predlaže Ustavnom sudu ukidanje pobijanog rješenja i proglašenje novih rezultata izbora za zastupnike u Zastupnički dom Sabora u onim izbornlm jedinicama u kojima je HSS, ispred oporbe, imala svog kandidata.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 58/09, Broj 135/09, Broj 48/04, Broj 51/00, Broj 53/91, Broj 76/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled