PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1997-03-30-447 NN 30/1997

• Iz uvida u spis predmeta proizlazi da je Županijski sud u Z. ocijenio da su u ovom slučaju osnovano primijenjene naznačene odredbe citirane Uredbe, kojima se izričito zabranjuje raspolaganje i opterećenje nekretnina na području Republike Hrvatske, ako su one u vlasništvu, posjedu, na korištenju ili upravljanju poduzeća ili drugih pravnih osoba sa sjedištem izvan Republike Hrvatske, osim ako iznimno ima odobrenje Vlade Republike Hrvatske. Akt donijet protivno odredbama Uredbe je ništav.


Propis NN 30/1997

• Stoga je drugostupanjski sud povodom izjavljene žalbe donio rješenje u tom smislu, temeljeno na važećim propisima.


Propis NN 30/1997

• Ustavni sud Republike Hrvatske nije utvrdio da bi osporenim aktom, donijetim na temelju važećih propisa i u zakonom propisanom postupku, bila povrijeđena ustavna prava podnositelja ustavne tužbe iz članka 14. (jednakost pred zakonom), članka 26. (jednakost građana i stranaca pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti), jer se naznačena Uredba primjenjuje jednako na sve građane u Republici Hrvatskoj, što nije dovedeno u pitanje odlukama instancionih sudova o njezinoj primjeni u pojedinačnim slučajevima.


Propis NN 30/1997

• Po stajalištu ovog Suda, iz istih razloga, donošenjem osporavanog rješenja nadležni sud nije u konkretnom slučaju povrijedio podnositelju ustavne tužbe ustavna prava iz članaka 48. i 50. Ustava Republike Hrvatske, koje odredbe jamče pravo vlasništva odnosno poduzetničku slobodu.


Propis NN 30/1997
• Slijedom iznijetog, Ustavni sud je suglasno članku 61. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94), donio odluku kao u izreci.

Propis NN 30/1997
• Objava ove odluke temelji se na odredbi članka 20. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91).

Propis NN 30/1997 • Smatram da su podnositelju ustavne tužbe u svezi s rješenjem Županijskog suda Z. u ovršnom postupku povrijeđena ustavna prava na koja ukazuje u ustavnoj tužbi.
Propis NN 30/1997 • U ovom predmetu se mora poći od činjenice da je postupak protiv Ljubljanske banke radi isplate štednog uloga vođen kod hrvatskih sudova, te da su Općinski i Županijski sud Z., te Vrhovni sud RH u tom parničnom predmetu presudili u korist podnositelja ustavne tužbe.
Propis NN 30/1997 • Na temelju tako donesene pravomoćne presude podnositelj ustavne tužbe je pokrenuo ovršni postupak za naplatu tog duga prodajom nekretnina koje dužnik Ljubljanska banka imade u Hrvatskoj i to u Z.
Propis NN 30/1997 • Općinski sud Z. je dozvolio provođenje ovršnog postupka prodajom nekretnina, ali je Županijski sud Z. uvažio žalbu dužnika i obustavio ovršni postupak, koji se odnosi na prodaju nekretnina.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 30/1997 • Napominjem, da je dužnik ona ista Slovenska Ljubljanska banka koja je zbog potraživanja hrvatskih štediša osnovala posebnu banku za hrvatske štediše, a posebnu za slovenske.
Propis NN 30/1997 • Stav županijskog suda Z. zasniva se na tome da se ovrha na nekretninama stranih državljana ne može provesti zbog toga što to zabranjuje Uredba Vlade o zabrani raspolaganja nekretninama (NN 36/91).
Propis NN 30/1997 • Općinski sud Z. je po mojoj ocjeni pravilno zaključio da se zabrana iste Uredbe ne odnosi na naplatu po odlukama hrvatskih sudova u ovršnom postupku.
Propis NN 30/1997 • Dakle, ta zabrana iz citirane Uredbe se sasvim sigurno odnosi, kako to uostalom i piše u članku 1. na vlasnike, posjednike ili korisnike nekretnina, što znači samo na one koji su inače ovlašteni na raspolaganje nekretninama. To je logično jer se Hrvatska htjela u tim kriznim vremenima zaštititi od tih ovlaštenika izvan Hrvatske.
Propis NN 30/1997 • Tim ovlaštenicima se zabranjuje prodaja, zamjena, darovanje, prijenos prava korištenja i raspolaganja, davanja u zakup i privremenu uporabu, osnivanje hipoteke i sl.
Propis NN 30/1997 • Nema sumnje da sve te pravne poslove, uključujući i osnivanje hipoteke, mogu vršiti jedino ovlaštene pravne ili fizičke osobe, a to su vlasnici, posjednici ili korisnici tih nekretnina. Niti jedan od tih pravnih poslova ne može izvršiti državni organ, pa prema tome ni sud, zbog čega je i to razlog više da se zaključi da se na sud ne može odnositi ta zabrana, jer se ovdje očigledno mislilo na poslove redovnog raspolaganja, a ne na ovršni postupak koji provodi sud na temelju zakona.
Propis NN 30/1997 • U članku 2. citirane Uredbe izuzimanje od te zabrane se očigledno odnosi opet na to da Vlada može osobama iz članka 1. iznimno dozvoliti raspolaganje nekretninama. I po tome se vidi da se zabrana odnosi samo na vlasnike, posjednike i korisnike, a ne državne organe, jer po našem Ustavu samo vlasnici mogu raspolagati nekretninama, a ostali samo na temelju posebne ovlasti kakvu sasvim sigurno predstavlja prvomoćna presuda hrvatskog suda donesena na osnovi zakona.
Propis NN 30/1997 • Kada se u članku 3. citirane Uredbe propisuje da je pravni posao sklopljen ili pravni akt donijet protivno toj Uredbi ništav, još je sigurnije da se je pri tome mislilo na poslove, koji sklapaju zakonski ovlaštenici, a ne valjda sud ili neki drugi državni organ.
Propis NN 30/1997 • Isto tako držim da se onaj dio tog propisa koji govori o pravnom aktu također ne može odnositi na sud, jer se sudsko rješenje u ovršnom postupku doduše može smatrati pravnim aktom, ali pravnim aktom koji je donio ovlašteni organ na temelju zakona, koji nije suspendiran citiranom odredbom.
Propis NN 30/1997 • Ovdje se očigledno mislilo na pravne akte kojima bi se omogućilo raspolaganje nekretninama onima koji imaju inače pravo raspolaganja kao zakonski ovlaštenici. To je logičan nastavak odredbe o ništavosti pravnih poslova koje bi eventualno sklopili zakonski ovlaštenici.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 3/07, Broj 112/04, Broj 111/01, Broj 1/09, Broj 78/99, Broj 18/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled