PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-04-48-603 NN 48/1998

• Na temeju točke III. Odluke o kontnom planu za banke i štedionice ("Narodne novine" br. 21/94, 40/94, 2/95, 21/95 i 30/97) Guverner Hrvatske narodne banke donosi


Propis NN 48/1998

• U razredu 3. "Devizna sredstva i plasmani", iza računa 351 - "Plasmani u kratkoročne dužničke vrijednosne papire i tekuća dospijeća dugoročnih vrijednosnih papira u devizama financijskih institucija", dodaju se računi koji glase:


Propis NN 48/1998

• Ova Odluka stupa na snagu danom objave u Narodnim novinama.


Propis NN 48/1998

• Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, u povodu prijedloga za pokretanje postupaka za ocjenu ustavnosti, na sjednici održanoj dana 31. ožujka 1998. godine, donio je


Propis NN 48/1998
• 1. Pokreće se postupak za ocjenu ustavnosti odredaba Zakona o najmu stanova ("Narodne novine", broj 91/96) te se ukidaju njegove odredbe:

Propis NN 48/1998
• 2. Odredbe članka 21. stavka 2. i članka 40. stavka 2. Zakona o najmu stanova ("Narodne novine", broj 91/96), prestaju vrijediti istekom šest mjeseci od dana objave ove odluke.

Propis NN 48/1998 • 1. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka radi ocjene suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske Zakona o najmu stanova ("Narodne novine", broj 91/96) u cjelini.
Propis NN 48/1998 • 2. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka ocjene ustavnosti odredaba:
Propis NN 48/1998 • Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti odredbe članka 3. stavka 1. točke 2., odredaba čl. 27., 28., 34. i 59. Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo ("Narodne novine" broj, 43/92 - pročišćeni tekst, 69/92, 25/93, 48/93, 2/94, 44/94, 58/95 i 11/96) i odredbe članka 3. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo ("Narodne novine", broj 58/95).
Propis NN 48/1998 • 1. Predlagatelji 1) Gracijela Višković iz Poreča, 2) Savez udruženja stanara Hrvatske zastupan po Marijanu Babiću, predsjedniku Izvršnog odbora, 3) 151 građanin zastupan po punomoćnicima Zvonimiru Hodaku i Marijanu Ruždjaku, 4) Ljubo Hržić iz Zagreba, 5) Georgina Juriša, Jasna Špoljarić, dr. Tahira Filipović, Vlasta Cvitaš i Miroslav Slavić, svi zastupani po punomoćnici Atifi Hadžić, odvjetnici, 6) Danica Mirković-Vejvoda iz Rijeke, 7) 2354 građana zastupanih po punomoćnicama Tatjani Burjačenko Grubiša i Beti Korać-Zuppi, odvjetnicama, 8) mr. Drago Vuković iz Dubrovnika, 9) Ante Baković iz Splita, 10) Udruženje vlasnika obiteljskih kuća i etažnih stanova Republike Hrvatske, Zagreb, zastupano po dr. Vladimiru Brkljačiću, predsjedniku, 11) Mario Picinich iz Rijeke, 12) Udruženje stanara grada Splita zastupano po dr. Mariji Rožman, 13) Ivo Matas i grupa građana iz Splita, 14) Ivo Siminiati iz Splita, 15) Marko Pilipović iz Splita, 16) Željko Ostoja iz Splita, 17) Ivan Stapić iz Splita, zastupan po punomoćnici Dolji Cerenja Blažević, odvjetnici, 18) Atlantida i Ozren Roje iz Splita i 19) Mira Spevec iz Zagreba,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 48/1998 • podnijeli su Ustavnom sudu Republike Hrvatske posebne prijedloge za pokretanje postupka ocjene ustavnosti pojedinih odredaba:
Propis NN 48/1998 • - Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo ("Narodne novine" br. 43/92 - pročišćeni tekst, 69/92, 25/93, 48/93, 2/94, 44/94, 58/95 i 11/96, i dalje: Zakon o prodaji) i
Propis NN 48/1998 • - Zakona o najmu stanova ("Narodne novine", broj 91/96, dalje: Zakon o najmu).
Propis NN 48/1998 • Predlagatelj pod 4) smatra da bi trebalo ukinuti cijeli Zakon o najmu ne navodeći određene razloge za neustavnost cijelog Zakona, a u nekoliko prijedloga osporavaju se pojedine grupe odredaba, ili pojedine odredbe za čiju se nesuglasnost s Ustavom također ne navode konkretni razlozi.
Propis NN 48/1998 • Predlagatelji pod 10) osporavaju i formalnu ustavnost Zakona o najmu, jer da nije donesen u Ustavom propisanom postupku, a osporavaju i suglasnost toga Zakona s međunarodnim ugovorima koji su sastavni dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske.
Propis NN 48/1998 • 2. U tijeku postupka Sud je o prijedlozima zatražio odgovor od Hrvatskog državnog sabora kao donositelja tih zakona, kao i od Ministarstva pravosuđa i Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i stanovanja stručno mišljenje. Hrvatski državni sabor nije odgovorio, Ministarstvo pravosuđa obavijestilo je Sud da je prijedloge ustupilo Ministarstvu prostornog uređenja, graditeljstva i stanovanja, koje je Sudu i dostavilo mišljenje glede prijedloga za ocjenu ustavnosti odredbe članka 3. stavka 1. točke 2. Zakona o prodaji i odredaba članka 30. i članka 31. Zakona o najmu. To Ministarstvo prijedloge smatra neosnovanim, pa tako u svezi odredbe članka 3. stavka 1. točke 2. Zakona o prodaji u bitnom navodi da imajući u vidu odredbu članka 50. Ustava, prema kojoj se vlasništvo ne može ograničiti ili oduzeti osim u interesu Republike, to da dosljedno toj odredbi nema mogućnosti otkupa stanova na kojima postoji vlasništvo, jer da bi svako drukčije rješenje kojim bi se ograničilo vlasničko pravo bilo u protivnosti s rečenom ustavnom odredbom. U svezi odredaba članka 30. Zakona o najmu, Ministarstvo navodi da se one odnose kako na prijašnje nositelje stanarskog prava na stanovima u društvenom vlasništvu, tako i na stanare koji koriste stanove u vlasništvu građana, jer da su svi ti stanari glede prava i dužnosti koje proizlaze iz stanarskog prava bili izjednačeni temeljem odredbe članka 3. stavka 2. ranije važećeg Zakona o stambenim odnosima. Zbog toga da su svi ti stanari izjednačeni u svojim pravima glede sticanja pravnog položaja najmoprimca po sili zakona. U svezi članka 31. Zakona o najmu, Ministarstvo navodi da je dosljedno odredbi članka 30. Zakona o najmu, prema kojoj su svi stanari koji su taj pravni položaj stekli prema ranije važećim propisima po sili zakona postali najmoprimci, odredbom članka 31. određeno da su vlasnici stanova i najmoprimci dužni sklopiti ugovor o najmu stana na neodređeno vrijeme bez obzira na okolnost u čijem je vlasništvu određeni stan.
Propis NN 48/1998 • 3. Prijedlozi za ocjenu Zakona o najmu u cjelini, nisu prihvaćeni.
Propis NN 48/1998 • Od prijedloga za ocjenu pojedinih odredaba toga Zakona prihvaćeni su samo oni u odnosu na odredbe članka 21. stavka 2., članka 31. stavka 2. podstavka 3., članka 39. i članka 40. stavka 2.
Propis NN 48/1998 • Prijedlozi za ocjenu ustavnosti odredaba članka 3. stavka 1. točke 2. i odredaba čl. 27., 28., 34. i 59. Zakona o prodaji, i prijedlog za ocjenu ustavnosti odredbe članka 3. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo ("Narodne novine", broj 58/95), također kao neosnovani nisu prihvaćeni.
Propis NN 48/1998 • 4. Sud uvodno ističe da je pri ocjenjivanju suglasnosti osporavanih propisa imao na umu i ustavnu obvezu usklađivanja zakona s Ustavom (članak 4. Ustavnog zakona za provedbu Ustava Republike Hrvatske, "Narodne novine", broj 34/92 - pročišćeni tekst, 91/92, 62/93, 50/94, 105/95 i 110/95), što je u oblasti uređivanja stambenih odnosa bilo posebno izraženo, budući da Ustav ne poznaje ni društveno vlasništvo, ni stanarsko pravo. U tom tranzicijskom razdoblju, prvo je donesen Zakon o prodaji (1991. godine) i bio je i u funkciji pretvorbe društvenog vlasništva nad stanovima u pravo vlasništvo. Kasnije, 1996. godine, donesen je i Zakon o vlasništvu i drugim stvarnim pravima ("Narodne novine", broj 91/96 - stupio na snagu 1. siječnja 1997.) koji cjelovito uređuje vlasničkopravne odnose u skladu s Ustavom, i u svezi stanovanja. Zakon o najmu donesen je radi uređivanja odnosa koji su ranije bili uređeni Zakonom o stambenim odnosima ("Narodne novine", broj 51/85, 42/86, 22/92 i 70/93), što također predstavlja usklađivanje s Ustavom odnosa u oblasti stanovanja, a koju oblast, kao što je već rečeno, u određenoj mjeri uređuje i Zakon o vlasništvu i drugim stvarnim pravima. Stupanjem na snagu Zakona o najmu i Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, Zakon o stambenim odnosima prestao je vrijediti u cijelosti, osim što će se postupci pokrenuti prema odredbama Zakona o stambenim odnosima do stupanja na snagu Zakona o najmu dovršiti prema odredbama Zakona o stambenim odnosima (članak 52. stavak 1. Zakona o najmu).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 77/07, Broj 136/03, Broj 88/03, Broj 62/97, Broj 17/90, Broj 136/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled