PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis NN 50/1992

• Na temelju članka 22. stavak 1. Zakona o izboru Predsjednika Republike Hrvatske ("Narodne novine"; br. 22/92 i 42/92) i članka 31. stavak 1. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 22/92 i 27/92) Izborna komisija Republike Hrvatske na sjednici održanoj 4. kolovoza 1992. godine donijela je


Propis NN 50/1992

• o čuvanju izbornog materijala za izbor predsjednika Republike Hrvatske i izbornog materijala za izbor zastupnika u Sabor Republike Hrvatske


Propis NN 50/1992

• Ovim pravilnikom propisuje se način i rokovi čuvanja izbornog materijala za izbor predsjednika Republike Hrvatske i izbornog materijala za izbor zastupnika u Sabor Republike Hrvatske.


Propis NN 50/1992

• Pod izbornim materijalom u smislu ovoga pravilnika smatraju se:


Propis NN 50/1992
• - obrasci za provođenje izbora za predsjednika Republike Hrvatske i obrasci za provodenje izbora za zastupnike u Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske, propisani Obvezatnim uputama ("Narodne novine", br. 36/92).

Propis NN 50/1992
• - popisi biraća zajedno s potvrdama iz članka 31. stavak 3. Zakona o popisima birača ("Narodne novine", br. 19/92).

Propis NN 50/1992 • Izborni materijal iz članka 2. ovoga pravilnika. koji je pohranjen pri skupštinama općina i pri Skupštini grada Zagreba prema sjedištu odgovarajuće općinske izborne komisije i izborne komisije izborne jedinice (osim izbornog materijala iz članka 2. stavak I. alineja 2, 3. i 5.) i izborni materijal koji je pohranjen u Izbornoj komisiji Republike Hrvatske čuvat će se u Saboru Republike Hrvatske do predaje Arhivu Hrvatske. Izborni materijal iz članka 2. alineja 2. ovoga pravilnika (popisi birača) trajno će se čuvati pri skupštinama općina i pri Skupštini grada Zagreba prema sjedištu općinske izborne komisije odnosno izborne komisije izborne jedinice. Izborni materijal iz članka 2. alineja 3. i 5. ovoga pravilnika (glasački listići) čuvat će se pri skupštinama općina i pri Skupštini grada Zagreba prema sjedištu odgovarajuće općinske izborne komisije odnosno izborne komisije izborne jedinice godinu dana nakon održanih izbora.
Propis NN 50/1992 • Izborni materijal iz članka 3. stavak 1. ovoga pravilnika predat će se Saboru Republike Hrvatske putem Izborne komisije Republike Hrvatske u roku od tri mjeseca od dana njegova stupanja na snagu.
Propis NN 50/1992 • Za čuvanje izbornog materijala u Saboru Republike Hrvatske osigurat će se prostorni i drugi potrebni uvjeti. O čuvanju izbornog materijala koji se po odredbama ovoga pravilnika daje na čuvanje Saboru Republike Hrvatske brine se Izborna komisija Republike Hrvatske a o materijalu koji je na čuvanju pri skupštinama općina i pri Skupštini grada Zagreba brine se tajnik odgovarajuće skupštine. Povodom opravdanih zahtjeva gradana, znanstvenih i drugih institucija, Izborna komisija Republike Hrvatske odobrit će uvid u izborni materijal odnosno njegovo korištenje u znanstvene i druge svrhe.
Propis NN 50/1992 • Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama".
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 50/1992 • Ustavni sud Republike Hrvatske, na temelju članka 39. i 40. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91). te članka 53. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 22/92), na sjednici 6. kolovoza 1992. godine. donio je
Propis NN 50/1992 • 1. Usvaja se zahtjev Srpske narodne stranke da Ustavni sud Republike Hrvatske. u izvršavanju nadžora nad ustavnošću i zakonitošću izbora, poduzme odgovarajuće mjere kojima bi osigurao pripadnicime srpske nacionalnosti njihova ustavna i zakonska prava na zastupljenost u Saboru Republike Hrvatske razmjerno njihovom udjelu u ukupnom stanovništvu Republike Hrvatske.
Propis NN 50/1992 • 2. U provedbi točke 1. rješenja utvrđuje se da se na nacionalne stranke pripadnika etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina koji sudjeluju u stanovništvu Republike Hrvatske s više od 8%, ne primjenjuje ograničavajuća klauzula, tj. kriterij utvrđen člankom 24. stavak 4. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske, već se na njih odnosi članak 10. i 26. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske.
Propis NN 50/1992 • 3. Izborna komisija Republike Hrvatske će u skladu s člancima 10. i 26. Zakona o izborima utvrditi po redu prema redoslijedu uspjeha svake državne liste na izborima koji su pripadnici određenih zajednica ili manjina koji su bili kandidirani na državnim listama, a nisu izabrani, izabrani za zastupnike pripadnike iz članka 10. točka 1. Zakona o izborima.
Propis NN 50/1992 • Srpska narodna stranka podnijela je Ustavnom sudu Republike Hrvatske zahtjev da; postupku nadzora nad ustavnošću i zakonitošću izbor, poduzme odgovarajuće mjere u osiguravanju pripadnicima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina koji sudjeluju u stanovništvu Republike Hrvatske s više od 8%, njihovih ustavnih i zakonskih prava na zastupljenost u Saboru Republike Hrvatske razmjerno svom udjelu u ukupnom stanovništvu, a shodno članku 18, stavcima 1. i 4. Ustavnog zakona o ljudskim pravima i slobodama i o pravima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u Republici Hrvatskoj ("Narodne novine", br. 34/92 - pročišćeni tekst), te člancima 10. i 26. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 22/92). Navode da nije u skladu s navedenim odredbama Ustavnog zakona i Zakona da se na nacionalne stranke manjina koje sudjeluju u stanovništvu Republike Hrvatske s više od 8% primjenjuje ograničavajuća klauzula iz članka 24. stavak 4. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske, tj. kriterij koji se odnosi na ostale državne liste za koje glasuju svi pripadnici hrvatskog naroda. To bi značilo da bi državna lista nacionalnih stranaka morala dobiti više od 3% glasova da bi mogla sudjelovati u diobi zastupničkih mjesta. Na taj način ni jedna nacionalna stranka ne bi bila u mogućnosti sudjelovati u diobi zastupničkih mjesta, što bi onemogučilo primjenu članka 18. Ustavnog zakona te članka 10. Zakona o izborima.
Propis NN 50/1992 • Zahtjev je osnovan. Ustav Republike Hrvatske medu temeljne slobode prava čovjeka i građanina člankom 15. stavkom 1. unosi utvrđenje o ravnopravnosti pripadnika svih naroda i manjina u Republici Hrvatskoj. U ostvarivanju tog jamstva u segmentu ostvarivanja općeg i jednakog biračkog prava iz članka 45. Ustava Republike Hrvatske, člankom 18. stavkom 1. Ustavnog zakona o ljudskim pravima i slobodama i o pravima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), utvrđeno je da pripadnici etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina koji sudjeluju u stanovištu Republike Hrvatske s više od 8%, imaju pravo na zastupljenost razmjerno svom udjelu u ukupnom stanovništvu u Saboru i Vladi Republike Hrvatske, te tijelima vrhovne sudbene vlasti. Istovremeno je stavkom 4. istog članka utvrđeno da će se način izbora zastupnika iz stavka 1. urediti zakonom i drugim propisima kojima se uređuju izbori u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 50/1992 • U skladu s tim, člankom 10. stavkom 1. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Zakon), utvrđeno je da pripadnici etničkih i nacionalnih zajedriica ili manjina koji sudjeluju u stanovništvu. s više od 8% na temelju popisa stanovništva iz 1981. godine, imaju pravo na zastupljenost u Saboru razmjerno svom udjelu u ukupnom stanovništvu na način utvrđen tim Zakonom, s tim da temelj za izračunavanje njihove razmjerne zastupljenosti u Zastupničkom domu jest broj od 120 zastupnika ovoga Doma.
Propis NN 50/1992 • Način ostvarivanja prava pripadnika nacionalnih i etničkih zajednica ili manjina iz članka 10. stavka 1. Zakona propisan je člankom 26. Zakona. Prema članku 26. Zakona ako se na izborima za zastupnike u Zastupnički dom ne postigne zastupljenost etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina koja se traži prema članku 10. Zakona, broj zastupnika Zastupničkog doma povećat će do broja koji je potreban da bi tražena zastupljenost bila ostvarena, a izabranim zastupnicima smatrat će se oni pripadnici određene zajednice ili manjine koji su ili kandiditi na državnim listama a nisu izabrani; po redu prema razmjernom uspjehu svake liste na izborima. Srpska narodna stranka kao nacionalna stranka pripadnika srpske nacionalosti istakla je na raspisanim izborima za Sabor Republike Hrvatske državnu listu. koja je međutim dobila manje od 3% glasova birača koji su pristupili glasovanju. te ukoliko bi se odredba stavka 4. članka 24. Zakona o izborima o tzv. ograničavajućoj klauzuli, odnosila i na liste nacionalnih stranaka pripadnika manjina, oni bi bili onemogućeni u ostvarivanju svojih prava koje im garantira članak 18. Ustavnog zakona te članak 10. Zakona. Ustavni sud Republike Hrvatske smatra da se kriterij za sudjelovanje u diobi zastupnićkih mjesta iz članka 24. stavak 4. Zakona ne odnosi na liste nacionalnih stranaka. Suprotno stanovište dovelo bi u neravnopravan položaj pripadnike etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina koje sudjeluju u stanovništvu Republike Hrvatske s više od 8% u odnosu na pripadnike manjina čiji je udio u atanovništvu manji od 8%, za koje je Zahon predvidio poseban način izbora zastupnika u Sabor Republike Hrvatske. Budući iz odredaba Zakona ne proizlazi da se ograničavajuća klauzula odnosi i na liste nacionalnih stranaka pripadnika manjina, Srpska narodna stranka ima pravo s drugim driavnim listama koje su na izborima za Sabor Republike Hrvatske dobile više od 3% razmjerno učestvovati u diobi zastupničkih mjesta pripadnika srpske nacionalnosti koja se traži prema članku 10. stavku 1. Zakona, a u skladu s člankom 26. stavku 1. Zakona. Kraj ođsutnosti ograničavajuće klauzule iz članka 24. stavak 4. Zakona, dok god postoji mogućnost popune zastupničkih mjesta pri padnika manjina iz članka 10. stavak 1. Zakona s državnih lista i liste nacionalnih stranaka, u konkretnom slućaju Srpske narodne stranke, nisu u smislu članka 26. stavak 2. potrebni dopunski izbori. U skladu s iznesenim Sud je donio rješenje kao u izreci. Točka 4. rješenja temelji se na članku 20. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 50/1992 • Ustavni sud Republike Hrvatske, na sjednici 10. kolovoza 1992. godine, donio je
Propis NN 50/1992 • 1. Odbija se žalba Hrvatske socijalno liberalne stranke protiv rješenja Izborne komisije Republike Hrvatske označenog kao Klasa: 013-03/92-01/05, Urbr.: 58805-92-423 od 4. kolovoza 1992.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 59/01, Broj 52/96, Broj 35/00, Broj 11/96, Broj 72/09, Broj 42/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled