PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 33/2002 • Osnovni izvor opskrbe Oružanih snaga Republike Hrvatske, gospodarstva i stanovništva u stanju neposredne ugroženosti i u početnom razdoblju rata su državne robne zalihe, materijalna pričuva Oružanih snaga Republike Hrvatske, zalihe sirovina, repromaterijala i gotovih proizvoda trgovačkih društava i svih građana. U daljnjem tijeku eventualnog rata materijalne i druge potrebe obnavljale bi se proizvodnjom, uvozom te iz drugih izvora. Iz tih razloga su stvaranje, održavanje i obnavljanje robnih zaliha te njihova alokacija prema mjestima potrošnje od strategijske važnosti. Stoga se za utvrđivanje ravnomjernije i racionalnije opskrbe Oružanih snaga Republike Hrvatske i stanovništva donose instrumenti za raspodjelu roba u režimu posebne distribucije.
NN 33/2002 • U pripremama zdravstva za rad u uvjetima rata, neposredne ugroženosti i drugim kriznim situacijama polazi se od činjenice da su povrede, oboljenja i gubici ljudstva u takvim uvjetima specifični i masovni. Kvalitetna zdravstvena zaštita pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske je od iznimne važnosti i predstavlja bitan čimbenik borbene spremnosti i morala. Postiže se uspostavom primjerenoga vojnoga zdravstvenog sustava, usklađenog sa civilnim sustavom zdravstvene zaštite. U funkciji brige o čovjeku, ali i brige o službenim životinjama u Oružanim snagama Republike Hrvatske razvija se i veterinarska djelatnost koja djeluje u integriranom sustavu sa civilnim veterinarskim institucijama.
NN 33/2002 • Javne financije radom svojih ustanova i mehanizama osiguravaju monetarne i fiskalne pretpostavke te kontinuitet financiranja prioritetnih obrambenih rashoda javnog sektora i države, kao i osnove platnog prometa u uvjetima rata i neposredne ugroženosti. Ministarstvo financija predlaže ratni proračun i izvore alimentiranja proračunskih sredstava, dok Hrvatska narodna banka definira prijedlog monetarne politike i u suradnji s poslovnim bankama, poduzima mjere za osiguranje relativne stabilnosti financijskog tržišta u tim uvjetima.
NN 33/2002 • Gospodarskim subjektima koje su mjerodavna tijela izvršne vlasti odredila za nositelje obrambenih priprema na području gospodarstva i društvenih djelatnosti, Vlada posebnim mjerama osigurava poziciju prioritetnog korisnika resursa neophodnih za obavljanje djelatnosti u uvjetima rata i neposredne ugroženosti.
NN 33/2002 • S obzirom na njihovu važnost za održavanje obrambenih sposobnosti društva i u najtežim uvjetima, poduzimat će se posebne mjere zaštite i obrane određenih gospodarskih kapaciteta. Ove mjere i postupke provedbe planiraju vlasnici kapaciteta u suradnji s Ministarstvom unutarnjih poslova i Oružanim snagama Republike Hrvatske. Pored tih aktivnosti, posebni specifični obrambeni interesi na području gospodarstva štite se tijekom projektiranja gospodarskih objekata, kao i većih investicijskih zahvata na objektima, tehnologiji i proizvodno-tehničkoj dokumentaciji. Za definiranje i ostvarenje ovih interesa nadležno je i odgovorno Ministarstvo obrane.
NN 33/2002 • Tijelo državne uprave nadležno za poslove gospodarstva središnje je tijelo za obrambene pripreme gospodarstva i društvenih djelatnosti. Ono usklađuje djelatnosti ostalih središnjih tijela državne uprave po pitanjima pripreme gospodarstva i društvenih djelatnosti.
NN 33/2002 • Zaštita i spašavanje ljudi i imovine od posljedica prirodnih, tehničko-tehnoloških i drugih nesreća većih razmjera te ratnih djelovanja područje je obrambeno-zaštitnog djelovanja koje obuhvaća veći broj različitih nositelja, mjera i aktivnosti. Nositelji priprema za zaštitu i spašavanje su civilna zaštita, vatrogastvo, trgovačka društva, ustanove i institucije čija je redovna djelatnost zaštita i spašavanje ljudi i imovine, tijela državne uprave, jedinice područne i lokalne samouprave, humanitarne organizacije/udruge te građani pojedinačno. U aktivnostima zaštite i spašavanja sudjeluju i postrojbe Oružanih snaga Republike Hrvatske – prvenstveno u prirodnim i tehničko-tehnološkim nesrećama katastrofalnih razmjera – pod uvjetima propisanim zakonom te prema posebnim planovima.
NN 33/2002 • Aktivnostima zaštite i spašavanja načelno upravlja Vlada Republike Hrvatske. U uvjetima koji će biti zakonski regulirani Vlada može osnovati posebno tijelo za upravljanje ukupnim snagama i djelatnostima namijenjenima prevladavanju krizne situacije unutar zemlje – Nacionalno središte za upravljanje zaštitom i spašavanjem. Ovo tijelo može se aktivirati i u situacijama značajnijeg angažiranja dijela vlastitih snaga u pružanju humanitarne pomoći drugim državama. Kada je formirano, to se tijelo sastoji od nekoliko stalnih članova: potpredsjednika i pojedinih članova Vlade, dužnosnika središnjih tijela državne uprave, zapovjednika civilne zaštite Republike Hrvatske i predstavnika Oružanih snaga Republike Hrvatske. U ovo se tijelo može imenovati i određeni broj eksperata za pojedina područja zaštite i spašavanja. Za kontinuirano obavljanje stožernih poslova iz nadležnosti Nacionalnog središta za upravljanje zaštitom i spašavanjem formira se stalno stručno profesionalno jezgro u sklopu administracije Vlade Republike Hrvatske.
NN 33/2002 • Nacionalno središte za upravljanje zaštitom i spašavanjem odgovorno je Vladi Republike Hrvatske. U ime ovog tijela, stručna profesionalna jezgra formirana u sklopu administracije Vlade, odgovorna je za: predlaganje normativnih rješenja na području zaštite i spašavanja; usklađivanje civilno-vojnoga kriznog planiranja; planove i mjere zaštite i spašavanja; planiranje i provođenje suradnje s istovjetnim organizacijama drugih država; predlaganje sustava financiranja priprema za zaštitu i spašavanje; predlaganje planova razvoja na području zaštite i spašavanja; popunu, pripremu, osposobljavanje, opremanje i uvježbavanje interventnih postrojbi civilne zaštite; predlaganje sustava civilne zaštite na području Republike Hrvatske s precizno definiranim elementima, nositeljima, planovima i nadležnostima tijekom uporabe te njihova financiranja; nadzor djelatnosti svih nositelja za provođenje zaštite i spašavanja čija je to redovna djelatnost; ustroja, osposobljenosti i opremljenosti svih tijela vođenja i zapovijedanja civilnom zaštitom; planiranje i provođenje vježbi zaštite i spašavanja.
NN 33/2002 • Stalna profesionalna jezgra Nacionalnog središta za upravljanje zaštitom i spašavanjem usklađuje pripreme različitih nositelja koji se zaštitom i spašavanjem bave kao redovnom djelatnošću te koordinira njihove aktivnosti u mirnodopskim krizama manjeg intenziteta. U situacijama ratnog stanja, neposredne ugroženosti ili katastrofa, Središte, ukoliko ga Vlada formira, preuzima ulogu upravljačkog i zapovjednog tijela s operativnim nadležnostima. U tom slučaju, ono preuzima zapovjedne nadležnosti nad svim snagama, osim nad Oružanim snagama Republike Hrvatske. Osim što tijekom operacija zaštite i spašavanja usklađuje djelovanje svih nacionalnih nositelja na tom području, to tijelo predlaže Vladi Republike Hrvatske i donošenje odluka o angažiranju potrebnih dodatnih financijskih sredstava, nadzire provedbu planova nacionalnoga civilno-vojnoga kriznog planiranja za slučaj katastrofa, predlaže pokretanje zahtjeva za slanjem međunarodne humanitarne pomoći i dr.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 33/2002 • U sastavu Nacionalnog središta za upravljanje zaštitom i spašavanjem osniva se i posebna komunikacijska služba – Komunikacijsko središte – koje primjenom standardnih procedura utvrđenih planovima zaštite i spašavanja, sustavom veza te stalnim dežurstvom osigurava preduvjete za ostvarivanje temeljnih funkcija Nacionalnog središta za upravljanje zaštitom i spašavanjem. Komunikacijsko središte poduzima sve potrebne organizacijske, normativne, tehničke i planske mjere neophodne za uspostavljanje i održavanje neprekinutih i kvalitetnih komunikacija za potrebe nositelja civilne obrane. U obavljanju svoje djelatnosti ono se koristi svim tehničkim i tehnološkim mogućnostima funkcionalnih sustava veza kojima raspolažu ovlašteni posjednici u Republici Hrvatskoj. Karakterističan telefonski broj Komunikacijskog središta je »112«. Organizacijski i tehnički ono može, sukladno obvezama Republike Hrvatske iz međunarodnih sporazuma, paralelno preuzeti zadaće regionalnoga komunikacijskog središta za potporu upravljanju aktivnostima multinacionalnih snaga zaštite i spašavanja tijekom saniranja posljedica na području neke od država u regiji.
NN 33/2002 • Komunikacijsko središte skrbi za uspostavu, održavanje i razvoj svih teritorijalno instaliranih tehničkih sustava za javno uzbunjivanje. U provođenju te funkcije u vezi je s odgovarajućim kapacitetima Oružanih snaga Republike Hrvatske te nacionalnim središtima susjednih država. Također, stručno je osposobljeno i tehnički opremljeno za praćenje kretanja kontaminacije u zraku i vodi, dok se o pitanjima mjerenja njene koncentracije i predlaganja postupanja/zaštite oslanja na druge nadležne institucije.
NN 33/2002 • U provedbi zaštite i spašavanja svi nositelji aktivno, organizirano i pravovremeno sudjeluju u sprečavanju nastajanja i širenja nesreća te u ublažavanju njihovih posljedica – do osiguranja najnužnijih uvjeta za redovan život i rad. Pored toga, sustav zaštite i spašavanja obuhvaća i široki spektar mjera – uglavnom preventivnog karaktera – u područjima graditeljstva, prometa, industrije, školstva, znanosti, poljoprivrede i zaštite okoliša.
NN 33/2002 • Način uključivanja, obveze i ostali uvjeti sudjelovanja svih nositelja u zaštiti i spašavanju uređuju se posebnim propisima te planovima zaštite. Masovnost je samo jedna od karakteristika sustava zaštite i spašavanja, izražena kroz široko uključivanje građana u provođenju mjera osobne i uzajamne zaštite na principu samopomoći i pomoći.
NN 33/2002 • Civilna zaštita, kao organizirana namjenska djelatnost, predstavlja najmasovniji oblik uključivanja u provođenje zaštite i spašavanja u Republici Hrvatskoj. Ona obuhvaća osobnu i uzajamnu zaštitu, mjere zaštite i spašavanja, tijela za upravljanje i vođenje, postrojbe te druge organizirane oblike putem kojih se operativno provode aktivnosti zaštite i spašavanja. Upravnu, upravljačku i zapovjednu nadležnost u ovoj djelatnosti ima Nacionalno središte za upravljanje zaštitom i spašavanjem.
NN 33/2002 • Zaštita i spašavanje sve više predstavlja područje intenziviranja međunarodne bilateralne i multilateralne suradnje, prvenstveno s ciljem održavanja i jačanja sigurnosti i povjerenja između susjednih država i država u regiji. Republika Hrvatska uključit će se u aktivnosti koje se po tim pitanjima provode unutar NATO-a, PfP-a, Pakta o stabilnosti te pojedinačnih otvorenih regionalnih inicijativa. Stoga će se određeni nositelji ovih funkcija pripremati i za sudjelovanje u kooperativnim aktivnostima izvan granica Republike Hrvatske te za prihvat namjenskih međunarodnih snaga i drugih oblika pomoći.
NN 33/2002 • Republika Hrvatska u postojećoj situaciji ne uočava da bilo koja država ima namjeru napasti njezin teritorij. Stoga, njeni obrambeni napori nisu usmjereni protiv nijedne konkretne države, nego se poduzimaju s ciljem očuvanja mira i stabilnosti, obrane vlastite neovisnosti i cjelovitosti te zaštite stanovništva i materijalnih dobara. Obrambeno planiranje Republike Hrvatske u cijelosti, pa tako i određivanje potrebnih obrambenih sposobnosti, usmjereno je na definiranje zahtjeva za razinom funkcionalne i operativne djelotvornosti, neovisno o tome protiv koga ona eventualno može biti uporabljena. Isto tako, cjelokupne obrambene pripreme, uključujući razvoj vojne strategije i vojne doktrine, ne temelje se na suprotstavljanju bilo kojem konkretnom protivniku, nego predstavljaju odgovor na opće vojne izazove u strategijskom okružju i na suvremene čimbenike ratovanja. Iako trenutno ne uočavamo političke motive za poduzimanje agresivnih postupaka protiv hrvatskog suvereniteta i teritorijalnog integriteta, mora se uvažiti činjenica da neprijateljski motivi i namjere mogu eskalirati puno brže nego što se mogu razviti vojni potencijali za suprotstavljanje.
NN 33/2002 • U metodološkom smislu, uvažena je činjenica da se obrambene sposobnosti determiniraju strategijskim razlozima obrane. Stoga je razina sposobnosti za obranu vlastita teritorija osnova za definiranje i razvijanje ostalih sposobnosti.
NN 33/2002 • Na dimenzioniranje i oblikovanje obrambenih potencijala koje će Republika Hrvatska održavati i razvijati utječu brojni čimbenici. Među njima su najvažniji:
NN 33/2002 • 1) ocjena i prosudba prirode i razine vojnih ugrožavanja te potencijala koji mogu vjerodostojno biti upotrijebljene protiv Republike Hrvatske,
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 21/90, Broj 42/08,
Broj 70/06, Broj 151/08,
Broj 75/98, Broj 38/01
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE