PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1996-07-61-1218 NN 61/1996

• Ostalim odredbama Uredbi, utvrđena je njihova provedba (članak 3.) te stupanje na snagu (članak 4.).


Propis NN 61/1996

• II. Temeljem članka 15. stavka 1. Ustavnog zakona o ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91), prema kojem svatko ima pravo predložiti pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti zakona i ocjenu ustavnosti i zakonitosti drugih propisa, više predlagatelja je podnijelo prijedloge za pokretanje postupka ocjene ustavnosti Uredbi označenih u 1. i 2. alineji točke 1. izreke rješenja, posebno članka 2. stavka 1. tih Uredbi.


Propis NN 61/1996

• Džemaludin Kalajdžisalihović je u svojim prijedlozima osporio ustavnost označene odredbe Uredbi kojima je ograničena masa sredstava za isplatu mirovina u studenom i prosincu 1993. te siječnju 1994., a koje nisu u suglasnosti s odredbama članaka 3., 14., 16., 55. stavak 1., 56. stavak 1. te 88. stavak 2. Ustava Republike Hrvatske. Predlagatelj u bitnome navodi da se osporenom odredbom Uredbe neustavno ograničava pravo umirovljenika na usklađivanje mirovine s povećanjem prosječne plaće, na što oni imaju pravo po važećim propisima, čime su povrijeđena ustavna načela jednakosti, socijalne pravde i vladavine prava. Prema navodima predlagatelja, osporena odredba je i nezakonita jer je protivna odredbama članka 30. stavka 2. preuzetog Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja, odnosno članka 4. stavka 1. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju, koji propisi uređuju pitanje usklađivanja mirovina i drugih novčanih primanja.


Propis NN 61/1996

• Stranka socijalista Hrvatske, Sindikat umirovljenika Hrvatske te Matica hrvatskih umirovljenika Brodsko-posavske županije, također su predložili pokretanje postupka ocjene ustavnosti navedene odredbe, kao i u cijelosti Uredbe kojom je utvrđena masa sredstava za isplatu mirovina u studenom i prosincu 1994. godine. Ovi predlagatelji su u prijedlozima naveli gotovo iste razloge neustavnosti kao i prethodni predlagatelji. Posebno su istakli da je pravo na usklađivanje mirovina utvrđeno važećim zakonima, a kojima da je suprotan i Pravilnik Republičkog fonda MIORH o visini, načinu i rokovima usklađivanja mirovina i drugih novčanih primanja iz mirovinskog i invalidskog osiguranja ("Narodne novine", broj 35/93). Neustavnost i nezakonitost osporene Uredbe predlagatelji nalaze u odnosu na odredbe članka 3., 5. i 16. Ustava Republike Hrvatske.


Propis NN 61/1996
• III. Sukladno odredbi članka 40. stavka 1. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94), prijedlozi su dostavljeni na odgovor Vladi Republike Hrvatske.

Propis NN 61/1996
• U svom odgovoru od 21. prosinca 1994., klasa: 140-01/94-01/02, urbroj: 5030116-94-24, Vlada Republike Hrvatske je u cijelosti osporila osnovanost navoda predlagatelja, pozivajući se na članak 88. Ustava Republike Hrvatske, kojim je utvrđena ovlast Vlade na donošenje akata kao što su uredbe. Kako te uredbe imaju pravnu snagu zakona, Vlada smatra da je bila ovlaštena osporenim Uredbama derogirati odredbe zakona kojima je uređeno usklađivanje mirovina.

Propis NN 61/1996 • Posebno je naznačeno da se tim Uredbama ne razrađuju ustavne slobode i prava, odnosno da se njima ne ograničava samo pravo na mirovinu. To stoga jer je ograničavanje mase sredstava za isplatu mirovina, po mišljenju Vlade Republike Hrvatske, samo kvantifikacija prava na mirovinu u vremenu dok su Uredbe na snazi, a u cilju ostvarenja stabilizacijskog i gospodarskog programa Vlade, nakon čega da nije isključena mogućnost uspostave redovitog režima usklađivanja mirovina u skladu s važećim propisima.
Propis NN 61/1996 • Republički fond mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske se na navode prijedloga očitovao u smislu provedbenog značenja usklađivanja mirovina temeljem osporenih Uredbi u odnosu na to usklađivanje primjenom važećih zakona.
Propis NN 61/1996 • IV. Ustavni sud Republike Hrvatske je prihvatio prijedloge predlagatelja, ali je ocijenio da postupak ispitivanja ustavnosti valja pokrenuti ne samo za osporene Uredbe, već za sve Uredbe koijma je Vlada Republike Hrvatske utvrđivala masu sredstava za isplatu mirovina.
Propis NN 61/1996 • Sud osnovano sumnja u suglasnost navedenih Uredbi s odredbama Ustava Republike Hrvatske, polazeći od ustavnog određenja Republike Hrvatske kao socijalne države (članak 1. Ustava), u kojoj su jednakost, poštivanje prava čovjeka, vladavina prava te socijalna pravda, najviše vrednote ustavnog poretka (članak 3. Ustava).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 61/1996 • Ustavnost osporenih Uredbi upitna je i sa stajališta ustavnih odredbi o temeljnim slobodama i pravima čovjeka i građanina, posebno odredbi članka 14. stavka 2. Ustrava (svi su pred zakonom jednaki), članka 16. Ustava (slobode i prava mogu se ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje), članka 55. stavka 1. Ustava (svaki zaposleni ima pravo na zaradu kojom može osigurati sebi i obitelji slobodan i dostojan život), te članka 56. stavka 1. Ustava (pravo zaposlenih i članova njihovih obitelji na socijalnu sigurnost i socijalno osiguranje uređuje se zakonom i kolektivnim ugovorom).
Propis NN 61/1996 • V. Prema odredbama stavka 1. članka 88. Ustava, Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske može najviše na vrijeme od godinu dana ovlastiti Vladu Repubike Hrvatske da uredbama uređuje pojedina pitanja iz njegova djelokruga, osim onih koja se odnose na razradu ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina, nacionalna prava, izborni sustav, ustrojstvo, djelokrug i način rada državnih tijela i lokalne samouprave
Propis NN 61/1996 • U skladu s navedenom ustavnom odredbom, Zakona o ovlasti Vlade Republike Hrvatske da donosi uredbe kojima se uređuju pojedina pitanja iz djelokruga Sabora Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 74/92), odnosno Zakonom o ovlasti Vlade Republike Hrvatske da uredbama uređuje pojedina pitanja iz djelokruga Zastupničkog doma Sabora Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 94/93 i 79/94), Vladi Repubike Hrvatske je dana ovlast da uredbama uređuje pitanja tekuće gospodarske politike, osim onih pitanja koja prema ustavu može uređivati samo Sabor Republike Hrvatske.
Propis NN 61/1996 • Sumnja u ustavnost navedenih uredbi polazi od pitanja da li se Uredbama razrađuju ustavom utvrđene slobode i prava čovjeka i građanina, te da li je tim Uredbama određena samo kvantifikacija prava na mirovinu ili se određivanjem mase sredstava za isplatu mirovina u osnovi ograničava i samo pravo.
Propis NN 61/1996 • Navedenim Uredbama utvrđivana je masa sredstava za isplatu mirovina za jedno određeno razdoblje (studeni i prosinac 1993., siječanj, veljača, travanj, svibanj, lipanj, srpanj - listopad, studeni 1994., siječanj 1995.)
Propis NN 61/1996 • Iako nije izrijekom navedeno, postavlja se pitanje jesu li te Uredbe prestale važiti istekom vremena za koje su donijete, posebno one nakon kojih su uslijedile nove Uredbe, što se odnosi i na Uredbu kojom je utvrđivana masa sredstava za isplatu mirovina u siječnju 1995. godine.
Propis NN 61/1996 • Naime, u skladu s tim Uredbama, Republički fondovi mirovinskog i invalidskog osiguranja svojim odlukama usklađivali su mirovine i druga prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja. Temeljem te činjenice osnovano se postavlja pitanje važenja i djelovanja Uredbi s obzirom na pravne učinke koje Uredbe imaju na te odluke. O tome će biti više riječi u nastavku rješenja.
Propis NN 61/1996 • VI. Ustavnim zakonom o Ustavnom sudu Republike Hrvatske - članak 15. stavak 2. -- dana je mogućnost Ustavnom sudu da i sam pokrene postupak za ocjenu ustavnosti i zakonitosti određenog propisa, koji se ne osporava podnijetim zahtjevom ili prijedlogom odnosno za kojeg takav zahtjev ili prijedlog Ustavnom sudu nije niti dostavljen. To može biti u onim slučajevima kada Ustavni sud sam ocijeni da postoji osnovana sumnja u ustavnost nekog zakona odnosno ustavnost i zakonitost drugog propisa.
Propis NN 61/1996 • Temeljem navedene zakonske odredbe, Ustavni sud je pokrenuo postupak za ocjenu ustavnosti i zakonitosti akata iz točke 2. izreke ovog rješenja, a iz ovih razloga:
Propis NN 61/1996 • Odlukama Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske (u nastavku: Republički fond MIORH) i Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja samostalnih privrednika Hrvatske (u nastavku: Republički fond MIOSPH), označenima u točki 2. izreke ovog rješenja (u nastavku: odluke), izvršeno je usklađivanje mirovina i drugih prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja utvrđenih zakonom.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 143/08, Broj 41/02, Broj 138/06, Broj 47/03, Broj 66/06, Broj 104/93


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled