PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1994-07-56-1033 NN 56/1994

• Postojeći regionalni savezi udruženja hrvatskih obrtnika na dan primjene ovog Statuta postaju područne obrčničke komore.


Propis NN 56/1994

• Područne obrtničke komore preuzimaju sredstva, prava, obveze i djelatnike postojećih regionalnih saveza udruženja hrvatskih obrtnika.


Propis NN 56/1994

• Postojeća udruženja obrtnika nastavljaju radom u skladu s odredbama članka 55. Zakona.


Propis NN 56/1994

• Hrvatska obrtnička komora, područne komore i udruženja obrtnika dužni su, uz stalnu brigu o postojećoj imovini, posebno voditi računa da se njihova bivša imovina vrati hrvatskom obrtništvu.


Propis NN 56/1994
• Hrvatska obrtnička komora, područne komore i udruženja obrtnika dužni su svoju organizaciju, pravila i akte uskladiti s odredbama Zakona o obrtu i ovog Statuta do 31. listopada 1994. g.

Propis NN 56/1994
• Do usklađenja iz stavka 1. organi i tijela postojećeg Saveza djeluju kao organi i tijela Obrtničke komore.

Propis NN 56/1994 • Predsjednik Saveza je predsjednik Hrvatske obrtničke komore, a predsjednik Izvršnog odbora, predsjednik Upravnog odbora Komore.
Propis NN 56/1994 • Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje vasiti Statut Saveza udruženja hrvatskih obrtnika ("Narodne novine", br. 15/92).
Propis NN 56/1994 • Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Narodirlm novinama".
Propis NN 56/1994 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda i suci Zdravko Bartovčak, dr. Nikola Filipović. Ante Jelavić, mr. Vojislav Kučeković, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, u povodu prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti, što ga je podnio Labud Kurajica iz Splita, na sjednici održanoj dana 5. srpnja 1994. godine, donio je ovo
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 56/1994 • 1. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti odredbe članka 19. stavak 1. alineja prva Pravilnika o sastavu, ovlastima i načinu rada kontrolora i liječničkih komisija Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje ("Narodne novine", broj 9/1994).
Propis NN 56/1994 • Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti odnosi se na odredbu prema kojoj liječnička komisija (riječ je o liječničkoj komisiji područnog ureda Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje) daje mišljenje o postojanju stanja ili bolesti uzrokovanih ozljedom na radu ili oboljenjem od profesionalne bolesti. Podnositelj prijedloga smatra da je navedena odredba nesuglasna odredbama članka 5. stavak 1. Ustava, članka 14. stavak 2. Zakona o zdravstvenom osiguranju ("Narodne novine", br. 75/93). te članaka 44., 47. i 167. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju ("Narodne novine". br. 26/83, 5/86, 42/87, 34/89, 57/89, 40/90, 9/91, 26/93, 96/93) a takoder i odredbi članka 24. stavak 2. točka 8. Pravilnika o organizaciji, sastavu i radu stručnih organa vještačenja u mirovinskom i invalidskom osiguranju ("Narodne novine". broj 45/1983, 32/1984). Ustavni sud prijedlog nije prihvatio. Ispitujući prijedlog Sud je u prvom redu utvrdio da je osporeni Pravilnik donijet na temelju ovlasti iz članka 27. stavak 5. i članka 103. stavak 1. alineja peta Zakona o zdravstvenom osiguranju ("Narodne novine", broj 75/1993). Prema članku 27. stavak 5. Zakona provedbene propise o sastavu, ovlaštenjima i načinu rada kontrolora i liječničke komisije Zavoda donijet će Zavod, a prema odredbi članka 103. stavak 1. alineja peta Zavod donosi provedbene propise o sastavu, ovlaštenjima i načinu rada kontrolora i liječničke komisije. Prema odredbi članka 14. stavak 2. Zakona o zdravstvenom osiguranju pod ozljedom na radu, odnosno oboljenjem od profesionalne bolesti, u smislu toga Zakona, smatra se ozljeda odnosno oboljenje sukladno propisima o mirovinskom i invalidskom osiguranju, a odredbe članaka 44. i 47. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju podrobno razrađuju što se smatra povredom na radu i što se smatra profesionalnim bolestima. Prema članku 167. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju kada je za rješavanje o pravu iz mirovinskog i invalidskog osiguranja potrebno za osiguranika i osiguranu osobu utvrditi invalidnost, opasnost od invalidnosti, preostalu radnu sposobnost, izmijenjenu radnu sposobnost, tjelesno oštećenje, uzrok invalidnosti i tjelesnog oštećenja, ili postojanje potrebe za pomoć i njegu, odnosno kada je za rješavanje o pravu na porodičnu mirovinu potrebno utvrditi za člana porodice osiguranika potpunu nesposobnost za rad odnosno za privredivanje, nadležni organ republičkog fonda koji rješava o pravu, utvrđuje te činjenice na osnovi nalaza i mišljenja stručnog organa vještačenja kojega odreduje republički fond. Taj stručni organ vještaćenja utvrđuje mogućnost, način i trajanje osposobljavanja za rad i za djecu ometenu u psihičkom ili fizičkom razvoju. I dalje, republički fond opčim aktom odreduje tko su stručni organi vještačenja, područje i način njihova rada, kao i sadržaj nalaza i mišljenja koje ti organi daju.
Propis NN 56/1994 • Ocjenjujući osporenu odredbu Pravilnika Ustavni sud nije našao da je ona nesuglasna navedenim zakonskim odredbama; iz toga dalje slijedi da tom odredbom nije povrijedeno ni načelo iz članka 5. stavak 1. Ustava prema kojem u Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom. Propisujući osporenu odredbu donositelj akta postupao je temeljem zakonskog ovlaštenja i u okviru zakonskog ovlaštenja. Ustavni sud nije ulazio u ocjenu osporene odredbe u odnosu na Pravilnik o organizaciji, sastavu i radu stručnih organa vještačenja u mirovinskom i invalidskom osiguranju jer Ustavni sud, kako slijedi iz odredbe članka 125. alineja druga Ustava, ocjenjuje ustavnost i zakonitost propisa, a ne međusobnu usklađenost podzakonskih propisa.
Propis NN 56/1994 • U skladu s navedenim riješeno je kao u izreci. Objava ovog rješenja temelji se na odredbi članka 20. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/1991).
Propis NN 56/1994 • Ustavni sud Republike Hrvatske na sjednici održanoj dana 5. srpnja 1994. godine u sastavu predsjednik Suda Jadranko Crnić te suci Zdravko Bartovčak. dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić. mr. Vojislav Kučeković, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, rješavajući o prijedlogu Ramov mr. Drage, odvjetnika iz Zagreba, za ocjenu ustavnosti zakona, donio je
Propis NN 56/1994 • 1. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti odredbe članka 103. stavak 1. Osnovnog krivičnog zakona Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 31/93).
Propis NN 56/1994 • Podnositelj prijedloga smatra da je označena odredba zakona navedenog u točki 1. izreke suprotna odredbi članka 31. Ustava Republike Hrvatske. Prema toj ustavnoj odredbi, naime, nitko ne može biti ponovno suđen za djelo za koje je već bio osuđen i za koje je donesena pravomoćna sudska odluka.
Propis NN 56/1994 • Navedena ustavna odredba, smatra podnositelj prijedloga. ne pravi nikakvu razliku i ne dopušta iznimku po kojoj bi bila izuzeta pravomoćna presuda nadležnog suda strane države donesena za krivično djelo počinjeno na području Republike Hrvatske. Ujedno predlaže da Ustavni sud Republike Hrvatske, u smislu odredbe članka 18. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, privremeno obustavi od izvršenja presudu domaćeg suda za isto krivično djelo koje povlači obvezno određivanje pritvora.
Propis NN 56/1994 • Prijedlog nije osnovan. Odredba stavka 2. članka 31. Ustava Republike Hrvatske sadrži jedno od temeljnih ljudskih prava tj. da nitko ne može ponovno (dva puta) biti suđen za djelo za koje je već bio suđen i za koje je donesena pravomoćna sudska odluka. Ako se ova ustavna odredba čita i gleda nezavisno i odvojeno od drugih ustavnih odredbi, može se shvatiti i kao što je shvaća predlagatelj, tj. da ta odredba ne isključuje ni pravomoćnu presudu stranog suda.
Propis NN 56/1994 • Tu ustavnu odredbu, medutim, treba tumačiti u njenoj povezanosti s ostalim ustavnim odredbama. Posebno s odredbama članka 2. Ustava, koja govori o suverenosti Republike Hrvatske. Sadržaj suvereniteta države je i jurisdikcija, odnosno primjena njenih pravnih normi na njenom cjelokupnom teritoriju a u skladu s medunarodnim pravom i na odredenim područjima mora i područja izvan državnog područja do granica sa susjedima (stavci 2. i 3. članka 2. Ustava).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 1/09, Broj 63/08, Broj 111/06, Broj 133/05, Broj 56/06, Broj 173/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled