PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-11-122-1972 NN 122/1999

• Potpuno je neprihvatljiva usporedba položaja vlasnika kuća i stanova za odmor u turističkim mjestima s osobama koje u turističkom mjestu imaju prebivalište. Iz same definicije boravišne pristojbe kao i rashoda koji se podmiruju sredstvima boravišne pristojbe u svrhu unapređivanja općih uvjeta boravka turista u turističkom mjestu, proizlazi da osobe koje imaju prebivalište u turističkom mjestu ne mogu biti obveznici plaćanja boravišne pristojbe.


Propis NN 122/1999

• Glede tvrdnje podnositelja da turisti u tzv. smještajnim objektima nisu obveznici komunalne naknade, pa slijedom toga manje doprinose razvoju turističkog mjesta od vlasnika kuća i stanova za odmor, za istaknuti je da ni ovaj navod ne dovodi u pitanje osporene odredbe s aspekta ustavnosti jer smještajni objekt plaća komunalnu naknadu, a ona pored ostalih faktora utječe na cijenu usluge smještaja turista u turističkom mjestu.


Propis NN 122/1999

• Osvrćući se na dio prijedloga koji ukazuje na neravnopravnost vlasnika kuća i stanova za odmor u turističkom mjestu prema vlasnicima izvornih starih obiteljskih kuća stečenih nasljeđivanjem od ostavitelja koji je imao prebivalište u turističkom mjestu, te slijedom toga suprotnosti osporenih odredaba sa člankom 14. Ustava, valja istaknuti:


Propis NN 122/1999

• Člankom 3. Zakona o boravišnoj pristojbi, pojedine kategorije građana oslobođene su obveze plaćanja boravišne pristojbe. Između ostalih, to su i vlasnici izvornih starih obiteljskih kuća koji su te kuće stekli nasljeđivanjem od ostavitelja koji je imao prebivalište u turističkom mjestu.


Propis NN 122/1999
• Dakle, riječ je o osobama koje kuće u turističkim mjestima izvan svog prebivališta koriste za odmor, ali nisu obveznici plaćanja boravišne pristojbe.

Propis NN 122/1999
• Opravdanost navedene iznimke od općeg pravila da boravišnu pristojbu plaća vlasnik kuće ili stana za odmor i sve osobe koje borave u toj kući ili stanu, treba tražiti u razlozima stjecanja i postojanja vlasništva na nekretnini.

Propis NN 122/1999 • Razlog stjecanja vlasništva na nekretnini u turističkom mjestu je korištenje nekretnine u turističke svrhe. Pri kupnji kuće ili stana za odmor kupac traži mjesto koje će najpotpunije zadovoljiti njegove turističke potrebe.
Propis NN 122/1999 • Naprotiv, kod nasljeđivanja nekretnine riječ je o povezanosti nasljednika s rodnim krajem, srodnicima, prijateljima i sl. koji imaju prebivalište u turističkom mjestu. Razlog njihovog vlasništva na nekretnini nisu turističke potrebe već srodstvo ili druga povezanost s ostaviteljem i zadovoljavanje drugih potreba - zavičajnih, rodbinskih, prijateljskih i dr.
Propis NN 122/1999 • Osim toga, treba imati u vidu i činjenicu da se najveći broj turističkih mjesta nalazi na jadranskoj obali i na otocima, dakle na područjima s kojih domicilno stanovništvo odlazi, radi čega država poduzima sveobuhvatne mjere u cilju njihova oživljavanja. Jedna od njih je i oslobađanje nasljednika od plaćanja boravišne pristojbe, a što pridonosi osjećaju pripadnosti nasljednika mjestu u kojemu je nekretnina nasljeđena i dodatno ga motivira za povratak u mjesto.
Propis NN 122/1999 • Imajući u vidu razloge zbog kojih Zakon o boravišnoj pristojbi, u pogledu obveze plaćanja boravišne pristojbe, različito tretira vlasnike kuća i stanova za odmor i vlasnike izvornih starih obiteljskih kuća stečenih nasljeđivanjem, kao i činjenicu da vlasnici kuća i stanova za odmor plaćaju boravišnu pristojbu umanjenu za 70%, Ustavni sud je utvrdio da osporene odredbe nisu u suprotnosti s Ustavom zajamčenom jednakosti svih pred zakonom iz članka 14. stavka 2. kao ni s člankom 3. Ustava prema kojemu je jednakost jedna od temeljnih vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 122/1999 • Stoga je, na temelju članka 41. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, riješeno kao u izreci.
Propis NN 122/1999 • Odluka o objavi rješenja temelji se na odredbi članka 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 123/1999 • Na temelju članka 80. Ustava Republike Hrvatske, Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora na sjednici 24. studenoga 1999., donio je
Propis NN 123/1999 • O PROGLAŠENJU USTAVNOG ZAKONA O PRIVREMENOJ SPRIJEČENOSTI PREDSJEDNIKA REPUBLIKE HRVATSKE ZA OBAVLJANJE SVOJIH DUŽNOSTI
Propis NN 123/1999 • Proglašava se Ustavni zakon o privremenoj spriječenosti Predsjednika Republike Hrvatske za obavljanje svojih dužnosti kojega je donio Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora na sjednici 24. studenoga 1999.
Propis NN 123/1999 • O PRIVREMENOJ SPRIJEČENOSTI PREDSJEDNIKA REPUBLIKE HRVATSKE ZA OBAVLJANJE SVOJIH DUŽNOSTI
Propis NN 123/1999 • Predsjednik Hrvatskoga državnog sabora zamjenjuje Predsjednika Republike Hrvatske u slučaju njegove privremene spriječenosti za obavljanje dužnosti.
Propis NN 123/1999 • Ako postoje razlozi za nastupanje privremene spriječenosti, a Predsjednik Republike Hrvatske nije u mogućnosti o njima se javno očitovati pisanom odlukom, Vlada Republike Hrvatske podnijet će prijedlog Ustavnom sudu Republike Hrvatske za utvrđivanje privremene spriječenosti.
Propis NN 123/1999 • Vlada Republike Hrvatske dužna je pokrenuti postupak za utvrđivanje privremene spriječenosti, ako Predsjednik Republike Hrvatske ne obavlja svoje dužnosti, najkasnije u roku 30 dana od dana koji je utvrdila kao dan od kojeg je Predsjednik Republike Hrvatske u nemogućnosti obavljati svoje dužnosti.
Propis NN 123/1999 • Ustavni sud Republike Hrvatske dužan je o prijedlogu Vlade Republike Hrvatske za utvrđivanje privremene spriječenosti Predsjednika Republike Hrvatske donijeti odluku u roku od 24 sata od primitka prijedloga Vlade Republike Hrvatske.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 122/07, Broj 66/98, Broj 20/01, Broj 69/09, Broj 9/05, Broj 88/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled