PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-10-111-1820 NN 111/1999

• Predlagatelji pod 1), 2) i 3), ne navode razloge nesuglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 8/98 - pročišćeni tekst, dalje: Ustav) odredbe članka 25. stavka 1. Zakona o elektroprivredi.


Propis NN 111/1999

• Navode, međutim, da se odredbom članka 25. stavka 2. bitno mijenjaju uvjeti pod kojima se osigurava pravo zaposlenih na štrajk.


Propis NN 111/1999

• Konačno ističu da je odredba članka 25. stavka 3. Zakona o elektroprivredi suprotna članku 60. Ustava, jer da ukida Ustavom zajamčeno pravo na štrajk.


Propis NN 111/1999

• Predlagatelj pod 2), u posebnom prijedlogu navodi da je ustavno sporan način na koji je Zakonom pravo na štrajk ograničeno, kao i da je nesporno da je HEP javna služba u kojoj se može ograničiti pravo na štrajk, ali samo ako je udovoljeno kriteriju iz članka 60. stavka 2. Ustava, dakle, ako je posebnim zakonom predviđeno i u okviru ograničenja što ih daje Ustav (samo da bi se zaštitile slobode i prava drugih ljudi, pravni poredak, javni moral i zdravlje).


Propis NN 111/1999
• Također smatra da se člankom 25. Zakona o elektroprivredi krši i Europska konvencija o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda, kao i konvencija Međunarodne organizacije rada, koje čine dio unutrašnjeg prava, što da predstavlja povredu načela vladavi

Propis NN 111/1999
• Ukazuje na članak 210. Zakona o radu, koji predviđa pravo sindikata da pozove zaposlenike na štrajk radi zaštite i promicanja gospodarskih i socijalnih interesa članova, s time da je opće poznato pravno pravilo da se odredbe Zakona o radu primjenjuju supsidijarno u dijelu pitanja koja nisu uređena posebnim propisom, dakle, Zakonom o elektroprivredi.

Propis NN 111/1999 • Navodi da ovlaštenje ministra kao subjekta koji utvrđuje nužni obujam funkcioniranja elektroenergetskog sustava, nije sporno, no s obzirom da Zakonom nije do kraja definiran način nužnog obujma funkcioniranja elektroenergetskog sustava, smatra da se supsidijarno primjenjuju odredbe članka 212. Zakona o radu, kojima je određeno da, na prijedlog poslodavca, sindikat i poslodavac sporazumno izrađuju i donose pravila o proizvodno održavajućim i nužnim poslovima koji se ne smiju prekidati za vrijeme štrajka. U tom smislu da se i on višekratno obraćao poslodavcu, kako bi se konačno unaprijed utvrdili poslovi nužni za odvijanje redovnog poslovanja HEP-a, kako se ne bi dogodilo nekoliko dana prije jednog najavljenog štrajka, da je poslodavac svim njegovim članovima koji su se izjasnili da će pristupiti štrajku uručio odluke o radnoj obvezi, i to isključivo u namjeri da se spriječi pravo zaposlenika da sudjeluju u štrajku. Tvrdi da osporavanim Zakonom nije niti okvirno određeno što predstavlja vitalni interes subjekata navedenih u istom, a također nije unaprijed utvrđeno što se smatra nužnim opsegom funkcioniranja elektroenergetskog sustava, već da je to prepušteno nadležnom ministru gospodarstva koji iste slobodno određuje, bez Zakonom utvrđenih kriterija kojima bi se ispunila svrha donošenja citirane odredbe. Ukazuje, također, da pri donošenju odluke o najnužnijem opsegu funkcioniranja elektroenergetskog sustava, ministar gospodarstva se ne mora savjetovati ni sa poslodavcem, ni sa sindikatom, ni sa zaposleničkim vijećem, iako se time direktno zadire u prava i interese zaposlenika HEP-a.
Propis NN 111/1999 • Konačno navodi da protiv rješenja ministra gospodarstva kojim utvrđuje opseg funkcioniranja elektroenergetskog sustava, kao ni protiv odluke o radnoj obvezi koju poslodavac izdaje temeljem narečenog rješenja ministra, nije dopušten nikakav pravni lijek.
Propis NN 111/1999 • Predlaže pokrenuti postupak ocjene ustavnosti odredbi članka 25. Zakona o elektroprivredi te iste poništiti.
Propis NN 111/1999 • Predlagatelj pod 4) smatra spornim ovlaštenje ministra da rješenjem utvrđuje nužan opseg funkcioniranja elektroenergetskog sustava, kao i da nisu određeni interesi Republike Hrvatske koji se trebaju štititi, već je to pravo također prepušteno ministru, koji je u donošenju svojeg rješenja potpuno autonoman i ni s kim se ne mora savjetovati.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 111/1999 • Navodi da u donošenje rješenja nisu uključeni ni poslodavac, ni sindikat, kako je to bilo određeno prije izmjena osporavanih odredbi.
Propis NN 111/1999 • Konačno smatra da se ustavno pravo na štrajk može ograničiti samo na način i u mjeri u kojoj se mogu ograničiti i druga ustavna prava te da ograničenje može biti samo radi zaštite slobode i prava drugih ljudi, pravnog poretka, javnog morala i zdravlja, kao i da osporavane odredbe nisu u skladu ni s odredbama članka 8. Međunarodnog pakta o ekonomskim, socijalnim i kulturnim pravima koje odredbe su dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske.
Propis NN 111/1999 • Predlaže pokrenuti postupak ocjene ustavnosti odredbi članka 25. Zakona o elektroprivredi, i iste ukinuti.
Propis NN 111/1999 • Prije pokretanja postupka Sud je dostavio prijedloge na odgovor Hrvatskome državnom saboru, odnosno radi davanja mišljenja Ministarstvu pomorstva, prometa i veza i Hrvatskoj elektroprivredi.
Propis NN 111/1999 • Tajnik Hrvatskoga državnog sabora izvijestio je Sud da je prijedlog upućen Odboru za Ustav, poslovnik i politički sustav Zastupničkog doma Hrvatskoga državnog sabora, koji na prijedlog nije odgovorio.
Propis NN 111/1999 • Ministarstvo pomorstva, prometa i veza izvijestilo je Sud da je prijedlog proslijedilo Ministarstvu gospodarstva, kao nadležnom za davanje mišljenja.
Propis NN 111/1999 • Ministarstvo gospodarstva dostavilo je svoje mišljenje. U bitnom navodi da su neosnovane tvrdnje predlagatelja o ovlastima ministra, jer da je Zakonom o sustavu državne uprave, odredbom članka 39. propisano da ministar donosi provedbene propise kada je na to zakonom izrijekom ovlašten, kao i da provodi utvrđenu politiku Vlade Republike Hrvatske kao najvišeg tijela izvršne i upravne vlasti, koja podrazumijeva i interes sigurnosti Republike Hrvatske, pa je neprimjerena tvrdnja predlagatelja da ministar »autonomno« odlučuje o interesima koje država štiti. Smatra da se propisivanjem ovlasti ministra iz članka 25. upravo potvrđuje i priznaje zajamčeno pravo na štrajk.
Propis NN 111/1999 • Svoje mišljenje o prijedlozima dostavila je i »Hrvatska elektroprivreda«. U bitnom naglašava da je njezina djelatnost javna služba, da je HEP jedini proizvođač i distributer električne energije u državi, bez mogućnosti supstitucije i da prekid opskrbe električnom energijom može izazvati ogromne štete na svim područjima društvenog i gospodarskog života koje bi bile u velikom nesrazmjeru s vrijednošću zahtjeva i prava koja se štite štrajkom te da bi obustava isporuke električne energije mogla dovesti do djelomičnog ili potpunog prestanka rada različitih javnih službi koje su od vitalnog interesa za život građana, pa da je u HEP-u nužno ograničiti pravo na štrajk sukladno odredbama članka 60. Ustava.
Propis NN 111/1999 • Kako već i sami predlagatelji smatraju, nije sporno da je Hrvatska elektroprivreda javna služba u smislu članka 60. stavka 2. Ustava, u kojem je propisano da se u javnim službama pravo na štrajk može ograničiti zakonom.
Propis NN 111/1999 • Međutim, osporavana odredba članka 25. stavka 1. Zakona o elektroprivredi takva ograničenja definira kao zaštitu interesa i sigurnosti Republike Hrvatske, a ovlaštenje za određivanje nužnog opsega funkcioniranja elektroenergetskog sustava radi te zaštite, daje ministru gospodarstva.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 2/06, Broj 85/09, Broj 136/06, Broj 27/01, Broj 31/02, Broj 63/01


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled