PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2004-01-12-418 NN 12/2004

• – presudom broj: Zpa-35/2003 – Rješenje o prestanku mandata potpredsjednika Skupštine Osječko-baranjske županije, klasa: 013-03/03-01/8, urbroj: 2158/1-01-01-03-2 od 17. travnja 2003. godine.


Stranica NN 12/2004

• 2. Prvom od osporenih presuda, broj: Zpa-27/2003 od 17. rujna 2003. godine, poništen je zaključak Skupštine Osječko-baranjske županije o tome da je Skupština Osječko-baranjske županije primila na znanje izvješće Mandatne komisije te Skupštine, kojim je utvrđeno:


Stranica NN 12/2004

• – da je ostavke na dužnost vijećnika u Skupštini Osječko-baranjske županije podnijelo, poimence, dvadeset šest vijećnika, te da im prestaje mandat sukladno članku 7. alineji 1. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine«, broj 33/01 i 10/02, u daljnjem tekstu: Zakon o izboru),


Stranica NN 12/2004

• – da je Hrvatska seljačka stranka, kao predlagatelj kandidacijske liste, odredila zamjenika vijećniku S. R., koji je dao ostavku, u osobi I. B., koji preuzima i počinje obnašati dužnost vijećnika, sve sukladno odredbi članka 8. stavka 2. Zakona o izboru.


Internet NN 12/2004
• 3. Upravni sud Republike Hrvatske u obrazloženju osporene presude broj: Zpa-27/2003 od 17. rujna 2003. godine izlaže pravno stajalište, prema kojem zamjenik vijećnika počinje obavljati vijećničku dužnost nakon što Skupština, temeljem izvješća Mandatne komisije, utvrdi da započinje teći njegov mandat vijećnika iz razloga što je vijećniku kojeg zamjenjuje prestao mandat ili mu je mandat stavljen u mirovanje. Pri tom se Upravni sud poziva na odredbu članka 2. stavka 2. Poslovnika Osječko-baranjske županije (»Županijski glasnik«, broj 4/02 – pročišćeni tekst).

Internet stranice NN 12/2004
• Upravni se sud, nadalje, u obrazlaganju presude, poziva na odredbu članka 7. alineje 1. Zakona o izboru, prema kojoj članu predstavničkog tijela mandat prestaje prije isteka redovitog četverogodišnjeg mandata u slučaju da podnese ostavku, i to danom dostave pisane ostavke, shodno pravilima o dostavi koja su propisana Zakonom o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i 103/96), te na odredbe članka 8. stavaka 1. i 2. Zakona o izboru, kojima je propisano da članovi predstavničkih tijela imaju zamjenike koji obnašaju dužnost ukoliko članu predstavničkog tijela mandat miruje ili prestaje prije isteka vremena na koje je izabran, i da člana predstavničkog tijela izabranog na stranačkoj listi zamjenjuje neizabrani kandidat s dotične liste s koje je izabran član, a kojeg odredi politička stranka koja je predlagatelj liste.

Internet stranice NN 12/2004 • Također se Upravni sud poziva na odredbe članka 36. stavka 1. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01), te odgovarajuće odredbe Statuta Osječko-baranjske županije (»Županijski glasnik«, broj 4/02) i Poslovnika Osječko-baranjske županije, prema kojima predstavničko tijelo, odnosno Skupština, odlučuje većinom glasova nazočnih vijećnika na sjednicama na kojima je nazočna većina od ukupnog broja vijećnika.
Internet stranice NN 12/2004 • Slijedom navedenih zakonskih, statutarnih i poslovničkih odredaba Upravni sud zaključuje da je ostavkom dvadeset šestoro vijećnika Skupštine Osječko-baranjske županije, od njih ukupno pedeset jednog, navedena Skupština ostala bez minimalnog broja članova potrebnih za rad i donošenje odluka, te da zamjenik vijećnika I. B. na zasjedanju Skupštine, održanom 17. travnja 2003. godine, nije mogao sudjelovati na valjan način. Njemu, po stajalištu Upravnog suda, nije utvrđen početak trajanja mandata i to stoga što Skupština nije donijela zaključak o prihvaćanju izvješća Mandatne komisije, niti je utvrdila da dužnost vijećnika preuzima zamjenik vijećnika I. B., što sve zajedno nije niti mogla učiniti zbog nedostatka kvoruma i nemogućnosti donošenja odluka.
Internet stranice NN 12/2004 • Iz navedenih je razloga, po stajalištu Upravnog suda, Skupština od 17. travnja 2003. godine održana nezakonito, pa su bez pravnog učinka svi zaključci, odluke i rješenja koji su na njoj doneseni, te Upravni sud smatra da su ispunjeni uvjeti za raspuštanje Skupštine Osječko-baranjske županije, sukladno odredbi članka 84. stavka 1. točke 5. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.
Internet stranice NN 12/2004 • 4. Sve ostale presude Upravnog suda, navedene pod točkom I. izreke odnosno pod točkom 1. ovog obrazloženja, koje se u konkretnom slučaju osporavaju ustavnim tužbama, temelje se na izloženom pravnom stajalištu Upravnog suda o konstitutivnom značaju akta verifikacije vijećničkog mandata.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 12/2004 • Sve ustavne tužbe protiv navedenih presuda podnio je isti podnositelj i utemeljio ih na istovjetnim razlozima.
Informacije NN 12/2004 • Budući da se, prema tome, u svim predmetima radi o istovjetnom činjeničnom i pravnom supstratu, Ustavni sud o svih šest podnesenih ustavnih tužbi odlučuje u jedinstvenom postupku i jedinstvenom odlukom.
Poslovne stranice NN 12/2004 • 5. U ustavnim tužbama podnositelj, Osječko-baranjska županija, ističe:
Pregledi NN 12/2004 • Upravni sud je, po stajalištu podnositelja, osporenim presudama povrijedio odredbe članka 3., članka 14. stavka 2., te članka 132. stavaka 1. i 2. Ustava Republike Hrvatske.
Besplatno NN 12/2004 • Za vrijeme važenja Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi (»Narodne novine«, broj 90/92, 94/93, 117/93, 5/97, 17/99, 128/99 i 51/00), te Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne samouprave i uprave (»Narodne novine«, broj 90/92, 69/95, 59/96, 63/96 i 64/00) bilo je propisano da, u slučaju ostavke, mandat člana predstavničkog tijela prestaje s danom kada predstavničko tijelo o tome donese odluku, a analogno tome se postupalo i pri verifikaciji mandata zamjenika.
Glasnik NN 12/2004 • Prema Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i Zakonu o izboru, koji se primjenjuju od 2001. godine, mandat zamjenika člana predstavničkog tijela, kojeg je kao zamjenika odnosno preuzimatelja vijećničke dužnosti odredila politička stranka – predlagatelj liste, s liste s koje je izabran i član, započinje po sili zakona. U tom smislu, po stajalištu podnositelja, akt predstavničkog tijela o verifikaciji mandata zamjenika člana predstavničkog tijela ima deklaratoran karakter.
Propis NN 12/2004 • Posebno se podnositelj poziva na Odluku Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-III-303/2000 od 17. svibnja 2000. godine (»Narodne novine«, broj 53/00), kojom je izraženo pravno shvaćanje Ustavnog suda o deklaratornom značenju akta verifikacije mandata zamjenika člana predstavničkog tijela, kojemu mandat započinje ex lege, jer izbor zamjenika člana predstavničkog tijela ne ovisi o volji tog tijela, već se na taj način provodi volja biračkog tijela.
Propis NN 12/2004 • Podnositelj smatra da propise iz područja lokalne i područne samouprave valja tumačiti u korist funkcioniranja te samouprave i njezine zaštite, jer je to u interesu opstanka predstavničkog tijela i osiguravanja njegovog kontinuiteta u obliku kakav je utvrđen rezultatima izbora. Ovakvo pravno shvaćanje zastupaju, navodi podnositelj, Hrvatski sabor, Vlada Republike Hrvatske i Ministarstvo pravosuđa, uprave i lokalne samouprave Republike Hrvatske.
Propis NN 12/2004 • Upravni sud je, donoseći osporene presude, u potpunosti zanemario navedena pravna shvaćanja mjerodavnih institucija i pogrešno protumačio i primijenio propise o lokalnoj i područnoj samoupravi, te je na taj način povrijedio Ustavom zajamčeno pravo na lokalnu samoupravu, ustavno jamstvo jednakosti pred zakonom, kao i temeljne vrednote ustavnog poretka, u duhu kojih je trebalo tumačiti Ustav i mjerodavne propise. Stoga predlaže ukidanje presuda Upravnog suda.
Propis NN 12/2004 • Napose podnositelj ističe da je osporenim presudama predsjednik Skupštine Osječko-baranjske županije onemogućen sazvati sjednicu, niti ta Skupština može donositi kakve odluke, a čime se stvaraju uvjeti za njezino raspuštanje.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 2/07, Broj 40/92, Broj 164/04, Broj 26/93, Broj 106/99, Broj 47/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled