PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1997-05-48-711 NN 48/1997

• Prijedloge za ocjenu ustavnosti uredbi Vlade Republike Hrvatske kojima je uređivan način utvrđivanja najviših iznosa mase sredstava za isplatu mirovina za razdoblje od studenog 1993. do siječnja 1994. podnijeli su Džemaludin Kalajdžisalihović iz Zagreba, Stranka socijalista Hrvatske, Zagreb, Sindikat umirovljenika Hrvatske, Zagreb i Matica hrvatskih umirovljenika Brodsko-posavske županije, Nova Gradiška.


Propis NN 48/1997

• Ustavni sud Republike Hrvatske je prihvatio prijedloge predlagatelja, ali je ocijenio da postupak ispitivanja ustavnosti valja pokrenuti ne samo za osporene uredbe, već za sve uredbe kojima je Vlada Republike Hrvatske utvrđivala masu sredstava za isplatu mirovina, a to znači i za uredbe od veljače 1994. do siječnja 1995. godine.


Propis NN 48/1997

• 2. Temeljem odredbe članka 15. stavak 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91), Ustavni sud je istim rješenjem sam pokrenuo postupak za ispitivanje ustavnosti i zakonitosti odluka Republičkih fondova mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika i samostalnih privrednika Hrvatske od 19. prosinca 1994. ("Narodne novine", broj 96/94).


Propis NN 48/1997

• Tim odlukama je od 1. prosinca 1994. izvršeno usklađivanje mirovina i drugih novčanih primanja iz mirovinskog i invalidskog osiguranja u skladu s uredbom Vlade Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 91/94), kojom je uređen način utvrđivanja najviših iznosa mase sredstava za isplatu mirovina u siječnju 1995. godine.


Propis NN 48/1997
• Pobliži razlozi za sumnju u ustavnost i zakonitost tih akata navedeni su u rješenju o pokretanju postupka.

Propis NN 48/1997
• 3. Tijekom postupka, Republički fondovi mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika, samostalnih privrednika i individualnih poljoprivrednika Hrvatske (dalje: Fondovi), su na temelju članka 30. Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja ("Narodne novine", broj 53/91), odnosno odgovarajućih odredbi Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju ("Narodne novine", broj 26/83, 5/86, 42/87, 34/89, 57/89, 40/90, 9/91, 26/93, 96/93 i 44/94), te Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju individualnih poljoprivrednika ("Narodne novine", broj 26/83, 49/83, 57/83, 47/86, 40/90, 26/93 i 96/93), donijeli nove odluke o usklađivanju mirovina i drugih primanja iz mirovinskog i invalidskog osiguranja.

Propis NN 48/1997 • Riječ je o odlukama od 17. rujna 1996. ("Narodne novine", broj 82/96), kojima je od 1. rujna 1996. određeno usklađivanje mirovina i drugih novčanih primanja za 5,6%, odnosno odlukama od 23. prosinca 1996. ("Narodne novine", broj 4/97), kojima je od 1. prosinca 1996. određeno usklađivanje mirovina i drugih novčanih primanja za 10%.
Propis NN 48/1997 • Pokretanje postupka ocjene ustavnosti i zakonitosti odluka Fondova od 17. rujna 1996. predložili su Sindikat umirovljenika Hrvatske, Zagreb, te Županijsko povjereništvo tog sindikata iz Dubrovnika, jer u bitnom smatraju da učinjeno usklađivanje (povećanje) nije u skladu sa zakonom. Za odluke od 23. prosinca 1996. nije bilo konkretnih prijedloga.
Propis NN 48/1997 • Iz istih razloga iz kojih je Ustavni sud uvodno citiranim rješenjem od 10. srpnja 1996. na vlastiti poticaj pokrenuo postupak ocjene ustavnosti i zakonitosti odluka Fondova o usklađivanju mirovinskih i invalidskih primanja od 1. prosinca 1994., tijekom ustavnosudskog postupka se izražavala sumnja u ustavnost i zakonitost i odluka Fondova o usklađivanju od 1. rujna 1996., odnosno od 1. prosinca 1996.
Propis NN 48/1997 • Sumnja u ustavnost i zakonitost tih odluka zasnivala se na već istaknutoj činjenici da Vlada Republike Hrvatske nakon uredbe iz siječnja 1995., uredbama više nije ograničavala masu sredstava za isplatu mirovina, pa je bilo upitno jesu li Fondovi trebali od 1. veljače 1995. na usklađivanje i isplatu mirovina i drugih novčanih primanja primijeniti postojeći zakonski režim tj. mirovine usklađivati s kretanjem plaća svih zaposlenih.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 48/1997 • 4. Ustavni sud Republike Hrvatske je postupak obustavio iz slijedećih razloga:
Propis NN 48/1997 • a) Osporenim uredbama Vlade Republike Hrvatske, masa sredstava za isplatu mirovina bila je ograničavana samo za određeno razdoblje tj. od studenog 1993. do siječnja 1995. godine. Stoga su ove uredbe prestale važiti istijekom vremena za koje su bile donijete.
Propis NN 48/1997 • b) Sabor Republike Hrvatske je 7. veljače 1997. godine donio Zakon o usklađivanju mirovina i drugih novčanih primanja iz mirovinskog i invalidskog osiguranja, te upravljanju fondovima mirovinskog i invalidskog osiguranja (dalje: Zakon o usklađivanju mirovina), koji je objavljen u "Narodnim novinama" broj 20 od 19. veljače 1997. godine.
Propis NN 48/1997 • Prema odredbama tog Zakona, mirovine ostvarene do 31. prosinca 1996. uskladit će se za razdoblje od 1. veljače 1995. do 31. prosinca 1996. prema odredbama Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja (članak 1.).
Propis NN 48/1997 • Usklađivanje mirovina i drugih novčanih primanja od 1. siječnja 1997. obavljat će se na osnovi statističkih podataka s kretanjem prosječnih troškova života (članak 3. stavak 1. Zakona).
Propis NN 48/1997 • Prema članku 6. Zakona o usklađivanju mirovina, od 1. siječnja 1997. na postupak usklađivanja se prestaju primjenjivati odredbe članka 30. te drugih članaka Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja, dok danom njegovog stupanja na snagu prestaju važiti odredbe odgovarajućih članaka o usklađivanju iz Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju te Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju individualnih poljoprivrednika.
Propis NN 48/1997 • Zakon o usklađivanju mirovina stupa na snagu danom objave u "Narodnim novinama" tj. 19. veljače 1997., dok će se od 1. siječnja 1997. primjenjivati odredbe Zakona kojima je utvrđeno usklađivanje od 1. siječnja 1997., odnosno kojima je utvrđen prestanak važenja s 31. prosincem 1996. odredbi o usklađivanju iz Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja (članak 7.).
Propis NN 48/1997 • Dakle, stupanjem na snagu Zakona o usklađivanju mirovina, više nije moguće ocjenjivati ustavnost i zakonitost osporenih odluka Fondova, koje su donijete temeljem sada ukinutih odredbi članka 30. Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja.
Propis NN 48/1997 • 5. Na temelju navedenog Ustavni sud Republike Hrvatske je zaključio da su nastupile ustavnopravne pretpostavke, utvrđene u članku 27. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, prema kojem se postupak obustavlja ako tijekom postupka osporeni akti prestanu važiti ili budu usklađeni s Ustavom i zakonom.
Propis NN 48/1997 • Stoga je temeljem navedene odredbe riješeno kao u točki 1. i 2. izreke.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 35/09, Broj 165/98, Broj 53/90, Broj 11/06, Broj 63/07, Broj 77/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled