PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-06-88-1205 NN 88/1998

• Proizvodi koji se ne mogu označiti utiskivanjem znaka označuju se otiskivanjem tog znaka bojom koja se ne može izbrisati.


Propis NN 88/1998

• Proizvodi koji se ne mogu označiti utiskivanjem ili otiskivanjem znaka označuju se naljepnicom ili privjesnicom s potvrdbenim znakom.


Propis NN 88/1998

• Znak se nanosi, u pravilu, na mjesta proizvoda koja su lako pristupačna za pregled, nakon ugrađivanja proizvoda u objekte i postrojenja. Proizvodi koji će se dalje obrađivati označuju se znakom na mjestima koja se više neće obrađivati.


Propis NN 88/1998

• Vrsta, veličina, način i mjesto nanošenja potvrdbenog znaka utvrđeni su propisom o obveznom potvrđivanju pojedinih proizvoda.


Propis NN 88/1998
• Znak se mora sačuvati pri obradi proizvoda i pri ugrađivanju dijelova u objekte i postrojenja. Ako se znak pri obradi pojedinih proizvoda (dijelova) mora odstraniti, on se mora prenijeti na drugo mjesto.

Propis NN 88/1998
• Ako pri obavljanju nadzora potvrda o sukladnosti bude poništena, poništava se i znak.

Propis NN 88/1998 • Znak nanesen utiskivanjem poništava se brušenjem ili točkalom kojim se znak prekriži znakom "X", znak nanesen otiskivanjem poništava se premazivanjem bojom koja se ne može izbrisati, a znak nanesen naljepnicom ili privjesnicom - njihovim skidanjem.
Propis NN 88/1998 • Dobavljač je obvezan čuvati sredstva za nanošenje znaka na način kojim se isključuje mogućnost njihove zloupotrebe.
Propis NN 88/1998 • S danom stupanja na snagu ovog pravilnika stavlja se izvan snage "Naredba o izgledu i upotrebi atestnog znaka" ("Narodne novine", br. 55/96).
Propis NN 88/1998 • Proizvodi za koje je izdana potvrda o sukladnosti prije stupanja na snagu ovog pravilnika mogu biti označeni znakom, sukladno Naredbi o izgledu i upotrebi atestnog znaka ("Narodne novine", br. 55/96) i mogu se stavljati u promet na tržište Republike Hrvatske najkasnije do 31. prosinca 1998.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 88/1998 • Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Narodnim novinama".
Propis NN 88/1998 • Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora, na 31. sjednici, 22. svibnja 1998. godine prihvatio je Izvješće o stanju okoliša u Republici Hrvatskoj te na temelju članka 22, Zakona o zaštiti okoliša ("Narodne novine"82/94), Državna uprava za zaštitu prirode i okoliša objavljuje:
Propis NN 88/1998 • Povijest suvremenog izvješćivanja o stanju okoliša u Hrvatskoj: Sedamdesetih godina u Hrvatskoj jača misao o ugroženosti okoliša i potrebi njegove djelotvornije zaštite. Uz zaštitu prirode i zaštitu spomenika kulture naglašava se potreba zaštite okoliša od ljudskog djelovanja. Ranija izvješća o realizaciji Programa zaštite i unapređenja okoline i prostornog uređenja u Hrvatskoj poznatiji pod skraćenicom EKOBLOK izrađeni su i doneseni za 1983., 1984., 1985./86. i 1987. godinu. Ta su izvješća početak sveobuhvatnog izvješćivanja o stanju okoliša. S godišnjih presjeka stanja u vezi s nekoliko prioritetnih pitanja zaštite okoliša skupljenih u Ekobloku, prešlo se na cjelovitiji oblik izvješćivanja. Prihvaćanjem prvog cjelovitijeg izvješća izrađenog 1987. godine u skladu sa suvremenim primjerima drugih država u obliku posebne publikacije koja je i javno objavljena, prihvaćen je i novi način izvješćivanja o okolišu. Sljedeće izvješće priređeno je 1989.-1990. u obliku sličnom prethodnom, ali u razdoblju krupnih demokratskih promjena nije doneseno. U 1992. godini priređen je, za Drugu konferenciju o okolišu i razvoju, koja je održana u Rio de Janeiru, Izvještaj o okolišu i razvoju koji je objavljen na hrvatskom i engleskom jeziku. Od tada do danas bilo je više djelomičnih izvješća o stanju određenih dijelova okoliša, gospodarenju dobrima ili tvarima bitnim za okoliš, o stanju okoliša u određenom dijelu Hrvatske, prikazivanju odgovarajućih pokazatelja dogovorenih u okviru međunarodne suradnje i sl., ali cjelovito izvješće o okolišu nije izrađeno.
Propis NN 88/1998 • Zrak: Prioritet djelovanja u provođenju zaštite i poboljšanja kakvoće zraka u Hrvatskoj u cilju očuvanja zdravlja ljudi, biljnog i životinjskog svijeta, kulturne i materijalne vrijednosti je smanjenje lokalnih onečišćenja zraka. Prvo treba rješavati problem onečišćenja česticama i sumpor-dioksidom. Potom na listi prioriteta dolazi smanjenje onečišćenja iz prometa i specifičnih industrijskih postrojenja. Današnja kakvoća zraka u naseljima uglavnom je I kategorije - čist ili neznatno onečišćen zrak (nisu prekoračene preporučene vrijednosti kakvoće zraka - PV) i II kategorije - umjereno onečišćen zrak (prekoračene su PV a nisu prekoračene granične vrijednosti kakvoće zraka). Najlošija je kakvoća zraka, odnosno III kategorija - prekomjerno onečišćen zrak (prekoračene su granične vrijednosti kakvoće zraka) u Zagrebu, Rijeci, Splitu i Kutini. Za sljedećih deset do petnaest godina trebalo bi postići I kategoriju kakvoće zraka u svim naseljima. Sljedeći je prioritetan problem zaštita šumskog ekosustava od "kiselih plinova"SO2, NOx i NH3. Taj problem treba rješavati na međunarodnoj razini u okviru Konvencije o dalekosežnom onečišćenju zraka preko državnih granica budući da Hrvatska više "uvozi" nego "izvozi"onečišćenja. U rješavanju je tog problema moguće da će za pojedine županije biti potrebno propisati kvote emisije. Problem regionalnog značenja je i onečišćenje ozonom, naročito u obalnom području Hrvatske. Da bi se moglo postavljati zahtjeve na međunarodnoj razini, potrebno je što prije osigurati podatke o stanju i osjetljivosti ekosustava Hrvatske, posebno Gorskog Kotara kao njegovog najugroženijeg i najosjetljivijeg dijela.
Propis NN 88/1998 • Ozonski omotač: Rješavanje problema globalnog oštećenja ozonskog omotača treba biti usklađeno s doprinosom Hrvatske onečišćenju plinovima koji razlažu stratosferski ozon. Ispunjenje obveza Hrvatske prema Montrealskom protokolu koji se odnosi na ozonski omotač ne bi trebalo predstavljati problem jer je Hrvatska tek uvoznik a ne proizvođač tvari koje oštećuju ozonski omotač. Ukupna je potrošnja tvari koje oštećuju ozonski omotač u Hrvatskoj u 1995. godini iznosila 0,09 kg po stanovniku što je znatno manje od 0,3 kg/stanovniku koliko troše stanovnici razvijenih zemalja. Državna uprava za zaštitu prirode i okoliša, nadležna za provedbu Montrealskog protokola, u suradnji s Nacionalnim programskim tijelom i uz stručnu i financijsku potporu UNEP-a, izradila je u 1996. godini Nacionalni program za postupno ukidanje tvari koje oštećuju ozonski omotač.
Propis NN 88/1998 • Klimatske promjene: S gledišta emisije CO2, plina čiji doprinos pojavi učinka staklenika i klimatskog zatopljavanja prelazi 55%, nije moguće smanjenje emisije već bi trebalo računati s povećanjem emisije za 50 % u odnosu na 1990. godinu (5,1 t/stanovnku), što će još uvijek biti za 20% manje od današnje prosječne emisije u Europi. U kreiranju politike zaštite globalne klime značajno je da je 1990. godine Hrvatska među trećinom zemalja s najmanjom emisijom. Nakon smanjenja emisije u razdoblju od 1990. (24 milijuna tona) do 1995. godine (15,6 milijuna tona) pozicija je još poboljšana. Navedeno ukazuje da u Hrvatskoj nisu nužne najstrožije norme emisije. Za ostale stakleničke plinove CH4 i N2 O postoje tehničke mogućnosti za njihovo smanjenje u Hrvatskoj.
Propis NN 88/1998 • Očuvanje kakvoće atmosfere: Načelo primjene najboljih raspoloživih mjera koje ne iziskuju pretjerane troškove, prihvaćen na razini zemalja Europske unije, prihvatljiv je i za Hrvatsku. Pri tome, s obzirom da u Hrvatskoj nema mnogo velikih izvora onečišćenja zraka, rješenje se može tražiti sporazumno s pojedinim izvorima, omogućavajući da sami izvori predlože najpovoljnije mjere zaštite po načelu djelotvornost-trošak. Veći su izvori emisije rafinerije, termoelektrane, organokemijska industrija i cementare. Od ukupno 24 identificiranih velikih izvora u okviru INA-e nalazi se 8 izvora, u okviru HEP-a 6 izvora, a cementna industrija daje 5 izvora.
Propis NN 88/1998 • Zakon o zaštiti zraka ("Narodne novine"48/95) je osnovni propis za provedbu politike zaštite i poboljšanja kakvoće zraka u Republici Hrvatskoj. Zakonom o zaštiti zraka određuju se mjere, način organiziranja i provođenja zaštite i poboljšanja kakvoće zraka, kao dijela okoliša, kao općeg dobra koji ima osobitu zaštitu Republike Hrvatske. Svrha zaštite i poboljšanja kakvoće zraka je očuvati zdravlje ljudi, biljni i životinjski svijet, kulturne i materijalne vrijednosti, postići najbolju moguću kakvoću zraka, spriječiti ili barem smanjivati onečišćavanja koja utječu na promjenu klime i uspostaviti, održavati i unaprjeđivati cjeloviti sustav upravljanja kakvoćom zraka na teritoriju države.
Propis NN 88/1998 • Kao osnova za strategiju zaštite i poboljšanja kakvoće zraka te provođenje mjera zaštite i poboljšanja kakvoće zraka služe podaci praćenja i utvrđivanja kakvoće zraka i izvora emisije. U tu svrhu Zakonom se propisuje uspostavljanje: državne mreže za praćenje kakvoće zraka pozadinskog onečišćenja, regionalnog i prekograničnog daljinskog prijenosa te mjerenja u okviru međunarodnih obveza države, mjerenja kakvoće zraka u zaštićenim područjima i mjerenja kakvoće zraka u urbanim opterećenim područjima; područne mreže za praćenje kakvoće zraka u naseljenim i industrijskim područjima te mjerenja posebne namjene radi provjere utjecaja na okoliš nekog izvora emisije ili u slučaju osnovane sumnje ili pritužbi građana da je došlo do prekomjernog onečišćavanja zraka. Kako se djelotvorno suzbijanje onečišćavanja zraka može postići samo djelovanjem na izvore emisija, propisuje se obveza prijavljivanja izvora onečišćavanja, kao i svake njegove promjene i rekonstrukcije, županijskom uredu i uredu Grada Zagreba nadležnom za prostorno uređenje, stambeno-komunalne poslove, graditeljstvo, zaštitu okoliša, redovito praćenje emisija i dostavljanje podataka nadležnim županijskim uredima i uredu Grada Zagreba koji vode registar izvora emisija s podacima o prostornom smještaju, kapacitetu te vrsti i količini emisija. Na temelju tih podataka vodi se katastar emisija. Polazeći od ovlaštenja propisanog u Zakonu o zaštiti zraka, u studenom 1996. godine, donijeta je Uredba o preporučenim i graničnim vrijednostima kakvoće zraka ("Narodne novine"48/95). Uredbom se propisuju preporučene i granične vrijednosti kakvoće zraka, koje se koriste kao osnova za: ocjenu kakvoće zraka, svrstavanje područja u kategorije prema stupnju onečišćenosti zraka te upravljanje kakvoćom zraka.
Propis NN 88/1998 • Republika Hrvatska stranka je sljedećih međunarodnih ugovora: Bečke konvencije o zaštiti ozonskog omotača (od 1991.), Montrealskog protokola o tvarima koje oštećuju ozonski omotač (od 1991.), Londonske Dopune Montrealskog protokola o tvarima koje oštećuju ozonski omotač, Kopenhagenske Izmjene Montrealskog protokola o tvarima koje oštećuju ozonski omotač, Konvencije o dalekosežnom prekograničnom onečišćenju zraka (od 1991.), Protokola konvencije o dalekosežnom prekograničnom onečišćenju zraka, o dugoročnom financiranju programa suradnje za praćenje i procjenu dalekosežnog prekograničnog prijenosa onečišćujućih tvari u zraku u Europi (EMEP Protokol, od 1991.), Okvirne konvencije Ujedinjenih naroda o promjeni klime (od 1992).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 31/06, Broj 6/06, Broj 39/06, Broj 67/91, Broj 72/00, Broj 164/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled