PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-07-98-1362 NN 98/1998

• Razmatranjem prijedloga i osporenih odredaba članka 23. točke 4. Zakona o hrvatskim željeznicama, ovaj Sud nije našao spornim da su Hrvatske željeznice javna služba u smislu članka 60. stavka 2. Ustava, u kojem je propisano da se u javnim službama pravo na štrajk može ograničiti zakonom.


Propis NN 98/1998

• Međutim, Zakon o hrvatskim željeznicama takva ograničenja definira kao zaštitu vitalnih interesa države, drugih pravnih osoba ili građana određenog područja, a ovlaštenje za određivanje obima prometa potrebnog za ostvarivanje te zaštite i osiguranje najnužnijeg funkcioniranja odvijanja željezničkog prometa daje ministru (pomorstva, prometa i veza).


Propis NN 98/1998

• Iz navedenog bi trebalo slijediti da je ministar ograničen u svojoj odluci, ali to samo na način da odredi vlakove koji moraju prometovati odnosno dionice pruge koje se moraju održavati kako bi se osiguralo najnužnije funkcioniranje odvijanja željezničkog prometa radi zaštite vitalnih interesa države, drugih pravnih osoba ili građana određenog područja.


Propis NN 98/1998

• No istovremeno se u Zakonu o hrvatskim željeznicama ne određuje ni okvirno, ni primjerice koji bi to vitalni interesi države, drugih pravnih osoba ili građana određenog područja mogli biti.


Propis NN 98/1998
• Također, pri donošenju svoje odluke, ministar se ni s kim ne mora savjetovati, dakle u donošenju svoje odluke potpuno je autonoman te sam određuje i vitalne interese, i obim prometa potrebnog za zaštitu tih interesa.

Propis NN 98/1998
• Osim toga, protiv odluke ministra nije izrijekom propisan nikakav pravni lijek, niti se može zaključiti da bi protiv te odluke i zbog prirode stvari (kratkoća vremena) mogao učinkovito biti upotrijebljen neki pravni lijek o kojem bi bilo moguće odlučiti prije početka najavljenog štrajka.

Propis NN 98/1998 • Konačno, u postupak donošenja odluke nisu uključeni ni poslodavac, ni sindikati, dakle, u potpunosti je otklonjena mogućnost njihovog utjecaja na ocjenu o potrebnom obimu najnužnijeg funkcioniranja odvijanja željezničkog prometa radi zaštite vitalnih interesa države i drugih.
Propis NN 98/1998 • Na takav način propisano ovlaštenje ministra, prema ocjeni ovoga Suda, nije u skladu s odredbom članka 60. stavka 2. Ustava, u kojem je određeno da se štrajk u javnim službama može ograničiti zakonom.
Propis NN 98/1998 • Posebno treba naglasiti da je u Zakonu o hrvatskim željeznicama koji je prestao vrijediti stupanjem na snagu Zakona o hrvatskim željeznicama u kojem se nalaze osporene odredbe, u članku 12. stavku 1. bilo propisano da će radi zaštite vitalnih interesa društvene zajednice, drugih poduzeća ili građana određenog područja, u slučaju štrajka u javnom poduzeću u obavljanju javnog prijevoza putnika i stvari, Upravni odbor javnog poduzeća uz mišljenje republičkog organa sindikata, odlukom utvrditi vlakove koji moraju prometovati odnosno dionice pruge koje se moraju održavati kako bi se osiguralo funkcioniranje odvijanja prijevoza putnika i stvari (prijevoz međunarodnim vlakovima, prijevoz naftnih derivata, zakrčenost luka i pristaništa, skladište velikih korisnika željezničkog prijevoza i sl.).
Propis NN 98/1998 • Sadašnja osporena odredba u odnosu na navedenu, ne predviđa ni sudjelovanje sindikata u donošenju odluke o količini potrebnog prometa, niti primjerice ne navodi slučajeve za koje se može smatrati da predstavljaju vitalne interese države i drugih.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 98/1998 • Zakonom bi se trebali propisati uvjeti za ograničenje prava na štrajk, ali ti uvjeti ni u kojem slučaju ne bi smjeli značajno ograničiti ili čak potpuno onemogućiti pravo. Pravo na štrajk je ustavno pravo, i ono se može zakonom ograničiti samo na način i u mjeri u kojoj se mogu ograničavati i druga ustavna prava, zbog čega i granicu tog ograničavanja treba potražiti u Ustavu, i to upravo u njegovom članku 16., gdje propisuje da se slobode i prava mogu ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje. Stoga ovlaštenje ministra iz članka 23. točke 4. nije u suglasnosti ni s odredbom članka 16. Ustava.
Propis NN 98/1998 • Također, osporena odredba članka 23. točke 4. stavka 1. Zakona o hrvatskim željeznicama nije u skladu ni s odredbama članka 8. Međunarodnog pakta o ekonomskim, socijalnim i kulturnim pravima, koje glase:
Propis NN 98/1998 • Spomenute odredbe međunarodnog prava su dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske i po svojoj su pravnoj snazi iznad zakona u smislu odredbe članka 134. Ustava. Iz njihovog sadržaja, u bitnom proizlazi da se sindikalna prava, pa i pravo na štrajk, mogu ograničavati samo zakonom radi interesa državne sigurnosti ili javnog reda i mira, radi sprečavanja nereda i zločina, radi zaštite zdravlja ili morala ili radi zaštite prava i sloboda drugih, uz istovremenu nemogućnost da se poduzimaju i zakonodavne mjere koje bi bile na štetu jamstava iz Konvencije Međunarodne organizacije rada iz 1948. godine, o slobodi sindikalnog udruživanja i zaštiti prava na udruživanje, a potrebno je osigurati ostvarivanje prava na štrajk u skladu sa zakonima uz mogućnost zakonskog ograničenja za oružane snage, redarstvo i državnu upravu.
Propis NN 98/1998 • Nesuglasnost odredbe članka 23. točke 4. stavka 1. Zakona o hrvatskim željeznicama s navedenim odredbama međunarodnog prava, predstavlja povredu načela vladavine prava iz članka 3. Ustava, kao temeljne vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske.
Propis NN 98/1998 • S obzirom da su u stavcima 2. i 3. točke 4. članka 23. Zakona o hrvatskim željeznicama propisane dužnosti i posljedice nepostupanja po odluci ministra, one moraju slijediti pravnu sudbinu odredbe stavka 1. točke 4. članka 23. Zakona o hrvatskim željeznicama, zbog čega je i njih valjalo ukinuti.
Propis NN 98/1998 • Stoga je, temeljem odredaba članka 21. stavka 1. i stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91), odlučeno kao u točki I. i II. izreke ove odluke.
Propis NN 98/1998 • Odluka o objavi ove odluke temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 98/1998 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlozima Republičkog sindikata radnika HPT i Hrvatskog sindikata pošte i telekomunikacija za pokretanje postupka ocjene ustavnosti članka 16. stavka 1. Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća, na sjednici održanoj dana 15. srpnja 1998. godine, donio je
Propis NN 98/1998 • I. Ukidaju se odredbe članka 16. Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća ("Narodne novine", broj 42/90 i 109/93).
Propis NN 98/1998 • II. Odredbe članka 16. Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća ("Narodne novine", broj 42/90 i 109/93), prestaju važiti 15. prosinca 1998. godine.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 65/09, Broj 23/09, Broj 2/09, Broj 25/03, Broj 42/00, Broj 190/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled