PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 24/2004 • Razmatranjem razloga ustavne tužbe podnositelja i uvida u spis Općinskog suda u Zagrebu, broj: Pn-811/02, Ustavni sud je utvrdio da su se u ovom slučaju ostvarile pretpostavke za njegovo postupanje u smislu odredbe članka 63. Ustavnog zakona.
NN 24/2004 • Prvostupanjski parnični postupak započeo je 27. siječnja 1993. godine, podnošenjem tužbe podnositelja i tužiteljice u postupku Općinskom sudu u Zagrebu, protiv tuženika »C. o.« d.d. Z., radi naknade štete koju su podnositelj i tužiteljica pretrpjeli u prometnoj nezgodi. Ustavna tužba podnijeta je 4. prosinca 2002. godine, a do tog dana sudski postupak nije okončan, pa Ustavni sud utvrđuje da postupak u ovom predmetu traje ukupno devet (9) godina, jedanaest (11) mjeseci i sedam (7) dana.
NN 24/2004 • Zakon o potvrđivanju Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda i protokola broj 1, 4, 6, 7 i 11 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 18/97, 6/99 – pročišćeni tekst i 8/99 – ispravak, u daljnjem tekstu: Zakon o potvrđivanju Konvencije), stupio je na snagu 5. studenoga 1997. godine.
NN 24/2004 • Od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije, odredbe Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda Vijeća Europe (u daljnjem tekstu: Europska konvencija) čine, temeljem članka 140. Ustava Republike Hrvatske, dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske. Dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske od tog dana čini i odredba članka 6. stavka 1. Europske konvencije pod nazivom »Pravo na pošteno suđenje« koja, između ostaloga, propisuje sljedeće:
NN 24/2004 • »Radi utvrđivanja svojih prava i obveza građanske naravi (...) svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud (...) u razumnom roku ispita njegov slučaj«.
NN 24/2004 • Pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku čini dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije (5. studenoga 1997. godine). Pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku je ustavno pravo u Republici Hrvatskoj od 9. studenoga 2000. godine (dana proglašenja Promjena Ustava). Ispitivanje razumnosti trajanja sudskih postupaka prije 5. studenoga 1997. godine, u pravilu, ne bi moglo biti predmetom ustavnosudskih postupaka temeljenih na članku 63. Ustavnog zakona, jer u dotadašnjem pravnom poretku Republike Hrvatske takvo pravo nije postojalo.
NN 24/2004 • Ustavni sud je u konkretnom slučaju ocijenio da se pravno relevantnim razdobljem s aspekta povrede prava na razumnu duljinu trajanja sudskog postupka smatra razdoblje od 5. studenoga 1997. godine (to jest, od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije) do 4. prosinca 2002. godine (to jest, do dana podnošenja ustavne tužbe), što ukupno iznosi pet (5) godina i dvadeset osam (28) dana.
NN 24/2004 • Ustavni sud je utvrdio da je u razmatranom, pravno relevantnom razdoblju, Općinski sud u Zagrebu, od radnji koje su relevantne za meritorno odlučivanje o pravima i obvezama stranaka u tom sudskom postupku, održao dva ročišta za glavnu raspravu, jedno 11. studenoga 1998. godine, na kojem je zaključena glavna rasprava i donesena prvostupanjska presuda, a drugo 28. rujna 2000. godine nakon ukidanja prvostupanjske presude (12. listopada 1999. godine) na kojem je zaključena glavna rasprava i donijeta presuda suda prvog stupnja.
NN 24/2004 • Iz spisa predmeta razvidno je da se razdoblje neaktivnosti Općinskog suda u Zagrebu u razmatranom razdoblju, proteže od 10. studenoga 1999. godine, kada je na Općinskom sudu zaprimljeno rješenje Županijskog suda o ukidanju prvostupanjske presude, do 28. rujna 2000. godine, kada je zaključena glavna rasprava i donesena presuda suda prvog stupanja, tj. deset (10) mjeseci i osamnaest (18) dana, zatim od primitka drugostupanjske presude i rješenja, 8. siječnja 2002. godine do podnošenja ustavne tužbe, tj. deset (10) mjeseci i dvadeset dva (22) dana.
NN 24/2004 • Ocjenjujući ponašanje podnositelja ustavne tužbe, Ustavni sud utvrđuje da je u pravnom relevantnom razdoblju, podnositelj, kao tužitelj u sudskom postupku, djelomično utjecao na duljinu sudskog postupka. Unatoč činjenici da je podnositelj više puta požurivao postupak te da se protivio zakazivanju ročišta u velikim razmacima, neplaćanjem predujma za kombinirano vještačenje, djelomično je pridonio dugotrajnosti predmetnog postupka. S obzirom da je podnositelj nakon vraćanja predmeta na ponovni postupak sam predložio provođenje kombiniranog vještačenja, ocjena je Suda da je podnositelj imao mogućnosti svojim postupcima utjecati na sam tijek parničnog postupka.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 24/2004 • Imajući u vidu mjerila prema kojima se ocjenjuje složenost sudskog predmeta (opsežnost izvođenja potrebnih dokaza, broj mogućih svjedoka koji bi trebali biti saslušani u postupku, eventualna potreba za provedbom postupka vještačenja, vrijeme potrebno za kolanje spisa u predmetima koji zahtijevaju suradnju više tijela, provođenje sudskog postupka u više stupnjeva, odnosno vraćanje stvari na ponovno odlučivanje sudu nižeg stupnja te ostale radnje i postupci koji bi mogli dovesti do zaključka da se radi o složenoj sudskoj stvari zbog koje bi sudski postupak u cijelosti ili u pojedinom stupnju opravdano mogao trajati dulje vrijeme) i okolnosti konkretnog slučaja, Ustavni sud utvrđuje da se u konkretnom predmetu radi o relativno složenoj sudskoj stvari. Na takva utvrđenja upućuje potreba određivanja sudsko-medicinskog i toksikološkog vještačenja, održavanje očevida radi rekonstrukcije, uvid u kazneni spis, te potreba provođenja kombiniranog sudskog vještačenja.
NN 24/2004 • 6. Unatoč naprijed navedenim utvrđenjima, Ustavni sud ocjenjuje da je, trajanjem predmetnog sudskog postupka preko devet godina, u slučaju podnositelja povrijeđeno ustavno pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njegovim pravima ili obvezama, koje je zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske. Iako je u slučaju podnositelja razvidna izvjesna aktivnost nadležnog suda, nepoduzimanjem procesnih radnji na koje je zakonom ovlašten, sud je pridonio dugotrajnosti navedenog postupka a time sporom i neučinkovitom ostvarivanju podnositeljevih prava.
NN 24/2004 • 7. Imajući u vidu sve navedene činjenice i okolnosti, u smislu odredbe članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, odlučeno je kao pod točkama I. i II. izreke odluke.
NN 24/2004 • 8. Sukladno odredbi članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točkama III. i IV. izreke odluke.
NN 24/2004 • Visinu naknade zbog povrede ustavnog prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku, Ustavni sud u pravilu određuje za razmatrano, pravno relevantno razdoblje, uz iznimnu mogućnost uvažavanja nerazumno dugog razdoblja potpune neaktivnosti suda i prije 5. studenoga 1997. godine, što ovisi o osobitim okolnostima svakog pojedinog slučaja.
NN 24/2004 • Pri utvrđivanju visine naknade, temeljem članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, Ustavni sud uzima u obzir sve okolnosti slučaja, uz istodobno uvažavanje ukupnih gospodarskih i socijalnih prilika u Republici Hrvatskoj.
NN 24/2004 • 9. Odluka o objavi odluke (točka V. izreke) temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
NN 24/2004 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Vijeću za rješavanje postupovnih pretpostavki za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Milan Vuković, predsjednik Vijeća, te suci Jasna Omejec i Nevenka Šernhorst, članovi Vijeća, rješavajući o ustavnoj tužbi N. D. iz R., kojeg zastupa I. D., odvjetnik u R., na sjednici održanoj dana 13. veljače 2004. godine, jednoglasno je donio
NN 24/2004 • 1. Podnositelj ustavne tužbe, na temelju ovlaštenja propisanog člankom 63. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), podnio je 28. ožujka 2002. godine ustavnu tužbu protiv Općinskog suda u Rabu, zbog nedonošenja sudske odluke u razumnom roku.
NN 24/2004 • 2. U konkretnom slučaju radi se o postupku uređenja međe, koji se vodio pred Općinskim sudom u Rabu pod poslovnim brojem: R. I. 25/98. Dana 21. prosinca 1998. godine, P. M., K. B. i M. C. podnijeli su prijedlog za uređenje međe između k.č 1743/60, u vlasništvu i posjedu predlagatelja, te k.č. 1743/11 i k.č. 1743/65, u vlasništvu, odnosno suvlasništvu R. Š.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 19/90, Broj 56/02,
Broj 85/09, Broj 49/09,
Broj 136/05, Broj 80/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE