PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2002-11-133-2145 NN 133/2002

• – Rješenjem, broj: U-I-331/1990 od 31. prosinca 1990. godine,93 Ustavni sud obustavio je od izvršenja do konačne odluke sve pojedinačne akte i radnje poduzete na temelju: – Odluke Skupštine općine Benkovac od 20. 12. 1990. godine o usvajanju Statuta Srpske Autonomne Oblasti Krajine i usvajanju Odluke o provođenju Statuta Srpske Autonomne Oblasti Krajine, Odluke Skupštine općine Vojnić od 20. 12. 1990 godine o usvajanju Statuta Srpske Autonomne Oblasti Krajine i usvajanju Odluke o provođenju Statuta Srpske Autonomne Oblasti Krajine i Odluke Skupštine općine Dvor od 21. 12. 1990. godine o usvajanju Statuta Srpske Autonomne Oblasti Krajine i Odluke o usvajanju Odluke o provođenju Statuta Srpske Autonomne Oblasti Krajine, ocjenjujući da su u konkretnom slučaju ispunjeni svi uvjeti za donošenje privremene mjere, uz utvrđenje da »eventualne odluke drugih općinskih skupština - sadržaja istog ili sličnog osporenim odlukama – također ne mogu biti osnova za usvajanje »Statuta Srpske Autonomne Oblasti Krajine« i »Odluke o provođenju Statuta Srpske Autonomne Oblasti Krajine«.


Stranica NN 133/2002

• Ustavni sud u obrazloženju ističe da osporenim odlukama navedene općine usvajaju Statut Srpske Autonomne Oblasti Krajine i Odluku o njegovu provođenju, odnosno pristupaju tzv. »Zajednici opština Sjeverne Dalmacije i Like – Srpskoj Autonomnoj Oblasti Krajine«. Pri osnivanju te neustavne tvorevine pozivaju se na Zajednicu općina Sjeverne Dalmacije i Like, iako su odluke općinskih skupština o osnivanju te Zajednice prethodno već poništene odlukom Ustavnog suda, broj: U/I-214/1990. (»Narodne novine«, br. 35/90). Ustav iz 1974. godine – za vrijeme važenja kojeg su donesene osporene odluke – nije sadržavao osnovu za osnivanje autonomnih oblasti u okviru SR Hrvatske. Takve osnove ne sadrži ni važeći Ustav Republike Hrvatske. Naprotiv, u Temeljnim odredbama toga Ustava, u članku 1, utvrđeno je da je Republika Hrvatska jedinstvena i nedjeljiva demokratska i socijalna država, a u članku 2. stavku 1. da je suverenitet Republike Hrvatske neotuđiv, nedjeljiv i neprenosiv. Stoga su osporene odluke o usvajanju neustavnih akata Srpske Autonomne Oblasti Krajine (Statut Srpske Autonomne Oblasti Krajine i Odluka o njegovu provođenju), kao i odluke o pristupanju u njezin sastav, u neskladu i sa Ustavom iz 1974. godine i sa važećim Ustavom Republike Hrvatske. U neskladu i s ranijim i s postojećim Ustavom su također Odluka Skupštine općine Kostajnica o raspisivanju referenduma, kao temelj za pristupanje općine Kostajnica u Srpsku Autonomnu Oblast Krajine, te Statutarna odluka Skupštine općine Knin o promjeni Statuta općine Knin, kojom se općina Knin uključuje u sastav spomenute Srpske Autonomne Oblasti Krajine.


Stranica NN 133/2002

• Ustavni sud ujedno je poništio i svaki drugi akt svrha kojeg je prihvaćanje i ostvarenje neustavnog, pravno nepostojećeg Statuta Srpske Autonomne Oblasti Krajine, odnosno akta o pristupanju tzv. Zajednici opština Sjeverne Dalmacije i Like - Srpskoj Autonomnoj Oblasti Krajine.


Stranica NN 133/2002

• – Odlukom, broj: U/I-14/1991 od 29. siječnja 1991. godine,95 Ustavni sud poništio je Odluku o raspisivanju referenduma o pristupanju općine Vrginmost Srpskoj Autonomnoj Oblasti Krajine od 15. siječnja 1991. godine, br. 2194-01-91-1. U obrazloženju se navodi da se osporenom odlukom raspisuje referendum za izjašnjavanje radnih ljudi i građana općine Vrginmost o pristupanju Općine Srpskoj Autonomnoj Oblasti Krajine, s time da se referendum održi 3. veljače 1991. u svim mjesnim zajednicama općine Vrginmost. Odlukom Ustavnog suda broj U/I-331/1990 (»Narodne novine«, broj 1/91) utvrđeno je da je tzv. »Srpska Autonomna Oblast Krajine« neustavna tvorevina, pa je Ustavni sud akte općinskih skupština koje su usvojile Statut, donijele odluke o provođenju Statuta, o raspisivanju referenduma odnosno druge akte o prihvaćanju i ostvarivanju Statuta tzv. Srpske Autonomne Oblasti Krajine, odnosno akte o pristupanju tzv. Zajednici općina Sjeverne Dalmacije i Like – Srpskoj Autonomnoj Oblasti Krajine – poništio.


Internet NN 133/2002
• Ustavni sud iznova je utvrdio da tzv. Srpska Autonomna Oblast Krajine pravno ne postoji, pa su svi akti i radnje upravljeni na osnivanje te tzv. oblasti protivni Ustavu Republike Hrvatske. Stoga se raspisivanjem i provođenjem referenduma o pristupanju toj tzv. oblasti krši ne samo navedena odluka Ustavnog suda, nego i narušava teritorijalno ustrojstvo Republike Hrvatske.

Propis NN 133/2002
• – Odlukom, broj: U/I-39/1991 od 28. veljače 1991. godine,96 Ustavni sud poništio je Odluku Skupštine općine Pakrac o pristupanju općine Pakrac SAO Krajini od 22. veljače 1991. godine. U obrazloženju odluke, Ustavni sud je utvrdio da Ustav Republike Hrvatske ne sadrži ustavne osnove za postojanje tvorevine kakva je tzv. »Srpska Autonomna Oblast Krajina«. Postojanje takve tvorevine nije dozvoljeno prema Temeljnim odredbama Ustava koji u članku 1. utvrđuje da je Republika Hrvatska jedinstvena i nedjeljiva demokratska i socijalna država, a u članku 2. stavku 1. da je suverenitet Republike Hrvatske neotuđiv, nedjeljiv i neprenosiv. Budući da spomenuta tvorevina kao nesuglasna Ustavu Republike Hrvatske pravno ne postoji, svi akti i radnje u vezi s njom, pa tako i osporena odluka o pristupanju općine Pakrac SAO Krajine, nisu suglasni Ustavu Republike Hrvatske.

Propis NN 133/2002 • – U Odluci, broj : U/I-65/1991 od 4. srpnja 1991. godine,99 Ustavni sud je utvrdio da je »Odluka o izdvajanju Ispostave SDK Titova Korenica od SDK Republike Hrvatske i pripajanju SDK SAO Krajina«, koju je donijela Skupština općine Titova Korenica 18. ožujka 1991. godine, ništava i da ne proizvodi pravne učinke. Budući da su odlukom Ustavnog suda, broj: U/1331/1990, poništeni kao nesuglasni Ustavu Republike Hrvatske svi akti u vezi s neustavnom i pravno nepostojećom tvorevinom, tzv. »Srpskom Autonomnom Oblasti Krajina«, pa ta tvorevina pravno ne postoji, svi akti i radnje u vezi s njom nesuglasni su Ustavu Republike Hrvatske i slijedom toga ništavi. Stoga je i osporena odluka kojom se Ispostava službe društvenog knjigovodstva Titova Korenica pripaja tzv. »SDK SAO Krajina« nesuglasna Ustavu Republike Hrvatske, ništava i ne proizvodi pravne učinke.
Propis NN 133/2002 • – Pred Ustavnim sudom Republike Hrvatske pokrenut je 1992. godine, u povodu zahtjeva Javnog tužilaštva, i postupak za donošenje odluke o zabrani rada Srpske demokratske stranke - SDS (predmet, broj: U-VI-295/1992). Prije donošenja odluke Ustavnog suda, međutim, Ministarstvo uprave svojim je rješenjem od 27. veljače 1995. godine, klasa: UP/I006-01/95-01/21, urbroj: 515-02-02/3-95-2, utvrdilo prestanak djelovanja Srpske demokratske stranke s danom 18. veljače 1992. godine i brisalo je iz Registra političkih stranaka Republike Hrvatske pod reg. brojem 21. Knjiga I. Nakon toga prestala je nadležnost Ustavnog suda da odluči o zahtjevu za zabranu rada SDS.
Propis NN 133/2002 • 4. PRAVNO-POLITIČKI AKTI SABORA REPUBLIKE HRVATSKE O AGRESIJI NA REPUBLIKU HRVATSKU I O OKUPACIJI NJEZINIH PODRUČJA
Propis NN 133/2002 • Pravno-političke ocjene o zbivanjima na području Republike Hrvatske, kao i donošenje odluka s njima u vezi, bile su u nadležnosti Sabora Republike Hrvatske. U ovoj se točki prikazuju najvažnije parlamentarne rezolucije, zaključci i odluke donesene u razdoblju od 1990. do 1995. u vezi s agresijom na Republiku Hrvatsku i okupacijom dijelova njezina teritorija.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 133/2002 • – Reagirajući na otvorenu oružanu pobunu protiv Republike Hrvatske, Sabor Republike Hrvatske, na izvanrednoj zajedničkoj sjednici Vijeća udruženog rada, Vijeća općina i Društveno-političkog vijeća, održanoj 24. kolovoza 1990., donio je Rezoluciju o zaštiti ustavnog demokratskog poretka i nacionalnim pravima u Hrvatskoj.100 U njoj je, između ostaloga, bilo utvrđeno sljedeće:
Propis NN 133/2002 • »1. Obveza poštivanja Ustava i zakona, te slobodne nesputane političke djelatnosti svih građana i parlamentarne političke borbe čine bit svakoga, pa tako i hrvatskoga demokratskog političkog sustava i pravnog poretka. 2. Polazeći od tih visokih načela, višestranački - parlamentarni i izvanparlamentarni – oblici političke borbe ograničeni su jedino prihvaćanjem i poštivanjem suvereniteta i integriteta Republike Hrvatske, njezina postojećega, Ustavom utvrđenog demokratskog poretka, njegovih institucija i legalne procedure rješavanja svih političkih interesa, razlika i sukoba. 3. Nemiri u nekim mjestima kninske, obrovačke, benkovačke i nekih drugih općina, naseljenih pretežno srpskim stanovništvom, s elementima oružane pobune, značili su ne samo negiranje spomenutih političkih načela i opredjeljenja, već i pokušaj nametanja i legalizacije metoda političkog pritiska i nasilničkog ponašanja, što se ogledalo u velikom rasponu - od širenja lažnih vijesti i cestovne hajdučije, do terorističkog ugrožavanja opće sigurnosti domaćih i stranih građana i imovine. (...)
Propis NN 133/2002 • Sabor Republike Hrvatske (...) ostaje odlučan u nakani da svim građanima koji žive u Hrvatskoj jamči sva ljudska, politička i nacionalna prava, (...) U cilju praktičkoga ostvarivanja ove nakane, Sabor Republike Hrvatske će osigurati daljnju ustavnu i zakonsku institucionalizaciju zaštite ljudskih, političkih i nacionalnih prava u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 133/2002 • 4. Zbog ustrajne, organizirane protudemokratske i protuhrvatske instrumentalizacije pripadnika jednog naroda u Hrvatskoj, te neistinite i štetne medijske kampanje u zemlji i u inozemstvu, Sabor Republike Hrvatske obvezuje hrvatsku VIadu da što prije objavi hrvatsko i inozemna izdanja »Plave knjige«, koja će sadržavati najvažnije činjenice o rezultatima višestranačkih izbora, o provedenim ustavnim i zakonskim promjenama, o planovima daljnjeg demokratskog razvitka Hrvatske i, osobito, o institucionalnoj osnovi i praktičkoj zaštiti i razvijanju ljudskih, političkih i nacionalnih prava svih građana, kao i o aktualnim oblicima i nosiocima njihova ugrožavanja i kršenja.
Propis NN 133/2002 • 5. U vezi s tim, Sabor Republike Hrvatske poziva Europski parlament i druge kvalificirane, javne i privatne organizacije koje istražuju i nadziru stanje ljudskih, političkih, nacionalnih i etničkih prava u svijetu, da u Hrvatsku upute svoje promatrače ili izaslanike, kako bi se na licu mjesta, slobodno i neometano upoznali sa stanjem ovih prava u Hrvatskoj, a osobito srpskog i hrvatskog stanovništva u mjestima u kojima je došlo do pobune.
Propis NN 133/2002 • 6. Također, Sabor zadužuje Vladu Republike Hrvatske da odgovarajućim institucijama zemalja iz kojih potiču turisti i drugi putnici koji su se zatekli na području zahvaćenom nemirima i bili izloženi zlostavljanju, uputi ispriku.
Propis NN 133/2002 • 7. Sabor Republike Hrvatske javno očituje svoju odlučnost da ustavni poredak i zakone Republike Hrvatske zaštiti svim sredstvima pravne države. (...)«.
Propis NN 133/2002 • – U povodu Naredbe Predsjedništva SFRJ od 9. siječnja 1991., na sjednici sva tri vijeća, održanoj 21. veljače 1991., Sabor je donio Rezoluciju o zaštiti ustavnog poretka Republike Hrvatske 101, u kojoj se utvrđuje:
Propis NN 133/2002 • »Ustavni sud Republike Hrvatske upozorio je svojim pismom od 24. siječnja 1991. Sabor Republike Hrvatske na neustavnost i nezakonitost Naredbe Predsjedništva SFRJ od 9. siječnja 1991., te na potrebu da Sabor Republike Hrvatske donese odluke radi zaštite suverenosti, interesa i prava Republike Hrvatske kao i temeljnih prava njenih građana. Slijed zbivanja i činjenica nastalih nakon te naredbe dokazuje svu razložnost i opravdanost spomenutog upozorenja. SSNO i tijela JNA brojnim postupcima, pozivajući se na spomenutu naredbu, pokazuju, da naredba nije bila donijeta kao što to u njoj piše »da se rasformiraju svi oružani sastavi, koji nisu u sastavu jedinstvenlh oružanih snaga SFRJ ili organa unutrašnjih poslova« već je njena svrha bila stvoriti parapravnu podlogu za rušenje demokratski izabrane vlasti i pravnog poretka u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 133/2002 • – protuzakonito oduzimanje oružja teritorijalne obrane u Republici Hrvatskoj od strane JNA uoči uspostave demokratske vlasti u svibnju 1990., čime je razoružana legalna teritorijalna obrana Hrvatske;
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 110/99, Broj 103/05, Broj 150/05, Broj 119/08, Broj 74/07, Broj 2/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled