PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2002-04-34-747 NN 34/2002

• Rješenjem suda prvog stupnja odbijen je prigovor i prijedlog za odgodu ovrhe određene rješenjem istog suda, broj: Ipl-1668/95 od 15. lipnja 1995. godine. Tim rješenjem određena je ovrha na temelju pravomoćne presude Općinskog suda u Z., broj: Pn-758/93 od 14. prosinca 1993. godine, kojom je na temelju Zakona o javnom informiranju (»Narodne novine«, broj 22/92 i 26/93) dijelom usvojen tužbeni zahtjev V. K. i naloženo podnositelju ustavne tužbe da isplati tužiteljici iznos od 70.000,00 kn sa zateznom kamatom koja teče od dana donošenja presude, te da u prvom sljedećem broju tjednika »G.« objavi, bez komentara, pravomoćnu presudu.


Stranica NN 34/2002

• 2. Podnositelj smatra da su osporenim rješenjem povrijeđene odredbe članaka 3., 14. stavka 2. i 117. stavka 3. Ustava.


Stranica NN 34/2002

• 3. U obrazloženju ustavne tužbe podnositelj ističe da je osporeno rješenje donijeto unatoč odluci Ustavnog suda, kojom je ukinut Zakon o javnom informiranju. Poziva se na odredbe Ovršnog zakona i smatra da je ovrha trebala biti obustavljena po službenoj dužnosti. Budući da su osporena rješenja donijeta u ovrsi presude koja se temelji na propisu koji je Ustavni sud ukinuo zbog nesuglasnosti s Ustavom, podnositelj smatra da je osporeno rješenje donijeto protivno odredbi članka 56. stavka 4. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99 – u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), odnosno u vrijeme podnošenja ustavne tužbe, protivno odredbi članka 23. stavka 4. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 13/91).


Stranica NN 34/2002

• 4. Ustavni sud je odlukom, broj: U-I-1010/1994 od 29. studenoga 1995. godine, ukinuo Zakon o javnom informiranju, time da prestaje važiti 30. lipnja 1996. godine. Razlozi ukidanja Zakona o javnom informiranju, temelje se na stajalištu da Zakon nije donesen u skladu s tada važećim ustavnim odredbama. Naime, obzirom da se radi o Zakonu kojim se razrađuju Ustavom utvrđene slobode i prava čovjeka i građanina, Zakon je trebalo donijeti većinom glasova svih zastupnika, a ne većinom glasova prisutnih zastupnika.


Internet NN 34/2002
• Nakon donošenja odluke o ukidanju Zakona o javnom informiranju, Ustavni sud je odlukama od 28. lipnja 1996. i 29. kolovoza 1996. godine, rok prestanka važenja Zakona produljio do 31. kolovoza 1996. godine, odnosno do 30. rujna 1996. godine Novi Zakon o javnom priopćavanju (»Narodne novine«, broj 83/96) stupio je na snagu danom objave, 8. listopada 1996. godine.

Propis NN 34/2002
• 5. Odredbom članka 53. stavka 1. Ustavnog zakona, propisano je da će Ustavni sud ukinuti zakon ili pojedine njegove odredbe ako utvrdi da nisu suglasni s Ustavom. Stavkom 2. tog članka određeno je da ukinuti zakon, odnosno ukinute zakonske odredbe prestaju važiti danom objave odluke Ustavnog suda u »Narodnim novinama«, ako Ustavni sud ne odredi drugi rok.

Propis NN 34/2002 • Na temelju navedenog ovlaštenja Ustavni sud je u konkretnom slučaju, već u samoj odluci o ukidanju Zakona o javnom informiranju, a zatim još dva puta, odgodio prestanak važenja ukinutog Zakona. Ovo ovlaštenje Ustavni sud je koristio polazeći od značenja koje Ustav daje jamstvima ljudskih prava i temeljnih sloboda, među kojima je sloboda mišljenja istaknuta kao temelj demokratskog sustava. Kroz slobodu izražavanja misli osobito je obuhvaćena sloboda tiska i drugih sredstava javnog priopćavanja, sloboda govora i javnog nastupa i sloboda osnivanja ustanova javnog priopćavanja, a navedene Ustavom zajamčene slobode i prava bile su razrađene i sadržajno određene ukinutim Zakonom.
Propis NN 34/2002 • 6. Ustavni zakon (članak 56. stavci 2. i 3.) sadrži odredbe o načinu otklanjanja posljedica koje su proizveli pojedinačni akti doneseni ranijom primjenom ukinutog (neustavnog) zakona odnosno propisa. Iz navedenih odredaba Ustavnog zakona jasno proizlazi restriktivan pristup, jer se legitimiranim osobama (kojima je pojedinačnim aktom povrijeđeno neko pravo) pruža mogućnost da pod točno određenim uvjetima traže od nadležnog tijela izmjenu pojedinačnog akta primjenom odredaba o ponavljaju postupka.
Propis NN 34/2002 • Prema tome, Ustavni sud utvrđuje da odluke Suda kojima se ukidaju zakoni te ukidaju, odnosno poništavaju drugi propisi, djeluju na pravomoćne pojedinačne akte samo i isključivo posredno: cjelokupni naknadni (eventualni) postupak izmjene pravomoćnog pojedinačnog akta ovisi o inicijativi stranke. Ako te inicijative nema, nema ni mogućnosti zadiranja u postojeću pravnu situaciju, pa tako ni u ovrhu.
Propis NN 34/2002 • 7. Tijekom postupka u povodu ove ustavne tužbe, Ustavni sud je utvrdio da podnositelj protiv pravomoćne presude Općinskog suda u Z., broj: Pn-758/93, koja je donijeta temeljem odredbi ukinutog Zakona o javnom informiranju, u propisanim rokovima nije pokrenuo postupak u smislu odredbe članka 56. Ustavnog zakona. Također je utvrđeno da je podnositelj protiv te presude izjavio reviziju.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 34/2002 • 8. Razmatranjem spisa predmeta Općinskog suda u Z., broj: Ipl-1668/95 utvrđeno je da su osporena rješenja donijeli nadležni sudovi u postupku ovrhe pravomoćne presude. Ovaj ovršni postupak započeo je prije stupanja na snagu Ovršnog zakona (»Narodne novine«, broj 57/96). Prema odredbi članka 309. tog Zakona, ovršni postupak koji je započeo prije njegova stupanja na snagu, dovršit će se prema odredbama Zakona o izvršnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i 91/92).
Propis NN 34/2002 • Slijedom navedenog, Ustavni sud je utvrdio da su osporena rješenja donijeta u propisanom postupku i utemeljena na mjerodavnim odredbama tada važećeg Zakona o izvršnom postupku, a takvim rješenjima podnositelju nije povrijeđeno ustavno jamstvo jednakosti svih pred zakonom (članak 14. stavak 2. Ustava).
Propis NN 34/2002 • 9. Podnositelj u tužbi ukazuje na povredu odredbi članaka 3. i 117. stavka 3. Ustava. Odredba članka 3. Ustava utvrđuje najviše vrednote ustavnopravnog poretka Republike Hrvatske, koje predstavljaju temelj za tumačenje Ustava. Odredbom članka 117. stavka 3. Ustava, načelo ustavnosti i zakonitosti posebno je utvrđeno kao temeljno načelo u postupanju sudova. Navedene odredbe načelnog su karaktera i kao takve ne predstavljaju samostalan temelj za podnošenje ustavne tužbe u smislu odredbe članka 59. Ustavnog zakona.
Propis NN 34/2002 • 10. Odluka pod točkom I. temelji se na odredbama članaka 69. i 71. Ustavnog zakona, dok je odluka pod točkom II. donijeta temeljem odredbe članka 28. Ustavnog zakona.
Propis NN 35/2002 • Na temelju odredbe članka 98. stavka 3. Ustava Republike Hrvatske, članka 22. Zakona o vanjskim poslovima (»Narodne novine«, broj 48/96), Odluke Vlade Republike Hrvatske o postupku osnivanja diplomatskih misija i konzularnih ureda Republike Hrvatske u inozemstvu i postupku postavljanja i opoziva šefova diplomatskih misija Republike Hrvatske u inozemstvu od 11. siječnja 2001. i 5. srpnja 2001., a na prijedlog Vlade Republike Hrvatske i uz mišljenje Odbora za vanjsku politiku Hrvatskoga sabora, te akta predsjednika Vlade Republike Hrvatske Klasa: 080-01/02-02/13, Urbroj: 50304/2-02-02 od 28. ožujka 2002., kojim je predsjednik Vlade Republike Hrvatske dao prethodni supotpis, donosim
Propis NN 35/2002 • Na temelju članka 7. Zakona o Financijskoj agenciji (»Narodne novine«, broj 117/2001.) te Programa statističkih istraživanja Republike Hrvatske za razdoblje 2000. – 2002. godine (»Narodne novine«, broj 66/2000.), ministar financija donosi
Propis NN 35/2002 • za provo?enje dijela programa statističkih istraŽivanja Republike Hrvatske koji se odnosi na plaće i materijalna prava zaposlenika
Propis NN 35/2002 • 1. Ovom Uputom utvrđuje se način popunjavanja Statističkog izvještaja o isplatama plaća – Obrazac SPL (u daljnjem tekstu: obrazac SPL) i Izvještaja o isplatama naknada materijalnih prava zaposlenika – Obrazac TMP (u daljnjem tekstu: obrazac TMP) i dostavljanje tih podataka Financijskoj agenciji – univerzalnom pravnom sljedniku Zavoda za platni promet.
Propis NN 35/2002 • 2. Obrazac SPL popunjavaju i dostavljaju Financijskoj agenciji sve pravne osobe pri svakoj isplati plaća. Ako je tijekom mjeseca bilo više isplata plaća, posljednji SPL obrazac sadrži ukupne isplate u odnosnome mjesecu (neovisno o tome za koje razdoblje su isplate izvršene). Obrazac SPL sastavni je dio Upute i popunjava se na sljedeći način:
Propis NN 35/2002 • 2.1 Pod rednim brojem 1 iskazuje se broj zaposlenika kojima se plaća isplaćuje u tekućemu mjesecu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 75/95, Broj 14/96, Broj 28/02, Broj 138/06, Broj 120/03, Broj 99/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled