PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-04-67-794 NN 67/2003

• Slijedom navedenog, tijekom ustavnosudskog postupka je utvrđeno da je ministar obrane, donoseći osporavanu Odluku, prekoračio granice svojih ovlasti utvrđenih zakonom. Ovo iz razloga što u tada važećem Zakonu o obrani nije postajala odredba koja bi ga izrijekom ovlastila na donošenje odluke kojom se pravo istupa u sredstvima javnog priopćavanja pripadnicima oružanih snaga ograničava. Poglavito takvo ovlaštenje ne proizlazi iz odredaba članka 22. tada važećeg Zakona o obrani, na koje se je ministar pri donošenju osporavane Odluke pozivao.


Stranica NN 67/2003

• Donoseći osporavanu Odluku bez izričitog zakonskog ovlaštenja, ministar obrane postupa na način suprotan odredbama članka 17. Zakona o sustavu državne uprave, a time i na način suprotan ustavnim odredbama sadržanim u članku 5. Ustava. Postupanje ministra na opisani način također čini osporavanu Odluku u cijelosti nesuglasnom s navedenim odredbama Ustava i Zakona.


Stranica NN 67/2003

• 10. Odredbama članka 14. Ustava jamči se opća jednakost građana kao i jednakost svih pred zakonom. Člankom 38. stavkom 1. Ustava jamči se sloboda mišljenja i izražavanje misli.


Stranica NN 67/2003

• Osporavanom Odlukom strogo se zabranjuje svim pripadnicima Ministarstva obrane i oružanih snaga Republilke Hrvatske istup u sredstvima javnog priopćavanja bez odobrenja ministra obrane.


Internet NN 67/2003
• Nakon analize osporavane odluke, utvrđeno je da njome nisu razrađena mjerila niti određene teme u vezi s kojima je istup u sredstvima javnog priopćavanja djelatnicima oružanih snaga zabranjen bez prethodne suglasnosti ministra. Također, nije određeno odnosi li se navedena zabrana i na djelatnike oružanih snaga kada oni istupaju u sredstvima javnog priopćavanja u svojstvu građanske osobe izvan radnog vremena i o temama koje nisu u direktnoj vezi s oružanim snagama Republike Hrvatske. Osporenom odlukom ujedno se daje u cijelosti diskrecijsko pravo ministru odlučiti o pravu pripadnika oružanih snaga na istup u sredstvima javnog priopćavanja, bez ikakvih uvjeta ili ograničenja.

Propis NN 67/2003
• Ustavna prava mogu se ograničiti zakonom, ali samo da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje, pri čemu svako ograničenje slobode ili prava mora biti razmjerno naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju, kako je to propisano člankom 16. Ustava. Uvažavajući specifičnosti poslova koji se obavljaju unutar oružanih snaga, ovaj Sud ocjenjuje da se ograničavanje prava na slobodu mišljenja i izražavanje misli putem sredstava javnog priopćavanja, s obzirom na djelatnost koju pojedina osoba obavlja, može ograničiti samo srazmjerno svrsi radi koje se to ograničavanje uvodi. Svako daljnje ograničavanje, koje nije u neposrednoj vezi s nadležnostima državnog tijela u kojem određena osoba obavlja djelatnost, niti je u vezi sa zaštićenim dobrima iz članka 16. Ustava, dovodi do povrede načela jednakosti građana utvrđene člankom 14. Ustava.

Propis NN 67/2003 • Legitimna svrha ograničavanja prava na istupe u sredstvima javnog priopćavanja bi u konkretnom slučaju mogla postojati radi zaštite sloboda i prava drugih ljudi, te zaštite pravnog poretka, javnog morala i zdravlja, na način i u granicima izričito propisanim zakonom. Međutim, osporavanom Odlukom ministar obrane je, bez izričitoga zakonskog ovlaštenja, prisvojio mogućnost odlučivanja o istupima u sredstvima javnog priopćavanja pripadnika oružanih snaga na način i u opsegu koji je neprimjeren svrsi ograničavanja i kojim se povređuju druga Ustavom zaštićena ljudska prava i temeljne slobode.
Propis NN 67/2003 • Slijedom iznesenog, tijekom ustavnosudskog postupka je utvrđeno da osporavana Odluka nije u suglasnosti niti s odredbama članka 14. i članka 38. stavka 1. Ustava.
Propis NN 67/2003 • 11. Tijekom ustavnosudskog postupka Sud nije utvrdio da bi osporavana odluka, s obzirom na njen sadržaj, bila u nesuglasju s odredbama članka 18. stavka 1., članka 42. i članka 43. Ustava.
Propis NN 67/2003 • 12. Prema odredbi članka 55. stavka 3. Ustavnog zakona, Ustavni sud može poništiti propis, uzimajući u obzir sve okolnosti od važnosti za zaštitu ustavnosti i zakonitosti, te imajući u vidu osobito težinu povrede Ustava ili zakona i interes pravne sigurnosti, ako se njime vrijeđaju ljudska prava i temeljne slobode zajamčene Ustavom, te ako se njime pojedinci, skupine ili udruge neosnovano stavljaju u povoljniji ili nepovoljniji položaj.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 67/2003 • Ocjenjujući osporavani akt sa strane njegove ustavnosti i s obzirom na karakter povrede Ustavom zaštićenih ljudskih prava i temeljnih sloboda građana, utvrđenih u ustavnosudskom postupku, ovaj Sud je odlučio osporavanu odluku poništiti.
Propis NN 67/2003 • Slijedom navedenoga, utvrdivši da osporavana Odluka nije u suglasju s odredbom članka 17. Zakona o sustavu državne uprave, te utvrdivši njezino nesuglasje s odredbama članka 5., članka 14., članka 38. stavka 1. i članka 89. stavka 1. Ustava, na temelju odredbe članka 55. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točki I. izreke.
Propis NN 67/2003 • Odluka o objavi iz točke II. izreke utemeljena je na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona.
Propis NN 67/2003 • 13. Zaključno, Sud smatra potrebnim obrazložiti postojanje postupovnih pretpostavki za odlučivanje o biti stvari u konkretnom slučaju.
Propis NN 67/2003 • Prestankom važenja zakona kao pravne osnove za donošenje drugog propisa, prestaju važiti i drugi propisi doneseni u svrhu provedbe zakona, ako u prelaznim i završnim odredbama novog zakona nije drugačije određeno.
Propis NN 67/2003 • Hrvatski sabor je, na sjednici održanoj 19. ožujka 2002. godine, donio Zakon o obrani, koji je stupio na snagu, sukladno odredbi članka 149. Zakona, osmog dana od dana njegove objave. Navedeni Zakon objavljen je u »Narodnim novinama«, broj 33/02 od 29. ožujka 2002. godine.
Propis NN 67/2003 • Prema odredbi članka 147. Zakona o obrani, danom njegovog stupanja na snagu prestao je važiti Zakon o obrani (»Narodne novine«, broj 74/93 – pročišćeni tekst, 57/96, 31/98, 78/99 i 16/01).
Propis NN 67/2003 • Donoseći osporavanu Odluku ministar obrane pozivao se na odredbe članka 22. Zakona o obrani (»Narodne novine«, broj 74/93 – pročišćeni tekst, 57/96, 31/98, 78/99 i 16/01).
Propis NN 67/2003 • Nadalje, Ustavni sud ocjenjuje suglasnost drugog propisa s Ustavom i zakonom samo ukoliko je taj propis na snazi. Prestankom važenja osporavanog akta tijekom ustavnosudskog postupka prestaju postojati postupovne pretpostavke za odlučivanje o biti stvari, uz iznimku propisanu odredbom članka 56. Ustavnog zakona.
Propis NN 67/2003 • Prema odredbi članka 61. Ustavnog zakona, između ostaloga, Ustavni sud mora obustaviti postupak u slučajevima kad prestanu postojati pretpostavke za vođenje postupka.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 47/92, Broj 47/01, Broj 31/02, Broj 54/90, Broj 200/03, Broj 125/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled