PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1997-04-36-529 NN 36/1997

• Smatra da je Izborno povjerenstvo Republike Hrvatske povrijedilo izborne zakone slijedećim radnjama:


Propis NN 36/1997

• 1. Odbijanjem njezinog prijedloga da dopuni Obvezatne upute OŽ-IV ("Narodne novine", broj 19/97) na način da iza točke 8. tih uputa doda odredbu da se predstavniku većinske stranke i predstavniku oporbenih političkih stranaka koje sudjeluju u radu biračkih odbora na njihov zahtjev osigura jedan primjerak zapisnika o radu biračkih odbora, a ne preslika tog zapisnika;


Propis NN 36/1997

• 2. Određenim rješenjima u "Podsjetniku za rad biračkih odbora za izbor zastupnika u Županijski dom Sabora Republike Hrvatske i za izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne uprave i lokalne samouprave" (dalje: Podsjetnik) i to naročito:


Propis NN 36/1997

• b) na strani 6. točka 2.3.2.1. određivanjem da predstavnik političkih stranaka mora predsjedniku biračkog odbora predočiti uvjerenje Županijskog izbornog povjerenstva o pravu sudjelovanja u radu određenog biračkog odbora;


Propis NN 36/1997
• c) propisivanjem na strani 7. točka 2.3.2.2. da "promatrači mogu boraviti u prostoriji u kojoj se glasuje i prisustvovati radu biračkog odbora… sve do predaje izbornog materijala nadležnim izbornim povjerenstvima";

Propis NN 36/1997
• d) određivanjem na strani 7. točka 2.3.3. obvezne upotrebe kemijske olovke prilikom glasovanja, a prilikom prebrojavanja glasova služenje grafitnom olovkom.

Propis NN 36/1997 • II. Hrvatski dalmatinski dom također u svom zahtjevu smatra da su uvođenjem kategorije "pokvarenih glasačkih listića" povrijeđeni izborni zakoni, bez obzira na dobiveni odgovor Izbornog povjerenstva Republike Hrvatske da će dopuniti navedeni Podsjetnik u dijelu kojim se opisuje postupanje biračkog odbora s "pokvarenim glasačkim listićima", na način da će birački odbor na posebnom listu papira označiti redni broj birača kojem je izdan novi glasački listić umjesto "pokvarenog", te da će taj list staviti u omotnicu namijenjenu "pokvarenim" glasačkim listićima.
Propis NN 36/1997 • 1. Odbijanjem nadopune točke 8. Obvezatnih uputa OŽ-IV nisu povrijeđena izborna prava. Odbivši zahtjev HSLS-a za nadopunu Obvezatnih uputa OŽ-IV Izborno povjerenstvo se rukovodilo činjenicom da birački odbori redovito nemaju dostatnih materijalnih sredstava, a na nekim biračkim odborima i subjektivnih pretpostavki za takvo postupanje. Bez obzira na prigovore HSLS-a, sudjelovanjem predstavnika u radu biračkih odbora i promatrača u praćenju rada biračkih odbora, s naknadnom mogućnošću dobivanja preslike zapisnika od strane nadležnog izbornog povjerenstva, osigurana je zakonitost izbora, pod uvjetom da predstavnici stranaka i promatrača pravilno obave svoju dužnost.
Propis NN 36/1997 • 2. Polazeći od činjenice da će birački odbori u svom radu postupati u skladu s Podsjetnikom Ustavni sud Republike Hrvatske je utvrdio da je uvođenje na strani 9. tog Podsjetnika kategorije "pokvarenih" listića protivno članku 40. stava 3., 41. i 45. stavak 1. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske i članku 42. stavak 3., 43. i 47. stavak 1. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave. Citirani zakoni naime ne poznaju kategoriju "pokvarenih" listića.
Propis NN 36/1997 • Navedenim listićima može doći do povrede tajnosti glasovanja prilikom izbora pa radi toga Sud upozorava Izborno povjerenstvo Republike Hrvatske da iz Podsjetnika izostavi takovu uputu, bez obzira na namjeravanu dopunu Podsjetnika u pogledu "pokvarenih glasačkih listića" na način kako je odgovoreno Hrvatskom dalmatinskom domu od strane Izbornog povjerenstva Republike Hrvatske. Naime, ni takova nadopuna ne bi bila u skladu s izbornim zakonima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 36/1997 • 3. Ostali istaknuti prigovori HSLS-a na Podsjetnik ne mogu dovesti u pitanje ustavnost i zakonitost izbora, jer osiguravaju uredan rad biračkih odbora:
Propis NN 36/1997 • - traženjem uvjerenja nadležnog izbornog povjerenstva o pravu sudjelovanja predstavnika u radu određenog biračkog odbora osigurava se neometan rad odbora;
Propis NN 36/1997 • - također rješenjem da se prilikom glasovanja glasački listići i izvod iz popisa birača moraju pisati kemijskom olovkom sprečavaju mogućnost zloupotrebe glasačkih listića;
Propis NN 36/1997 • - odredbom da se prebrojavanje glasova vrši grafitnom olovkom polazi se od činjenice da prilikom prebrojavanja može doći do pogrešaka, te da će biti potrebno i nekoliko prebrojavanja da bi se došlo do točnih rezultata i to je razlog upotrebe grafitne olov
Propis NN 36/1997 • - nema povrede izbornih prava propisivanjem da promatrači mogu boraviti u prostoriji u kojoj se glasuje i prisustvovati radu biračkih odbora sve do predaje izbornih materijala nadležnim povjerenstvima, jer predajom izbornog materijala izbornim povjerenstv
Propis NN 36/1997 • IV. Slijedom iznesenog Sud je odlučio kako je to navedeno u ovom priopćenju i upozorenju.
Propis NN 36/1997 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić predsjednik Suda, te suci dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, u postupku nadzora nad ustavnošću i zakonitošću izbora, na temelju članka 125. alineja 7. Ustava Republike Hrvatske, članka 38. alineja 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91) i članka 55. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave ("Narodne novine", broj 90/92, 69/95, 59/96 i 63/96) u povodu zahtjeva Nezavisne gradske liste za Grad Bakar, nositelja Radovana Tadeja, na sjednici Suda održanoj dana 4. travnja 1997. godine, daje sljedeće
Propis NN 36/1997 • Ustavnom sudu Republike Hrvatske Nezavisna gradska lista za Grad Bakar, nositelja liste Radovana Tadeja, uputila je podnesak nazvan žalbom povodom rješenja Županijskog izbornog povjerenstva Županije primorsko-goranske Klasa: 013-01/97-01/03, Ur.broj: 2170-11-00/97-75 od 26. ožujka 1997. godine, a kojim rješenjem je odbijen prigovor izjavljen protiv rješenja Izbornog povjerenstva Grada Bakara o zabrani korištenja grba Grada Bakra u cilju izborne promidžbe.
Propis NN 36/1997 • Postupajući po podnesenom podnesku Ustavni sud Republike Hrvatske je utvrdio da Izborno povjerenstvo nije pravilno postupilo kada je potvrdilo rješenje o zabrani korištenja grba.
Propis NN 36/1997 • Donoseći drugostupanjsko rješenje Županijsko izborno povjerenstvo Županije primorsko-goranske tvrdi da je Odluka o grbu i zastavi Grada Bakra stupila na pravnu snagu danom donošenja te Odluke 8. veljače 1996. godine i da za stupanje na pravnu snagu te Odluke nije bitno što nije objavljena u Službenim novinama Županije primorsko-goranske.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 116/97, Broj 94/99, Broj 107/07, Broj 88/96, Broj 73/95, Broj 161/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled