PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2002-11-133-2145 NN 133/2002

• – stalna financijska, materijalna, vojna i kadrovska potpora, kao i potpora u ljudstvu u obliku tzv. srpskih dobrovoljaca i njihovih odreda, ali i sveukupna logistička potpora koju je samoproglašenim vlastima na okupiranim područjima Republike Hrvatske neprekidno pružalo političko vodstvo Republike Srbije,


Stranica NN 133/2002

• – što je razvidno iz sadržaja akata koje su donosile samoproglašene vlasti na okupiranim dijelovima područja Republike Hrvatske, a potvrđeno je i u Rezoluciji Opće skupštine Ujedinjenih naroda A/RES/49/43 od 9. prosinca 1994.;


Stranica NN 133/2002

• 12) tzv. »Republiku Srpsku Krajinu«, protuustavno stvorenu na okupiranim dijelovima područja Republike Hrvatske, nije priznala nijedna država, niti su joj ikada priznate kvalitete suverene države u smislu međunarodnog prava ni međunarodnopravni subjektivitet, što je notorna činjenica;


Stranica NN 133/2002

• 13) oružane snage Republike Hrvatske imale su ustavnu obvezu zaštite suvereniteta i neovisnosti Republike Hrvatske i obrane njene teritorijalne cjelovitosti, što je propisano člankom 7. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.


Internet NN 133/2002
• – Sukladno tome, u povodu prvog pitanja postavljenog u Inicijativi Vlade Republike Hrvatske, Ustavni sud utvrđuje sljedeće:

Propis NN 133/2002
• Djelovanje oružanih snaga Republike Hrvatske poduzeto s ciljem oslobađanja dijelova okupiranog područja Republike Hrvatske - uključujući i otklanjanje neposredne opasnosti za život stanovništva i sprječavanje uništenja imovine, uzrokovano oružanim (vojnim i paravojnim, parapolicijskim i/ili terorističkim) napadima okupacijskih postrojbi poduzimanih s okupiranih područja - bilo je u skladu s ustavnom obvezom oružanih snaga Republike Hrvatske da zaštite suverenitet i neovisnost Republike Hrvatske i obrane njenu teritorijalnu cjelovitost.

Propis NN 133/2002 • Pri oslobađanju okupiranih područja Republike Hrvatske, oružane snage Republike Hrvatske djelovale su u ime i po ovlaštenju suverene države s međunarodnopravnim subjektivitetom. Oslobađajući područja Republike Hrvatske - na kojima je ustrojena protuustavna tvorevina bez demokratskog legitimiteta i međunarodnopravnog subjektiviteta - oružane snage Republike Hrvatske suzbijale su oružanu pobunu i otklanjale posljedice izvanjske oružane agresije. One su na ta područja istodobno uvodile nacionalni (ustavnopravni), a time i međunarodnopravni poredak kao njegov dio, sa svim pravima, obvezama i odgovornostima koje su za njih proizlazili iz Ustava i zakona Republike Hrvatske i iz međunarodnopravnih akata koje je Republika Hrvatska prihvatila i ratificirala.
Propis NN 133/2002 • Takav ustavni položaj i ulogu oružanih snaga Republike Hrvatske za vrijeme trajanja Domovinskog rata Ustavni sud utvrđuje neospornima i nepobojnima.
Propis NN 133/2002 • – Drugo pitanje, postavljeno u Inicijativi, ograničeno je na pojedinačni slučaj i pretežno je činjenične naravi, te u tom dijelu nije u nadležnosti Ustavnog suda utemeljenoj na članku 128. alineji 5. Ustava i članku 104. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske. Ustavni sud nadležan je odlučivati u pojedinačnim slučajevima samo u povodu eventualne ustavne tužbe protiv pravomoćnog sudskog rješenja iz članka 23. stavka 2. Ustavnog zakona o suradnji s Međunarodnim kaznenim sudom.
Propis NN 133/2002 • Za drugo pitanje u dijelu koji se odnosi na ustavnopravno značenje akcije znane pod nazivom »Medački džep« mjerodavna je točka II. ovog Izvješća.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 133/2002 • Na pojedinačne slučajeve, razmatrane s ustavnopravnog aspekta, primjenjuje se temeljno načelo vladavine prava, kojemu je načelo predmnjeve nevinosti sastavni dio. Da bi se u konkretnom slučaju dokazalo postojanje kaznenog djela i njegov počinitelj, potrebno je utvrditi sve pravno relevantne činjenice te provesti postupak u kojem će se te činjenice nesporno dokazati. U pravnom poretku utemeljenom na načelu vladavine prava, dokazivanje postojanja kaznenog djela, kao i dokazivanje krivnje eventualnog počinitelja tog djela, provodi se jedino i isključivo u sudskom postupku pred nadležnim sudom pred kojim je podignuta optužnica, a okrivljena se osoba mora smatrati nedužnom i nitko je ne smije smatrati krivom sve dok joj se pravomoćnom sudskom presudom ne utvrdi krivnja. Ako bi određeni pojedinac prekršio norme Ustava Republike Hrvatske i mjerodavnih nacionalnih zakona i/ili norme međunarodnog prava koje obvezuju Republiku Hrvatsku, tada bi se njegovo ponašanje moralo smatrati protupravnim i kažnjivim.
Propis NN 133/2002 • Optužbe za počinjenje nekog kaznenog djela pri tome ne moraju biti osnovane, jer se u sudskom postupku može dokazivati da su u optužnici činjenice nepravilno ili nepotpuno utvrđene, ili je iz njih izveden pogrešan zaključak u pogledu činjeničnog stanja, ili je pak na utvrđeno činjenično stanje primijenjena pogrešna pravna norma, pa je stoga pravna kvalifikacija počinjenog djela također pogrešna, ili su pogrešni navodi koji se tiču okolnosti počinjenja djela, itd. I neosnovanost optužnice, međutim, može se dokazivati samo i isključivo u sudskom postupku pred nadležnim sudom pred kojim je podignuta optužnica.
Propis NN 133/2002 • Navedeni opći pravni postulati izraz su načela vladavine prava, uključujući načelo predmnjeve nevinosti, koja predstavljaju jednu od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske, ali i temeljnu vrednotu na kojoj počiva suvremeni međunarodni pravni poredak.
Propis NN 133/2002 • – Sukladno članku 29. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, ovo Izvješće objavit će se u »Narodnim novinama«.
Propis NN 133/2002 • 1 Statut Međunarodnog suda za kazneni progon osoba odgovornih za teška kršenja međunarodnog humanitarnog prava počinjena na području bivše Jugoslavije od 1991., usvojen 25. svibnja 1993. Rezolucijom Vijeća sigurnosti UN, br. 827, te izmijenjen i dopunjen Rezolucijama Vijeća sigurnosti UN, br. 1166 od 13. svibnja 1998., br. 1329 od 30. studenoga 2000. i br. 1411 od 17. svibnja 2002.
Propis NN 133/2002 • 3 Povelja Ujedinjenih naroda potpisana je 26. lipnja 1945. i stupila je na snagu 24. listopada 1945. godine. Glava VII. Povelje nosi naziv »Djelovanje u slučaju prijetnje miru, narušenja mira i čina agresije«. Tekst Povelje objavljen je u Narodnim novinama - Međunarodni ugovori, broj 15/1993.
Propis NN 133/2002 • 10 Ustav Republike Hrvatske, Narodne novine, broj 56 od 22. prosinca 1990. Izmjene i dopune Ustava Republike Hrvatske objavljene su u Narodnom novinama, broj 135/97 (8/98 - pročišćeni tekst), 113/2000 (124/2000 - pročišćeni tekst) i 28/2001 (41/2001 - pročišćeni tekst, 55/2001 - ispr.).
Propis NN 133/2002 • 13 Narodne novine, broj 24 od 27. svibnja 1991. Prema Izvješću Republičke komisije za provedbu referenduma od 22. svibnja 1991., na referendumu je glasovalo 84,94% birača, a za takvu se odluku opredijelilo 93,94% birača Republike Hrvatske. Podaci preuzeti iz knjige Sokol, S./Smerdel, B.: Ustavno pravo, Informator, Zagreb, 1995., str. 58.
Propis NN 133/2002 • 17 Prijevodi svih mišljenja Arbitražne komisije Konferencije o miru u Jugoslaviji, koji su navedeni u ovom Izvješću, preuzeti su iz knjige Vladimira ?ure Degana »Hrvatska država u međunarodnoj zajednici. Razvitak njezine međunarodnopravne osobnosti tijekom povijesti«, Nakladni zavod Globus, Zagreb, 2002., str. 334. do 379.
Propis NN 133/2002 • 21 Ostale republike bivše SFRJ primljene su u članstvo Ujedinjenih naroda sljedećim rezolucijama Opće skupštine UN: Republika Slovenija - A/RES/46/236 od 22. svibnja 1992.; Republika Bosna i Hercegovina - A/RES/46/237 od 22. svibnja 1992.; država »koja se u članstvo UN privremeno primila pod imenom žBivša jugoslavenska Republika Makedonijaž, koje će služiti »za sve svrhe unutar Ujedinjenih naroda, a zbog neriješenih razlika koje se pojavljuju oko njezina imena« - A/RES/47/225 od 8. travnja 1993.; Savezna Republika Jugoslavija - A/RES/55/12 od 1. studenoga 2000.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 121/07, Broj 1/01, Broj 21/09, Broj 178/04, Broj 36/98, Broj 58/99


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled