PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-06-57-1063 NN 57/1999

• Stavke: Niti jedna stavka Statističkog izvješća ne smije ostati nepopunjena. Potrebno je popuniti sve stavke, tj. u svaku stavku treba upisati odgovarajući iznos, nulu ili "np" (nema podatka). Svi negativni iznosi moraju se označiti predznakom minus.


Propis NN 57/1999

• Konsolidacija: Ukoliko banka ima podružnice, pored financijskog izvješća same banke-matice priprema se i konsolidirano financijsko izvješće. Konsolidirano financijsko izvješće zanemaruje razliku između odvojenih pravnih osoba i tretira maticu i podružnice kao jedinstveni ekonomski subjekt. Za potrebe izvješćivanja HNB, banke trebaju pripremiti konsolidirano Statističko izvješće na godišnjoj osnovi u koje uključuju samo banke i stambene štedionice. Ukoliko grupu čine i ostala trgovačka društva, kod sastavljanja izvještaja za potrebe vanjskih korisnika, banka (matica) sukladno međunarodnim računovodstvenim standardima i svojim računovodstvenim politikama uključuje u konsolidirana izvješća sva trgovačka društva pod njezinom kontrolom.


Propis NN 57/1999

• Banka ima kontrolu ako posjeduje, izravno ili neizravno, preko podružnica, više od polovice glasačke moći poduzeća u koje ulaže, osim ako se, u iznimnim slučajevima, može jasno pokazati da vlasništvo ne predstavlja kontrolu. Kontrola također može postojati kada matica posjeduje polovicu ili manje od polovice glasačke moći poduzeća, tj. kada ima:


Propis NN 57/1999

• (1) pravo na više od polovice glasačke moći na temelju sporazuma s ostalim ulagačima,


Propis NN 57/1999
• (2) pravo upravljanja financijskim i poslovnim politikama poduzeća u skladu sa statutom ili sporazumom,

Propis NN 57/1999
• (3) pravo imenovanja i razrješenja većine članova nadzornog odbora ili odgovarajućeg upravljačkog tijela i

Propis NN 57/1999 • (4) pravo na postizanje većine glasova na sastancima nadzornog odbora ili odgovarajućeg upravljačkog tijela.
Propis NN 57/1999 • Ukoliko je kontrola banke nad podružnicom privremena, tj. podružnica je kupljena s namjerom da se ubrzo proda ili se radi o relativno beznačajnom ulaganju, podružnica se ne konsolidira u Statističkom izvješću. U tom slučaju vlasnička ulaganja banke u podružnicu prikazuju se u bilanci banke kao vlasnička ulaganja u nekonsolidirane podružnice, a ostale transakcije banke s podružnicom iskazuju se na isti način i u odgovarajućim stavkama kao i transakcije s ostalim komitentima nad kojima banka nema kontrolu ni značajan utjecaj.
Propis NN 57/1999 • Kod pripremanja konsolidiranih financijskih izvješća, financijska izvješća banke i njenih podružnica se zbrajaju stavku po stavku, zbrajajanjem istih stavki imovine, obveza, kapitala, prihoda i troškova. Kao dio procesa konsolidacije, prebijaju se rezultati svih transakcija i sva potraživanja i dugovanja između subjekata uključenih u konsolidaciju i na taj način se isključuju iz konsolidiranog Statističkog izvješća. Na primjer, konsolidacijom se prebijaju (1) krediti koje je banka odobrila konsolidiranoj podružnici i odgovarajuće obveze podružnice prema banci, (2) depoziti koje je banka primila od konsolidirane podružnice i potraživanja podružnice po depozitima, i (3) kamatni prihodi i troškovi, vezani uz ovakve kredite i depozite banke i njene konsolidirane podružnice. S druge strane, rezultati svih transakcija i sva potraživanja i dugovanja između subjekata uključenih u konsolidaciju i podružnice koja je isključena iz konsolidacije se ne prebijaju, nego se iskazuju u odgovarajućim stavkama Statističkog izvješća.
Propis NN 57/1999 • Ukoliko izvještajna banka posjeduje manje od 100 posto konsolidirane podružnice, pojavljuje se pojam nazvan "manjinski udjel". Manjinski udjeli predstavljaju dionice koje nisu u vlasništvu izvještajne banke. Manjinski udjeli u konsolidiranim podružnicama izvještajne banke navode se u stavki "Kamate, naknade i ostale obveze" u obrascu BS-2 B te u obrascu BS/OIMO-9. Dobit (ili gubitak) vezan uz takve manjinske udjele iskazuje se u stavki "Ostali nekamatni troškovi" u obrascu RDG-1.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 57/1999 • Iskazani iznosi - Sve stavke bilance banke u Statističkom izvješću iskazuju se nakon umanjenja za posebne rezerve za identificirane gubitke. Posebne rezerve za identificirane gubitke predstavljaju stalno umanjenje knjigovodstvene vrijednosti imovine. Iznimke od ovog načina iskazivanja su obrasci BS/IBS-3, BS/RK-11 i BS/DNP-13.
Propis NN 57/1999 • Navesti sukladno ovim naputcima sve prihode i troškove banke za kalendarsku godinu do posljednjeg dana izvještajnog razdoblja. Uključiti sva usklađivanja obračunatih kamata i naknada i ostale računovodstvene procjene koje se vrše odmah po završetku izvještajnog razdoblja, a odnose se na prihode i troškove izvještajnog razdoblja.
Propis NN 57/1999 • Banke, koje su počele poslovati tijekom tekuće godine, trebaju - u odgovarajućim stavkama obrasca RDG-1 - navesti sve zarađene prihode i ostvarene troškove od početka rada, te sve prije zarađene prihode i troškove, koji su nastali od početka organiziranja osnivanja do početka rada. Primjeri troškova do početka rada su zakonske pristojbe, troškovi kupnje ili najma uredske opreme, plaće, itd.
Propis NN 57/1999 • Kamatni prihodi od odobrenih kredita - Navesti u odgovarajućim stavkama sve kamate, provizije i slične naknade koje se odnose na svu aktivu iskazanu kao krediti u obrascu BS/KRED-6. Uključiti samo provizije i slične naknade koje su izravno povezane s danim kreditima i depozitima (na primjer, naknade i provizije za analitičke i ostale usluge nastale u postupku odobravanja kredita, te naknade za obnavljanje kredita).
Propis NN 57/1999 • (1) Provizije utvrđene radi naknade različitih administrativnih troškova u kreditnom poslu koje snosi banka. Na primjer, troškovi vezani uz evidentiranje zaloga vrijednosnih papira, zakonske provizije, sudske provizije, provizije za procjenu, itd..
Propis NN 57/1999 • (2) Naknade i provizije koje se plaćaju u postupku odobravanja kredita, koji u konačnosti nije odobren ili obnovljen.
Propis NN 57/1999 • Kamatni prihodi od kredita financijskim institucijama iskazuju se prema ugovorenom dospijeću kredita kao prihodi od prekonoćnih kredita (koji dospijevaju za manje od 24 sata) te kao prihodi od ostalih kredita. Kamatni prihodi od kredita stanovništvu dijele se na prihode od stambenih kredita i svih ostalih kredita stanovništvu. Stambeni krediti uključuju sve hipotekarne i druge kredite odobrene stanovništvu za kupnju stana i objekata u kojima nema više od četiri stana.
Propis NN 57/1999 • Kamatni prihodi od depozita - Navesti u odgovarajućim stavkama sve prihode od depozita navedenih u obrascu BS/GOD-4.
Propis NN 57/1999 • Kamatni prihodi od dužničkih vrijednosnih papira - Navesti sve kamatne prihode koji se odnose na obveznice i druge dužničke vrijednosne papire u trgovačkom i investicijskom portfelju iskazane u obrascu BS/VP-5. Uključiti u prihode amortizirani dio diskonta i odbiti amortizaciju premije po vrijednosnim papirima.
Propis NN 57/1999 • Uključiti kamate na dužničke vrijednosne papire u trgovačkom i investicijskom portfelju i u slučaju kad su vrijednosni papiri posuđeni, prodani po repo ugovoru ili založeni u neke svrhe.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 48/08, Broj 21/00, Broj 71/00, Broj 1/94, Broj 72/93, Broj 49/92


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled