PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1997-04-34-511 NN 34/1997

• Stoga je Ustavni sud Republike Hrvatske nadležan odlučivati o predmetnoj ustavnoj tužbi.


Propis NN 34/1997

• Podnositelj ustavne tužbe tvrdi da mu je osporenom odlukom Državno sudbeno vijeće povrijedilo ustavna prava iz članka 3. (vladavina prava), članka 14., jer je nepotkrijepljenim tvrdnjama predsjednika Visokog trgovačkog suda, izraženim u usmenom mišljenju danom na sjednici Državnog sudbenog vijeća prilikom imenovanja sudaca Trgovačkog suda u Z., doveden u neravnopravni položaj s ostalim kandidatima o kojima je izraženo mišljenje s podlogom na stvarnim pokazateljima, članka 19., jer akt Državnog sudbenog vijeća nije utemeljen na zakonu, članka 26., jer nije imao jednak položaj sa drugim kandidatima pred Državnim sudbenim vijećem, članka 44., jer mu nije omogućeno da pod jednakim uvjetima bude imenovan za suca, te smatra da je osporena odluka donesena suprotno članku 115. stavak 2. Ustava.


Propis NN 34/1997

• Iz sadržaja ustavne tužbe proizlazi da podnositelj ustavne tužbe smatra da su mu također povrijeđena ustavna prava iz članaka 28. i 35. Ustava Republike Hrvatske.


Propis NN 34/1997

• Osnovano tvrdi podnositelj ustavne tužbe da su povrijeđena njegova ustavna prava.


Propis NN 34/1997
• Naime, iz dopisa predsjednika Visokog trgovačkog suda od 25. siječnja 1995., bez broja, proizlazi da se slaže u cijelosti sa mišljenjem predsjednice Trgovačkog suda u Z. glede prijavljenih kandidata, te napominje da su obrazloženja tih mišljenja radili zajedno. Mišljenje predsjednice Trgovačkog suda u Z. o kandidatu T. R. je pozitivno, jer ističe veliki stručni ugled kandidata, njegov zadovoljavajući rad kao predsjednika parničnog odjela, uz prijedlog da se kandidat imenuje sucem. Ako se dopis predsjednika Visokog trgovačkog suda sa sadržajem kako je naveden može smatrati pismenim mišljenjem za kandidate, tada je u suprotnosti s usmeno iznesenim mišljenjem za istog kandidata, koje je predsjednik Visokog trgovačkog suda dao na sjednici Državnog sudbenog vijeća održanoj 8. veljače 1995. Tada je za istog kandidata ustvrdio da vodi postupke na "avangardni i sumnjiv" način, da su protiv njega podnesene krivične prijave i da se predstavljao u određenom trenutku kao zamjenik suda da bi postigao neke rezultate. Zato ne predlaže njegovo imenovanje za suca Trgovačkog suda u Z.

Propis NN 34/1997
• Prema diskusijama o kandidatu koje su slijedile, nesporno je da je upravo takvo mišljenje bila osnovica raspravljanja o imenovanju kandidata, a da nema navoda zašto je dano suprotno mišljenje od pismenog. Navodi usmenog mišljenja o "sumnjivom i avangardnom" vođenju postupaka mogu upućivati na izvršenje nekog krivičnog djela iz Glave osamnaeste Krivičnog zakona Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 32/93 - pročišćeni tekst) pod nazivom krivičnog djela protiv službene dužnosti i javnih ovlaštenja.

Propis NN 34/1997 • Takvim navodima povrijeđena su ustavna prava podnositelja ustavne tužbe iz članaka 28. i 35. Ustava, jer Ustav jamči u članku 28. da je svatko nedužan i nitko ga ne može smatrati krivim za kazneno djelo dok mu se pravomoćnom sudskom presudom ne utvrdi krivnja, dok u članku 35. Ustav jamči svakome građaninu štovanje i pravnu zaštitu njegova osobnog i obiteljskog života, dostojanstva ugleda i časti.
Propis NN 34/1997 • Ranijim odlukama, kao što je U-III-188/95 i dr. Ustavni sud je utvrdio svoja stajališta o sadržaju i značenju mišljenja, prema kojem se mišljenje ne iscrpljuje (samo) na ocjeni formalnih zakonskih pretpostavki za imenovanje sudaca (članak 49. i 50. Zakona o sudovima "Narodne novine", broj 3/94), jer su ta pitanja već riješena sastavljanjem liste kandidata; mišljenje se treba prvenstveno odnositi na suštinske kvalitete svakog kandidata posebno (kao što su njegova stručnost, uspješnost u radu i rezultati rada, a po potrebi i druga osobna svojstva - kao posebne odlike objavljeni znanstveni i stručni radovi), jer se samo takvim mišljenjem može osigurati argumentirana rasprava i odlučivanje na sjednici vijeća.
Propis NN 34/1997 • Protivno je pravnoj sigurnosti (članak 3. Ustava - vladavina prava) da se mišljenje zasniva na neobrazloženim golim tvrdnjama, koji moralni lik kandidata karakterizira u potpuno negativnom kontekstu, pogotovo kada su se, kao u ovom slučaju, u istom postupku imenovanja pojavila dva kontradiktorna mišljenja predsjednika neposredno višeg suda o istom kandidatu, a bez obrazloženja razloga za promjenu mišljenja i bez osvrta na navode pozitivnog mišljenja koje je bilo dano.
Propis NN 34/1997 • Odlučujući na osnovi kontradiktornih i tako instruiranih mišljenja predsjednika Visokog trgovačkog suda dovedeno je u pitanje ustavno pravo podnositelja ustavne tužbe da pod jednakim uvjetima bude primljen u javne službe (članak 44. Ustava), koje pravo ne znači samo formalnu jednakost u natječaju, već i pravo svakog kandidata da se, na jednak način za sve, uzmu u obzir stručna, moralna i druga svojstva.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 34/1997 • Osnovan je navod podnositelja ustavne tužbe o povredi ustavnih načela neovisnosti sudaca i sudačkog imeniteta (članak 115. i 119.) iz razloga što je Državno sudbeno vijeće svoju odluku temeljilo na mišljenju predsjednika Visokog trgovačkog suda koje je dano usmeno na sjednici, a koje je kontradiktorno s pismenim mišljenjem - ukoliko se dopis kojim se predsjednik Visokog trgovačkog suda očitovao na mišljenje dano o kandidatima od predsjednice Trgovačkog suda u Z. može smatrati mišljenjem.
Propis NN 34/1997 • S obzirom na sve navedeno, Ustavni sud je utvrdio da su u postupku imenovanja sudaca Trgovačkog suda u Z., podnositelju ustavne tužbe povrijeđena ustavna prava iz članaka 14., 26., 28., 35. i 44., kao i odredbe članaka 115. i 119. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 34/1997 • Stoga je ustavna tužba usvojena i odlučeno je kao u izreci.
Propis NN 34/1997 • Objava se temelji na članku 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 34/1997 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, u postupku nadzora ustavnosti i zakonitosti izbora, temeljem odredbi članka 125. al. 7. Ustava Republike Hrvatske, članka 38. al. 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91) i članka 55. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave ("Narodne novine", br. 90/92, 69/95, 59/96 i 63/96) povodom prijedloga Socijaldemokratske partije Hrvatske, Županijske organizacije Varaždin, na sjednici održanoj dana 27. ožujka 1997. godine, donio je ovo
Propis NN 34/1997 • 1. Prihvat i objava kao pravovaljane po Hrvatskoj kršćanskoj demokratskoj uniji predložene općinske liste kandidata za Općinsko vijeće općine Maruševec;
Propis NN 34/1997 • 2. Sastavljanje i objava liste kandidata za člana Općinskog vijeća općine Maruševec, koji se biraju u izbornoj jedinici I. općine Maruševec.
Propis NN 34/1997 • II. Općinsko izborno povjerenstvo općine Maruševec provest će ponovno radnje navedene u t. I., sukladno odredbama Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave.
Propis NN 34/1997 • III. Ovo rješenje objavit će se na isti način na koji su objavljene liste kandidata iz t. I. pod 1. i 2. ovog rješenja.
Propis NN 34/1997 • Povodom prijedloga Socijaldemokratske partije Hrvatske - Županijske organizacije Varaždin, proveden je nadzor nad ustavnošću i zakonitošću izbornog postupka Općinskog izbornog povjerenstva općine Maruševec, a u odnosu na radnje navedene u t. I. ovog rješenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 32/06, Broj 137/06, Broj 11/07, Broj 16/02, Broj 85/09, Broj 128/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled