PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-03-29-587 NN 29/1999

• Sudovi su temeljem Ustava Republike Hrvatske samostalni i neovisni, te ne postoji namjera utjecati na donošenje sudskih odluka. Međutim, prosuđuje se da se pri donošenju ovakvih presuda nije vodilo dovoljno računa o sveukupnim ratnim uvjetima i načinu zbrinjavanja brojnih prognanika i izbjeglica te o različitim pravnim okvirima zbrinjavanja prognanika i izbjeglica u vremenu od 1991. godine do 3. lipnja 1992., odnosno do 4. rujna 1995., od 3. lipnja 1992., odnosno od 4. rujna 1995. do 26. rujna 1997.; te od 26. rujna 1997. do 5. kolovoza 1998.


Propis NN 29/1999

• Uvjeti zbrinjavanja prognanika i izbjeglica u tim razdobljima bili su sljedeći:


Propis NN 29/1999

• U ovom razdoblju dogodila se brutalna jugoslavenska (velikosrpska) agresija na Republiku Hrvatsku s velikim ljudskim žrtvama i materijalnim razaranjima. Republika se Hrvatska, osim ostalih nevolja, suočila i s brojnim prognanicima i izbjeglicama, opljačkanim i protjeranim s okupiranih područja koje je morala negdje smjestiti, a jedan od načina smještaja je bilo davanje praznih kuća i stanova koje su njihovi vlasnici samovoljno napustili kako bi se (uglavnom) pridružili velikosrpskom agresoru. Takve stanove i kuće njihovi su vlasnici osobno koristili do trenutka kada su ih napustili i nisu ih davali u najam, niti su ih namjeravali davati u najam. U tegobama ratnih zbivanja i razaranja, privremeni korisnici napuštenih kuća i stanova su, zapravo, zaštitili i sačuvali te kuće i stanove i stvari u njima.


Propis NN 29/1999

• Većina prognanika i izbjeglica su ove kuće i stanove koristili na temelju valjane pravne osnove, dakle, bili su pošteni, zakoniti i istiniti posjednici, pa se stoga, na takve slučajeve ne bi trebale primijeniti odredbe Zakona o obveznim odnosima o naknadi štete odnosno izmakle dobiti (članak 189. stavak 1. i 3.) gdje se "pri ocjeni visine izmakle dobiti uzima u obzir dobitak koji se mogao osnovano očekivati prema redovnom tijeku stvari ili prema posebnim okolnostima, a čije je ostvarenje spriječeno štetnikovom radnjom ili propuštanjem."


Propis NN 29/1999
• Naime, u protivnom, bi bila zanemarena bitna činjenica da posjednik (korisnik) vlasnikove nekretnine u postojećim ratnim okolnostima nije bio nikakav štetnik koji je svojim useljenjem u vlasnikovu nekretninu učinio štetnu radnju, uslijed koje je vlasnik

Propis NN 29/1999
• Da je tome tako, potvrđuje i činjenica da vlasnici ovih kuća i stanova nisu poduzimali odgovarajuće pravne radnje kojima bi zapriječili ulazak prognanika i izbjeglica u te kuće i stanove, a radi korištenja istih u svrhu ostvarenja gospodarskog dobitka "koji bi se mogao osnovano očekivati", nego su često sami ili putem svojih rođaka dogovarali ili su pristajali da se u njihove kuće ili stanove usele određeni prognanici i izbjeglice, bez ikakve naknade.

Propis NN 29/1999 • Dakle, na ove slučajeve mogu se i trebaju primijeniti odredbe članka 162. do 167. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima ("Narodne novine", br. 91/96.) koje se odnose na vlasničku tužbu i prema kojima (članak 164. stavak 1.) pošteni posjednici nisu dužni dati naknadu za korištenje, odnosno uporabu stvari u vlasništvu treće osobe.
Propis NN 29/1999 • U slučajevima gdje postoji usmeni sporazum vlasnika o ulasku tuženika u posjed njegove nekretnine u dokaznom će postupku trebati utvrditi pravi sadržaj svakoga pojedinog sporazuma, jer je vjerojatno da je u ratnim okolnostima prava volja vlasnika bila usmjerena na zaštitu i čuvanje njegove imovine, pa je moguće da je riječ o sporazumu (ugovoru) o čuvanju (detenciji) nekretnine, a ne o ugovoru o najmu.
Propis NN 29/1999 • 2. Razdoblje od 3. lipnja 1992. (odnosno od 4. rujna 1995.) do 26. rujna 1997. godine
Propis NN 29/1999 • U ovom razdoblju su u Republici Hrvatskoj doneseni propisi kojima je bio zabranjen svaki oblik raspolaganja određenom imovinom (među ostalim i davanje u najam kuća i stanova koje su njihovi vlasnici napustili).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 29/1999 • Naime, Naredbom za provođenje Rezolucije broj 757 (1992) Vijeća sigurnosti Ujedinjenih naroda na području prometa nekretnina ("Narodne novine", br. 32/92) bilo je zabranjeno raspolaganje i opterećenje (prodaja, zamjena, darovanje, prijenos prava korištenja, davanje u zakup i privremenu uporabu, osnivanje hipoteke i sl.) nekretnina na teritoriju Republike Hrvatske koje su u vlasništvu odnosno na kojima su pravo korištenja imali državljani tzv. SR Jugoslavije (Srbija i Crna Gora). Pravni posao sklopljen ili pravni akt donesen protivno ovoj Naredbi bio je ništav. Navedena Naredba stupila je na snagu 3. lipnja 1992. godine i odnosila se samo na državljane SR Jugoslavije.
Propis NN 29/1999 • Nakon toga donesena je Uredba o privremenom preuzimanju i upravljanju određenom imovinom ("Narodne novine", br. 63/95.) koja je stupila na snagu 4. rujna 1995. godine, koja je zamijenjena Zakonom o privremenom preuzimanju i upravljanju određenom imovinom ("Narodne novine", br. 73/95, i 7/96. koji je stupio na snagu 27. rujna 1995. godine). Člankom 2. toga Zakona pod privremenu upravu Republike Hrvatske i na korištenje, bila je stavljena imovina:
Propis NN 29/1999 • - koja se nalazila na ranije okupiranom a sada oslobođenom teritoriju Republike Hrvatske, a koju su vlasnici napustili i osobno je nisu koristili;
Propis NN 29/1999 • - koja se nalazila na teritoriju Republike Hrvatske, a koja je u vlasništvu osoba koje su napustile Republiku Hrvatsku nakon 17. kolovoza 1990. godine, ili su se nalazile na okupiranom području Republike Hrvatske, ili koje su se nalazile na teritoriju Sav
Propis NN 29/1999 • Cilj tih propisa kojima je imovina navedenih osoba stavljena pod privremenu upravu Republike Hrvatske bio je dvojak.
Propis NN 29/1999 • S jedne strane time je osigurana mogućnost predaje u posjed te imovine, odnosno davanja na privremeno korištenje prognanicima i izbjeglicama radi njihova smještaja i zbrinjavanja, a s druge strane na taj se način štitila i čuvala imovina u vlasništvu osoba koje su napustile Republiku Hrvatsku, odnosno koje su se nalazile na teritoriju SR Jugoslavije.
Propis NN 29/1999 • Člankom 8. toga Zakona bilo je propisano da za vrijeme dok se imovina nalazi pod privremenom upravom Republike Hrvatske vlasnik ne može njome raspolagati (otuđiti, zamijeniti, dati u zakup, dati u najam, na privremeno besplatno ili naplatno korištenje, opteretiti hipotekom ili drugim teretom) s tim da je Vlada Republike Hrvatske iznimno mogla na prijedlog ministra pravosuđa izuzeti određenu imovinu od zabrane raspolaganja.
Propis NN 29/1999 • Dakle, u razdoblju od 4. rujna 1995. godine (a za državljane SR Jugoslavije od 3. lipnja 1992.) do 26. rujna 1997. godine, pravno je bila isključena mogućnost davanja u najam imovine koja se nalazila pod privremenom upravom Republike Hrvatske, pa vlasnici te imovine nemaju zakonsku osnovu za ubiranje najamnine u tom razdoblju bez obzira jesu li korisnici te imovine imali pravnu osnovu za njezino korištenje (primjerice, rješenje Komisije, sukladno članku 5. Zakona o privremenom preuzimanju i korištenju određene imovine) ili nisu.
Propis NN 29/1999 • 3. Razdoblje od 26. rujna 1997. do 5. kolovoza 1998. godine
Propis NN 29/1999 • To je značilo da se nakon donošenja navedene Odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske, imovina osoba iz članka 2. navedenoga Zakona, koji tu imovinu osobno nisu koristili, i nadalje nalazila pod privremenom upravom Republike Hrvatske (s obzirom da odredba članka 2. toga Zakona nije ukinuta) ali su njezini vlasnici od 26. rujna 1997. godine mogli njome slobodno raspolagati (prodati je, zamijeniti, darovati i sl.) i za to im raspolaganje više nije potrebna suglasnost bilo kakvog tijela državne vlasti Republike Hrvatske, dok će se pitanje vraćanja u posjed i na korištenje privremeno preuzete imovine državljana SR Jugoslavije urediti posebnim sporazumom između Republike Hrvatske i SR Jugoslavije.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 76/02, Broj 74/97, Broj 26/03, Broj 138/09, Broj 2/98, Broj 146/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled


Web Express - Poslovne novine - Poslovni vjesnik - Programi
Cyber Zentrum - Avon - Berlin - London - Hosting